Zoeken op "Offertes"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


meer dan 100 zoekresultaten voor "Offertes"
Hoe wordt uw inschrijving wel concreet en duidelijk? 
Natasja Hoogenboom
"Niet duidelijk en concreet genoeg." Dit is de meest gehoorde afwijzing op offertes bij aanbestedingen! Lees in dit artikel hoe uw inschrijving wel concreet en duidelijk wordt. "Niet duidelijk en concreet genoeg." Dit is de meest gehoorde afwijzing op offertes bij ...
Sorry, de offerte gaat niet door (7,6)
Jan-Willem Seip
Elke sales professional verliest opdrachten, ook topverkopers. Het verschil is dat zij zich sneller herpakken dan de gemiddelde verkoper. Hoe doen ze dat? Elke sales professional verliest  opdrachten, ook topverkopers. Het verschil is dat zij zich sneller herpakken dan ...
De winnende offerte volgens inkopers (7,4)
Natasja Hoogenboom
Hoe denken inkopers van aanbestedende diensten over uw offerte en over aanbestedingstrajecten? Ik vroeg het aan 7 inkopers. Hoe denken inkopers van aanbestedende diensten over uw offerte en over aanbestedingstrajecten? Ik vroeg het aan 7 inkopers. U herkent vast de ...
Experttips voor onweerstaanbare offertes 
Redactie Verkopersonline.nl
Dit boek geeft je 50 praktische tips voor het schrijven van succesvolle offertes. Hierdoor schrijf je niet alleen betere offertes, je haalt ook meer opdrachten binnen die bij jou passen. Hoe zorg je ervoor dat jouw offerte eruit springt tussen al die andere offertes? Je wilt de ...
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (8,7)
Natasja Hoogenboom
Weet u dat hulpwerkwoorden funest zijn voor uw verkoopsucces? Ze zijn het onkruid van de Nederlandse taal. Lees hoe u dit onkruid makkelijk verdelgt en uw verkoopsucces vergroot. Fascinerend dat één woord het verschil kan maken tussen winnen en verliezen. Taalgebruik is een ...
Help uw klant over de streep  (8,6)
Natasja Hoogenboom
Heeft u net een offerte verstuurd? Uw klant is nu met uw aanbod bezig in zijn hoofd. Lees hier hoe u uw klant kan helpen kiezen door juist nu op meer plekken zichtbaar te zijn! Heeft u net een offerte verstuurd? Uw klant is nu met uw aanbod bezig in zijn hoofd. Lees hier hoe u ...
Aanbesteden is topsport (8,0)
Natasja Hoogenboom
Net als in topsport kan er bij aanbestedingen maar één de winnaar zijn. U moet op het juiste moment pieken en dat vraagt om een gedegen voorbereiding. Lees hier hoe u dit het beste aanpakt. Net als in topsport kan er bij aanbestedingen maar één de winnaar zijn. U moet op ...
5 tips voor een klantgerichte offerte (8,4)
Natasja Hoogenboom
De offerte is een belangrijk onderdeel van het salesproces. Toch verdwijnt het maken ervan vaak op de 'to do list' of passen we de vorige offerte 'even' snel aan. Niet doen! Lees hoe u een klantgerichte offerte schrijft. Pakt u ook weleens een offerte van de plank waarmee u de ...
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (8,0)
Natasja Hoogenboom
Wist u dat 80% van de inkopers geïrriteerd raakt door schrijffouten in offerteteksten? Lees welke taalfouten vaak worden gemaakt, zodat u ze niet hoeft te maken. Wist u dat 80% van de inkopers geïrriteerd raakt door schrijffouten in offerteteksten? Lees welke taalfouten ...
In herhaling vallen is een prima idee (7,7)
Michel Hoetmer
Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom. Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net ...
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (7,8)
Natasja Hoogenboom
Het schrijven van een perfecte offerte kost tijd. Daar kan ik niets aan veranderen. Maar met deze tips schrijft u wel een stuk sneller en enthousiaster een offerte, die naadloos aansluit bij de klant. Het schrijven van een perfecte offerte kost tijd. Daar kan ik niets aan ...
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (7,7)
Natasja Hoogenboom
Hoe maakt u van uw inschrijving op een tender de winnende? Volg deze 5 stappen en zet uw offertes om in opdrachten! Hoe maakt u van uw inschrijving op een tender de winnende? Volg deze 5 stappen om van uw offertes opdrachten te maken! Eindelijk, daar is de langverwachte ...
