Zoeken op "Tegenwerpingen"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


80 zoekresultaten voor "Tegenwerpingen"
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (7,2)
André Hagelen
Tegenwerpingen kosten veel orders. Hoe ga je daarmee om? Gebruik deze 3 strategieën om tegenwerpingen onschadelijk te maken en meer te gaan scoren. Tegenwerpingen kosten veel orders. Hoe ga je daarmee om? Gebruik deze 3 strategieën om tegenwerpingen onschadelijk te maken ...
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (8,8)
Rene Knecht
Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet en wel te doen bij weerstand. Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet ...
Verkopen aan autoritaire klanten (9,1)
Rene Knecht
Stel u moet iets verkopen aan Donald Trump, bent u dan snel geïmponeerd? Verliest u gemakkelijk de leiding in het gesprek? Ontdek hoe u de bereidheid tot samenwerken creëert bij een autoritaire gesprekspartner. Stel u moet iets verkopen aan Donald Trump, bent u dan snel ...
Gek op prijsbezwaren (7,7)
Jos Burgers
Wie zijn huis voor de vraagprijs verkoopt is blij. Maar als dat aan de eerste koper is, rijst meteen de vraag of er niet meer in had gezeten. Ontdek wat u kunt leren van een beetje weerstand tegen uw prijs. Al enige jaren heeft u geen loonsverhoging meer gehad, afgezien dan van ...
“Ik denk er nog even over na” (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Die kent u! Een van de meest irritante bezwaren die klanten kunnen hebben. Hoe gaat u daarmee om? Die zult u toch ook wel ooit gehoord hebben? Een van de meest irritante bezwaren die klanten kunnen hebben. Hoe gaat u daarmee om? Da's oké. Men zegt wel dat verkopen ...
De vraag die de tegenwerping opheft (6,8)
Redactie Verkopersonline.nl
Wanneer u er in slaagt een tegenwerping van de klant om te zetten in een vraag, is de stap naar overeenstemming niet ver meer. Wanneer u er in slaagt een tegenwerping van de klant om te zetten in een vraag, is de stap naar overeenstemming niet ver meer. Bedenk daarbij dat ...
Doe mij maar een goede helm (6,8)
Tips & Advies Verkoop
Willen ook uw klanten altijd nog even steggelen over de prijs? Volgens de verkoopexperts Steinmetz en Brooks moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen. Willen ook uw klanten altijd nog even steggelen over de prijs? Volgens de verkoopexperts Steinmetz en Brooks moet u ze ...
En via de zijdeur weer naar binnen... (7,7)
Tips & Advies Verkoop
U heeft zojuist de verkooppresentatie van uw leven gegeven en de prospect reageert nauwelijks of spreekt openlijk zijn twijfel uit. Hij wil er nog eventjes over nadenken. Staat u op en vertrekt u of is er nog een redmiddel? U heeft zojuist de verkooppresentatie van uw leven ...
“Al zeg ik het zelf” (6,0)
Tips & Advies Verkoop
Omgaan met tegenargumenten is nog niet zo gemakkelijk. Tenslotte bent u in de ogen van de klant niet helemaal objectief. Wat kan u daarbij helpen? Omgaan met tegenargumenten is nog niet zo gemakkelijk. Tenslotte bent u in de ogen van de klant niet helemaal objectief. Wat kan u ...
Gesprekstechniek bij bezwaren (7,7)
Hans Oelen
Teveel in principe goede verkoopgesprekken resulteren helaas toch niet in het gewenste resultaat, omdat we vaak onnodig vastlopen in de valkuil van de bezwaren die de prospect aanvoert. Teveel, in principe goede, verkoopgesprekken resulteren helaas toch niet in het gewenste ...
De prijs moet geprezen worden (7,5)
Herman Meijer
De presentatie van de prijs van een product vormt vaak het grootste dilemma tijdens of bij de afronding van een verkoopgesprek. Hoe brengt u dit gesprek tot een goed einde? De presentatie van de prijs van een product of dienstverlening vormt vaak het grootste dilemma tijdens ...
