Zoeken op "Motivatie"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


meer dan 100 zoekresultaten voor "Motivatie"
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (8,7)
Jan-Willem Seip
Motiveren is maatwerk en er zijn vele valkuilen die je als salesmanager beter kan omzeilen. Wees alert en pak het anders aan met deze tips. Motiveren is maatwerk en er zijn vele valkuilen die je als salesmanager beter kan omzeilen. Wees alert en pak het anders aan met deze ...
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (9,4)
Natasja Hoogenboom
Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar het schrijven, daar zien ze als een berg tegenop. Herkenbaar? Zo pak je een schrijversblok aan. Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar het schrijven, daar zien ze als een berg ...
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (8,6)
Herman Meijer
Het is crisis met de crisis. Menigeen staat inmiddels door de corona situatie stijf van angst en onzekerheid. Wat doe jij eraan, als salesprofessional? Het is crisis met de crisis. Menigeen staat inmiddels door de corona situatie stijf van angst en onzekerheid. Wat doe jij ...
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (8,5)
Marcel Hoefman
Zelfvertrouwen en afwijzing zijn basiselementen van sales. Helaas breekt veel afwijzing je zelfvertrouwen snel af. Vijf tips om te zorgen dat je voortaan makkelijk zelf de knop weer om zet. Zelfvertrouwen en afwijzing zijn basiselementen van sales. Helaas breekt veel afwijzing ...
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (8,4)
Hans-Wouter van Dam
Graag willen wij weten wat jij doet als je even wat minder motivatie voelt. Stort je hart uit of geef wat tips aan je collega sales professionals. Graag willen wij weten wat jij doet als je even wat minder motivatie voelt. Stort je hart uit of geef wat tips aan je collega ...
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (5,0)
Jos Burgers
Over verkopen wordt heel veel geschreven, maar aan de basis sta jijzelf. En de vraag is: doe jij je werk omdat het moet, of omdat het je passie is? Over verkopen wordt heel veel geschreven, maar aan de basis sta jijzelf. En de vraag is: doe jij je werk omdat het moet, of ...
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (7,7)
Marcel Hoefman
Voelt u weerstand als uw sales manager veranderingen wil opdringen? Gaat het wel goed zo? Lees dan deze tips om alles bij het oude te laten. Voelt u weerstand als uw sales manager veranderingen wil opdringen? Lees dan deze tips om alles bij het oude te laten. Zowel uw sales ...
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (9,3)
Rene Knecht
Is verkopen het mooiste beroep dat er is? Of hebt u er intussen zo een hekel aan dat u het liever niet meer doet? Tips om van ontgoocheld weer gemotiveerd te raken. Beide figuren ziet u vaak in verkoop-fora opduiken: de trotse verkoper of de ontevreden/ontgoochelde verkoper. ...
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (7,4)
Rob Snoeijen
Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de tand. Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de ...
Opgeven? Ik nooit! (7,6)
Peter Stinckens
Geeft u snel iets op? Nee natuurlijk niet!  Niemand wil in de statistieken opgenomen worden als verliezer. We zien onszelf allemaal liever als doorzetters en winnaars. Toch wijst de praktijk vaak op het tegendeel.  De statistieken laten zien dat slechts tien procent van ...
Dien uzelf pijnprikkels toe (8,0)
Richard van Houten
Bij verkopen is zelfsturing en zelfmotivatie van groot belang. Bij het 'eigen doelen halen' is men veel meer gemotiveerd dan bij opgelegde doelen. Hoe gebruikt u dit in uw voordeel? Zelfdiscipline en persoonlijk leiderschap zijn onderscheidende eigenschappen bij het kunnen ...
Wilt u verkopen met meer energie? (9,5)
Richard van Houten
Het loopt al een tijdje niet lekker. Klanten komen maar niet door met die beloofde orders. Maak dan nu kennis met deze formule en ga weer op weg naar succes. Het loopt al een tijdje niet lekker. Klanten komen maar niet door met die beloofde orders. Maak dan nu kennis met deze ...
Een gouden tip voor sales managers (7,9)
Peter Stinckens
Gouden tips? Meestal fabeltjes, maar deze keer niet! Ontdek deze eenvoudige maar niet gemakkelijke aanpak voor salesmanagers, en laat uw resultaat ongekend groeien. Gouden tips? Meestal fabeltjes, maar deze keer niet! Ontdek deze eenvoudige maar niet gemakkelijke aanpak voor ...
