Zoeken op "Motivatie"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


89 zoekresultaten voor "Motivatie"
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (7,6)
Marcel Hoefman
Voelt u weerstand als uw sales manager veranderingen wil opdringen? Gaat het wel goed zo? Lees dan deze tips om alles bij het oude te laten. Voelt u weerstand als uw sales manager veranderingen wil opdringen? Lees dan deze tips om alles bij het oude te laten. Zowel uw sales ...
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (9,2)
Rene Knecht
Is verkopen het mooiste beroep dat er is? Of hebt u er intussen zo een hekel aan dat u het liever niet meer doet? Tips om van ontgoocheld weer gemotiveerd te raken. Beide figuren ziet u vaak in verkoop-fora opduiken: de trotse verkoper of de ontevreden/ontgoochelde verkoper. ...
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (9,6)
Natasja Hoogenboom
Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar als ze die eenmaal moeten schrijven, zien ze er als een berg tegenop. Ze hebben last van een schrijversblok. Herkenbaar? Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar als ze die eenmaal ...
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (7,4)
Rob Snoeijen
Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de tand. Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de ...
Opgeven? Ik nooit! (7,6)
Peter Stinckens
Geeft u snel iets op? Nee natuurlijk niet!  Niemand wil in de statistieken opgenomen worden als verliezer. We zien onszelf allemaal liever als doorzetters en winnaars. Toch wijst de praktijk vaak op het tegendeel.  De statistieken laten zien dat slechts tien procent van ...
Dien uzelf pijnprikkels toe (8,0)
Richard van Houten
Bij verkopen is zelfsturing en zelfmotivatie van groot belang. Bij het 'eigen doelen halen' is men veel meer gemotiveerd dan bij opgelegde doelen. Hoe gebruikt u dit in uw voordeel? Zelfdiscipline en persoonlijk leiderschap zijn onderscheidende eigenschappen bij het kunnen ...
Wilt u verkopen met meer energie? (9,5)
Richard van Houten
Het loopt al een tijdje niet lekker. Klanten komen maar niet door met die beloofde orders. Maak dan nu kennis met deze formule en ga weer op weg naar succes. Het loopt al een tijdje niet lekker. Klanten komen maar niet door met die beloofde orders. Maak dan nu kennis met deze ...
Een gouden tip voor sales managers (7,9)
Peter Stinckens
Gouden tips? Meestal fabeltjes, maar deze keer niet! Ontdek deze eenvoudige maar niet gemakkelijke aanpak voor salesmanagers, en laat uw resultaat ongekend groeien. Gouden tips? Meestal fabeltjes, maar deze keer niet! Ontdek deze eenvoudige maar niet gemakkelijke aanpak voor ...
Optimaal hunten én farmen (8,4)
Richard van Houten
De kans is groot dat u als verkoper een hunter of een farmer bent. De kans is ook groot, al weet u dat wellicht niet, dat u dat niet voor de volle 100% bent. En daar kunt u uw voordeel mee doen. De kans is groot dat u als verkoper een hunter of een farmer bent. De kans is ook ...
Vier sleutelelementen voor succes (7,6)
Peter Stinckens
Kent u het boek 'The Secret' nog? Een mooi voorbeeld van hoe succes bereikt kan worden met niets dan positief denken. Alleen werkt het niet echt. Dit wel! Kent u het boek 'The Secret' nog? Een mooi voorbeeld van hoe succes bereikt kan worden met niets dan positief denken. ...
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (7,4)
Vladan Soldat
Een simpel werkprincipe is de sleutel tot kwaliteit: FiTiR – First Time Right. Doe het meteen goed, laat u op dit spoor zetten door Chuck van Eekelen. Een eenvoudig werkprincipe is de sleutel tot kwaliteit: FiTiR – First Time Right. Doe het meteen goed, laat u op dit ...