Daar wil ik nog even over nadenken… (7,3)
Redactie Verkopersonline.nl
Tja, de klant wil nog even nadenken. Hoe vaak hoort u deze uitvlucht niet? En wat is daarop uw reactie? > > > Tja, de klant wil nog even nadenken. Hoe vaak hoort u deze uitvlucht niet? En wat is daarop uw reactie? Vaak worden klantenbezwaren en -problemen naar voren ...
Een klant heeft nooit tegenwerpingen! (waar/nietwaar?)* (7,9)
Harrie van Heck
De betekenis die je aan een situatie geeft, bepaalt voor een groot gedeelte hoe je daar mee om gaat. Zo ook met de woorden van een klant. We blijken zelf te bepalen of een opmerking van de klant een tegenwerping of een koopsignaal is. De betekenis die je aan een situatie ...
Onzin-tegenargumenten, ofwel muurtjes (6,0)
Koert Wijnands
Iedere inkoper is bang om te kopen. Zelfs als hij een bepaald artikel beslist moet inkopen is hij bang om de opdracht te verstrekken. Zelf beseft hij die angst niet altijd, maar hij ervaart hem zeker. Hij zal dus tegenwerpingen maken om de beslissing voor zich uit te ...
Help! De klant komt met bezwaren in mijn verkoopgesprek  (6,8)
Michel Hoetmer
Voor uw gevoel had u een perfect verkoopgesprek gevoerd. Maar in plaats van bijval stuitte u op een muur van onbegrip. Gelukkig heeft u meestal nog wel een tweede kans om het goed te maken. En met de tips in dit artikel rondt u het verkoopgesprek direct succesvol af. Het ...
Bezwaren en tegenwerpingen? (4,0)
Hans Oelen
Iedere klant heeft vragen. Dat worden ten onrechte vaak bezwaren of tegenwerpingen genoemd. Hoe gaat u er effectief mee om, samen met uw collega's? Maakt ook gebruik van de term: bezwaren , of: tegenwerpingen ? Ik stel u deze vraag, omdat de benaming die we ...
Non-verbale reacties op bezwaar (7,6)
Frank van Marwijk
Hoe moet je reageren op de twijfel, onverschilligheid en bezwaren van de klant? Om op deze houdingen op de juiste wijze te reageren bestaan verschillende gesprekstechnieken. Hoe moet u reageren op de twijfel, onverschilligheid en bezwaren van de klant? Interessant is het om ...
Overtuigen of drammen?  (7,2)
Yuri van der Sluis
Zou u zich laten overtuigen door een drammer? Nee toch! Breng daarom variatie aan in uw argumenten. In het verkooptraject bent u als verkoper overtuigd dat de klant beter wordt van uw oplossing. Er ligt een voorstel op tafel, het is tekenklaar en u weet zeker dat met ...
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt (7,2)
Vladan Soldat
Bijna is de deal rond. En tóch krijgt u geen volmondig ja. De klant aarzelt, maar...waarom? Wat is er met hem aan de hand? U kunt er de vinger niet op leggen. Wat moet u doen? U krijgt de gebruikelijke uitvluchten te horen: Ik zal erover nadenken;  ...
Hoe ga je om met weifelende klanten?  (7,5)
Michel Hoetmer
Het verkoopvak zou er heel anders uitzien zonder een dagelijkse dosis "Ik wil er nog eventjes over nadenken!" Het zou allemaal een stuk makkelijker en minder frustrerend zijn. Helaas loop je regelmatig tegen dit bezwaar aan. Hoe pak je het aan? Wat bedoelt de klant er mee? ...
Show me the money (6,6)
Yuri van der Sluis
Drie korte inspirerende filmpjes, die niet alleen leuk zijn, maar waar wij verkopers iets van kunnen leren. Over klantbehoefte, tegenwerpingen en de kleine dingen die het verschil maken. 'Show me the money'v Film: Jerry Maguire (1996) met Tom Cruise en Cuba Gooding Jr. ...
