Zoeken op "Telefoontechniek"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


44 zoekresultaten voor "Telefoontechniek"
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (7,5)
Victor Bonke
Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of kan geven: de no-name policy. Hoe zorgt u ervoor dat u tóch in contact komt met een relevant persoon? Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of ...
Belscript: vloek of zegen? (8,4)
Victor Bonke
Wie belt als pratende computer verliest geheid klanten! Wat zegt dat over de waarde van belscripts voor B2B verkopers? Wie belt als pratende computer verliest geheid klanten! Wat zegt dat over de waarde van belscripts voor B2B verkopers? Het belscript is natuurlijk vooral ...
Wel of niet koud bellen met een script? (8,6)
Michel Hoetmer
Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig? Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig? Wanneer ik bij de wastafel ...
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (7,4)
Victor Bonke
PIIIEEEPPP!!! Geen onbekende voor de verkoper: ‘Dit is de voicemail van …, laat na de pieptoon ....’ En wat doet u dan: inspreken, of juist niet? PIIIEEEPPP!!! Geen onbekende voor de verkoper: 'Dit is de voicemail van …, laat na de pieptoon ....' En wat doet u dan: ...
Neemt u later nog maar eens contact met me op... (7,8)
Michel Hoetmer
Van uitstel komt afstel. Negen ideeën om te achterhalen of uw prospect serieus is of niet. Van uitstel komt afstel. Negen ideeën om te achterhalen of uw prospect serieus is of niet. Hoe vaak heeft u de magische woorden uit de titel van dit artikel gehoord? U kunt de keren ...
Wordt u ook lastig gevallen met problemen over service en facturen? (7,0)
Tips & Advies Verkoop
Klanten bellen steeds vaker de verkoper met problemen waar hij eigenlijk niets aan kan doen. Hoe gaat u daar het beste mee om? Klanten bellen steeds vaker de verkoper met problemen waar hij eigenlijk niets aan kan doen. Hoe gaat u daar het beste mee om? Niet meteen ...
De klant merkt als u te geroutineerd bent (7,4)
Redactie Verkopersonline.nl
Routine is een van de grootste gevaren bij het telefonische verkoopgesprek. Hoe kunt u dat vermijden? Routine is een van de grootste gevaren bij het telefonische verkoopgesprek. Hoe kunt u dat vermijden? **kader-van** Het belangrijkste is dat u ieder gesprek ervaart alsof ...
Maak eens een praatje met uw klanten (7,9)
Tips & Advies Verkoop
Belt u regelmatig uw klanten om bij te praten en te vragen of zij nog wat nodig hebben? Nu is de tijd om hier mee te beginnen en met deze tips kunt het gelijk goed aanpakken. Belt u regelmatig uw klanten om bij te praten en te vragen of zij nog wat nodig hebben? Nu is de tijd ...
Wat wilt u met het telefoongesprek bereiken? (7,8)
Redactie Verkopersonline.nl
Weet u precies wat het doel is van het telefoongesprek? Belangrijk dat te weten, ander wordt het oeverloos geklets. > > > Weet u elke keer precies wat het doel is van het telefoongesprek? Belangrijk dat te weten, ander wordt het oeverloos geklets. Inzicht krijgen in ...
U kunt me altijd bellen! (7,2)
Tips & Advies Verkoop
Het blijkt dat 82% van alle verkopers altijd voor de klant bereikbaar is. Wordt u ook 24 uur per dag gestoord? Zorg voor meer rust zonder verlies van service. Het blijkt dat 82% van alle verkopers altijd voor de klant bereikbaar is. Wordt u ook 24 uur per dag gestoord? Zorg ...
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (6,7)
Michel Hoetmer
Het is zaak de nieuwsgierigheid van de prospect te prikkelen. Zorg dat u niet behoort tot een van de vele verkopers met ongelukkige gespreksopeningen. De eerste opgave bij telefonische verkoop is de nieuwsgierigheid van de prospect prikkelen. Helaas bedienen veel verkopers en ...
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (8,3)
Richard van Houten
Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht. Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht. Nee, ...
