Zoeken op "Netwerken"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


91 zoekresultaten voor "Netwerken"
Helpt netwerken u bij de verkoop? (7,2)
Jan-Willem Seip
Als verkoper wordt u betaald om afgewezen te worden. Veel verkopers zoeken daarbij hun heil in netwerkbijeenkomsten. Bezint! Voor u begint! Vind mij aardig Afwijzingen zijn slecht voor het ego. Dat is niet nieuw. De gemiddelde mens wil nu eenmaal geaccepteerd en aardig ...
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden (8,1)
Harro Willemsen
Het bezoeken van netwerkevents levert meestal weinig resultaat op. Hoe kunt u uw tijd commercieel beter besteden? Het is tijd om de balans op te maken. Wat heeft het aflopen van netwerkevents in die vele jaren daadwerkelijk opgeleverd? Hoeveel netwerkbijeenkomsten heeft u ...
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten (8,3)
Victor Bonke
De bedrijfspagina op LinkedIn kan verkopers goed van dienst zijn. Verbreed uw LinkedIn kennis en ontdek hoe de company-page u nieuwe prospects op kan leveren. De bedrijfspagina op LinkedIn kan verkopers goed van dienst zijn. Verbreed uw LinkedIn kennis en ontdek hoe de ...
Social Selling als internet dating?! (9,0)
Rene Knecht
Wie druk is op sociale media maar de interactie vergeet doet niets anders dan ouderwetse marketingpromotie. Lees hoe u social media kunt gebruiken zodat u er ook echt iets aan heeft. Wie druk is op sociale media maar geen acht slaat op de interactie doet niets anders dan ...
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (6,6)
Victor Bonke
LinkedIn geeft u inzicht in het netwerk van uw netwerk. Met name uw tweedelijns contacten zijn daarbij van groot belang. Maar hoe kunt u die nu benutten voor acquisitie? LinkedIn geeft u inzicht in het netwerk van uw netwerk. Met name uw tweedelijns contacten zijn daarbij van ...
Focus bij goede klanten op de beslissers (8,3)
Rene Knecht
Nadat u heeft vastgesteld of u met een potentieel goede klant te maken heeft komt de vraag: Waar zitten de beslissers? Om ze te vinden moet u leren het gedrag van beslissers te herkennen. Nadat u heeft vastgesteld of u met een potentieel goede klant te maken heeft komt de ...
Men is u zo weer vergeten (7,9)
Jos Burgers
Onlangs was ik weer eens op zo'n netwerkbijeenkomst. Ik ontmoette daar veel aardige mensen. De kans dat ik ooit nog eens aan hen zal denken is echter vrijwel nihil. En dat ligt niet aan mij. Onlangs was ik weer eens op zo'n netwerkbijeenkomst. Ik ontmoette daar veel aardige ...
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling (5,1)
David Bloch
Een van de beste manieren om iemand in uw netwerk te waarderen is ongevraagd lovende woorden over hem of haar te schrijven. Maar een gebrek aan eigenheid kan averechts werken. Maak ook hier het verschil met uw originaliteit. Een van de beste manieren om iemand in uw netwerk te ...
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (5,6)
David Bloch
Accepteert u zomaar alle LinkedIn-uitnodigingen? Stuurt u zomaar uitnodigingen aan onbekenden, ‘gewoon’ om uw netwerk te vergroten? Op beide vragen is het juiste antwoord uiteraard: “Nee.” Maak ook hier het verschil met uw originaliteit. Accepteert u zomaar alle ...
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? (8,3)
Jan Vermeiren
Zoals je vaak kan lezen is het belangrijk om doelen te stellen, deze SMART te maken, visualisaties te gebruiken om deze helderer te maken, deze écht te voelen en je doelen op te schrijven. Maar... Zoals je bij andere experts kan lezen is het belangrijk om doelen te stellen, ...
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst (7,6)
Danielle de Jonge
U bent op een netwerkbijeenkomst, hebt een gezellige avond en ontmoet interessante mensen. En dan... Onlangs was ik op een netwerkbijeenkomst, gezellige avond gehad en interessante mensen ontmoet. De volgende ochtend ontving ik een mailtje van iemand die daar ook was. Dat ging ...
