Zoeken op "Onderhandelen"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


meer dan 100 zoekresultaten voor "Onderhandelen"
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (7,0)
Michel Hoetmer
Uw rug recht houden tijdens onderhandelingen maakt het verschil tussen een ‘zo-zo-deal’ en een winstgevende verkoopactie. Ontdek nog 5 tips voor een goede deal. Uw rug recht houden tijdens onderhandelingen maakt het verschil tussen een ‘zo-zo-deal’ en een winstgevende ...
Leer van tweedehands autoverkopers (7,5)
Jos Burgers
Aan prijsbezwaren valt niet te ontkomen. Hoe bereidt u zich daar effectief op voor? Leer van ervaren verkopers van tweedehands auto's. Wat onderscheidt een onervaren verkoper van de ervaren collega die het klappen van de zweep kent? De man of vrouw met weinig verkoopervaring ...
Te happig overkomen bij de klant (7,3)
Jan-Willem Seip
Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op uw BAZO, dan ervaart u veel profijt en rust. Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op ...
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (6,8)
Jan-Willem Seip
In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar kunnen leren bij het onderhandelen. In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar ...
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan (9,3)
Harro Willemsen
Bij complexe inkooptrajecten krijgt u soms te maken met professionele procurement-afdelingen. Wat zijn de meest gebruikte tactieken en methoden van deze inkoopteams? En hoe wapent u zich hiertegen? Organisaties die grote deals te vergeven hebben zijn tegenwoordig tot de tanden ...
Vijf buitengewone onderhandelingstips (6,8)
Jan-Willem Seip
Zit u wel eens met inkopers aan tafel? Of met beslissingsnemers die u alle hoeken van de kamer laten zien als het aankomt op gemene trucs om uw orderbedrag omlaag te praten? Ontdek hoe u zich daar het beste tegen kunt wapenen. Zit u wel eens met inkopers aan tafel? Of met ...
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (6,9)
Walter Spruyt
Voor verkopen en onderhandelen zijn verschillende vaardigheden vereist. Ontwikkel ook de onderhandelaar in u met deze praktijkvoorbeelden en tips. Op LinkedIn gaf internationaal sales manager Harry Willems me de volgende overdenking mee: Walter, ik mag hopen dat 9 van de 10 ...
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (8,1)
David Bloch
Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen? Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen? 'Uh... uh... um...' Misschien ...
Een Mercedes voor de prijs van een Polo (8,2)
Jos Burgers
De klant wil de order sluiten maar u moet 'nog even naar de prijs kijken'. Gevaar! Wat gaat u doen? De klant wil de order sluiten maar u moet 'nog even naar de prijs kijken'. Gevaar! Wat gaat u doen? Of u nu keukens verkoopt aan consumenten, drukwerk aan mkb-bedrijven of ...
Draait het alleen nog maar om de prijs? (8,2)
Michel Hoetmer
Aan de prijs kunnen klanten prachtig een afwijzing ophangen. Ontdek hoe u de werkelijke reden van de afwijzing achterhaalt en in de race blijft. Aan de prijs kunnen klanten prachtig een afwijzing ophangen. Ontdek hoe u de werkelijke reden van de afwijzing achterhaalt en in de ...
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen (7,8)
Michel Hoetmer
Prijsonderhandelingen gaan niet alleen over geld, maar ook over uw betrouwbaarheid en de indruk die u achterlaat. Met deze tips komt u goed beslagen ten ijs. Prijsonderhandelingen gaan niet alleen over geld, maar ook over uw betrouwbaarheid en de indruk die u achterlaat. Met ...
Echte of onechte prijsdruk? (8,8)
Jos Burgers
Prijsdruk, heeft u daar echt last van, of lijkt dat alleen maar zo? Tips voor meer prijsinzicht. Prijsdruk, heeft u daar echt last van, of lijkt dat alleen maar zo? Tips voor meer prijsinzicht. Ik weet dat ik enigszins overdrijf, maar toch durf ik hier gerust te stellen, dat ...
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (8,2)
David Bloch
Als verkoper moet u vaak onderhandelen. Dit is van essentieel belang voor uw succes. Deze 8 krachtige tips helpen u sterker in uw schoenen te staan. Als verkoper moet u vaak onderhandelen. Dit is van essentieel belang voor uw succes. Deze 8 krachtige tips helpen u sterker in ...