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (7,7)
David Bloch
Stof tot nadenken over de kwaliteit van uw presentatie: 18 gouden regels voor presenteren. Doe er uw voordeel mee. Stof tot nadenken over de kwaliteit van uw presentatie: 18 gouden regels voor presenteren. Doe er uw voordeel mee. 1. Wees u ervan bewust hoe u ...
Wat is uw missie? (7,7)
Peter Stinckens
Als sales manager moet je goed kunnen motiveren. Vaak staren we ons blind op incentives en bonussen. Maar waar begint motivatie echt? Hoe zorgt u voor werkelijk permanente motivatie van je medewerkers? Als sales manager moet u goed kunnen motiveren. Vaak staren we ons blind op ...
De kracht van persoonlijk contact (I) (7,7)
David Bloch
Erken: u doet zaken met mensen. O ja, u gebruikt computers en de mensen werken bij bedrijven. Toch zijn het mensen die bepalen of ze zaken met u willen doen en die bepalen of u geld aan hen mag verdienen door uw producten of diensten in te kopen. Erken: u doet zaken met ...
Bel-fit worden! (7,8)
Richard van Houten
Als u het even 'gehad' hebt, kunt u weer in acquisitie-stemming komen door de mindere gevoelens 'te keren' en activiteiten te ondernemen die u weer bel-fit'maken. Zorg voor kleine successen, die u weer in de winning mood brengen. Als u het even 'gehad' hebt, kunt u weer ...
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (7,1)
Hans Oelen
Halen uw verkopers hun targets? U kunt veel meer doen dan u denkt om uw verkopers te motiveren. Halen uw verkopers hun targets? U kunt veel meer doen dan u denkt om uw verkopers te motiveren. Salesmanagers worden door hun directie aangesproken op de resultaten die hun ...
Leer van uw fouten in de verkoop (5,3)
Peter Stinckens
Iedereen kan u vertellen wat u beter had kunnen doen. Maar hier van leren is een ander verhaal. Met deze werkwijze stoot u zich niet twee keer aan dezelfde steen. Iedereen kan u vertellen wat u beter had kunnen doen. Maar hier van leren is een ander verhaal. Met deze ...
Breng leven in uw geschreven teksten! (7,6)
David Bloch
Iedereen schrijft. Maar hoe bewust? Zorg dat u de lezer optimaal bij uw verhaal betrekt. Natuurlijk schrijft u. Maar hoe bewust? Vooral om de lezer optimaal te betrekken. Communicatiedeskundige David Bloch licht het tipje van de sluier op met de tips die hij, als 'spin ...
Gelóóft de klant wat u vertelt? (7,1)
David Bloch
Dat is de hamvraag. U kunt praten wat u wilt, maar als de klant denkt: ‘Die vent kletst maar wat’, dan is het afgelopen. Hoe is het met úw geloofwaardigheid? Neemt de klant ú serieus? Dat is de hamvraag. U kunt praten wat u wilt, maar als de klant denkt: 'Die vent kletst ...
De kracht van persoonlijk contact (II) (6,6)
David Bloch
Hoe kan niet-persoonlijk contact (telefoon, e-mail) toch persoonlijk zijn? U doet zaken met mensen die bepalen of ze zaken met u willen doen en of u geld aan hen mag verdienen door uw producten of diensten in te kopen. In het vervolgartikel over de kracht van persoonlijk ...
Perceptie, bron van motivatie  (6,9)
Hans Oelen
Jezelf kunnen motiveren is één van de belangrijkste vaardigheden waar je als verkoper aan moet voldoen, tenslotte zit je de hele dag met jezelf opgescheept. Daarom 5 handreikingen waarmee je jezelf beter kunt motiveren. Stelling: Niets is positief of negatief. Om te kunnen ...
Succes moet je vieren! (1,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Wat gebeurt er binnen uw organisatie op het moment dat u een deal binnen krijgt? En wat doet u zelf? Laten we de antwoorden nagaan: Niks, dat hoort gewoon bij mijn werk. Je steekt zelf je vuist omhoog omdat je blij bent, maar dat is het dan ook wel. Je krijgt een ...