Optimaal hunten én farmen (8,4)
Richard van Houten
De kans is groot dat u als verkoper een hunter of een farmer bent. De kans is ook groot, al weet u dat wellicht niet, dat u dat niet voor de volle 100% bent. En daar kunt u uw voordeel mee doen. De kans is groot dat u als verkoper een hunter of een farmer bent. De kans is ook ...
Vier sleutelelementen voor succes (7,6)
Peter Stinckens
Kent u het boek 'The Secret' nog? Een mooi voorbeeld van hoe succes bereikt kan worden met niets dan positief denken. Alleen werkt het niet echt. Dit wel! Kent u het boek 'The Secret' nog? Een mooi voorbeeld van hoe succes bereikt kan worden met niets dan positief denken. ...
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (7,4)
Vladan Soldat
Een simpel werkprincipe is de sleutel tot kwaliteit: FiTiR – First Time Right. Doe het meteen goed, laat u op dit spoor zetten door Chuck van Eekelen. Een eenvoudig werkprincipe is de sleutel tot kwaliteit: FiTiR – First Time Right. Doe het meteen goed, laat u op dit ...
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (7,7)
David Bloch
Stof tot nadenken over de kwaliteit van uw presentatie: 18 gouden regels voor presenteren. Doe er uw voordeel mee. Stof tot nadenken over de kwaliteit van uw presentatie: 18 gouden regels voor presenteren. Doe er uw voordeel mee. 1. Wees u ervan bewust hoe u ...
Wat is uw missie? (7,7)
Peter Stinckens
Als sales manager moet je goed kunnen motiveren. Vaak staren we ons blind op incentives en bonussen. Maar waar begint motivatie echt? Hoe zorgt u voor werkelijk permanente motivatie van je medewerkers? Als sales manager moet u goed kunnen motiveren. Vaak staren we ons blind op ...
De kracht van persoonlijk contact (I) (8,0)
David Bloch
Erken: u doet zaken met mensen. O ja, u gebruikt computers en de mensen werken bij bedrijven. Toch zijn het mensen die bepalen of ze zaken met u willen doen en die bepalen of u geld aan hen mag verdienen door uw producten of diensten in te kopen. Erken: u doet zaken met ...
Bel-fit worden! (7,8)
Richard van Houten
Als u het even 'gehad' hebt, kunt u weer in acquisitie-stemming komen door de mindere gevoelens 'te keren' en activiteiten te ondernemen die u weer bel-fit'maken. Zorg voor kleine successen, die u weer in de winning mood brengen. Als u het even 'gehad' hebt, kunt u weer ...
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (7,1)
Hans Oelen
Halen uw verkopers hun targets? U kunt veel meer doen dan u denkt om uw verkopers te motiveren. Halen uw verkopers hun targets? U kunt veel meer doen dan u denkt om uw verkopers te motiveren. Salesmanagers worden door hun directie aangesproken op de resultaten die hun ...
Leer van uw fouten in de verkoop (5,3)
Peter Stinckens
Iedereen kan u vertellen wat u beter had kunnen doen. Maar hier van leren is een ander verhaal. Met deze werkwijze stoot u zich niet twee keer aan dezelfde steen. Iedereen kan u vertellen wat u beter had kunnen doen. Maar hier van leren is een ander verhaal. Met deze ...
Breng leven in uw geschreven teksten! (7,6)
David Bloch
Iedereen schrijft. Maar hoe bewust? Zorg dat u de lezer optimaal bij uw verhaal betrekt. Natuurlijk schrijft u. Maar hoe bewust? Vooral om de lezer optimaal te betrekken. Communicatiedeskundige David Bloch licht het tipje van de sluier op met de tips die hij, als 'spin ...
Gelóóft de klant wat u vertelt? (7,1)
David Bloch
Dat is de hamvraag. U kunt praten wat u wilt, maar als de klant denkt: ‘Die vent kletst maar wat’, dan is het afgelopen. Hoe is het met úw geloofwaardigheid? Neemt de klant ú serieus? Dat is de hamvraag. U kunt praten wat u wilt, maar als de klant denkt: 'Die vent kletst ...
De kracht van persoonlijk contact (II) (6,9)
David Bloch
Hoe kan niet-persoonlijk contact (telefoon, e-mail) toch persoonlijk zijn? U doet zaken met mensen die bepalen of ze zaken met u willen doen en of u geld aan hen mag verdienen door uw producten of diensten in te kopen. In het vervolgartikel over de kracht van persoonlijk ...