De eerste indruk aan de telefoon (6,1)
Redactie Verkopersonline.nl
Aan de telefoon krijgt de klant vaak de eerste indruk van u. Zonder een goede eerste indruk zal er geen tweede zijn! Aan de telefoon krijgt de klant vaak de eerste indruk van u. Zonder een goede eerste indruk zal er geen tweede zijn! Waar moet u vooral aan denken bij het ...
Omgaan met de professionele inkoper (6,4)
Tips & Advies Verkoop
Als u zich heeft voorgenomen een grote vis binnen te halen, houd er dan rekening mee dat u met een professionele inkoper te maken kunt krijgen. Hoe bereid u zich daar op voor? Als u zich heeft voorgenomen een grote vis binnen te halen, houd er dan rekening mee dat u met een ...
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (6,1)
David Bloch
Voor veel verkopers is het afscheid bij de klant een bron van ongemak. Het is uw laatste kans om een goede indruk te maken. Vermijd de gebruikelijke clichés, hier een aantal alternatieven. Shakespeare schreef in Romeo en Juliet dat 'Parting is such sweet sorrow'. Voor veel ...
Wat u sowieso moet weten over cold calling (5,9)
Victor Bonke
Bij cold calling is geen ruimte voor veel improvisatie. U moet precies weten wat u doet. Enkele praktische tips. Bij cold calling is geen ruimte voor veel improvisatie. U moet precies weten wat u doet. Enkele praktische tips. Achternaam, juiste persoon, elevator-pitch ...
Klachten, irritaties en rode kaarten (7,4)
Herman Meijer
De meeste klanten klagen niet maar stappen direct over naar een andere leverancier. Anders gezegd: de klagende klant wacht niet maar zapt door. Hoe kunt u de de klager vasthouden? De meeste klanten klagen niet maar stappen direct over naar een andere leverancier. Anders ...
Klant in de wacht? Fataal! (6,4)
Redactie Verkopersonline.nl
Het in de wacht zetten van klanten aan de telefoon wachtstand is FATAAL. We dénken wel dat de gemiddelde klant even wil wachten maar dat is niet zo. Het in de wacht zetten van klanten aan de telefoon wachtstand is FATAAL. We dénken wel dat de gemiddelde klant even wil ...
Aan de telefoon: graag een natuurlijke toon! (7,1)
Redactie Verkopersonline.nl
Als u met een klant of prospect belt, hoe klinkt het dan? Natuurlijk of geforceerd? Zelftraining helpt.   Als uw toon opgewonden is, over-enthousiast, typische verkoperseigenaardigheden overigens, dan wekt u direct argwaan bij de klant en ook een zekere vermoeidheid.  Hij ...
Weet wie u belt bij koude acquisitie en gebruik zijn of haar naam (6,2)
Victor Bonke
Het klinkt triviaal en eenvoudig, maar het is van belang dat u precies de naam weet van degene die u gaat bellen binnen een organisatie. > > > Het klinkt triviaal en eenvoudig, maar het is van belang dat u precies de naam weet van degene die u gaat bellen binnen een ...
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? (7,6)
Hans Oelen
Omdat het geluid van één kant kwam, die van de sales rep. en ik aandachtig naar haar verhaal luisterde, was het voelbaar dat ze zich niet op haar gemak voelde. Had ze maar deze volgende 3 eenvoudige regels toegepast... Omdat het geluid van één kant kwam, die van de sales ...
Cold calling, maar dan met resultaat (5,3)
Redactie Verkopersonline.nl
Bent u niet tevreden over uw cold calling gesprekken? Dan hebben we enkele essentiële tips voor u. > > > Bent u niet tevreden over uw cold calling gesprekken? Dan hebben we enkele essentiële tips voor u. Wanneer u tijdens een cold calling gesprek direct en zonder ...
De telefoon, visitekaartje van het bedrijf (7,8)
Redactie Verkopersonline.nl
Een prettig telefonische afhandeling kan voor de klant net de doorslag geven. Waar moet vooral op gelet worden? > > > Een prettig telefonische afhandeling kan voor de klant net de doorslag geven. Waar moet vooral op gelet worden? De telefoon is het akoestisch visitekaartje ...