Contactpersonen (4,4)
Peter Stinckens
Vaak hebben we een vaste contactpersoon bij de organisatie van de klant. Het loopt lekker, de relatie is goed en de bestellingen blijven binnenkomen. Tot dat... Vaak hebben we een vaste contactpersoon bij de organisatie van de klant. Het loopt lekker, de relatie is goed ...
Hoe heet u ook alweer? (6,7)
Danielle de Jonge
Namen vergeten, het wordt net zoveel gedaan als vervelend gevonden. Wie wel namen onthoudt voorkomt vervelende situaties en heeft kans extra op te vallen. Vier tips voor het ontwikkelen van uw namengeheugen. U ontmoet allerlei mensen, soms een aantal tegelijk en zie dan maar ...
De kracht van een ansichtkaart (7,2)
Danielle de Jonge
Kleine moeite, groot plezier – kent u hem nog? Hoe de handgeschreven kaart juist nu in dit digitale tijdperk een belangrijke rol kan spelen bij relatiebeheer. Kleine moeite, groot plezier –  kent u hem nog? Hoe de handgeschreven kaart juist nu in dit digitale ...
Met wie heb ik gesproken?  (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Stelt u zich tijdens netwerkbijeenkomsten aan veel mensen voor? Hoe kunt u er dan voor kunnen zor­gen dat uw naam ook goed onthouden wordt? Stelt u zich tijdens netwerkbijeenkomsten aan veel mensen voor? Hoe kunt u er dan voor kunnen zor­gen dat uw naam ook goed ...
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst (8,5)
Danielle de Jonge
Als u uw netwerkactiviteiten nog succesvoller wil maken, doet u er verstandig aan om de deelnemerslijsten altijd door te lezen. De voordelen op een rij. Vorige week sprak ik een klant die nauw betrokken is bij het organiseren van netwerkbijeenkomsten. Voorheen stuurde ze een ...
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord?  (6,3)
Michel Hoetmer
Het is een aantrekkelijk idee, maak fans van uw klanten. Deze schare fans maakt gratis reclame voor uw bedrijf. U hangt lekker achterover in uw luie stoel. De gebraden hanen vliegen uw mond binnen. U hoeft nooit meer aan (koude) acquisitie te doen. Het is inderdaad een ...
Succes in eigen hand (7,9)
Hans Oelen
De eerste noodzakelijke stap naar sales succes is 'Weten wat je wilt'. De tweede is: 'Weten waarom je wilt wat je wilt.' De derde stap is: Jezelf voor 100% 'focussen'. De eerste noodzakelijke stap naar geluk en succes is: Weten wat je wilt. De tweede noodzakelijke stap is: ...
Het verschil tussen verkopen en netwerken (8,2)
Jan Vermeiren
Netwerken heeft vaak een negatieve bijklank. Dit komt door het feit dat veel verkopers netwerken misbruiken om te verkopen. Bij netwerken is dit dus duidelijk niet het doel. Netwerken heeft vaak een negatieve bijklank. Dit komt door het feit dat veel verkopers netwerken ...
Netwerken is een tijdverspiller (6,8)
Ton Tognolli
Ik ben vandaag erachter gekomen dat ik niet meer naar netwerk clubs moet gaan. In het huidige economische klimaat is het zonde van mijn tijd. Gaat u naar netwerkbijeenkomsten of naar zogenaamde lead clubs? Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik niet meer naar netwerk clubs ...
Netwerken - hoe doe je dat? (6,1)
Enno van Kersen
Netwerken bestaat in allerlei vormen en maten. Kenmerk is dat u met gelijkgestemde mensen ontmoetingen hebt waar u relaties bouwt die kunnen leiden tot opdrachten. Hoe komt u dan aan die opdrachten? Een veel gehoorde misvatting is dat je jezelf moet verkopen. Maar ...
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! (7,5)
Vladan Soldat
Ken je de uitspraak: Het maakt niet uit wie je bént maar wie je ként? Vast wel en er zit veel waars in deze wijsheid. Relevanter echter dan wie jíj kent, is hoeveel mensen jóu kennen. Pas als je dat weet te bereiken wordt je netwerk productief. Let ...