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (8,5)
Natasja Hoogenboom
De zomer is voorbij. U bent net terug van een heerlijke relaxte vakantie, maar voelt meteen de druk weer van de targets voor de rest van het jaar. Werken in de sales kan best zwaar zijn. 5 tips wat te doen tegen salesstress. De zomer is voorbij. U bent net terug van een ...
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (5,0)
Natasja Hoogenboom
Krijgt u in aanbestedingen ook steeds vaker de vraag naar een risicodossier met beheersmaatregelen? Ik hoor u al zuchten, maar redding is nabij. Lees hier hoe u een overtuigende risicoanalyse maakt voor uw offerte. Krijgt u in aanbestedingen ook steeds vaker de vraag naar een ...
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (7,1)
Natasja Hoogenboom
‘De klant staat bij ons centraal!’ Dat beweren veel bedrijven. Maar is dat in praktijk ook zo, of is het een holle frase? Lees wat u wel en niet moet doen om uw klant centraal te zetten in uw offerte. Herkent u dat? U heeft een zakelijk probleem dat u bespreekt met uw ...
Spectaculaire resultaten door anders offreren (8,2)
Roelf Houwing
De offerte als winstverdubbelaar? Het kan! Gebruik deze adviezen en tips en stap over van uw sjabloon naar maatwerk. Wanneer ik werk met bedrijven aan hun offerteproces, vragen ze vaak naar een offertesjabloon. Daarmee willen ze dan op een gemakkelijke en goedkope manier meer ...
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (8,0)
Roelf Houwing
Er is een reden dat u een offerte pas moet maken als het echt nodig is. Zoiets kost tijd en dus geld. Uw offerte moet dan ook ergens over gaan. Waarover dan?! Lees het hier. Er is een reden dat u een offerte pas moet maken als het echt nodig is. Zoiets kost tijd en dus geld. ...
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (7,6)
Natasja Hoogenboom
Wat doen andere bedrijven zo goed in hun offerte? Heb je een voorbeeld van een winnende offerte? Het zijn vragen die ik regelmatig krijg. Ontdek hier wat winnaars in offertetrajecten doen. Met regelmaat wordt mij gevraagd een voorbeeld van een winnende offerte te geven. ...
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers 
Roelf Houwing
De aanbestedingsmethode BVP veroorzaakt een wildgroei aan varianten die alleen maar BVP lijken. Hoe komt dat en wat te doen met zo’n fake-BVP? De aanbestedingsmethode BVP veroorzaakt een wildgroei aan varianten die alleen maar BVP lijken. Hoe komt dat en wat te doen met ...
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (9,6)
Natasja Hoogenboom
Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar als ze die eenmaal moeten schrijven, zien ze er als een berg tegenop. Ze hebben last van een schrijversblok. Herkenbaar? Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar als ze die eenmaal ...
Offertes verliezen op prijs? Onzin! (7,5)
Natasja Hoogenboom
Een offerte is veel meer dan een scherpe prijs. Sterker nog, de prijs in de offerte is vaak bijzaak. Lees waar het echt om draait in offertes. Een offerte is veel meer dan een scherpe prijs. Sterker nog, de prijs in de offerte is vaak bijzaak. Lees waar het echt om draait in ...
Experts overtuigen met dominante prestatie-informatie (8,2)
Natasja Hoogenboom
Inkopers zijn op zoek naar experts. Maar u geloven 'op uw blauwe ogen' doet de opdrachtgever niet zomaar. Lees hier hoe u uw expertstatus overtuigend onderbouwt met dominante prestatie-informatie. Steeds vaker zie ik dat opdrachtgevers met Best Value Procurement (BVP) werken, ...
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (7,3)
Natasja Hoogenboom
Ambtelijke organisaties lijken ondoordringbaar om zaken mee te doen. Maar ambtenaren zijn ook net mensen! Ontdek hoe u binnenkomt bij een gemeente en vervolgens de opdracht wint. Regelmatig geef ik lezingen over het schrijven van onweerstaanbare offerteteksten voor ...
Maakt u deze fouten in offertes? (7,6)
Natasja Hoogenboom
Met uw offertes verleidt u potentiële klanten. En net als in de kroeg gaat het vaak mis door taalgebruik en een slechte eerste indruk. Leer van veelvoorkomende missers en gebruik deze tips. Dagelijks herschrijf ik offerteteksten van verschillende bedrijven. Inmiddels ...