You’re my friend (9,4)
Jos Burgers
We houden niet van onderhandelen maar dat het moet staat buiten kijf. De ins en outs van ons onderhandelgedrag en twee oer-tips. ‘Hello sir! Where are you from?’ ‘Ah, you’re from Holland. Allemachtig prachtig. Ach-en-tachtig. Kijke, kijke, niks kope. I give you a good ...
Geef nooit korting! (7,8)
Jos Burgers
Altijd weer belandt u in het prijsgevecht. En dan, geeft u korting, of niet? Onthoud: van korting geven wordt niemand gelukkig. Altijd weer belandt u in het prijsgevecht. En dan, geeft u korting, of niet? Onthoud: van korting geven wordt niemand gelukkig. Klanten zijn als ...
Zo werken verkopers zichzelf in de nesten (8,6)
Michel Hoetmer
Een nagenoeg perfect verkoopproces en toch geen deal. Vraagt u zich vertwijfeld af 'waarom toch?', kijk dan eens naar de investeringsverhoudingen. Een nagenoeg perfect verkoopproces en toch geen deal. Vraagt u zich vertwijfeld af 'waarom toch?', kijk dan eens naar de  ...
'Preventief ruimen!' (7,0)
Jos Burgers
De meest eenvoudige manier om de macht van inkopers in te perken is te zorgen dat er weinig te vergelijken valt. Lees hoe u dat doet, en hoe u nog verder kunt gaan. De meest eenvoudige manier om de macht van inkopers in te perken is te zorgen dat er weinig te vergelijken valt. ...
Korting? Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?! (7,8)
Richard van Houten
De eeuwig terugkerende kortingsvraag kan van een onderhandeling een strijd maken. Daarom nog eens op een rijtje: de wapens voor het neutraliseren van kortingsvragen, met wijze raad van Sun Tzu, schrijver van 'The Art of War'. De eeuwig terugkerende kortingsvraag kan van een ...
Bukken terwijl niemand slaat (8,5)
Jos Burgers
U bent vast trots op uw product. Maar bent u ook trots op uw tarieven? Die trots heeft u wel nodig, anders ligt u al voordat de eerste klap is uitgedeeld. U bent vast trots op uw product, op uw bedrijf. Maar bent u ook trots op uw tarieven? Die trots heeft u wel nodig, opdat u ...
"Je moet wel afdingen!" (4,3)
Jos Burgers
De vijf resterende leden van de Monty Python cast zijn weer volop in het nieuws dit jaar. Deed me denken aan die o zo belangrijke verkooples uit 'Life of Brian'. Kijk nog eens mee. De vijf resterende leden van de Monty Python cast zijn weer volop in het nieuws dit jaar. Deed ...
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen (7,8)
Michel Hoetmer
Door te veel te vragen kunt u de klant over de streep trekken. Hoe kunt u deze overtuigingstechniek gebruiken? Door te veel te vragen kunt u de klant over de streep trekken. Hoe kunt u deze overtuigingstechniek gebruiken? U bent vast zelf wel eens het slachtoffer geweest van ...
Er meteen op afvliegen of...?  (7,1)
Michel Hoetmer
Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een potentiële klant zich bij hen meldt. Maar rekent u zich niet te snel rijk. Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een ...
Mag uw gesprekspartner wel beslissen? (7,7)
Redactie Verkopersonline.nl
Is uw onderhandelingspartner wel beslissingsbevoegd? Als u zijn positie niet kent heeft praten geen zin. > > > Is uw onderhandelingspartner wel beslissingsbevoegd? Als u zijn positie niet kent heeft praten geen zin. Het is erg belangrijk te weten welke rol uw ...
Uw kortingen liggen op straat (6,2)
Tips & Advies Verkoop
Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ont­kennen of dezelfde korting geven? Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ont­kennen of dezelfde korting geven? Een ...
Onderhandeling, kunst en kunde (7,0)
David Bloch
Over dit onderwerp bestaat een eindeloze reeks boeken en cursussen, en de inzichten in de psychologie van onderhandelen groeien almaar. Maar hoe zit het met de fase vóór de onderhandeling zelf? Over dit onderwerp bestaat een eindeloze reeks boeken en cursussen, en de ...
Omgaan met onderhandelingstrucs  (8,0)
Piet Aarts
Hoe gaan we om met vervelende onderhandelingstrucs? We willen de relatie niet verstoren, maar willen ook niet met ons laten sollen. Enkele praktijktips. Hoe gaan we om met vervelende onderhandelingstrucs? We willen de relatie niet verstoren, maar willen ook niet met ons laten ...