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity (7,6)
Jan Vermeiren
Iedereen in de wereld is via 6 stappen met elkaar verbonden. Wanneer u op de juiste manier de mensen in uw netwerk mobiliseert levert dat dus een schat aan contactmogelijkheden op. Hoe gaat u dat doen?  Herinnert u zich de laatste keer dat u op vakantie was en ...
5 Tips om te scoren in netwerken (7,5)
Marvin Sutherland
Van uw netwerk moet u het hebben! Maar hoe benut u doelmatig uw kansen in het netwerk? Vijf basistips. Ook voor u geldt misschien dat de contacten die u heeft soms een beetje doorsloffen. Telefoontje hier, receptie daar, u praat eens met deze of gene, maar echt actief ...
Netwerktips voor professionals (7,9)
Sylvie van Tilburg
Waar is netwerken nu goed voor? Om relaties op te bouwen en uiteindelijk nieuwe business te genereren natuurlijk. Om uw netwerkvaardigheden te verbeteren hebben wij de volgende tips voor u. It's about goodwill Netwerken is niet hetzelfde als verkopen, of het ...
Lekke Opfalle om mir Clanten aan te Treccen? (7,5)
Sylvie van Tilburg
Dit is een onderdeel van de serie 'brand new tips over netwerken en personal branding'. Dit keer over het Von Restorff Effect. > > > Dit is het tweede deel van onze serie 'Networking tips fresh from New York City' met als thema  'personal branding'. Dit keer gaat het over ...
How to dress for network success? (9,3)
Sylvie van Tilburg
Dit is het tweede deel van onze serie 'Networking tips fresh from New York City' met als thema 'personal branding'. Dit keer gaat het over de juiste kleding tijdens netwerken.  Personal branding is een factor die u tijdens het netwerken groot succes bezorgt. Ook als ...
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? (8,2)
Jan Vermeiren
Referrals of doorverwijzingen zijn de gemakkelijkste, meest efficiënte en dus beste manier om aan nieuwe klanten te komen. Hoe zet u dit verkoopmiddel doelmatig in? Referrals of doorverwijzingen zijn de gemakkelijkste, meest efficiënte en dus beste manier om aan nieuwe ...
Netwerken 'à la New York'  (6,6)
Sylvie van Tilburg
Welk verschil is er in de stijl van netwerken 'à la New York' versus de Nederlandse stijl? Generaliseren is atijd gevaarlijk maar een aantal dingen valt wel op als je de Nederlandse en Amerikaans stijl van netwerken naast elkaar legt. De relatie staat echt voorop ...
Wat neemt u mee naar een netwerking event? 
Peter Stinckens
Op zo'n event neemt u natuurlijk uw visitekaartje mee. Maar...hóe natuurlijk is dat eigenlijk? We geven een alternatief. Wanneer men mij vraagt wat ik meeneem antwoord ik meestal: mijn lege zakken en een pen . Denk eens na hoeveel naamkaartjes u zelf op zo'n event ...
Tien tips om het netwerken te saboteren... (5,7)
Marvin Sutherland
Netwerken is essentieel in het vak. Zonder netwerk geen verkoop. Beheerst u de optimale techniek voor efficiënt netwerken? Hier een overzicht hoe het NIET moet. 1. Bereid u niet voor U hebt immers geen tijd om de deelnemerslijst door te nemen en uw ...
Gaat u wel of niet naar die borrel? (7,4)
Vladan Soldat
Netwerken, ook u doet het waarschijnlijk met enige regelmaat. De ene keer zal dat bewuster gaan dan de andere keer. Maar staat u er wel eens bij stil hóé u het doet? En of u er wel het gewenste effect mee sorteert? Dit artikel gaat in op de kunst van het netwerken én op het ...
Netwerktips van professionals (7,4)
Sylvie van Tilburg
Waar is netwerken nu goed voor? Om relaties op te bouwen en uiteindelijk nieuwe business te genereren natuurlijk. ►   Om uw netwerkvaardigheden te verbeteren hebben wij de volgende tips voor u. Als u een ster wilt worden in zingen, presenteren en dat geldt ook voor ...