Offerteopvolging voor salesmanagers (7,4)
Walter Spruyt
Bijna alle salesmanagers klagen over het gebrek aan opvolging van lopende offertes. U hebt meer invloed dan u denkt. 7 tips voor een andere aanpak. Voor wat betreft de effectiviteit is offerteopvolging in eerste instantie een zaak van de verkoper, wat de reden is dat hun ...
Schrijf om te scoren (7,0)
Roelf Houwing
Denk als uw klant. Winnend schrijven is geen kunst, als u dit advies ter harte neemt. De klant leest een offerte niet zoals een roman. Hij leest hem met een doel. Hij kan de offerte beoordelen met punten per selectiecriterium, hij kan offertes onderling vergelijken of hij kan ...
Meer opdrachten scoren uit offertes (8,6)
Natasja Hoogenboom
Ook zo benieuwd waarom uw concurrenten meer opdrachten uit offertes scoren? Ontdek de gemeenschappelijke kwaliteiten van deze winnaars van offertetrajecten en verhoog uw eigen winkansen! Ook zo benieuwd waarom uw concurrenten meer opdrachten uit offertes scoren? Ontdek de ...
Een offerte verkoopt... niets (8,1)
Frank Wouters
We denken dat offertes ons helpen om te verkopen. Het tegendeel is waar: onze obsessie met offertes houdt ons van het verkopen af! Ontdek hier hoe het effectief anders kan. We denken dat offertes ons helpen om te verkopen. Het tegendeel is waar: onze obsessie met offertes ...
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (8,0)
Roelf Houwing
Bij offertes duikt vaak de vraag op: Schrijven we vanuit de wens van de klant of vanuit wat we zelf allemaal kunnen? Lees hoe u dit dilemma omzeilt en betere offertes schrijft. Bij offertes duikt vaak de vraag op: Schrijven we vanuit de wens van de klant of vanuit wat we zelf ...
De meerwaarde van een bidmanager (8,5)
Roelf Houwing
Hoe stemt uw organisatie de offerte van Sales en de kosten van Service overeen? Een bidmanager kan uw verkoopsucces aanzienlijk verhogen. Lees hoe dit in zijn werk gaat, zowel extern áls intern. Herkent u de situatie, dat een verkoper een project voor veel te weinig heeft ...
Scoor met een SMART offerte (9,5)
Natasja Hoogenboom
Uw potentiële klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Geef ze die duidelijkheid. Ontdek hoe u beter scoort met een SMART geschreven offerte. Uw potentiële klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Geef ze die duidelijkheid. Ontdek hoe u beter scoort met een SMART ...
Succesvol offreren door de vraag te creëren (5,9)
Roelf Houwing
Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te wachten tot de klant zijn vraag heeft geformuleerd. Ontdek hoe u tot een effectieve offerte komt. Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te ...
Er kan altijd nog 5% vanaf (7,5)
Jos Burgers
Bent u ook zo vaak "te duur"? Stop dan met netjes te bieden wat de klant vraagt en offertes na te bellen. Pak het eens anders aan en trek de aandacht naar u toe met deze tips. Voorkomen is beter dan genezen. Dat aloude gezegde gaat natuurlijk ook op als u figuurlijk ziek wordt ...
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (7,2)
Roelf Houwing
Veel bedrijven gaan meer offertes schrijven als het slecht gaat. Pak het anders aan met deze tips: ga minder schrijven en meer winnen. Veel verkopers worstelen met de vraag hoe een offerte goed op te stellen. Jarenlang is ons geleerd om daarbij te redeneren vanuit de klant: Ga ...
Overtuigen met uw managementsamenvatting (8,8)
Roelf Houwing
De managementsamenvatting van uw offerte bepaalt voor 80% of u een order wint. Lees deze tips en zorg dat u voortaan scoort vanaf het eerste woord. De managementsamenvatting van uw offerte bepaalt voor 80% of u een order wint. Lees deze tips en zorg dat u voortaan scoort vanaf ...
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (8,0)
Roelf Houwing
De overheid geeft jaarlijks 73 miljard uit via aanbestedingen. Menig bedrijf dingt niet mee. Fout! Pak het zó aan en uw tijd is welbesteed! De overheid geeft jaarlijks 73 miljard uit via aanbestedingen. Menig bedrijf dingt niet mee. Fout! Pak het zó aan en uw tijd is ...