Perceptie, bron van motivatie  (6,9)
Hans Oelen
Jezelf kunnen motiveren is één van de belangrijkste vaardigheden waar je als verkoper aan moet voldoen, tenslotte zit je de hele dag met jezelf opgescheept. Daarom 5 handreikingen waarmee je jezelf beter kunt motiveren. Stelling: Niets is positief of negatief. Om te kunnen ...
Succes moet je vieren! (1,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Wat gebeurt er binnen uw organisatie op het moment dat u een deal binnen krijgt? En wat doet u zelf? Laten we de antwoorden nagaan: Niks, dat hoort gewoon bij mijn werk. Je steekt zelf je vuist omhoog omdat je blij bent, maar dat is het dan ook wel. Je krijgt een ...
Twee soorten succesvolle verkopers (6,3)
Richard van Houten
Er zijn twee soorten succesvolle verkopers. Korte termijn scoorders en relatiebouwers. Tot welke soort behoort u? De eager beavers zijn een bepaalde termijn enorm assertief, leuk, spontaan en enthousiast en weten menig klant te overreden met hun gedrevenheid en positieve ...
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (3,8)
David Bloch
Wat zijn de basismotieven van de klant om zaken met u te doen? Als u dat weet kunt u uw verkoopgesprek nog meer aanscherpen om uw doel te bereiken. Hieronder een overzicht van de 5 belangrijkste redenen waarom de klant bij u koopt. Wens Het uitgangspunt is heel ...
Wat te doen als uw verkopers niet scoren?  (3,3)
Hans Oelen
Leg aan 50 salesmanagers de vraag voor of hun verkoopteam de gestelde resultaten haalt en velen zullen ontkennend antwoorden. Wat kunt u doen om hier verandering in te brengen en wat kunt u maar beter laten? Wat met zekerheid niet werkt Geef uw verkopers ...
De echte voordelen van positief denken (6,2)
Peter Stinckens
Positief denken, het klint zo makkelijk. En afgezaagd misschien ook wel. In dit nuchtere artikel wordt aangegeven hoe u er in de praktijk werkelijk voordelen uit kunt halen. Positiviteit als wapen! Hoe hanteert u dat wapen? Een tijdje geleden las ik op deze site een veel ...
Zonder passie voor het vak gaat het niet (7,9)
Vladan Soldat
Voor verkopers is passie voor het vak essentieel. Immers, dag in dag uit moeten zij zich identificeren met het bedrijf en het product. Wat is uw rol als verkoopleider in dit proces? Tijdens een van mijn seminars vroeg een verkoopleider hoe het kan dat een van zijn verkopers wel ...
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (6,7)
Herman Meijer
Het managen van een verkoopteam is eigenlijk het managen van mentaliteit. Want instelling, motivatie en mentaliteit bepalen in belangrijke mate het succes van de verkoper. Hoe gaat dat begeleidingsproces in z'n werk? Het managen van een verkoopteam is eigenlijk het managen van ...
Waardevol verkopen 
Redactie Verkopersonline.nl
Waarde(n)vol verkopen helpt je om te gaan met verkoophindernissen, door je een ander perspectief aan te reiken: inspiratie en motivatie voor prestatiekracht op de lange termijn, zonder verlies van levenskwaliteit. Doelen behalen en commerciële successen , dat wil jij toch ook? ...
De doorslaggevende factor bij acquisitie (8,8)
Harro Willemsen
Wilskracht, motivatie en discipline zijn belangrijk bij acquisitie, maar wat echt werkt zijn goede gewoontes. Hoe je die krijgt, lees je in deze longread. Wilskracht, motivatie en discipline zijn belangrijk bij acquisitie, maar wat echt werkt zijn goede gewoontes . Hoe je die ...
Koud bellen: br.... 
Redactie Verkopersonline.nl
Koude acquisitie behoort tot één van de meest lastige, meest gevreesde onderdelen van het verkoopvak. Vooral omdat u aan de telefoon vaker dan u lief is, wordt afgewezen. Dit praktische, vijftien hoofdstukken tellende 'doe-boek' geeft u structuur, voorbeelden, inspiratie, ...
Afwijzing: vervelend, maar keep going!  (7,2)
Tips & Advies Verkoop
Als verkoper moeten we behoorlijk wat incasseringsvermogen hebben, want we horen vaker 'nee' dan 'ja'. Hoe gaat u nou het beste om met al die teleurstellingen? Motivatie-expert A. Mortell geeft antwoord. Als verkoper moeten we behoorlijk wat incasseringsvermogen hebben, want ...