Netwerktips van professionals 4 (8,8)
Sylvie van Tilburg
Sylvie van Tilburg geeft u 3 netwerk tips van de professionals uit New York. Waar is netwerken nu goed voor? Om relaties op te bouwen en uiteindelijk nieuwe business te genereren natuurlijk. En om uw netwerkvaardigheden te verbeteren hebben wij de volgende tips voor u. Uiteraard ...
Netwerktips van professionals 3 (6,8)
Sylvie van Tilburg
Sylvie van Tilburg geeft u 3 netwerk tips van de professionals uit New York. Waar is netwerken nu goed voor? Om relaties op te bouwen en uiteindelijk nieuwe business te genereren natuurlijk. En om uw netwerkvaardigheden te verbeteren hebben wij de volgende tips voor u. Uiteraard ...
Een strategie voor online netwerken in 10 tips (8,4)
Jan Vermeiren
Netwerken via het Internet is helemaal in. De websites blijven exponentieel groeien en lijken niet meer weg te denken uit het moderne zakenleven. De volgende vraag die u zich wellicht stelt is: hoe begin ik hier nu aan. Begin dan met deze stragegie voor online netwerken in 10 ...
Herken de netwerker (8,2)
Vladan Soldat
Netwerken is makkelijker dan veel mensen denken. Je moet het alleen wel op de juiste manier doen! In dit artikel tips en trick voor succesvol netwerken! Iedereen die te maken heeft met mensen is aan het netwerken. Veel mensen hebben echter niet in de gaten dat ze aan het ...
Hoe kom ik via via aan contacten? (7,5)
Jan-Willem Seip
Prospects die producten zien als een kostenpost in plaats van als een investering, die zich zelfs terugverdient, daar is bij de verkoopaanpak iets misgegaan. Een voorbeeld hoe het wel kan. Een snel rekensommetje over ´netwerken´ Als jij actief in de samenleving staat, dan heb ...
Networking Tips from NY (9,5)
Redactie Verkopersonline.nl
It is not who you are, it is who you know… dit aloude adagium geldt nog steeds. Zo kwam het dat ik zeven jaar na de ontmoeting met een New Yorkse wetenschapper, aan haar universiteit studenten in 'Presentation Skills' mocht trainen. Een geweldige en leuke ervaring. Tijdens ...
Het netwerkboek  
Redactie Verkopersonline.nl
Wat is het nut van netwerken, en hoe pakt u het aan? Leer hoe u organisaties benadert voor opdrachten of info en verlies niet teveel tijd door ondoelmatig te netwerken. Boor nieuwe relaties aan en zorg dat u aanbevolen wordt. 'Het Netwerk Boek' is geschreven voor ...
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers (8,3)
Massimo Gagliotti
Social Selling gaat niet alleen maar over sociale netwerken. Met deze 10 basis eigenschappen, die u dagelijks kunt inzetten, wordt u een effectieve Social Seller. Sales professionals die social media extreem goed benutten plukken iedere dag de vruchten van een combinatie van ...
Organisatiemodel en hulpmiddelen (6,7)
Piet Aarts
Netwerkorganisaties hebben het in een dynamische markt veel makkelijker dan bedrijven met een bureaucratisch organisatiemodel. De keuze voor de juiste software om het in- en externe netwerken te ondersteunen wordt er echter niet makkelijker op. Netwerkorganisaties hebben het ...
12 tips voor een effectief netwerkgesprek (7,5)
Danielle de Jonge
U besteedt veel tijd aan netwerken. Maar haalt u ook het uiterste uit uw netwerkgesprekken? Bij twijfel deze 12 tips lezen. U besteedt veel tijd aan netwerken. Maar haalt u ook het uiterste uit uw netwerkgesprekken? Bij twijfel deze 12 tips lezen. Netwerken: het is de kracht ...
De belangrijkste factor in het succesvol zijn op LinkedIn voor verkopers (6,9)
Jan Vermeiren
De belangrijkste reden waarom veel mensen zeggen dat ze geen resultaten halen uit hun LinkedIn lidmaatschap of uit (online) netwerken in het algemeen is dat ze geen goede doelen stellen. De belangrijkste reden waarom veel mensen zeggen dat ze geen resultaten halen uit hun ...