Zo onderhandelen kan mijn zoontje van 5 ook! (6,2)
Richard van Houten
Deze uitspraak staat in mijn geheugen gegrift. Uitgesproken door mijn leidinggevende toen ik een klant binnen haalde….. met het weggeven van een flinke korting. Deze uitspraak staat in mijn geheugen gegrift. Hij komt van een leidinggevende van mij, uitgesproken toen ik hem ...
De Wet van het Optimisme (7,9)
Richard van Houten
Binnen seconden kunt u uw denkwijze in positief veranderen. Maak hier een gewoonte van! Optimisme is het vermogen in elke situatie iets te vinden wat de moeite waard is. Met name op momenten van stress is het buitengewoon effectief om positief en constructief te reageren op de ...
Afsluiten zonder moeite (7,6)
Peter Stinckens
Hoe kunt u eenvoudig en op een correcte manier snel afsluiten zonder de 'flow' van uw gesprek te onderbreken? Hoe kunt u eenvoudig en op een correcte manier snel afsluiten zonder de 'flow' van uw gesprek te onderbreken? Is afsluiten voor u ook een moeilijke zaak? Heeft ...
Onderhandelen en gedragsstijlen (7,7)
Piet Aarts
Onderhandelen is interessant, maar kan beter vermeden worden. Als het er dan toch van komt, doe dan uw voordeel met deze tips, die van grote invloed kunnen zijn op het onderhandelingsresultaat. Onderhandelen is interessant, maar kan beter vermeden worden. Als het er dan toch ...
Uw tijd gaat nú in! (6,9)
Tips & Advies Verkoop
U bent in onderhandeling en de klant vraagt of u binnen 24 uur wilt reageren. Hoe gaat u om met tijdslimieten? U bent in onderhandeling en de klant vraagt of u binnen 24 uur wilt reageren. Hoe gaat u om met tijdslimieten? Een verkooptactiek. Stel, iemand vraagt € ...
Hoe gaat u om met sluwe onderhandelingstactieken van inkopers? (6,6)
Michel Hoetmer
Slimme onderhandelaars maken het leven van verkopers behoorlijk zuur. Door sluwe trucjes laten ze verkopers in onzekerheid en lokken zo extra concessies uit. Slimme onderhandelaars kunnen het leven van verkopers behoorlijk zuur maken. Ze passen allerlei trucjes toe om de ...
Communiceren met meer succes (7,7)
David Bloch
Uw bereidheid om de ander centraal te stellen is een sleutel tot effectiever communiceren. Zes tips om uw gesprekken eigenhandig naar een hoger plan te tillen. Uw bereidheid om de ander centraal te stellen is een sleutel tot effectiever communiceren. Zes tips om uw gesprekken ...
Altijd maar die prijs ... (7,5)
Tips & Advies Verkoop
Vaak zeuren klanten over de prijs of over extra korting en u wilt daar niet meteen aan toegeven. Wat kunt u doen? Vaak zeuren klanten over de prijs of over extra korting en u wilt daar niet meteen aan toegeven. De verkooptrainers van Huthwaith (UK) geven raad. 1. Niet te ...
Succesvol onderhandelen  (6,7)
Michel Hoetmer
U bent al een tijdje bezig met een klant. Na maanden zwoegen lijkt het dan toch eindelijk te gaan gebeuren, u wordt binnengelaten voor de afrondende bespreking. Althans, dat dacht u. U bent al een tijdje bezig met een klant. Na maanden zwoegen lijkt het dan toch eindelijk te ...
Emotioneel tijdens onderhandeling? (7,8)
Tips & Advies Verkoop
Er wordt vaak geadviseerd om tijdens onderhandelingen uw emoties niet te tonen. Hoe zit dat nou echt? Onderzoek wijst het uit! Er wordt vaak geadviseerd om tijdens onderhandelingen uw emoties niet te tonen. Hoe zit dat nou echt? Onderzoek wijst het uit! Stel, u bent met uw ...
Wanneer geeft u korting? (7,2)
Redactie Verkopersonline.nl
Weet u precies wat bij onderhandelingen uw kracht en uw zwakte is? Hier is de kapstok voor verbetering. Weet u precies wat bij onderhandelingen uw kracht en uw zwakte is? Hier is de kapstok voor verbetering.   Onderschat de kracht van uw positie niet. Een klant ...
Hoeveel korting wilt u? (7,5)
Jos Burgers
Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het maakt vaak niet eens uit wát ze moeten betalen, als er maar korting wordt gegeven. Geef uw klanten dan ook hun zin! Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het ...