Weet u nog welke doelen u zichzelf vorig jaar hebt gesteld? (7,2)
Hans Oelen
En…..hebt u ze gerealiseerd? Heeft u zich vastgehouden aan uw plan? Of bent u onderweg toch uw motivatie verloren? Ongetwijfeld heeft u een lijst met excuses en redenen bedacht om uiteindelijk toch maar niet uw plan te hoeven blijven volgen. En…..hebt u ze ...
Hoeveel geld heeft de volgende verkoopmythe jouw bedrijf gekost? (7,8)
Vladan Soldat
Verkopers zullen minder snel tevreden zijn met hun werk of gedemotiveerd raken, wanneer ze een lager gevoel van 'controle' hebben over hun taken. Alle topverkopers ervaren door de volgende zes onderwerpen of fundamenten te beheersen een groter gevoel van controle, waardoor ze ...
Start-up Sales: a different cookie (9,5)
Richard van Houten
Start-ups hebben gemeenschappelijk dat er een specifieke sales strategie nodig is: de investeringen moeten worden gerechtvaardigd. Lees hier hoe je dit succesvol aanpakt. Start-ups hebben gemeenschappelijk dat er een specifieke sales strategie nodig is: de investeringen ...
8 redenen waarom sales development-teams falen (8,5)
Jorg Hartog
Sales development-teams zijn de drijvende kracht achter gekwalificeerde leads voor verkoopteams. Toch gaan er vaak dingen mis. Lees hier welke en hoe het anders kan. Sales development teams zijn de drijvende kracht achter gekwalificeerde leads voor verkoopteams. Toch gaan er ...
Wanneer beslist jouw klant in een FLITS? (10,0)
Rene Knecht
In elk geslaagd verkoopgesprek ontstaat een inspiratiemoment: het kantelmoment waar plots de vonk overslaat en de aankoop wordt beslist. Lees hier hoe je dit kan initiëren. In elk geslaagd verkoopgesprek ontstaat een inspiratiemoment: het kantelmoment waar plots de vonk ...
Verkopen als rouwbegeleiding (9,7)
Rene Knecht
Afscheid nemen van een oude manier van werken (lees: jou als nieuwe leverancier aanvaarden!) is voor organisaties een rouwproces. Ontdek hier hoe je daar succesvol mee om gaat. Afscheid nemen van een oude manier van werken (lees: jou als nieuwe leverancier aanvaarden!) is ...
Old school in een nieuw jasje of echt concurrerend?! (9,2)
Rene Knecht
Als je weet hoe je klant beslissingen neemt heb je goud in handen. Dan hoef je niet meer te pitchen. Lees hier hoe je dit aanpakt. Als je weet hoe je klant beslissingen neemt heb je goud in handen. Dan hoef je niet meer te pitchen. Lees hier hoe je dit aanpakt. Krijg je ...
Van Klik naar Conflict? (9,8)
Rene Knecht
Gebeurt het wel eens dat je een goed contact hebt met de klant en ineens wordt het toch stil of ontstaat er uit het niets weerstand? Lees hier wat je dan kan doen. Gebeurt het wel eens dat je een goed contact hebt met de klant en ineens wordt het toch stil of ontstaat er uit ...
Een millennial als klant (8,8)
Harro Willemsen
Millenials denken en werken anders dan voorgaande generaties. Steeds vaker maken ze deel uit van de DMU. Hoe ga je daar als salesprofessional mee om? Millenials denken en werken anders dan voorgaande generaties. Steeds vaker maken ze deel uit van de DMU. Hoe ga je daar als ...
De 49 gevaarlijkste verkoopmythen (E-book) (7,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Dus u denkt nog steeds dat de klant altijd gelijk heeft? Dat u succes kunt afdwingen met een flitsende presentatie? Dat verkopen een kwestie is van talent? Vergeet deze achterhaalde ideeën. De moderne klant is grillig, uit op z'n eigen belang, kritisch en allesbehalve loyaal. ...
De deal creëren of najagen?! (9,3)
Rene Knecht
Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzicht van de klant. Leert u deals te creëren, dan ligt dat anders. Doe het anders, met deze tips. Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzichte van de klant. ...