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (6,9)
Roelf Houwing
Wat in uw offerte staat is natuurlijk belangrijk, maar weet u ook waarom? Verhoog de scoringskans van uw offerte met deze 10 waarom-vragen. Wat in uw offerte staat is natuurlijk belangrijk, maar weet u ook waarom? Verhoog de scoringskans van uw offerte met deze 10 ...
De psychologische prijs van een Boeing 737 (6,8)
Jos Burgers
Getallen wegen zwaar in ons brein, heel zwaar. Let bij het maken van offertes op uw cijfers! Getallen wegen zwaar in ons brein, heel zwaar. Let bij het maken van offertes op uw cijfers! Stel dat u al enige tijd 99,5 kilo weegt. Op een ochtend stapt u nietsvermoedend op de ...
Goedkoop is ook niet alles (7,9)
Jos Burgers
De prijs is vaak een punt van discussie. Maar hoe prijsgevoelig zijn klanten nu echt? De prijs is vaak een punt van discussie. Maar hoe prijsgevoelig zijn klanten nu echt? Ik neem u even mee naar een ongebruikelijke situatie. U rijdt op de autosnelweg en besluit er af te ...
Acht tips voor succesvol offreren (7,7)
Michel Hoetmer
Een offerte is een logische stap in het verkoopproces. Maar is het wel altijd noodzakelijk? En hoe schrijft u een offerte die scoort? Een offerte is een logische stap in het verkoopproces. Maar is het wel altijd noodzakelijk? En hoe schrijft u een offerte die scoort? U ...
Succesvolle offertes (8,2)
Richard van Houten
Dit is geen regulier stukje over offertes. Ooit wel eens gelezen wat de psychologische redenen van slechte offertes zijn? U leest in de komende paar minuten puur goud! Dit is geen regulier stukje over offertes. Ooit wel eens gelezen wat de psychologische redenen van slechte ...
Hoe volgt u offertes op? (8,0)
Michel Hoetmer
Veel verkopers hebben de neiging om hun offerte te beschouwen als de afsluiting van hun inspanningen. Ontdek hoe u de deal sluit met het opvolgen van de offerte. Veel verkopers hebben de neiging om hun offerte te beschouwen als de afsluiting van hun inspanningen. Ontdek hoe u ...
Vergroot de slagingskans van offertes  (8,2)
Ronald van den Berg
De slagingskans van offertes ligt meestal tussen de 10 en 30%. Verhoog deze kans aanzienlijk met gekwalificeerde leads en een nieuwe kijk op het begrip offerte. De slagingskans van offertes ligt meestal tussen de 10 en 30%. Verhoog deze kans aanzienlijk met gekwalificeerde ...
Te snel toegehapt (6,8)
Tips & Advies Verkoop
Herkent u dit? Een (onbekende) klant accepteert heel erg snel uw prijs. Dan, ook na lang wachten, hoort u echter niets meer van hem. Wat te doen? Herkent u dit? Een (onbekende) klant accepteert heel erg snel uw prijs. Dan, ook na lang wachten, hoort u echter niets meer van ...
Altijd maar die prijs ... (7,5)
Tips & Advies Verkoop
Vaak zeuren klanten over de prijs of over extra korting en u wilt daar niet meteen aan toegeven. Wat kunt u doen? Vaak zeuren klanten over de prijs of over extra korting en u wilt daar niet meteen aan toegeven. De verkooptrainers van Huthwaith (UK) geven raad. 1. Niet te ...
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (7,7)
Richard van Houten
Wees na een afwijzing van uw offerte vooral sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. > > > Wees na een afwijzing van uw offerte vooral sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. U zorgt ...
De offertefabriek (8,2)
Harro Willemsen
Een verkoper komt juichend terug op kantoor en heeft een bijna-opdracht in de wacht gesleept. Na urenlange calculaties gaat een offerte als boekwerk richting klant. Na 2 weken: 'We hebben toch gekozen voor een ander.' Het kost een massa tijd, veel energie om het goed te doen ...
Drie offertes tegelijk uitbrengen? (8,1)
Tips & Advies Verkoop
Offertes zijn meer dan alleen een prijsopgave. Wat kunt u doen om beter te scoren? Offertes zijn meer dan alleen een prijsopgave. Wat kunt u doen om beter te scoren? Drie voorstellen per klant? U weet als geen ander dat de offerte een belangrijk onderdeel van het ...