Twee soorten succesvolle verkopers (6,1)
Richard van Houten
Er zijn twee soorten succesvolle verkopers. Korte termijn scoorders en relatiebouwers. Tot welke soort behoort u? De eager beavers zijn een bepaalde termijn enorm assertief, leuk, spontaan en enthousiast en weten menig klant te overreden met hun gedrevenheid en positieve ...
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (3,8)
David Bloch
Wat zijn de basismotieven van de klant om zaken met u te doen? Als u dat weet kunt u uw verkoopgesprek nog meer aanscherpen om uw doel te bereiken. Hieronder een overzicht van de 5 belangrijkste redenen waarom de klant bij u koopt. Wens Het uitgangspunt is heel ...
Wat te doen als uw verkopers niet scoren?  (3,3)
Hans Oelen
Leg aan 50 salesmanagers de vraag voor of hun verkoopteam de gestelde resultaten haalt en velen zullen ontkennend antwoorden. Wat kunt u doen om hier verandering in te brengen en wat kunt u maar beter laten? Wat met zekerheid niet werkt Geef uw verkopers ...
De echte voordelen van positief denken (6,2)
Peter Stinckens
Positief denken, het klint zo makkelijk. En afgezaagd misschien ook wel. In dit nuchtere artikel wordt aangegeven hoe u er in de praktijk werkelijk voordelen uit kunt halen. Positiviteit als wapen! Hoe hanteert u dat wapen? Een tijdje geleden las ik op deze site een veel ...
Zonder passie voor het vak gaat het niet (7,9)
Vladan Soldat
Voor verkopers is passie voor het vak essentieel. Immers, dag in dag uit moeten zij zich identificeren met het bedrijf en het product. Wat is uw rol als verkoopleider in dit proces? Tijdens een van mijn seminars vroeg een verkoopleider hoe het kan dat een van zijn verkopers wel ...
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (6,7)
Herman Meijer
Het managen van een verkoopteam is eigenlijk het managen van mentaliteit. Want instelling, motivatie en mentaliteit bepalen in belangrijke mate het succes van de verkoper. Hoe gaat dat begeleidingsproces in z'n werk? Het managen van een verkoopteam is eigenlijk het managen van ...
Koud bellen: br.... 
Redactie Verkopersonline.nl
Koude acquisitie behoort tot één van de meest lastige, meest gevreesde onderdelen van het verkoopvak. Vooral omdat u aan de telefoon vaker dan u lief is, wordt afgewezen. Dit praktische, vijftien hoofdstukken tellende 'doe-boek' geeft u structuur, voorbeelden, inspiratie, ...
Afwijzing: vervelend, maar keep going!  (7,2)
Tips & Advies Verkoop
Als verkoper moeten we behoorlijk wat incasseringsvermogen hebben, want we horen vaker 'nee' dan 'ja'. Hoe gaat u nou het beste om met al die teleurstellingen? Motivatie-expert A. Mortell geeft antwoord. Als verkoper moeten we behoorlijk wat incasseringsvermogen hebben, want ...
Weet u nog welke doelen u zichzelf vorig jaar hebt gesteld? (7,2)
Hans Oelen
En…..hebt u ze gerealiseerd? Heeft u zich vastgehouden aan uw plan? Of bent u onderweg toch uw motivatie verloren? Ongetwijfeld heeft u een lijst met excuses en redenen bedacht om uiteindelijk toch maar niet uw plan te hoeven blijven volgen. En…..hebt u ze ...
Hoeveel geld heeft de volgende verkoopmythe jouw bedrijf gekost? (7,8)
Vladan Soldat
Verkopers zullen minder snel tevreden zijn met hun werk of gedemotiveerd raken, wanneer ze een lager gevoel van 'controle' hebben over hun taken. Alle topverkopers ervaren door de volgende zes onderwerpen of fundamenten te beheersen een groter gevoel van controle, waardoor ze ...