Laten we maar met de prijs beginnen (7,0)
Tips & Advies Verkoop
Volgens experts is het beter om tijdens onderhandelingen met het moeilijkste te beginnen. Moet u tijdens een onderhandeling over meerdere onderwerpen overeenstemming bereiken? Hoe pakt u dat dan slim aan? Na de verkoop komt de onderhandeling. U heeft de klant een ...
Plaats aan de onderhandelingstafel (8,0)
Frank van Marwijk
Wil je de klant overtuigen, confronteren of zijn medewerking verkrijgen? De strategische keuze van zitplaats bepaalt het verschil! In het contact tussen verkoper en klant zijn de onderlinge afstand en de hoek ten opzichte van elkaar, van groot belang. Het verkoopgesprek kan ...
De 3 moeilijkste onderhandelaars (6,7)
Tips & Advies Verkoop
Als verkopers komen wij vele verschillende gesprekspartners tegen. Wie zijn nu de 3 inkopers die het u het lastigst maken? En hoe kunt u hiermee omgaan? Als verkopers komen wij vele verschillende gesprekspartners tegen. Wie zijn nu de 3 inkopers die het u het lastigst maken? ...
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces (7,5)
Harrie van Heck
Verkopen is goed te vergelijken met schaatsen. De eindtijd bij schaatsen is de optelsom van de rondetijden. Zonder tussentijdse metingen weet je nooit of je goed onderweg bent. Bij de verkoop is het verkrijgen van deelcommitments net zo belangrijk. Maar waar kunt u dan ...
Verkopen aan meerdere personen tegelijk  (6,0)
Koert Wijnands
Het kan gebeuren dat u een product aan moet bieden, waar meerdere personen tegelijkertijd over gaan oordelen. Er zal altijd een dominant bij zijn die de boel gaat afkatten. Niets deugt er van uw product. Nu kunt u twee dingen doen: er tegen in gaan of het een beetje over u heen ...
Verkoper wordt onderhandelaar (6,4)
Richte Lommert
De meest gebezigde woorden in de laatste maanden, zowel op TV, radio en in gesprekken zijn de woorden kredietcrisis en recessie Soms kan ik mij niet helemaal aan de indruk ontrekken, dat men elkaar de ellende inpraat... De meest gebezigde woorden in de laatste maanden, zowel ...
Hoe komt die deal nou eindelijk eens binnen? (7,0)
Vladan Soldat
Voelt u zich ook wel eens 'opdringerig' als u om de order wil vragen? Dat is niet nodig. Als u duidelijke afspraken met uw klant maakt en hem hierop aanspreekt, creëert u juist een betere relatie. Het is opvallend hoe vaak ik (sales)mensen om mij heen hoor zeggen: Ik hoop ...
Onderhandelen, maak het leuk voor uzelf (3,7)
Vladan Soldat
Onderhandelen wordt vaak lastig gevonden. Hier een aantal tips die onderhandelen leuk en wellicht makkelijker maken. > > >Onderhandelen wordt vaak lastig gevonden. Hier een aantal tips dat onderhandelen leuk en wellicht makkelijker maakt. Het onderhandelen: either you like ...
Winnende onderhandelingstactieken (6,1)
Vladan Soldat
Hoe vaak is ook uw onderhandeling niet verloren gegaan? Onderhandelen is een vak apart. Ben u nog lang geen kei in dit werk? Onze praktische tips helpen u op pad.  → Probeer inzicht te krijgen in het budget Zo weet u of uw aanbieding in lijn ligt met de ...
Cognitieve dissonantie en hoe u ermee moet omgaan (7,3)
Vladan Soldat
De order was bijna rond was maar de klant wilde er 'alleen nog even over na wilde denken'? Hoe doorbreekt u die impasse? En hoe kunt u het begrip cognitieve dissonantie benutten? Lees de tips hieronder. Wat ging er mis? vraag u zich op de terugweg af. Vol zelfvertrouwen ging u ...
De Korting (7,1)
Richte Lommert
In het leven van het merendeel der verkopers speelt de dagelijkse strijd om de korting een belangrijke rol. In plaats van "De strijd om de hoogte van de korting" zou ik liever willen spreken van "Het SPEL om de hoogte van de korting". Want er bestaat geen strijd tussen de ...
Wat uw klanten belangrijker vinden dan de prijs (6,1)
Tips & Advies Verkoop
Begint uw klant weer over de prijs? Volgens twee verkoopexperts moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen. Beginnen de klant weer over de prijs? Volgens twee verkoopexperts moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen. Wat de experts zeggen. De Amerikanen Lawrence Steinmetz ...