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen 
Redactie Verkopersonline.nl
Bezwaren zijn lastige obstakels die een succesvolle afsluiting van de verkoop in de weg staan. U kunt problemen voorkomen door het iets anders aan te pakken. Praktische verkooptechnieken en hoe u meer orders binnenhaalt. Bezwaren en tegenwerpingen lijken onverbrekelijk verbonden ...
Winnend omgaan met tegenwerpingen 
Redactie Verkopersonline.nl
Waarom zouden ondernemingen verkopers nog nodig hebben, als er geen tegenwerpingen van de klanten op hen afkomen? Dit is voortdurend een sportieve uitdaging, die verkopers jong houdt. Waarom zouden ondernemingen verkopers nog nodig hebben, als er geen tegenwerpingen van de ...
Bezwaren en tegenwerpingen (7,2)
André Hagelen
“Nee dank u, we zijn tevreden met de huidige leverancier...” Vast herkenbaar, maar niet het einde. In vier stappen kunt u verder met uw gesprek. " Nee dank u, we zijn tevreden met de huidige leverancier... " Vast herkenbaar, maar niet het einde. In vier stappen kunt u verder ...
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ (4,4)
André Hagelen
In het kader van 'Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen' deze keer de veel aangevoerde budgetkwestie. Moet die opgelost, of zijn er andere middelen om er voorbij te komen? In het kader van  'Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen' deze keer de veel aangevoerde ...
De isolatievraag, een geducht wapen (4,3)
Redactie Verkopersonline.nl
Wat doet u als de klant onophoudelijk met nieuwe tegenwerpingen komt? U stelt de isolatievraag. U kent ze wel, klanten die niet ophouden met mekkeren, steeds nieuwe bezwaren naar voren brengen, steeds nieuwe problemen oproepen en hindernissen opwerpen. U kunt zijn ...
Hoe een bezwaar tonnen kan kosten (8,0)
André Hagelen
Als bezwaren van prospects vat krijgen op de verkoper, dan kan dat heel veel omzet kosten. Lees hier wat je kan doen om dit te voorkomen. Als bezwaren van prospects vat krijgen op de verkoper, dan kan dat heel veel omzet kosten. Lees hier wat je kan doen om dit te voorkomen. ...
Asking for the order: hoe doe je dat? 
Rene Knecht
Vragen om de order is de meest eenvoudige closing skill: lees hier hoe je dit effectief kan initiëren. Vragen om de order is de meest eenvoudige closing skill: lees hier hoe je dit effectief kan initiëren. Vaak gebeurt het vragen om de order in de vorm van ‘we zijn ...
De toegenomen rol van verkopers in BtoB  (8,0)
André Hagelen
Inkopers zijn zo goed op de hoogte dat het lijkt alsof de rol van verkopers kleiner wordt. Niets is minder waar. Lees hier waarom, met tips voor meer verkoopsucces anno nu. Inkopers zijn zo goed op de hoogte dat het lijkt alsof de rol van verkopers kleiner wordt. Niets is ...
Stairway to Heaven  (9,0)
Jorg Hartog
Je weet wie je ideale klant is. Maar dan?! Alles benaderen wat los en vast zit? Nee, niet meer. Met deze 7 stappen behaal je meer en duurzamer succes in je verkoop. Je weet wie je ideale klant is. Maar dan?! Alles benaderen wat los en vast zit? Nee, niet meer. Met deze 7 ...
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (8,0)
André Hagelen
Niet alle bedrijven hebben een volwaardige salesafdeling. Maar ze zijn wel afhankelijk van verkoop. Lees hier hoe je dat succesvol aanpakt. Niet alle bedrijven hebben een volwaardige salesafdeling. Maar ze zijn wel afhankelijk van verkoop. Lees hier hoe je dat succesvol ...
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (8,6)
Marianne van de Water
Waarom zou je anticiperen in het telefoongesprek? Je wilt toch gewoon je ding doen?! Ontdek hier hoe een vooruitziende blik je succesvoller maakt. Waarom zou je anticiperen in het telefoongesprek? Je wilt toch gewoon je ding doen?! Ontdek hier hoe een vooruitziende blik je ...