Verkoopplan: iets voor u? (7,3)
Jan-Willem Seip
Krijgt u ook jeuk als u het woord 'verkoopplan' hoort? Als dat het geval is, lees dan verder en ervaar dat het maken van een kort en krachtig verkoopplan helemaal niet zo lastig is. Krijgt u ook jeuk als u het woord 'verkoopplan' hoort? Als dat het geval is, lees dan verder en ...
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (6,8)
Toine Simons
Veel salestrainingen halen hun eigen doelstellingen niet. 30 jaar ervaring leveren de nodige inzichten en tips op als het gaat om ‘hoe komt dat?’ en vooral, ‘hoe kan het beter?’. Veel salestrainingen halen hun eigen doelstellingen niet. 30 jaar ervaring leveren de ...
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (8,7)
Toine Simons
Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw verkoopgesprekken. Lees verder, pak de regie en verhoog uw effectiviteit! Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw ...
De 49 gevaarlijkste verkoopmythen (E-book) (7,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Dus u denkt nog steeds dat de klant altijd gelijk heeft? Dat verkopen een kwestie is van talent? Vergeet deze achterhaalde ideeën. De moderne klant is grillig, uit op z'n eigen belang, kritisch en allesbehalve loyaal. Dus u denkt nog steeds dat de klant altijd gelijk heeft? ...
Competentietraining sales 
Redactie Verkopersonline.nl
Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek komen alle basisvaardigheden aan de orde die iedere verkoper nodig heeft. Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek ...
Closing-skills coachen, hoe doe je dat? (9,4)
Rene Knecht
Effectief een deal sluiten is een vaardigheid waarmee veel verkopers worstelen. Hier ligt een taak voor het sales management. Gebruik deze tips en ga 300% meer verkopen! Effectief een deal sluiten is een vaardigheid waarmee veel verkopers worstelen. Hier ligt een taak voor het ...
Verkoop en verkoopmanagement 
Redactie Verkopersonline.nl
Dit boek schept een volledig en helder beeld van de theoretische en de praktische kant van het vakgebied. Zowel de rol van de verkoper als die van de verkoopmanager wordt behandeld. 'Verkoop en verkoopmanagement' schept een volledig en helder beeld van de theoretische en de ...
Hoe goed luistert u? (8,0)
David Bloch
Spreken is zilver, zwijgen is goud... Maar hoort u wel wat uw gesprekspartner zegt? Leer de geheimen van goed luisteren. Spreken is zilver, zwijgen is goud... Maar hoort u wel wat uw gesprekspartner zegt? Leer de geheimen van goed luisteren. Vier niveaus van luisteren 1. ...
Hoe goed luistert u? (8,3)
David Bloch
Iedere verkoper kent het gezegde "U heeft 2 oren en maar 1 mond." Dus moet u meer luisteren dan praten. Maar hoe werkt dat in de praktijk? Iedere verkoper kent het gezegde 'U heeft 2 oren en maar 1 mond' . Dus moet u meer luisteren dan praten. Maar hoe werkt dat in de ...
In sales geldt alleen goud... (8,9)
Marcel Hoefman
Bij de Olympische Spelen komen na het goud nog het zilver en brons. In sales staat u zonder goud met lege handen. Gebruik deze vier bouwstenen van topsport voor uw eigen succes. Bij de Olympische Spelen komen na het goud nog het zilver en brons. In sales staat u zonder goud ...
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (7,8)
Herman Meijer
Verkopers hebben het druk en staan onder druk. De klant hangt er een beetje bij, de toekomst van het bedrijf ook. Tips voor een frisse kijk op wat echt belangrijk is voor uw resultaat. Verkopers hebben het druk en staan onder druk. De klant hangt er een beetje bij, de toekomst ...