Verkopen in een recessie (7,3)
Hans Oelen
Veel verkopers gaan er vanuit, bewust of onbewust, dat je de juiste omstandigheden nodig hebt om succesvol te kunnen zijn , zoals een goed draaiende economie, de goede tijd van het jaar, goede contacten en grote netwerken….etc. Ondanks het feit dat al deze zaken best ...
Wat is het beste tijdstip om een prospect of klant te bellen? (5,7)
Jan Vermeiren
Zowel bij netwerken als bij verkopen zit de return on investment in de follow up. Tegenwoordig hebben we heel wat middelen tot onze beschikking: e-mail, SMS enz. Maar niets gaat boven het 'ouderwetse'' telefonische contact. Zowel bij netwerken als bij verkopen zit de return on ...
Ik ben op LinkedIn en krijg toch geen klanten (8,4)
Jan Vermeiren
Wanneer het onderwerp van online netwerken op tafel komt, zijn er altijd mensen die zeggen: "Die online business netwerken werken niet, ik heb nog geen enkele klant gekregen via LinkedIn." De werkelijkheid is anders. Tegenwoordig zijn veel account managers, ondernemers, ...
Verkopen als tweede beroep - Klantgericht verkopen voor zakelijke professio 
Redactie Verkopersonline.nl
Als professional wil je graag je diensten verkopen, maar wel op een stijlvolle manier. Hoe pak je dat aan? Combineer het beste van beide werelden. Profileer jezelf met inhoudelijke kennis, maar gebruik ook de beproefde methoden en technieken van ervaren verkopers. Leg uit wat ...
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! (7,1)
Richard van Houten
Het is zomer. Iedereen is op vakantie, een hele slappe tijd in de verkoop... FOUT! Hier de redenen waarom ik dat echt enorme onzin vind. Het is zomer. Velen zijn op vakantie en dus een hele slappe tijd in de verkoop... FOUT! Hier de redenen waarom ik dat echt enorme onzin ...
Hoe bouw je een hitlist met scorende adressen? (9,4)
Harro Willemsen
Wie ga je benaderen en waarom? Waar maak je de meeste kans? Welke adressen mogen door de shredder? Lees alle antwoorden en doe je voordeel met deze tips voor een optimale hitlist. Wie ga je benaderen en waarom? Waar maak je de meeste kans? Welke adressen mogen door de ...
De Par5 methode 
Harro Willemsen
Het is tijd voor een nieuwe acquisitieaanpak: de Par5 methode. Speciaal ontwikkeld voor iedereen die op een professionele en persoonlijke manier afspraken wil maken met potentiële klanten. Hoe kom ik bij nieuwe klanten aan tafel? Dit is een van de belangrijkste vragen voor ...
Hulp bieden (9,1)
Jos Burgers
Eens wat anders: een radio-interview, over die zo belangrijke gunfactor. “Hoor” wat u kunt leren van Chimpansees en waarom helpen zinvoller is dan borrelen. Eens wat anders: een radio-interview, over die zo belangrijke gunfactor. “Hoor” wat u kunt leren van Chimpansees ...
De 10 mythes over verkooptraining (9,3)
Harro Willemsen
Er bestaan een hoop mythes en misverstanden over verkooptraining. Het zijn voor sales managers en verkopers bijzonder slechte raadgevers, die veel geld kosten. Daarom hier de 10 meest hardnekkige mythes voor u op een rijtje. Er bestaan een hoop mythes en misverstanden over ...
Help uw klant over de streep  (8,6)
Natasja Hoogenboom
Heeft u net een offerte verstuurd? Uw klant is nu met uw aanbod bezig in zijn hoofd. Lees hier hoe u uw klant kan helpen kiezen door juist nu op meer plekken zichtbaar te zijn! Heeft u net een offerte verstuurd? Uw klant is nu met uw aanbod bezig in zijn hoofd. Lees hier hoe u ...
Acquisitie voor professionals 
Redactie Verkopersonline.nl
Ben je een professional, heb je jarenlange ervaring en een imposant portfolio en bellen er toch geen nieuwe klanten? In dit praktische boek lees je hoe je nieuwe klanten en opdrachten kunt verwerven. Bent u een professional, heeft u jarenlange ervaring en een imposant portfolio ...