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (10,0)
Rene Knecht
Als expert adviseer je prospects om buiten de box te denken. Vaak negeren ze dat advies, maar verwachten wel andere resultaten. Hoe ga je daar effectief mee om? Als expert adviseer je prospects om buiten de box te denken. Vaak negeren ze dat advies, maar verwachten wel ...
From Call to Close  (5,5)
Jorg Hartog
6 principes die iedere Software as a Service (SaaS) Sales Development Representative (SDR) uit het hoofd moet leren. Lees verder en doe er je voordeel mee. 6 principes die iedere Software as a Service (SaaS) Sales Development Representative (SDR) uit het hoofd moet leren. ...
Hoe haal je 67% conversie in verkoopgesprekken? (8,2)
André Hagelen
Laatst hoorde ik een presentatie waar de spreker deze belofte maakte. Ik heb ademloos geluisterd en er vijf tips uitgehaald. Lees ze allemaal door. Ik weet zeker dat je er wat aan hebt. Laatst hoorde ik een presentatie waar de spreker deze belofte maakte. Ik heb ademloos ...
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (8,8)
Jorg Hartog
Valse bezwaren en uitvluchten zijn dagelijkse kost voor verkopers. De wolf van Wallstreet bedacht een effectieve methode om ze te lijf te gaan. Lees er hier alles over. Valse bezwaren en uitvluchten zijn dagelijkse kost voor verkopers. De wolf van Wallstreet bedacht een ...
De voordelen van een vooruitziende blik 
Marianne van de Water
Je wil gewoon je ding doen, zeggen waar het op staat, zorgen dat je de afspraak maakt. Zo simpel is het. Waarom zou je moeten anticiperen in het telefoongesprek? Lees het hier. Je wil gewoon je ding doen, zeggen waar het op staat, zorgen dat je de afspraak maakt. Zo simpel ...
Expert- verkoop: vertrouwen verkopen zonder relatie (9,3)
Rene Knecht
Topverkopers zitten niet continu te posten op LinkedIn, of te netwerken, of met klanten koffie te drinken. Wat doen ze dan anders en wat kan jij daarvan leren? Topverkopers zitten niet continu te posten op LinkedIn, of te netwerken, of met klanten koffie te drinken. Wat doen ...
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (9,6)
Rene Knecht
Als je in gesprek bent met een prospect is het een goed teken dat je een beetje onzekerheid voelt. Zo blijf je in contact met je klant. In dit artikel leg ik je uit hoe dit zit. Als je in gesprek bent met een prospect is het een goed teken dat je een beetje onzekerheid ...
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (7,3)
André Hagelen
Het verschil tussen een klant om aan te verkopen en een klant die wil kopen is direct verbonden met het plezier in sales of de afkeer ervan. Zo motiveer je jezelf. Het verschil tussen een klant om aan te verkopen en een klant die wil kopen is direct verbonden met het ...
De deal creëren of najagen?! (9,3)
Rene Knecht
Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzicht van de klant. Leert u deals te creëren, dan ligt dat anders. Doe het anders, met deze tips. Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzichte van de klant. ...
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers (9,7)
Rene Knecht
We worden allemaal geboren met mannelijke en vrouwelijke eigenschappen. Lees hier wat je ermee kan om succesvol te zijn in sales. We worden allemaal geboren met mannelijke en vrouwelijke eigenschappen. Lees hier wat je ermee kan om succesvol te zijn in sales. We vragen ...
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen (8,3)
André Hagelen
Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin speltechnieken en -strategieën zijn vastgelegd. Een playbook voor het salesteam helpt je verkopers naar de eredivisie. Ontdek hoe in deze longread. Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin ...
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (9,5)
Jorg Hartog
We werken niet meer op kantoor. Zomaar aanrijden bij prospects mag en kan niet meer. Beurzen en evenementen gaan niet door. Het speelveld is veranderd. Ontdek hier hoe je succesvol mee verandert. We werken niet meer op kantoor. Zomaar aanrijden bij prospects mag en kan niet ...