“Dat past niet binnen mijn budget” (6,4)
Tips & Advies Verkoop
Krijgt u als verkoper ook vaker te horen dat het aankoopbudget niet voorhanden is om uw product aan te kopen? Het is enorm lastig als de klant het geld niet heeft, maar is dat wel werkelijk zo? Krijgt u als verkoper ook vaker te horen dat het aankoopbudget niet voorhanden is om ...
De jiujitsu onderhandelaars (6,8)
Harro Willemsen
Dat je het beste met de beslisser praat moge duidelijk zijn. In onderhandelingen kan dat veel geld kan schelen. Dat bewijst dit mooie verhaal over Nederlandse onderhandelingskunst We schrijven de midden jaren zeventig. Locatie: het hoofdkantoor van een technische groothandel in ...
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) (7,3)
Jan-Willem Seip
"Ga door met het noemen van andere inkoperstactieken!", aldus de reacties van lezers op mijn vorige artikel. Onlangs vroeg ik u om uw inbreng als het gaat om zakendoen met inkopers. De reacties stroomden me afgelopen zomer toe. Daarom besteed ik in dit artikel (deel 3 in een ...
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) (7,6)
Jan-Willem Seip
Wat is dat toch, dat obstructiegedrag van een inkoper en hoe kan een verkoper daar het beste mee omgaan? Bepaal mee waar deel 3 over gaat en mail de auteur (zie onderaan het artikel) Waarom aandacht voor inkoop? Doet u wel eens zaken met inkopers? Nee? Maak ...
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) (7,5)
Jan-Willem Seip
Tijdens de workshop 'Hoe overleef ik een inkoper?' blijkt dat veel verkopers het spannend vinden om er met een inkoper samen goed uit te komen. Wat is dat toch dat obstructiegedrag van een inkoper en hoe kan een verkoper daar het beste mee omgaan? In dit artikel treft u deel ...
Handig onderhandelen (7,7)
Jan-Willem Seip
Onderhandelen… Iedereen heeft hier wel een beeld bij. Onderhandelen gebeurt in de politiek, tijdens een sollicitatiegesprek, in de verkoop, maar ook gewoon thuis. Een voorbeeld van dit laatste kan zijn: "Als jij de afwas doet, dan laat ik de hond uit". Begripsvorming Wat ...
Wanneer beginnen met onderhandelen? (8,2)
Michel Hoetmer
Weten wanneer u moet onderhandelen is net zo belangrijk als weten hoe te onderhandelen. Dat zegt de bekende Amerikaanse verkooptrainer en auteur Linda Richardson. Ze geeft een voorbeeld. Weten wanneer u moet onderhandelen is net zo belangrijk als weten hoe te ...
Dan moet u naar een ander (5,0)
Tips & Advies Verkoop
De klant wil onderhandelen. En natuurlijk wil hij als iedere klant het onderste uit de kan. Laat u zich verleiden tot een prijsdiscussie of is er een slimme truc? Een slimme truc Volgens prijsstrateeg Reed Kolden is er een truc die uitstekend werkt bij klanten die het ...
Het kind als leermeester 
Peter Stinckens
Kinderen onderhandelen als ware meesters. Kunnen we iets van ze leren? Zeker! Kort gezegd: ze doen precies wat u wilt (alles opeten, braaf gaan slapen, de kamer opruimen) en zijn erg duidelijk in wat ze als tegenprestatie van u verwachen. Ook laten ze u ...
Verkopen met mensenkennis 
Redactie Verkopersonline.nl
Elke verkoper weet dat mensenkennis belangrijker is dan verkooptechniek en productkennis. Verkopen is 25 procent vakkennis en 75 procent mensenkennis, maar toch gaan al je verkooptrainingen over vak- en productkennis en niet over de gebruiksaanwijzing van de klant… Dit boek ...
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (9,6)
Rene Knecht
Uw gesprekspartner is doorgaans niet de enige beslisser. De achterban speelt een belangrijke rol bij de beslissing. Hoe kunnen wij hen beïnvloeden? Uw gesprekspartner is doorgaans niet de enige beslisser. De achterban speelt een belangrijke rol bij de beslissing. Hoe kunnen ...
Eerlijk scoren!  
Redactie Verkopersonline.nl
Het dilemma tussen geld en geweten levert voor professionals dagelijks kleine en grote vragen op. Hoe eerlijk ben je als een klant je iets vraagt wat je misschien niet helemaal beheerst maar je je target nog moet halen? Wat vind jij als je ziet dat een klant grote korting ...