Oprechte interesse tonen; moeite loont (8,5)
Jos Burgers
Voor verkopers is oprechte interesse tonen van levensbelang, maar dat gaat lang niet altijd vanzelf. Integendeel… Het goede nieuws: moeite doen loont! Lees hier hoe dat werkt. Voor verkopers is oprechte interesse tonen van levensbelang, maar dat gaat lang niet altijd ...
Groot denken en groot blijven roepen (9,0)
Richard van Houten
Grote en kleine klanten hebben zo hun voor- en nadelen. Hebt u grote klanten op het oog? Lees hier hoe u ze binnenhaalt voordat u ook maar een stap door de deur hebt gezet. Persoonlijk vind ik het prettig om klanten van diverse omzetgrootte te hebben. Als de winstmarge ook maar ...
Verkopen is mensenwerk (7,9)
Jan-Willem Seip
De klant en u willen hetzelfde: resultaat. Maak gebruik van die overeenkomst met deze tips, en baan u een weg naar meer verkoopsucces. De klant en u willen hetzelfde: resultaat. Maak gebruik van die overeenkomst met deze tips, en baan u een weg naar meer verkoopsucces.  ...
Verkopen: de nuchtere werkelijkheid 
Redactie Verkopersonline.nl
In 'Verkopen: de nuchtere werkelijkheid' geeft Michel Hoetmer een nuchtere kijk op verkopen. 'Waakzaam voor nieuwe ontwikkelingen, maar niet kritiekloos de nieuwe trends implementeren', is zijn devies. De volgende uitspraken klinken u vast bekend in de oren: 'verkopen is de ...
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (7,8)
Harro Willemsen
Professionele acquisitie is aan een grondig herziening toe. Bestaande methoden zijn niet meer effectief en de AVG-wetgeving legt allerlei restricties op. Tijd dus voor een nieuwe aanpak. Begin met deze long read over de Par5 methode. Professionele acquisitie is aan een ...
Sales is sexy 
Redactie Verkopersonline.nl
Vrouwen zijn succesvolle verkopers, maar wist u dat zelf al? Ontdek hoe u als vrouw uw sterke kanten kunt benutten om nieuwe klanten aan te trekken. Vrouwen zijn succesvolle verkopers, maar wist u dat zelf al? U bent enthousiast, transparant en betrouwbaar, en dat is precies ...
9 tips voor succes met Social Selling (8,1)
Massimo Gagliotti
De vraag met Social Selling is niet of het werkt maar hoe u het kunt gebruiken. Neem zo een voorsprong op uw concurrenen. De manier waarop "kopers" kopen is compleet veranderd anno nu. Graag wil ik u in dit artikel laten zien welke stappen u kunt nemen om een voorsprong te ...
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (8,3)
Rob Snoeijen
Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de tand. Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de ...
20 ideeën voor nieuwe klanten (8,3)
Richard van Houten
Lukt verkopen even niet? Pak het eens heel anders aan! Welke van deze 20 verrassende ideeën vindt u de beste? Deze keer leg ik u 20 ideeën voor om aan nieuwe opdrachten te komen. Bekijk eens rustig welke voor u nieuw zijn en werk die vervolgens uit voor uw markt. Pas die ...
Praat u met een blocker of een mobilizer? (9,7)
Harro Willemsen
In complexe salestrajecten praten verkopers vaak met de verkeerde contactpersoon. Hoe vindt u de echte DMU mobilizers? Volgens onderzoek van CEB-research bestaat tegenwoordig de gemiddelde DMU bij complexe inkooptrajecten uit 5,4 personen. Dat is wel even wat anders dan de een ...
Bent u als verkoper inwisselbaar? (9,7)
Rene Knecht
Voetsoldaat of het verschil maken? Geen moeilijke keuze. Maar nu nog daadwerkelijk de stap naar verandering nemen. Tips en oefeningen om uw kansen te maximaliseren. Als u verkoopt in concurrentiële markten kan het wel eens zijn dat uw organisatie haar verkopers als ...
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur (7,7)
Rob Snoeijen
Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de tand. Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de ...
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (9,1)
Rene Knecht
Harde voordelen zijn niet doorslaggevend voor een klant. Beslissers worden meer beïnvloed door mensen die ze vertrouwen. Hoe boort u dat potentieel aan? Zogenaamde harde voordelen zoals een ROI (return on investment) zijn niet de echt doorslaggevende argumenten voor een klant ...