Waarom klanten wel!! bij mij kopen 
Redactie Verkopersonline.nl
U zit bij een klant en het gesprek loopt niet. U krijgt het probleem niet helder of u ervaart veel weerstand. Uw klant wil geen vervolgafspraak. Dit boek helpt u betere vragen te stellen. Herkent u dit? U zit bij een klant en het gesprek loopt niet. U weet het probleem van de ...
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! (8,1)
André Hagelen
Bezwaren: dagelijkse kost voor de verkoper en toch vaak lastig te verteren. Drie technieken en een andere perspectief voor effectief omgaan met bezwaren. Vroeger had ik de grootste moeite met bezwaren en tegenwerpingen die naar voren kwamen in een verkoopgesprek. Ik deed er ...
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (9,7)
Rene Knecht
Klanten creëren verhalen om hun status quo te rechtvaardigen. Aan u de taak om de klant dit verhaal te laten herschrijven, met u als leverancier in plaats van de concurrent. Ontdek hier hoe dat werkt. Klanten creëren verhalen om hun status quo te rechtvaardigen. Aan u de ...
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (8,4)
Michel Hoetmer
U bent er bijna maar de klant wil toch nog 'even nadenken'. Vaak is het de doodssteek voor uw deal. Lees hier wat u kunt doen om alsnog af te sluiten. U bent er bijna maar de klant wil toch nog 'even nadenken'. Vaak is het de doodssteek voor uw deal. Lees hier wat u kunt ...
Spontaan acquisitiegesprek of ‘scripted’? (7,5)
Victor Bonke
Werkt het bij telefonische acquisitie beter om een spontaan gesprek met een prospect te hebben of een gesprek dat is uitgewerkt in een ‘belscript’? Lees hier wat het allerbeste werkt. Werkt het bij telefonische acquisitie beter om een spontaan gesprek met een prospect te ...
Een ‘mind-blowing’ pitch in 30 seconden (8,4)
André Hagelen
Kort uitleggen wat u doet? Mijn advies: doe het niet! Daag uzelf eens uit om het helemaal anders te doen en pluk daar de vruchten van. U krijgt vast wel eens de vraag: 'Wat voor werk doe je?'. Ik wil u uitdagen om deze vraag eens heel anders te gaan beantwoorden. Sterker nog, ...
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (7,0)
Michel Hoetmer
Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe. Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij ...
Vijf gouden regels voor verkopers (7,9)
Michel Hoetmer
Veel verkopers worstelen om hun target te halen. Ontdek waar het mis gaat en wat u daaraan kunt doen. Veel verkopers worstelen om hun target te halen. Ontdek waar het mis gaat en wat u daaraan kunt doen. Een van de belangrijkste redenen voor het niet halen van uw target is ...
Alles over Verkopen 
Redactie Verkopersonline.nl
Alle aspecten van het moeilijke, maar boeiende vak verkopen - van communicatieve vaardigheden en de techniek van het verkoopgesprek tot een inleiding in de moderne marketing - worden uitvoerig behandeld. 'Alles over verkopen' is een praktisch handboek voor verkopers. Alle ...
Koud, Kouder, Koudst - Warm of koud, wat heeft jouw voorkeur? 
Redactie Verkopersonline.nl
De wereld van koude acquisitie is een hele mooie. Leer de fijne kneepjes van het vak en beoordeel of koud, kouder, koudst past bij uw persoonlijkheid. Dit boek gaat in op alle facetten die horen bij koude acquisitie. De wereld van koude acquisitie is een hele mooie. Leer de ...
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (8,2)
Victor Bonke
Na de eerste paar seconden irriteert u dit koude acquisitiegesprek al; uw nekharen gaan recht overeind staan, alle alarmbellen gaan rinkelen. Maar waarom gebeurt dat en hoe kunt u dat zelf vermijden? Na de eerste paar seconden irriteert u dit koude acquisitiegesprek al; uw ...
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (8,6)
Rene Knecht
Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier toegelicht, met tips voor succesvol toepassen. Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier ...
De status quo openbreken bij de klant (10,0)
Rene Knecht
Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. Ontdek hoe u een organisatie in beweging brengt. Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. ...