Gedachteloos verkopen is destructief (7,3)
Richard van Houten
Iedereen verricht dagelijks talloze handelingen totaal gedachteloos. Juist bij verkopen is dat gevaarlijk. Tips om uzelf uit uw onopgemerkte sleur te halen We weten allemaal dat hoge 'persoonlijke motivatie' om ons werk te doen van grote invloed is op onze effectiviteit. ...
Verkoopmythe: provisie bevordert de verkoop (7,4)
Michel Hoetmer
Bonussen en provisie kunnen averechts werken. Ontdek waar het mis gaat en wat u eraan kunt doen. Bonussen en provisie kunnen averechts werken. Ontdek waar het mis gaat en wat u eraan kunt doen. Vraag een gemiddelde salesmanager naar zijn mening over beloningen, dan krijg ...
De grote vriend van succes (9,3)
Michel Hoetmer
Hebt u zich wel eens afgevraagd wat noodzakelijke voorwaarden voor succes zijn? Aardige kans dat u ‘zelfvertrouwen’ in uw rijtje opnam. ‘Twijfel’ kwam er waarschijnlijk niet in voor. En toch … Is zelfvertrouwen werkelijk een noodzakelijke voorwaarde voor succes? Dat ...
Niks inkrimpen - groeien (8,3)
André Hagelen
Wanneer de economie tegenzit, denkt menigeen alleen maar aan inkrimpen. Jammer, want ook in moeilijke tijden kunt u uw omzet flink opkrikken. Ontdek hoe u dat aanpakt. Wanneer de economie tegenzit, denkt menigeen alleen maar aan inkrimpen. Jammer, want ook in moeilijke tijden ...
De kunst van het uitnodigen (7,6)
David Bloch
U gaat een presentatie, workshop of andere bijeenkomst houden... uw succes begint bij de uitnodiging. U gaat een presentatie, workshop of andere bijeenkomst houden... uw succes begint bij de uitnodiging. Vandaag de dag zijn presentaties, workshops en andere bijeenkomsten een ...
Nog meer verkopen? Kijk naar uzelf! (7,6)
David Bloch
De wereld is uw spiegel, dat geldt natuurlijk ook in de verkoop. Hoe maakt u hier beter gebruik van? Ooit gehoord dat de wereld een spiegel is voor uzelf, voor uw eigen gedrag? Voor de onopgeloste problemen die u in het leven heeft? Feitelijk creëert u steeds juist die ...
Hunters: hebben we die nodig? (7,7)
Victor Bonke
Waarom zou u nog nieuwe klanten werven, als u al moeite heeft om uw bestaande klanten voldoende aandacht te geven? Op nóg meer klanten zit u toch niet te wachten? Of toch wel ...? Waarom zou u nog nieuwe klanten werven, als u al moeite heeft om uw bestaande ...
Bent u overtuigend genoeg? (9,4)
Rene Knecht
Kunnen wij de klant wel overtuigen? Kunnen we dit in zijn plaats doen? Schrijft u de klant iets voor, of creëert u tweerichtingsverkeer in de communicatie ? En wat heeft de klant hierover te zeggen? Kunnen wij de klant wel overtuigen? Kunnen we dit in zijn plaats doen? ...
Meer tegenslag graag! (8,0)
Richard van Houten
Wilt u groeien? Omarm dan uw tegenslag, in plaats van deze te vermijden. Wilt u groeien? Omarm dan uw tegenslag, in plaats van deze te vermijden. Dit artikel is speciaal bestemd voor degenen die in hun business op dit moment kleinere of grotere tegenslagen moeten incasseren. ...
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (6,5)
Victor Bonke
Koude acquisitie is voor menig verkoper niet bepaald een hobby. Drie tips voor salesmanagers die hun teams willen motiveren om regelmatig te blijven bellen. Koude acquisitie is voor menig verkoper niet bepaald een hobby. Drie tips voor salesmanagers die hun teams willen ...