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director (8,0)
Rob Snoeijen
Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de tand. Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de ...
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (8,2)
Marcel Hoefman
Topsport en topverkoop �" Louis van Gaal heeft vaak  duidelijk laten zien waar deze disciplines op elkaar lijken. Deze drie mantra's brachten hem succes. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben geen fan van Louis van Gaal. Zijn autoritaire gedrag vind ik ronduit ...
Hoe sluit u een topdeal? (8,0)
Herman Meijer
Grote orders kunnen heel veel tijd kosten. Wanhoop niet en word niet ongeduldig. Want met deze tips sluit u zo’n mooie deal succesvol af. Grote orders kunnen heel veel tijd kosten. Wanhoop niet en word vooral niet ongeduldig. Lees deze tips om zo'n mooie deal succesvol af te ...
Klantloyaliteit: een must! (7,6)
André Hagelen
Bedrijven doen vaak aanbiedingen die niet reëel zijn. Realiseer in drie stappen een krachtig alternatief voor deze prijsconcurrentie. Bedrijven doen vaak aanbiedingen die niet reëel zijn. Realiseer in drie stappen een krachtig alternatief voor deze prijsconcurrentie. Enige ...
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (8,5)
Michel Hoetmer
Koud bellen of social media marketing? Laat u niet misleiden, het een is niet dood, het ander geen wondermiddel. Koud bellen of social media marketing? Laat u niet misleiden, het een is niet dood, het ander geen wondermiddel. Hoe vaak is koud bellen al niet dood verklaard? ...
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (7,9)
Marcel Hoefman
Werkt het niet meer om zo maar te gaan bellen? Fout! De volgende praktijktips tonen aan dat u het effect van koud bellen zelf in de hand heeft. Werkt het niet meer om zo maar te gaan bellen? Fout! De volgende praktijktips tonen aan dat u het effect van koud bellen zelf in de ...
Hunters: hebben we die nodig? (7,7)
Victor Bonke
Waarom zou u nog nieuwe klanten werven, als u al moeite heeft om uw bestaande klanten voldoende aandacht te geven? Op nóg meer klanten zit u toch niet te wachten? Of toch wel ...? Waarom zou u nog nieuwe klanten werven, als u al moeite heeft om uw bestaande ...
Het professionele verkoopplan (7,7)
Richard van Houten
Besteedt u ook zo weinig tijd aan een verkoopplan? Dan is de balans doorgeslagen naar doen. Herstel de balans met dit professionele format. Besteedt u ook zo weinig tijd aan een verkoopplan? Dan is de balans doorgeslagen naar doen. Herstel de balans met dit professionele ...
Er meteen op afvliegen of...?  (7,1)
Michel Hoetmer
Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een potentiële klant zich bij hen meldt. Maar rekent u zich niet te snel rijk. Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een ...
Meer tegenslag graag! (8,0)
Richard van Houten
Wilt u groeien? Omarm dan uw tegenslag, in plaats van deze te vermijden. Wilt u groeien? Omarm dan uw tegenslag, in plaats van deze te vermijden. Dit artikel is speciaal bestemd voor degenen die in hun business op dit moment kleinere of grotere tegenslagen moeten incasseren. ...
101 ideeen om nieuwe klanten te werven 
Redactie Verkopersonline.nl
Zonder klanten heeft u geen inkomen. En omdat klanten niet hun leven lang met u zaken doen, is het van groot belang dat u actief nieuwe klanten werft. Dit boek voorziet u van 101 ideeën om nieuwe klanten te werven. Nieuwe klanten zijn van levensbelang. Of u nu een grote of ...
Weet u waar uw klanten echt gelukkig van worden? (6,9)
Jos Burgers
Voor veel verkopers is het moeilijk om in de schoenen van hun klant te gaan staan. Een anekdote. Voor veel verkopers is het moeilijk om in de schoenen van hun klant te gaan staan. Een anekdote. Overal zag ik mensen druk met elkaar in gesprek. Achter in de zaal stond een man ...