Wilskracht v. creativiteit: wat doet je omzet stijgen? (9,8)
Rene Knecht
Tegen het creatieve brein kan geen salesmethode op. Je bent altijd een stapje voor op de voorspelbare concurrentie. Ontdek hier hoe je meer marktaandeel kan pakken. Tegen het creatieve brein kan geen salesmethode op. Je bent altijd een stapje voor op de voorspelbare ...
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (9,1)
Rene Knecht
In de hype van verkopen en leads generen via LinkedIn vergeten we dat de klassieke marketingtechnieken NIET werken. Lees hier hoe het anders kan. In de hype van verkopen en leads generen via LinkedIn vergeten we dat de klassieke marketingtechnieken NIET werken. Lees hier hoe ...
Van een online prospect een klant maken (9,6)
Rene Knecht
Social selling wordt vaak ingezet als leadgenerator, want als we eenmaal aan tafel zitten, dan lukt het wel. De praktijk wijst anders uit. Lees hier hoe je social selling in kunt zetten voor echt duurzaam rendement. Social selling wordt vaak ingezet als leadgenerator, want als ...
'De korting is uitverkocht' (8,2)
Herman Meijer
De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? Het ...
Sterk een pitch openen? Zo doe je het! 
B2B
Verkopen bestaat uit veel verschillende onderdelen. Zo moet een goede verkoper ook een krachtige pitch kunnen geven. Hierbij is een sterke opening hoe dan ook van essentieel belang. Je wilt namelijk direct de aandacht van je publiek, wat je uiteraard niet meer weg wil geven in ...
Hunters zijn onmisbaar (9,1)
Rene Knecht
De jagende verkoper beschikt vaak over een niet doorsnee persoonlijkheid. Wat maakt dat dit zo belangrijk is en hoe kunt u daar als salesmanager op inspelen? De jagende verkoper beschikt vaak over een niet doorsnee persoonlijkheid. Wat maakt dat dit zo belangrijk is en hoe ...
Verkoopplan: iets voor u? (7,3)
Jan-Willem Seip
Krijgt u ook jeuk als u het woord 'verkoopplan' hoort? Als dat het geval is, lees dan verder en ervaar dat het maken van een kort en krachtig verkoopplan helemaal niet zo lastig is. Krijgt u ook jeuk als u het woord 'verkoopplan' hoort? Als dat het geval is, lees dan verder en ...
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (6,8)
Toine Simons
Veel salestrainingen halen hun eigen doelstellingen niet. 30 jaar ervaring leveren de nodige inzichten en tips op als het gaat om ‘hoe komt dat?’ en vooral, ‘hoe kan het beter?’. Veel salestrainingen halen hun eigen doelstellingen niet. 30 jaar ervaring leveren de ...
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (8,8)
Toine Simons
Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw verkoopgesprekken. Lees verder, pak de regie en verhoog uw effectiviteit! Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw ...
Competentietraining sales 
Redactie Verkopersonline.nl
Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek komen alle basisvaardigheden aan de orde die iedere verkoper nodig heeft. Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek ...
Closing-skills coachen, hoe doe je dat? (9,5)
Rene Knecht
Effectief een deal sluiten is een vaardigheid waarmee veel verkopers worstelen. Hier ligt een taak voor het sales management. Gebruik deze tips en ga 300% meer verkopen! Effectief een deal sluiten is een vaardigheid waarmee veel verkopers worstelen. Hier ligt een taak voor het ...
Verkoop en verkoopmanagement 
Redactie Verkopersonline.nl
Dit boek schept een volledig en helder beeld van de theoretische en de praktische kant van het vakgebied. Zowel de rol van de verkoper als die van de verkoopmanager wordt behandeld. 'Verkoop en verkoopmanagement' schept een volledig en helder beeld van de theoretische en de ...
Hoe goed luistert u? (8,0)
David Bloch
Spreken is zilver, zwijgen is goud... Maar hoort u wel wat uw gesprekspartner zegt? Leer de geheimen van goed luisteren. Spreken is zilver, zwijgen is goud... Maar hoort u wel wat uw gesprekspartner zegt? Leer de geheimen van goed luisteren. Vier niveaus van luisteren 1. ...
Hoe goed luistert u? (8,3)
David Bloch
Iedere verkoper kent het gezegde "U heeft 2 oren en maar 1 mond." Dus moet u meer luisteren dan praten. Maar hoe werkt dat in de praktijk? Iedere verkoper kent het gezegde 'U heeft 2 oren en maar 1 mond' . Dus moet u meer luisteren dan praten. Maar hoe werkt dat in de ...