Hoe werkt macht in verkooprelaties? (9,2)
Rene Knecht
Beïnvloeden betekent ook: de macht in het gesprek hebben. Maar wat doet macht met ons? En met de klant? Doe uw voordeel met deze tips en adviezen over de werking van macht in de verkoop. Beïnvloeden betekent ook: de macht in het gesprek hebben. Maar wat doet macht met ons? ...
De 10 mythes over verkooptraining (9,1)
Harro Willemsen
Er bestaan een hoop mythes en misverstanden over verkooptraining. Het zijn voor sales managers en verkopers bijzonder slechte raadgevers, die veel geld kosten. Daarom hier de 10 meest hardnekkige mythes voor u op een rijtje. Er bestaan een hoop mythes en misverstanden over ...
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (9,0)
Rene Knecht
Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet en wel te doen bij weerstand. Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet ...
Wees aantrekkelijk als verkoper! (8,8)
Rene Knecht
Aantrekkelijk zijn is meer dan wat spiegels en glossy’s ons tonen. Mensen die aantrekkelijk worden gevonden vertonen bepaalde patronen in hun gedrag. Wat kunnen we daar als verkopers van leren? Aantrekkelijk zijn is meer dan wat spiegels en glossy’s ons tonen. Mensen die ...
7 strategieën tegen manipulatie (8,8)
Richard van Houten
Allemaal weten we dat we soms worden gemanipuleerd, zeker in het verkoopvak. Een klant die het onderste uit de kan wil en ons uitspeelt tegen een budgetconcurrent…. 7 manieren om u te wapenen tegen negatieve beïnvloeding. Allemaal weten we dat we soms worden gemanipuleerd, ...
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? (9,4)
Rene Knecht
Een goed verkoopgesprek leiden is een kunst. Maar het succes ervan wordt 9 van de 10 keer buiten het gesprek bepaald! Lees waar dan en ontdek hoe u ook dat proces kunt (leren) dirigeren. Een goed verkoopgesprek leiden is een kunst. Maar het succes ervan wordt 9 van de 10 ...
Groeien van binnenuit (9,5)
Rene Knecht
Veranderen is voor een mens één van de aller moeilijkste dingen in het leven. Toch is verandering precies wat u van de klant vraagt. Hoe pakt u dit dan het beste aan? U kunt uzelf voornemen te stoppen met slechte gewoontes, maar met dat voornemen bent u er nog niet. Maar al ...
Details bepalen niet het verschil (8,7)
Harro Willemsen
Er bestaan veel goedbedoelde adviezen en tips over hoe je als salesprofessional jezelf kan verbeteren. Maar wat is de praktische waarde hiervan? Wat maakt iemand eigenlijk een goede salesprofessional? Hoe merkt een klant dat hij te maken heeft met een goede salesprofessional? ...
Hoe gaat u om met irrationele klanten? (9,1)
Rene Knecht
Gelijk hebben is niet hetzelfde is als gelijk krijgen. Twee methoden om irrationele weerstand van klanten te laten verdwijnen. Herkent u deze situatie: Ik heb de meest geschikte oplossing, fantastisch bedrijf met topmensen, de beste referenties en toch … de klant ziet ...
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (9,5)
Rene Knecht
Onvoorspelbare klanten en dus onvoorspelbare resultaten: verkopers liggen er dagelijks mee overhoop. Maar dat hoeft niet. Ontdek hoe u het onvoorspelbare een andere rol geeft, met betere resultaten. Geen grip hebben op de toekomst is de grootste pijn voor veel organisaties en ...
Schors het verkoopgesprek (8,6)
Jan-Willem Seip
U wordt tijdens een verkoopgesprek onverwacht overladen met klachten, irritatie en onvrede van uw klant. Hoe redt u zich goed uit deze benarde situatie? Met deze tips. U wordt tijdens een verkoopgesprek onverwacht overladen met klachten, irritatie en onvrede van uw klant. Hoe ...
Het slechtste advies voor verkopers (8,5)
Marcel Hoefman
‘Jezelf zijn’ in sales klinkt weliswaar lekker, maar in de praktijk hebben de meesten onder ons wel wat meer nodig dan dat. Ontdek hier waarom, en wat dan. ‘Jezelf zijn’ in sales klinkt weliswaar lekker, maar in de praktijk hebben de meesten onder ons wel wat meer ...