Checklist voor uw offerte (8,3)
Herman Meijer
Het maken van een goede offerte kost inspanning, tijd en geld. Hier een praktische checklist ter ondersteuning. Het maken van een goede offerte kost inspanning, tijd en geld. Hier een praktische checklist ter ondersteuning. Het is van belang dat u serieus omgaat met deze ...
Hoe schrijft u verkoopbrieven met rendement? (7,2)
Hans Oelen
De ideale verkoopbrief bestaat natuurlijk niet. Het is een persoonlijke uiting tegenover een specifieke klant. En toch is er een algemene formule. De ideale verkoopbrief bestaat natuurlijk niet. Het is een persoonlijke uiting tegenover een specifieke klant. En toch is er een ...
Hoeveel korting wilt u? (7,5)
Jos Burgers
Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het maakt vaak niet eens uit wát ze moeten betalen, als er maar korting wordt gegeven. Geef uw klanten dan ook hun zin! Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het ...
Breng leven in uw geschreven teksten! (7,6)
David Bloch
Iedereen schrijft. Maar hoe bewust? Zorg dat u de lezer optimaal bij uw verhaal betrekt. Natuurlijk schrijft u. Maar hoe bewust? Vooral om de lezer optimaal te betrekken. Communicatiedeskundige David Bloch licht het tipje van de sluier op met de tips die hij, als 'spin ...
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (7,1)
Michel Hoetmer
Verkopers ontvangen regelmatig offerteaanvragen van onbekenden. Het groentje smult: een prachtige kans op makkelijke productie. De ervaren rot gruwt: weer veel werk zonder dat het iets oplevert. Verkopers ontvangen regelmatig offerteaanvragen van onbekenden. Het groentje ...
Offertes die scoren (7,6)
Christiaan Knopper
Offertes, we zijn er in hoge mate afhankelijk van. De kwaliteit van de offertes is bepalend voor onze omzet. Welke moeilijkheden en vooral welke oplossingen doen zich voor? Offertes, we zijn er in hoge mate afhankelijk van. De kwaliteit van de offertes is bepalend voor onze ...
Dan heeft u mijn offerte niet gelezen! (5,1)
Enno van Kersen
Een vriend van mij had behoorlijk wat werk zitten in een duidelijke, uitvoerige en volledige offerte voor iemand die daar om had gevraagd. Uiteindelijk gaf de klant aan dat zij toch in zee zouden gaan met een ander. Een vriend van mij had behoorlijk wat werk zitten in een ...
Hoe vertel ik de klant wat het kost? (7,8)
Michel Hoetmer
Verkopers krijgen vaak een ongemakkelijk gevoel wanneer ze de prijs ter sprake moeten brengen. Daarom besluiten ze nogal eens om het voor zich uit te schuiven. Dat komt dan wel in de offerte. Is dat verstandig? Verkopers krijgen vaak een ongemakkelijk gevoel wanneer ze de ...
Geen opdracht? Hartelijk dank! (7,9)
Ron Plattel
U heeft veel tijd geïnvesteerd in gesprekken met uw prospect. Aan de relationele aspecten mankeerde niets. Inhoudelijk en technisch zat u beiden ook op één spoor. Toch krijgt u de opdracht niet... Als resultaat van het eerste succesvolle contact verzoekt uw opdrachtgever u ...
Kapstok voor de klantenbrief-met-impact (5,2)
Redactie Verkopersonline.nl
Klanten lezen niet maar grasduinen. Dus, wat doet u als u de klant écht iets belangrijks wil zeggen? Hoe zorgt u dat het blijft 'hangen'? De meesten van ons beginnen de klantenbrief met een opsomming van alle voortreffelijke eigenschappen van het bedrijf en haar product: ...
Het Offerte Ritueel (8,3)
Harrie van Heck
Hoe vaak kunt u geen woorden vinden bij het maken van een belangrijke offerte? Wat is uw gedrag als u de deadline(s) ziet naderen? Opmerkelijk genoeg blijkt het overgrote deel van de verkopers de neiging te hebben om uit te gaan stellen als het schrijven van de offerte even ...
Checklist offerte (4,6)
Herman Meijer
Offertes kosten veel tijd en dus geld. Maar heeft u echt alles op een rijtje voordat u met de offerte begint? Een offerte uitbrengen kost veel geld en tijd. Het is daarom van belang dat er serieus wordt omgegaan met deze materie, zodat de resultaten omhoog gaan. Want ook hier ...