In sales geldt alleen goud... (8,9)
Marcel Hoefman
Bij de Olympische Spelen komen na het goud nog het zilver en brons. In sales staat u zonder goud met lege handen. Gebruik deze vier bouwstenen van topsport voor uw eigen succes. Bij de Olympische Spelen komen na het goud nog het zilver en brons. In sales staat u zonder goud ...
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (7,8)
Herman Meijer
Verkopers hebben het druk en staan onder druk. De klant hangt er een beetje bij, de toekomst van het bedrijf ook. Tips voor een frisse kijk op wat echt belangrijk is voor uw resultaat. Verkopers hebben het druk en staan onder druk. De klant hangt er een beetje bij, de toekomst ...
Gedachteloos verkopen is destructief (7,3)
Richard van Houten
Iedereen verricht dagelijks talloze handelingen totaal gedachteloos. Juist bij verkopen is dat gevaarlijk. Tips om uzelf uit uw onopgemerkte sleur te halen We weten allemaal dat hoge 'persoonlijke motivatie' om ons werk te doen van grote invloed is op onze effectiviteit. ...
Verkoopmythe: provisie bevordert de verkoop (7,4)
Michel Hoetmer
Bonussen en provisie kunnen averechts werken. Ontdek waar het mis gaat en wat u eraan kunt doen. Bonussen en provisie kunnen averechts werken. Ontdek waar het mis gaat en wat u eraan kunt doen. Vraag een gemiddelde salesmanager naar zijn mening over beloningen, dan krijg ...
De grote vriend van succes (9,3)
Michel Hoetmer
Hebt u zich wel eens afgevraagd wat noodzakelijke voorwaarden voor succes zijn? Aardige kans dat u ‘zelfvertrouwen’ in uw rijtje opnam. ‘Twijfel’ kwam er waarschijnlijk niet in voor. En toch … Is zelfvertrouwen werkelijk een noodzakelijke voorwaarde voor succes? Dat ...
Niks inkrimpen - groeien (8,3)
André Hagelen
Wanneer de economie tegenzit, denkt menigeen alleen maar aan inkrimpen. Jammer, want ook in moeilijke tijden kunt u uw omzet flink opkrikken. Ontdek hoe u dat aanpakt. Wanneer de economie tegenzit, denkt menigeen alleen maar aan inkrimpen. Jammer, want ook in moeilijke tijden ...
De kunst van het uitnodigen (7,2)
David Bloch
U gaat een presentatie, workshop of andere bijeenkomst houden... uw succes begint bij de uitnodiging. U gaat een presentatie, workshop of andere bijeenkomst houden... uw succes begint bij de uitnodiging. Vandaag de dag zijn presentaties, workshops en andere bijeenkomsten een ...
Nog meer verkopen? Kijk naar uzelf! (7,6)
David Bloch
De wereld is uw spiegel, dat geldt natuurlijk ook in de verkoop. Hoe maakt u hier beter gebruik van? Ooit gehoord dat de wereld een spiegel is voor uzelf, voor uw eigen gedrag? Voor de onopgeloste problemen die u in het leven heeft? Feitelijk creëert u steeds juist die ...
Hunters: hebben we die nodig? (7,7)
Victor Bonke
Waarom zou u nog nieuwe klanten werven, als u al moeite heeft om uw bestaande klanten voldoende aandacht te geven? Op nóg meer klanten zit u toch niet te wachten? Of toch wel ...? Waarom zou u nog nieuwe klanten werven, als u al moeite heeft om uw bestaande ...
Bent u overtuigend genoeg? (9,4)
Rene Knecht
Kunnen wij de klant wel overtuigen? Kunnen we dit in zijn plaats doen? Schrijft u de klant iets voor, of creëert u tweerichtingsverkeer in de communicatie ? En wat heeft de klant hierover te zeggen? Kunnen wij de klant wel overtuigen? Kunnen we dit in zijn plaats doen? ...
Meer tegenslag graag! (8,0)
Richard van Houten
Wilt u groeien? Omarm dan uw tegenslag, in plaats van deze te vermijden. Wilt u groeien? Omarm dan uw tegenslag, in plaats van deze te vermijden. Dit artikel is speciaal bestemd voor degenen die in hun business op dit moment kleinere of grotere tegenslagen moeten incasseren. ...