De eerste seconden zijn bepalend voor uw imago (6,3)
Redactie Verkopersonline.nl
15 Seconden heeft de telefoongebruiker nodig om zich een beeld van de ander te vormen. Hoe wapent u zich? Dus: de basis voor een imago is al gelegd na 15 seconden! Benut het in uw voordeel! Want een goede telefoon-communicator weet dit mechanisme echt doelmatig te ...
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken (6,6)
Henk Hemstra
Agressieve of misleidende telefonische verkooppraktijken zijn uiteraard uit den boze. Consumenten wantrouwen telefonische verkoop, hebben er vaak een hekel aan en u beschadigt de reputatie van uw bedrijf.  Hieronder een aantal etiquetteregels die betrekking hebben op ...
Snelheid aan de telefoon (5,2)
Redactie Verkopersonline.nl
Reageert u rap genoeg als de klant belt? Als hij moet wachten zapt hij zeer snel naar een andere leverancier... Het belangrijkste is dat u DIRECT reageert als de telefoon overgaat. Ook als u door een ander aan de telefoon wordt geroepen, haast u zich dan razendsnel naar ...
Elke mislukte call genereert rente (5,0)
Enno van Kersen
U bent natuurlijk niet elke keer succesvol, zeker niet met acquisitie. Niet iedereen zit op u of uw produkt te wachten, niet iedereen heeft behoefte aan uw diensten. U bent natuurlijk niet elke keer succesvol, zeker niet met acquisitie. Niet iedereen zit op u of uw produkt ...
De telefoon: onderdruk uw impulsen (5,5)
Redactie Verkopersonline.nl
Hoeveel tijd kost het u niet, de telefoon die iedere tien minuten rinkelt. Hoe krijgt u greep op dat probleem? > > > Hoeveel tijd kost het u niet, de telefoon die iedere tien minuten rinkelt. Hoe krijgt u greep op dat probleem? ► Groepeer de gesprekken Veel ...
Bellen met de klant? Houd zijn aandacht vast tot iedere prijs! (5,5)
Redactie Verkopersonline.nl
Weet u tijdens telefoongesprekken de aandacht van de klant vast te houden? Deze tips geven u zekerheid.  Citeer de klant: Vorige week zei u... Stel vragen. Aan mensen die veel praten: gesloten vragen ( Heeft u het advertentiemateriaal ...
Voice mails (8,0)
Peter Stinckens
Een klant of prospect bellen? Eenvoudige zaak. Wanneer we echter op een antwoordapparaat komen, wordt het een ander verhaal. We spreken een standaardbericht in, en hopen er het beste van. Maar ook in úw ervaring zal het waarschijnlijk zo zijn, dat mensen niet geneigd ...
De klant als skelet  (2,0)
Herman Meijer
"Prima, ik zal dat voor u uitzoeken en ik bel u zo spoedig mogelijk terug." Als dit aan u wordt verteld, wees dan bijzonder op uw hoede. Tien tegen één dat het dan zeker niet gebeurt. "Prima, ik zal dat voor u uitzoeken en ik bel u zo spoedig mogelijk terug." Als dit aan u ...
Wat is het beste tijdstip om een prospect of klant te bellen? (5,7)
Jan Vermeiren
Zowel bij netwerken als bij verkopen zit de return on investment in de follow up. Tegenwoordig hebben we heel wat middelen tot onze beschikking: e-mail, SMS enz. Maar niets gaat boven het 'ouderwetse'' telefonische contact. Zowel bij netwerken als bij verkopen zit de return on ...
Diep ademhalen voordat u begint met spreken 
Michel Hoetmer
Hoe vaak moet u uw naam herhalen tijdens telefoongesprekken? Of reageren minder mensen op uw voice mail boodschappen dan u lief is? Dan is deze tip een 'must' voor u. Hoe vaak moet u uw naam herhalen tijdens telefoongesprekken? Of reageren minder mensen op uw ...