Succestips voor het maken van uw offerte (7,1)
Herman Meijer
Er gaat nogal eens iets fout bij de voorbereiding en follow up van offertes. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten? Er gaat nogal eens iets fout bij de voorbereiding en follow up van offertes. Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten? Verkopers laten helaas veel ...
Efficiënter omgaan met tijd  (8,0)
Peter Stinckens
Een veelgehoorde klacht bij verkopers is dat men tijd te kort heeft om zijn werk te doen. Dat is waar, en ook weer niet. Veel hangt af van hoe u uw tijd gebruikt. Vier tips om veel meer tijd over te houden. Aantal bezoeken per dag Vele verkopers zitten met ...
Verkoop niet hetzelfde (6,7)
Peter Stinckens
Verkoopt u een identiek of gelijkwaardig product als uw concurrent? Maak dan een totaal verschillend aanbod!  Zorg er voor dat uw klant het verschil tussen úw aanbod en dat van uw concurrent als zo groot mogelijk zal ervaren. Hoe doe u ...
Afsluiten in een gesprek (8,8)
Vladan Soldat
De gespreksafsluiting is bepalend voor de vraag of de order binnen komt of niet. Waar moet u vooral aan denken? Het gebeurt vrij vaak, je komt terug van een gesprek en terug in de auto realiseer je je dat je eigenlijk geen duidelijke afspraken hebt gemaakt over het te voeren ...
De (verwaarloosde) follow up 
Richte Lommert
In zijn algemeenheid gaat de weg naar order/opdracht langs twee aanvankelijk gescheiden paden. Het eerste pad heeft de naam PROSPECTEREN en het tweede zou de naam REAGEREN kunnen krijgen. In het geval van PROSPECTEREN is het een kwestie van "knock on the door" : het proberen ...
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) (7,5)
Vladan Soldat
Uw klanten betalen graag iets meer voor iets wat ze écht waardevol vinden. Onderzoek toont aan dat de klant wel zegt zich door de prijs te laten leiden, maar dit in werkelijkheid nauwelijks doet. Ik heb onlangs een prachtige ervaring gehad op weg naar Schiphol. 's Maandags op ...
Scoren met offertes (6,0)
Herman Meijer
11 tips om beter te scoren met uw offertes. Over het algemeen gaat er veel fout bij de voorbereiding, de behandeling, maar vooral bij de opvolging van uitgebreide offertes. De verkoper laat daardoor vaak kansen liggen waardoor het scoringspercentage onnodig laag is.  ...
Follow-up loont! (6,8)
Peter Stinckens
Na 5 weken heeft u nog steeds geen nieuws over uw offerte. Geeft u het op of blijft u de klant 'lastig vallen'? U heeft een offerte gemaakt, het zag er goed uit. Maar vijf weken later heeft u nog steeds geen nieuws. U heeft al drie keer gebeld om ...
Wees verstandig met offertes (5,8)
Peter Stinckens
Verliest u veel tijd met het maken van offertes? En scoort u minder dan 50%? Dan heeft u een probleem! > > > Verliest u veel tijd met het maken van offertes? En scoort u minder dan 50%? Dan heeft u een probleem!   Het belangrijkste is dat u vooraf ...
Duidelijke Offertes (6,2)
Tips & Advies Verkoop
Offertes worden vaak verward met prijsopgaven. Een prijsopgave is, het woord zegt het al, een opgave van de prijs waarvoor u als leverancier het product wilt leveren. Een offerte is veel meer. Volgens offertedeskundige Jaap Bron is het belangrijk dat uw prospect meteen ...
Marges onder druk (7,2)
Peter Stinckens
Het aanbod wordt steeds groter en de concurrentie steeds intenser. Wij lijken in een toestand van steeds grotere prijzenslagen te komen. De marges staan onder druk, winsten smelten weg. Maar het kan ook anders. In deze dagen waar het aanbod steeds groter wordt, de concurrentie ...
De Korting (7,1)
Richte Lommert
In het leven van het merendeel der verkopers speelt de dagelijkse strijd om de korting een belangrijke rol. In plaats van "De strijd om de hoogte van de korting" zou ik liever willen spreken van "Het SPEL om de hoogte van de korting". Want er bestaat geen strijd tussen de ...
Van offerte tot opdracht (6,1)
Vladan Soldat
Als verkoper is het fantastisch na het verkoopgesprek de opdracht te krijgen. Helaas is de realiteit vaak anders. Je zal een offerte moeten maken.Welke fases zijn er te onderscheiden om te komen van verzoek tot opdracht. Als accountmanager of professional is het fantastisch om ...