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (6,5)
Victor Bonke
Koude acquisitie is voor menig verkoper niet bepaald een hobby. Drie tips voor salesmanagers die hun teams willen motiveren om regelmatig te blijven bellen. Koude acquisitie is voor menig verkoper niet bepaald een hobby. Drie tips voor salesmanagers die hun teams willen ...
Hoe verkoopt u lucht? (6,4)
Peter Stinckens
Soms hoort u verkopers beweren lucht te kunnen verkopen. Is dit slechts een mythe of zit er een kern van waarheid in? Soms hoort u verkopers beweren lucht te kunnen verkopen. Is dit slechts een mythe of zit er een kern van waarheid in? Aankoopmotief In de eerste plaats, zo ...
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (7,5)
Hans Oelen
Om een verkoopgesprek met succes af te ronden, moet je te weten welke drijfveren de klant hanteert om tot een beslissing te komen. Dit noemen we koopmotieven. Waarom zijn deze zo belangrijk in het verkoopproces? Om een verkoopgesprek met succes af te kunnen ronden, moet je te ...
Waarom liegen klanten tegen verkopers? (7,6)
Michel Hoetmer
Veel mensen veronderstellen dat verkopers onbetrouwbaar zijn. Deze infame types zouden leugentjes vertellen om opdrachten binnen te halen. Klanten vertellen altijd de waarheid en niets dan de waarheid. Of toch niet? Grote lagen van de bevolking verkeren in de veronderstelling ...
Positief beïnvloeden voor Sales Managers (7,9)
Hans Oelen
Als salesmanager bent u met uiterst eenvoudige en voor de hand liggende middelen in staat om uw binnen- en buitendienstverkopers positief te beïnvloeden. Als salesmanager bent u met uiterst eenvoudige en voor de hand liggende middelen in staat om uw binnen- en ...
Hoe komt u aan goede leads? (6,9)
Peter Stinckens
Leads zijn een snelle weg naar meer resultaten. Een goede lead zal leiden naar een nieuw contact en een verkoop, mits juist aangepakt. Hoe komt u aan leads? Hoe kwalificeert u hen? Enkele tips. Leads zijn een snelle weg naar meer resultaten. Een goede lead zal leiden naar een ...
Hoe u uzelf verkoopt (7,3)
David Bloch
Hoe beter u uzelf leert verkopen, hoe meer succes u zult boeken. Breng deze stelling in de praktijk met de acht geboden van Personal Branding. Hoe beter u uzelf leert verkopen, hoe meer succes u zult boeken. Communicatie-expert David Bloch bespreekt de acht geboden van de ...
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (7,7)
Richard van Houten
Wees na een afwijzing van uw offerte vooral sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. > > > Wees na een afwijzing van uw offerte vooral sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. U zorgt ...
Groot denken, groots presteren (7,0)
Hans Oelen
Groot denken is dromen, iets wat zeker in economisch slechte tijden niet tot de dagelijkse verkooppraktijk gerekend wordt. Maar wat drijft ons nu werkelijk tot succes: de economie of onze mindset? Groot denken is dromen, iets wat zeker in economisch slechte tijden niet tot de ...
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (7,6)
Michel Hoetmer
Hieronder een praktische checklist met een aantal relevante succesfactoren die van u een topverkoper maken. Met controlevragen! Hieronder een praktische checklist met een aantal relevante succesfactoren die van u een topverkoper maken. Met controlevragen! 1. Geloven dat u ...
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (7,7)
Hans Oelen
De mensen om u heen zijn medebepalend voor uw succes. Kiest u wel steeds de goede mensen uit? De mensen om u heen zijn medebepalend voor uw succes. Kiest u wel steeds de goede mensen uit? Een belangrijke manier waarmee u de kwaliteit en de richting van uw gedachten ...
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (8,4)
Richard van Houten
Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht. Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht. Nee, ...
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (6,5)
Michel Hoetmer
Een poortwachter is iemand die u er van weerhoudt uw verkoopstrategie ten uitvoer te brengen. Hoe gaat u effectief met poortwachters om? Een poortwachter is iemand die u er van weerhoudt uw verkoopstrategie ten uitvoer te brengen. Hoe gaat u effectief met poortwachters om?  ...
Een beeld spreekt 1000 woorden, een citaat bespaart 1000 woorden! (7,3)
David Bloch
Citaten, net als anekdotes, behoren in de gereedschapskist van iedere professionele verkoper. Als ook de flexibiliteit om ze juist aan te passen en in te zetten. Hieronder tips en inzichten over citaten. Citaten, net als anekdotes, behoren in de gereedschapskist van iedere ...