Standaard elevator pitch? Niet doen! (8,6)
Arthur Sevenstern
Een elevator pitch is een ideaal middel om uzelf snel en bondig te presenteren. Maar wie er een voorgekookt praatje van maakt, slaat de plank mis. Wat is het belangrijkste aan een elevator pitch? Een elevator pitch is een ideaal middel om uzelf snel en bondig te presenteren. ...
'Klikken’ kun je leren (8,1)
Richard van Houten
Wat is de reden dat een prospect je verkoopverhaal niet pikt, terwijl je een uitstekende verkoop-pitch hebt? In de meeste gevallen heb je geen ‘klik. Gelukkig valt ‘klikken’ gewoon te leren. Wat is de reden dat een prospect je verkoopverhaal niet pikt, terwijl je een ...
7 Weinig bekende, maar belangrijke karakteristieken van LinkedIn  (7,1)
Jan Vermeiren
LinkedIn is een superkrachtige tool die ons als verkoper kan helpen snel resultaten te halen. Er zijn echter een aantal belangrijke karakteristieken die uw resultaten negatief kunnen beïnvloeden als u niet weet hoe ze werken of er geen rekening mee houdt. In dit artikel ...
Verhoog uw visibiliteit bij de doelgroep door LinkedIn (6,7)
Jan Vermeiren
LinkedIn is een heel krachtige tool om als verkoper succesvol te zijn. In dit artikel focussen we op hoe de visibiliteit, reputatie en online branding van u zelf en uw organisatie te verhogen door gebruikt te maken van LinkedIn. Om optimaal onderstaande tips te ...
De 10 e-Geboden: bewustwording met e-mail, deel 1 (6,6)
David Bloch
In 6 delen geven we u methoden om de efficiëntie en de waarde van e-mail te verhogen, zowel in de zakenwereld als in het meer (in)formele gebruik van e-mail. In 6 delen geven we u methoden om de efficiëntie en de waarde van e-mail te verhogen,  zowel in de ...
12 redenen waarom verkopers LinkedIn zouden moeten gebruiken  (9,9)
Jan Vermeiren
Hoewel de titel misschien wat misleidend is, je MOET nu eenmaal niets in het leven, noemen we in dit artikel 12 redenen waarom LinkedIn interessant en nuttig  is voor u als verkoper. Praktische adviezen en nuttige suggesties. Checklist  ...
Mindere tijden? 
Hans Oelen
Crisis, beursmalaise, banksluitingen, teruggaande conjunctuur, sombere vooruitzichten. We worden er mee doodgegooid de laatste tijd. Vraag: kunt u het zich als verkoper veroorloven mee te somberen over een onzekere toekomst? Antwoord: absoluut niet! Crisis, beursmalaise, ...
Een dagje uit, of echt op cursus? 
David Bloch
Zelfs de meest doorgewinterde verkoper gaat af en toe op cursus. Om nieuwe inzichten te krijgen, een nieuwe methodiek te leren, of om z'n productkennis op te frissen. Hoe kunt u meer uit uw trainingsbijeenkomsten halen? Suggesties  Besluit van tevoren ...
Finalisten commercieel manager 2006 bekend (5,0)
Redactie Verkopersonline.nl
De finalisten voor de titels Key Account Manager van het Jaar en Commercieel Manager van het Jaar zijn bekend. Tijdens de laatste tussenronde zijn de laatste drie geselecteerd uit een groep van vijf. Voor de titel Key Account Manager gebeurde deze selectie door USG Capacitiy, ...
10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen (8,4)
Redactie Verkopersonline.nl
E-mail is hét 1op1 communicatiemiddel bij uitstek. Voor de dagelijkse communicatie tussen personen –en bedrijven-, is het zelfs belangrijker geworden dan de telefoon. E-mail is echter ook een uitstekend middel om als direct marketing middel in te zetten. Het is snel, ...
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten? (3,3)
Redactie Verkopersonline.nl
Hebt u ook vaak het gevoel, het gedrag van de inkoopmedewerkers van uw grotere klanten niet te begrijpen? Hebt u nare ervaringen met, voor uw gevoel, onvoorspelbare reacties? Géén nood! Dit is in ieder geval niet onlogisch. De laatste jaren is er een verschuiving gaande. ...
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..