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven (9,8)
Rene Knecht
U sluit een deal pas als de klant ook geeft in het proces. Daarom mag u niet te snel toegeven en in uw kaarten laten kijken. Leer het geheim van beïnvloeden en overtuigen. U sluit een deal pas als de klant ook geeft in het proces. Daarom mag u niet te snel toegeven en in uw ...
Competentietraining sales 
Redactie Verkopersonline.nl
Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek komen alle basisvaardigheden aan de orde die iedere verkoper nodig heeft. Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek ...
25 vaardigheden voor adviserend verkopen 
Redactie Verkopersonline.nl
Verkopers hebben in toenemende mate te maken met mondige klanten, die hun persoonlijke wensen verwoorden. Ze zijn assertief en verwachten een service die is toegesneden op hun individuele wensen. Bovendien zijn ze goed geïnformeerd en kritisch ten aanzien van de informatie die ...
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (8,4)
Rene Knecht
Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier toegelicht, met tips voor succesvol toepassen. Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier ...
Sales is sexy 
Redactie Verkopersonline.nl
Vrouwen zijn succesvolle verkopers, maar wist u dat zelf al? Ontdek hoe u als vrouw uw sterke kanten kunt benutten om nieuwe klanten aan te trekken. Vrouwen zijn succesvolle verkopers, maar wist u dat zelf al? U bent enthousiast, transparant en betrouwbaar, en dat is precies ...
7 inkoperstactieken die u móet kennen (7,2)
Walter Spruyt
Hoe herkent u de belangrijkste en veelgebruikte inkoperstactieken? Met 7 tips hoe ermee om te gaan! Inkopers maken vaak gebruik van aangeleerde tactieken. Verkopers die deze niet op tijd herkennen, sneuvelen in de strijd. 1. Terugschrikken 'Welke prijs zij u?!!' en de ...
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (7,2)
Walter Spruyt
Begeleidt u verkopers? Lees dan dit artikel en breng uw verkopers werkelijk op het pad naar succes. Tijdens onze praktijk trainingen vallen twee eigenaardige fenomenen op. Enerzijds is er een grote groep van verkopers die goed behoeften van klanten analyseert maar serieuze ...
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (8,3)
Jos Burgers
Met korting verliest u niet alleen een fllnk deel van uw winst, maar u zet ook uw reputatie op het spel. Hoe voorkomt u dit? Boeken schrijven is een hele leuke bron van inkomsten, maar je kunt er als auteur van managementboeken niet echt van leven. Ik ben geen Kluun of Arnon ...
‘Sales’ bestaat niet (8,9)
Harro Willemsen
Er bestaat geen salesmethodiek die voor iedere situatie inzetbaar is. Toch wordt ‘sales’ in trainingen en artikelen vaak zo benaderd. 4 tips om de valkuilen hiervan te omzeilen en uzelf doelgericht te ontwikkelen. Er bestaat geen salesmethodiek die voor iedere situatie ...
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (7,3)
David Bloch
Hoe reageert u wanneer u niet kunt voldoen aan de wensen van uw klant? Ontdek waarom het de moeite loont uw 'nee' te trainen. Het is zeker waar dat het in het algemeen aangenamer is om 'ja' te horen en 'ja' tegen een ander te zeggen. Het is zelfs fysiek meetbaar dat 'nee' het ...
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (8,7)
Rene Knecht
Ieder verkoopproces bevat verborgen signalen die u kunnen helpen. Maar hoe pikt u ze op? Intuïtie kunnen we omschrijven als de ingevingen en inzichten de we krijgen zonder dat er duidelijke oorzaak-gevolg relatie aan vooraf ging. Bijvoorbeeld: U weet dat de klant (niet) gaat ...
Vijf voornemens voor verkopers (8,6)
Marcel Hoefman
Wie van goede voornemens goede gewoontes maakt, zal meer succes oogsten. Daarom vlak voor het nieuwe jaar 5 voornemens waar iedere verkoper bij gebaat is. Wie van goede voornemens goede gewoontes maakt,  zal meer succes oogsten. Daarom vlak voor het nieuwe jaar 5 ...
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (8,3)
Richard van Houten
Wat werkt beter? Een groot of klein aanbod? Bonussen of extraatjes? Zeker is dat u er anders naar kijkt dan de ontvanger. Doe uw voordeel met deze 5 tips uit de sales psychologie. Wat werkt beter? Een groot of klein aanbod? Bonussen of extraatjes? Zeker is dat u er anders naar ...