Het vijfde wiel aan de wagen (6,4)
Herman Meijer
Er gaat vaak heel wat mis in het offertecircuit. Vooral bij de voorbereiding, de behandeling, maar zeker bij de opvolging. Verkopers missen daardoor veel kansen, waardoor het scoringspercentage dramatisch laag is. Er gaat vaak heel wat mis in het offertecircuit. Vooral bij de ...
Ontsnappen aan de val (7,6)
Peter Stinckens
Het is een steeds terugkerend item. Verkopers herleiden alles tot een prijs. U leest het goed. VERKOPERS herleiden alles tot een prijsdiscussie! Met tal van argumenten geven ze steevast aan dat klanten uiteindelijk enkel op basis van een prijs beslissen. En weet je wat? Ze ...
Omzet bepalen volgens de Scotsman-methode (6,4)
Redactie Verkopersonline.nl
Hoeveel omzet zou ik de komende maand kunnen binnenhalen? Een methode om dit in te schatten is de 'Scotsman' methode. Deze methode kwalificeerd je uitstaande offertes op een 8-tal punten. Elk punt vertegenwoordigt 12,5% scoringskans, hoe meer positieve antwoorden, des te ...
De waarde van je aanbod (6,6)
Peter Stinckens
We staan er vaak niet bij stil, maar elk aanbod heeft een duidelijke waarde. Het heeft een waarde voor de koper (die kan verschillen van klant tot klant), een waarde voor je zelf (je commissie) en een waarde voor je organisatie (de winst die een organisatie op de verkoop kan ...
Altijd weer die prijs (6,8)
Harro Willemsen
Wat is de makkelijkste manier om een kistje wijn te verdienen? Simpel, door met mij een kleine weddenschap aan te gaan. Hoewel u maar één vraag behoeft te beantwoorden, heb ik deze weddenschap nog nooit verloren. Welke vraag dat is, kom ik zodadelijk op terug. Heel vaak heb ...
De Eindfase halen 
Peter Stinckens
Het is mijn ervaring dat vele verkopers zich richten op hun eigen product of dienst en niet op de exacte noden van hun klanten. Hoe zorg jij er voor dat je het “juiste” aanbod zal voorstellen en dus je kansen om de deal af te sluiten zal maximaliseren? Het is algemeen ...
Uw verkoopbrief beter gelezen (6,2)
Tips & Advies Verkoop
Als goed getrainde verkoper kent u de kracht van uw woorden, stiltes en gebaren. Op papier is het niet anders. Daar praat u bovendien met een lezer die niet op uw boodschap zit te wachten. Dan komt het aan op de volgende bewezen ‘regeltjes’. Een makkelijk te lezen tekst ...
De onweerstaanbare aanbieding 
Jan-Willem Seip
Na een afspraak is het vaak nodig een schriftelijke uitwerking te maken. Het schrijven van een pakkend voorstel blijkt vaak nog niet zo makkelijk. Wanneer je anderen moet overtuigen van de resultaatgerichtheid van jouw aanpak, ontkom je er niet aan hiervan een schriftelijke ...
De offerte die scoort (5,7)
Redactie Verkopersonline.nl
Offertes moeten scoren. Daarom doet u uw uiterste best om uw klant ervan te overtuigen dat uw aanbod het beste is. Maar hoe krijgt u dat voor elkaar? Het antwoord ligt voor de hand: door uw offerte optimaal klantgericht te maken. Toch wordt dit nogal eens over het hoofd gezien.
 ...
Offertes: tips van professionals (7,2)
Redactie Verkopersonline.nl
Mariët Hermans, trainer bij Boertien en Partners, Wim van der Mark, trainer bij het IDMK en Horizontraining geven een reactie op een stelling en geven u ieder 3 tips. Mariët Hermans, trainer bij Boertien en Partners, Wim van der Mark, trainer bij het IDMK en Horizontraining ...
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (7,9)
Ron Plattel
Een offerte is weliswaar een formeel stuk maar ál te afstandelijke taal is niet nodig. Hanteer in de offerte net zulk persoonlijk en vriendelijk taalgebruik als in het mondeling contact met de klant. Een groter verschil in taalgebruik tussen het verkoopgesprek en de gemiddelde ...