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (8,7)
Rene Knecht
Pitchen is om allerlei redenen gevaarlijk voor uw resultaat, zelfs in sectoren waar het de gangbare methode is. Doe het anders, en verzeker uzelf van resultaat. Het overkomt vrijwel alle verkopers wel eens, sommige regelmatig: u raakt geïntimideerd door een klant en verliest ...
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet (6,1)
Walter Spruyt
Als het gaat over omgaan met bezwaren, dan gaat het vaak over het voorkomen of laten verdwijnen ervan. Dit is onmogelijk en ook bad for business ! Ontdek waarom bezwaren omarmen logischer is dan ze weg te poetsen. In principe leidt perfect luistergedrag tot een afname van ...
Een offerte verkoopt... niets (8,1)
Frank Wouters
We denken dat offertes ons helpen om te verkopen. Het tegendeel is waar: onze obsessie met offertes houdt ons van het verkopen af! Ontdek hier hoe het effectief anders kan. We denken dat offertes ons helpen om te verkopen. Het tegendeel is waar: onze obsessie met offertes ...
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (8,5)
Rene Knecht
Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle? Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle?   Bij verkoop aan large accounts wordt u ...
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (9,1)
Rene Knecht
Harde voordelen zijn niet doorslaggevend voor een klant. Beslissers worden meer beïnvloed door mensen die ze vertrouwen. Hoe boort u dat potentieel aan? Zogenaamde harde voordelen zoals een ROI (return on investment) zijn niet de echt doorslaggevende argumenten voor een klant ...
Bereidt u zich voor zoals Obama? (6,7)
André Hagelen
In de verkoop zouden positieve antwoorden op lastige bezwaren, zoals CEO’s en politici die hebben, goed van pas komen. Maar ja, die voorbereiding kost veel tijd en geld. Of toch niet? In de verkoop zouden positieve antwoorden op lastige bezwaren, zoals CEO's en politici die ...
De isolatievraag (6,6)
Redactie Verkopersonline.nl
Bij de vele soorten vragen die u kunt stellen is de isolatievraag een van de meest efficiënte. Hoe past u hem succesvol toe? Bij de vele soorten vragen die u kunt stellen is de isolatievraag een van de meest efficiënte. Hoe past u hem succesvol toe? Stel, in de ...
Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint (8,6)
Ronald van den Berg
Net als bij een goed boek ligt alles wat komen gaat in een verkoopgesprek al besloten in de opening. Het belang daarvan wordt nog wel eens onderschat. Met SODAT krijgt de opening de aandacht die hij verdient en die u verder brengt. Net als bij een goed boek ligt alles wat ...
Scoren met scripts (8,2)
Redactie Verkopersonline.nl
Een goede voorbereiding is vaak meer dan het halve werk. Dat geldt niet alleen bij het verzamelen van informatie over uw klanten en uw gesprekspartners, maar ook voor uw gesprekstechniek. Het script helpt u daarbij. Een goede voorbereiding is vaak meer dan het halve werk. Dat ...
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (6,6)
Redactie Verkopersonline.nl
Voor de afspraak een doordachte gespreksstrategie op papier zetten. Weet u wie dat altijd doen? Topverkopers. En zo pakken zij dat aan. Voor de afspraak een doordachte gespreksstrategie op papier zetten. Weet u wie dat altijd doen? Topverkopers. En zo pakken zij dat aan. ...
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones (7,2)
Victor Bonke
De elevator-pitch bij (telefonische) koude acquisitie geeft de gelegenheid om kort en krachtig aan te geven wat je de klant te bieden hebt, gebaseerd op zijn behoeften. De elevator-pitch bij (telefonische) koude acquisitie geeft de gelegenheid om kort en krachtig aan te geven ...
De ander centraal (7,5)
Victor Bonke
Wanneer we bij koude acquisitie vooral onszelf belangrijk vinden, zal de klant heel snel afhaken. De kunst is de 'ander centraal' te stellen. Maar hoe doet u dat? Wanneer we bij koude acquisitie vooral onszelf op de voorgrond plaatsen, zal de klant heel snel afhaken. De kunst ...