De prijs moet geprezen worden (7,8)
Herman Meijer
De presentatie van de prijs van een product vormt vaak het grootste dilemma tijdens of bij de afronding van een verkoopgesprek. Hoe brengt u dit gesprek tot een goed einde? De presentatie van de prijs van een product of dienstverlening vormt vaak het grootste dilemma tijdens ...
Zeven gouden acquisitietips (8,0)
Michel Hoetmer
Waarom zijn sommige verkopers enorm succesvol met het binnenhalen van nieuwe klanten en lukt het anderen niet of nauwelijks? Is er een bijzonder geheim? Waarom zijn sommige verkopers enorm succesvol met het binnenhalen van nieuwe klanten en lukt het anderen niet of nauwelijks? ...
Succes is een Keuze (6,0)
Enno van Kersen
Kent u deze reclame nog, van John de Manager? Het wordt gebracht als een 'foute' opmerking, iets wat stukgetrainde managers zeggen die de realiteit kwijt zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet zo dat je voor een deel je eigen succes bepaalt? Kennelijk heb ik iets met reclames. ...
'Klantgeschikt' handelen (8,2)
Herman Meijer
Klantgerichtheid en kwaliteitszorg zullen meer dan ooit de graadmeters zijn waarmee de klant bepaalt bij wie producten worden ingekocht. De tijd van alleen maar klantvriendelijkheid en klantgericht dénken is voorbij. Klantgerichtheid en kwaliteitszorg zullen meer dan ooit de ...
De order niet krijgen ... maar toch de klant binnenhalen (7,3)
Richard van Houten
Wees na een afwijzing van uw offerte sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. Wees na een afwijzing van uw offerte sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. U zorgt ervoor dat de ander het  ...
Waarom doe ik dit ook al weer? (7,3)
Enno van Kersen
Af en toe zijn er momenten in het leven van een verkoper, ondernemer, zzp-er of andere zelfstandige dat de energie er gewoon even niet is.  U kunt nou eenmaal niet elke dag weer opnieuw met evenveel enthousiasme en levenslust opstaan en elke keer uzelf motiveren om weer ...
Laat uw succes zich maar bewijzen (7,3)
Hans Oelen
Succes in de verkoop vraagt inzicht in de mentale processen die u dagelijksdoormaakt. Daarbij speelt het onderbewuste een grote rol. Hoe kunt u die processen beter begrijpen en vooral ... sturen? Ik schrijf nu al een paar jaar artikelen, waarbij ik het niet zichtbare ...
Een stukje Time Management (6,6)
Enno van Kersen
Time Management bestaat in allerlei vormen. Wat begon met to-do-lijstjes en papieren agenda's werd met de bijdragen van David Allan en Stephen Covey een heuse wetenschap. Zelf was ik altijd fan van de simpele indeling in Belangrijk/Urgent, Belangrijk/Niet-Urgent en Laat maar. ...
Belangst?  (6,2)
Michel Hoetmer
Veel verkopers gaan liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling dan dat ze aan koude acquisitie via de telefoon doen. Een veel gehoorde verklaring hiervoor is: belangst. Naar verluid doen verkopers het in hun broek van angst om achter de telefoon te kruipen en een ...
How NOT to sell yourself  (8,0)
Vladan Soldat
Wanneer moet je jezelf eigenlijk verkopen? Veel mensen denken dat dat eigenlijk alleen maar hoeft als je solliciteert. Of wanneer je op zoek bent naar de ware ... ... en als dat gelukt is, dan nog maar één keer: de eerste ontmoeting met je schoonouders. Heb je wel eens een ...
No more Mr Niceguy! (7,8)
Richard van Houten
Alles doet u voor uw klant, maar u voelt eigenlijk geen respect meer van de ander. Daar baalt u van. Waarom bent u altijd zo klantgericht en begripvol, maar zijn anderen dat nu niet naar u? Afgelopen is het! Tijd om terug te slaan en respect op te eisen!  ...
De glazen bol 
Herman Meijer
Hoe denkt u dat uw bedrijf er over vijf jaar uitziet? 'Ik ben niet zo goed in koffiedik kijken, maar ik verwacht een gezonde mooie onderneming waarin met plezier wordt gewerkt.' Hoe denkt u dat uw bedrijf er over vijf jaar uitziet? 'Ik ben niet zo goed in koffiedik kijken, ...

Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..