Handboek Offerte 
Redactie Verkopersonline.nl
Offertes schrijven is niet het leukste werk. Hoe maakt u een succesvolle offerte, wat moet een offerte bevatten en wat moet niet? Een duidelijk overzicht van de verschillende onderdelen van de offerte. In dit boek leest u hoe eenvoudig u beter kunt scoren dan de concurrentie. ...
Praat met uw klant als met uw eigen kind (7,1)
Enno van Kersen
De kern van de Sandler methodiek is dat u  niet te vroeg presenteert, offertes stuurt of al uw advies en kennis weggeeft, voordat u zeker weet dat uw prospect een echte klant kan worden. Dat vraagt nogal wat van uw relatie met uw prospect ...
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (8,6)
Marcel Hoefman
Zelfvertrouwen en afwijzing zijn basiselementen van sales. Helaas breekt veel afwijzing je zelfvertrouwen snel af. Vijf tips om te zorgen dat je voortaan makkelijk zelf de knop weer om zet. Zelfvertrouwen en afwijzing zijn basiselementen van sales. Helaas breekt veel ...
Bent u oplossingsgericht of procesgericht? (8,0)
Toine Simons
Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen. Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen. Een ...
De top 10 van irritante verkooplingo (7,8)
Harro Willemsen
Het taalgebruik van verkopers is soms tenenkrommend. Hier de top 10 van meest irriterende verkooplingo. Welke gebruikt u? Het taalgebruik van verkopers is soms tenenkrommend. Hier de top 10 van meest irriterende verkooplingo. Welke gebruikt u? Lulkoek, slecht geformuleerd, ...
Pak kansen met wat mis gaat 
Toine Simons
Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier waarom en hoe. Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier ...
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (6,4)
Harro Willemsen
Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop. Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit zijn de belangrijkste 5 redenen waarom. Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop.  Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit ...
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (8,6)
Toine Simons
Samen met de klant de beste oplossing ontwikkelen, dat is de toekomst van sales. Duik mee in de theorie van het Co-kwalificeren. Samen met de klant de beste oplossing ontwikkelen, dat is de toekomst van sales. Duik mee in de theorie van het Co-kwalificeren. Dienstverleners ...
Verkoopplan: iets voor u? (7,3)
Jan-Willem Seip
Krijgt u ook jeuk als u het woord 'verkoopplan' hoort? Als dat het geval is, lees dan verder en ervaar dat het maken van een kort en krachtig verkoopplan helemaal niet zo lastig is. Krijgt u ook jeuk als u het woord 'verkoopplan' hoort? Als dat het geval is, lees dan verder en ...
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (6,8)
Marcel Hoefman
Er zijn drie veelvoorkomende obstakels voor een goede resultatenvoorspelling. Lees hier welke dat zijn en gebruik de tips om ze te omzeilen. Er zijn drie veelvoorkomende obstakels voor een goede resultatenvoorspelling. Lees hier welke dat zijn en gebruik de tips om ze te ...
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (6,8)
Toine Simons
Veel salestrainingen halen hun eigen doelstellingen niet. 30 jaar ervaring leveren de nodige inzichten en tips op als het gaat om ‘hoe komt dat?’ en vooral, ‘hoe kan het beter?’. Veel salestrainingen halen hun eigen doelstellingen niet. 30 jaar ervaring leveren de ...
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (7,4)
Toine Simons
Consultative Selling of Solution Selling? Het maakt niet uit. Beide methodes hebben dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren wij 7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten. Begin jaren ‘80 werd in de Verenigde Staten de meerwaarde onderkend van een nieuwe, ...
Hoe word je een topverkoper? (9,3)
Harro Willemsen
Iedere ambitieuze salesprofessional kan goed worden in zijn vak. De echte uitdaging begint dan pas echt: hoe word je van een goede salesprofessional een geweldige? Iedere ambitieuze salesprofessional kan goed worden in zijn vak. De echte uitdaging begint dan pas echt: hoe ...
Niet verkopen, maar waarde aantonen (8,5)
Toine Simons
Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? Pas dan uw strategie aan met deze tips. Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? ...
‘Agile’ verkopen (9,5)
Toine Simons
‘Niet wat de klant vraagt, maar wat de klant nodig heeft.’ Traditionele dienstenverkoop verliest haar kracht. Ontdek hier het antwoord op de ontwikkelingen in inkoop-land. ‘Niet wat de klant vraagt, maar wat de klant nodig heeft.’ Traditionele dienstenverkoop ...

Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..