De psychologische prijs van een Boeing 737 (6,8)
Jos Burgers
Getallen wegen zwaar in ons brein, heel zwaar. Let bij het maken van offertes op uw cijfers! Getallen wegen zwaar in ons brein, heel zwaar. Let bij het maken van offertes op uw cijfers! Stel dat u al enige tijd 99,5 kilo weegt. Op een ochtend stapt u nietsvermoedend op de ...
Wees voor uw klant het verloren ideaal (8,9)
Rene Knecht
Uw klant heeft pijn. Die wordt veroorzaakt door verkeerd gestelde verwachtingen. Maak opnieuw contact met verloren idealen en word het nieuwe houvast van uw klant. Uw klant heeft pijn. Die wordt veroorzaakt door verkeerd gestelde verwachtingen. Maak opnieuw contact met ...
Verkoop niet zoals uw CEO (8,8)
Rene Knecht
Als verkopers kunnen we ons spiegelen aan de CEO , vaak een oude rot in het vak. Toch is het beter om niet te verkopen zoals de CEO. Lees hier waarom niet. Als verkopers kunnen we ons spiegelen aan de CEO , vaak een oude rot in het vak. Toch is het beter om niet te verkopen ...
Verkopen aan machtige klanten (8,0)
Rene Knecht
Wie het proces stuurt heeft de macht deals te maken of breken. Vier tips hoe u diegene kunt zijn tegenover een "machtige" klant. Wie het proces stuurt heeft de macht deals te maken of breken. Vier tips hoe u diegene kunt zijn tegenover een "machtige" klant. Als verkoper ...
De extase: deal-maker of deal-breaker? (9,0)
Rene Knecht
Verkopers worden wel eens geselecteerd op enthousiasme uitstralen. Toch is dit een potentiële dealkiller. De status quo is meestal sterker dan het effect van emotionele besmetting. Verkopers worden wel eens geselecteerd op enthousiasme uitstralen. Toch is dit een potentiële ...
Een hogere prijs is pure winst  (7,6)
Jos Burgers
Een kleine prijsstijging heeft grote invloed op de winst.Toch geven verkopers te snel en te makkelijk veel korting. Hoe neemt u de prijsdruk weg? Enkele procenten prijsstijging hebben een enorme invloed op de nettowinst van een onderneming. Desondanks hangt de prijs er vaak ...
Focus bij goede klanten op de beslissers (8,3)
Rene Knecht
Nadat u heeft vastgesteld of u met een potentieel goede klant te maken heeft komt de vraag: Waar zitten de beslissers? Om ze te vinden moet u leren het gedrag van beslissers te herkennen. Nadat u heeft vastgesteld of u met een potentieel goede klant te maken heeft komt de ...
Durft u deze vragen te stellen? (8,8)
Rene Knecht
U merkt dat de klant uw product echt nodig heeft maar nog niet klaar is voor de aankoop. Help uw klant met een paar lastige vragen uit die patstelling. U merkt dat de klant uw product echt nodig heeft maar nog niet klaar is voor de aankoop. Help uw klant met een paar lastige ...
Sales, de basis voor elke organisatie (7,4)
Steyn Elshout
Vaak wordt er over sales érg moeilijk gedaan. Sales is een vak, een expertise, iets wat weinigen maar écht goed kunnen. Het moet in je zitten en je kunt er veel voor leren. Doordat het zo wordt gezien, zijn er ook veel verkopers die zich hierachter kunnen verschuilen. Vaak ...
Verkopers vragen te weinig voor hun producten (7,7)
Jos Burgers
Verkopers geven te snel, te gemakkelijk, te veel korting weg. Dit zal altijd een heikel punt blijven. Sta er juist daarom zo nu en dan bij stil. Is dit zo'n moment? Enkele procenten prijsstijging hebben een enorme invloed op de nettowinst van een onderneming. Desondanks hangt ...
Kent u uw toegevoegde waarde? (7,5)
Harro Willemsen
De prijs is vaak gebaseerd op de kostprijs plus opslag en houdt geen rekening met toegevoegde waarde. Maar wat ís uw toegevoegde waarde precies? De prijs is vaak gebaseerd op de kostprijs plus opslag en houdt geen rekening met toegevoegde waarde. Maar wat ís uw toegevoegde ...
Een ABC van presenteren (4,3)
David Bloch
Het spreekt bijna voor zich dat een groot deel van marketing te maken heeft met allerlei vormen van presentatie: hoe een bedrijf zich presenteert, en vooral hoe individuele medewerkers namens hun organisaties presenteren. Het spreekt bijna voor zich dat een groot deel van ...

Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..