Tips om langs de gatekeeper te komen (6,4)
Vladan Soldat
Veel verkopers kennen het probleem met de gatekeeper. Hoe krijgt u tóch uw contactpersoon te spreken? Veel verkopers lopen tegen hetzelfde probleem aan: de gatekeeper. Als een waakhond beheert zij de binnenkomende telefoontjes en bepaalt wie wel en niet kan worden ...
Omgaan met je gsm 
Peter Stinckens
De GSM, wie heeft hem niet. Voor u als verkoper echter zijn er niet alleen voordelen, maar ook nadelen en zelfs gevaren aan verbonden. U moet doelbewust en zinnig kunnen omgaan met de GSM om optimaal rendement te halen. Hoe dan wel?   Voor de verkoper is ...
Monoloog in plaats van dialoog (5,4)
Peter Stinckens
Merkt u dat u bij de klant vaak tegen een muur opbotst? Oorzaak: u start een monoloog in plaats van een dialoog.  Wanneer u via de telefoon contact opneemt met een klant, kunt u twee dingen bereiken: interesse of weerstand. Een dialoog of een ...
Contact met klanten opnemen (7,3)
Peter Stinckens
Merk je zelf ook dat je vaak tegen een muur opbotst? Hoe dat komt is eenvoudig. Wanneer je de telefoon neemt en contact met een klant opneemt, kan je twee dingen bereiken: interesse of weerstand. Een dialoog of een monoloog.   Merk je zelf ook dat je vaak tegen ...
Telefonische acquisitie kan leuk zijn! (7,3)
Vladan Soldat
Nog steeds worden veel nieuwe klanten geworven door simpelweg de telefoon te pakken. Waarom hebben dan toch zoveel accountmanagers moeite met telefonische acquisitie? Altijd weer lastig…telefonische acquisitie! Of toch niet? Kan het ook leuk zijn? Ja dat kan! Nog steeds worden ...
Cold Calling? Motiveer u met deze tips  (7,6)
Redactie Verkopersonline.nl
Beginnen met Cold Calling wordt door veel verkopers als lastig ervaren. Tegelijkertijd is het een belangrijk middel om nieuwe klanten te verwerven. Motiveer u met deze opmerkingen tips over Cold Calling. 1. Het kan alleen maar beter worden Op dit moment staat de teller op ...
De domste vraag (6,2)
Michel Hoetmer
Dagelijkse worden honderden, nee duizenden prospects gebeld met de vraag: "Wij hebben u iets gestuurd, heeft u het ontvangen?" Het is zo ongeveer de domste vraag die u kunt stellen! Waarom? Lees dan verder! Ik heb u iets gestuurd, heeft u het ontvangen? De overwerkte en ...
De zin en onzin van telemarketing (7,2)
Vladan Soldat
Telemarketing, moet ik dat nu wel of niet doen? Een vraag waarschijnlijk die menig commercieel manager zichzelf stelt. De resultaten van telemarketing als onderdeel van wervingscampagnes voldoen soms aan de verwachting, maar vallen ook vaak tegen. Telemarketing werkt gewoon niet ...
Lichaamstaal tijdens het telefoneren (7,2)
Frank van Marwijk
wanneer je een verkoper aan de telefoon ziet die hevig aan het gebaren is. Behalve intonatie beïnvloeden namelijk ook je houding en je gebaren de manier waarop je bij de klant over komt. Het kan een komisch gezicht zijn wanneer je een verkoper aan de telefoon ziet die hevig aan ...
Bel me! (7,3)
Jan-Willem Seip
Van de miljarden telefoongesprekken die in Nederland worden gevoerd, hebben er vele een commerciële achtergrond. Deze gesprekken vallen onder de noemer telemarketing (gestructureerd en systematisch bellen). Ondanks het korte bestaan van telemarketing, heeft dit begrip in de ...
Werkt CC bij u ook niet meer? (6,8)
Redactie Verkopersonline.nl
Het kost uw verkopers steeds meer moeite om zinvolle afspraken te maken. Daarom overweegt u wellicht een TM-bureau in te schakelen of u wilt uw verkopers trainen. Inhoud 1. Hoe werf je nieuwe klanten? 2. Wat is er precies veranderd? 3. Bent u zelf veranderd? 4. Voor wie is ...
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..