De impact van taal (6,9)
Peter Stinckens
We staan er zelden bij stil, maar ons taalgebruik heeft grote impact op onze verkoopresultaten. De woorden, intonaties, insinuaties - alles heeft een belangrijke invloed op de mindset van de klant. We staan er zelden bij stil, maar ons taalgebruik heeft grote impact op onze ...
De kroon op het verkoopgesprek (7,0)
Herman Meijer
De moeilijkste fase tijdens een verkoopgesprek is natuurlijk het moment van afsluiten. Uit onderzoek blijkt dat nog geen 30% van alle verkoopgesprekken op de juiste wijze wordt afgesloten. Hoe kan het beter? De moeilijkste fase tijdens een verkoopgesprek is natuurlijk het ...
Is dat uw enige probleem? (3,0)
Tips & Advies Verkoop
Een klant komt met een tegenwerping: verkooppraktijk van alledag. Wat is dan een handige methode om die tegenwerping om te buigen naar een order? Isoleren! Voordat u op de tegenwerping of uitvlucht ingaat, wilt u weten of er nog een aantal verborgen tegenwerpingen bestaan, ...
Het kind als leermeester 
Peter Stinckens
Kinderen onderhandelen als ware meesters. Kunnen we iets van ze leren? Zeker! Kort gezegd: ze doen precies wat u wilt (alles opeten, braaf gaan slapen, de kamer opruimen) en zijn erg duidelijk in wat ze als tegenprestatie van u verwachen. Ook laten ze u ...
Verkopen is toch zo eenvoudig (8,3)
Richte Lommert
Mijn ervaring met de huidige generatie professionals is niet groot meer. Maar de inkopers díe ik spreek zijn unaniem in hun oordeel: een afkeer van de bla bla verhalen van de verkoper, die teveel praat en te weinig luistert. Regelmatig lees ik in (vak)bladen en  op mijn ...
Persoonlijke kracht en succes in sales (5,2)
Marvin Sutherland
Het versterken van uw persoonljke kracht als verkoper. Daar gaat het hier over. Hoe dan en met welk effect? U kunt uw persoonlijke kracht en dat van uw verkopers versterken. De vraag is: wat belemmert ons om onze gewenste situatie te bereiken en welke krachtbronnen  ...
De Verkoper en het Debat (7,4)
Richte Lommert
Met kromme tenen heb ik Moszkowicz aan het werk gezien. Had hij maar de stelling uit een wijs boek uit mijn jonge jaren "de enige methode om een debat te winnen is het te vermijden" ter harte genomen. Op 5 december 1950 kreeg ik van St. Nicolaas het boek ZO MAAKT U VRIENDEN EN ...
“Er is maar één keer de gelegenheid om de eerste indruk te maken”. (6,1)
Richte Lommert
Hoe komt een verkoper de eerste keer bij een klant binnen? Beantwoord deze vraag en win! Met 9 tips wil ik de belangstelling opwekken voor de opbouw van een goed en succesvol verkoopgesprek. Dit doe ik door elke week een vraag te stellen die u kunt beantwoorden. Hiermee kunt u ...
Ik ben een goede verkoper! (6,5)
Richte Lommert
Dit zijn natuurlijk niet mijn woorden maar een citaat uit een interview met Dominee Ter Linden. Met elke regel groeide mijn besef, dat ik weer eens gelijk kreeg met mijn bewering, dat alles verkocht moet worden. Om direct elk misverstand weg te nemen: dit zijn niet mijn woorden ...
Bel me! (7,3)
Jan-Willem Seip
Van de miljarden telefoongesprekken die in Nederland worden gevoerd, hebben er vele een commerciële achtergrond. Deze gesprekken vallen onder de noemer telemarketing (gestructureerd en systematisch bellen). Ondanks het korte bestaan van telemarketing, heeft dit begrip in de ...
Aan wie de schuld? (7,4)
Richte Lommert
Laten we één punt duidelijk stellen: “U bent te duur” is het meeste gebruikte en misbruikte argument om van een verkoper af te komen. Er zijn gevallen bekend, dat een inkoper deze woorden al sprak nog voordat de verkoper een duidelijk aanbod had gedaan. Eén van de leukste ...
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..