Hoe verkoopt u lucht? (6,4)
Peter Stinckens
Soms hoort u verkopers beweren lucht te kunnen verkopen. Is dit slechts een mythe of zit er een kern van waarheid in? Soms hoort u verkopers beweren lucht te kunnen verkopen. Is dit slechts een mythe of zit er een kern van waarheid in? Aankoopmotief In de eerste plaats, zo ...
Hoe ontdekt u de -onbewuste- koopmotieven van uw klant? (7,3)
Hans Oelen
Om een verkoopgesprek met succes af te ronden, moet je te weten welke drijfveren de klant hanteert om tot een beslissing te komen. Dit noemen we koopmotieven. Waarom zijn deze zo belangrijk in het verkoopproces? Om een verkoopgesprek met succes af te kunnen ronden, moet je te ...
Waarom liegen klanten tegen verkopers? (7,6)
Michel Hoetmer
Veel mensen veronderstellen dat verkopers onbetrouwbaar zijn. Deze infame types zouden leugentjes vertellen om opdrachten binnen te halen. Klanten vertellen altijd de waarheid en niets dan de waarheid. Of toch niet? Grote lagen van de bevolking verkeren in de veronderstelling ...
Positief beïnvloeden voor Sales Managers (7,9)
Hans Oelen
Als salesmanager bent u met uiterst eenvoudige en voor de hand liggende middelen in staat om uw binnen- en buitendienstverkopers positief te beïnvloeden. Als salesmanager bent u met uiterst eenvoudige en voor de hand liggende middelen in staat om uw binnen- en ...
Hoe komt u aan goede leads? (6,9)
Peter Stinckens
Leads zijn een snelle weg naar meer resultaten. Een goede lead zal leiden naar een nieuw contact en een verkoop, mits juist aangepakt. Hoe komt u aan leads? Hoe kwalificeert u hen? Enkele tips. Leads zijn een snelle weg naar meer resultaten. Een goede lead zal leiden naar een ...
Hoe u uzelf verkoopt (7,3)
David Bloch
Hoe beter u uzelf leert verkopen, hoe meer succes u zult boeken. Breng deze stelling in de praktijk met de acht geboden van Personal Branding. Hoe beter u uzelf leert verkopen, hoe meer succes u zult boeken. Communicatie-expert David Bloch bespreekt de acht geboden van de ...
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (7,7)
Richard van Houten
Wees na een afwijzing van uw offerte vooral sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. > > > Wees na een afwijzing van uw offerte vooral sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. U zorgt ...
Groot denken, groots presteren (7,0)
Hans Oelen
Groot denken is dromen, iets wat zeker in economisch slechte tijden niet tot de dagelijkse verkooppraktijk gerekend wordt. Maar wat drijft ons nu werkelijk tot succes: de economie of onze mindset? Groot denken is dromen, iets wat zeker in economisch slechte tijden niet tot de ...
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! (7,6)
Michel Hoetmer
Hieronder een praktische checklist met een aantal relevante succesfactoren die van u een topverkoper maken. Met controlevragen! Hieronder een praktische checklist met een aantal relevante succesfactoren die van u een topverkoper maken. Met controlevragen! 1. Geloven dat u ...
Let op uw denken, het bepaalt uw kwaliteit (7,7)
Hans Oelen
De mensen om u heen zijn medebepalend voor uw succes. Kiest u wel steeds de goede mensen uit? De mensen om u heen zijn medebepalend voor uw succes. Kiest u wel steeds de goede mensen uit? Een belangrijke manier waarmee u de kwaliteit en de richting van uw gedachten ...
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest (8,3)
Richard van Houten
Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht. Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht. Nee, ...
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? (6,5)
Michel Hoetmer
Een poortwachter is iemand die u er van weerhoudt uw verkoopstrategie ten uitvoer te brengen. Hoe gaat u effectief met poortwachters om? Een poortwachter is iemand die u er van weerhoudt uw verkoopstrategie ten uitvoer te brengen. Hoe gaat u effectief met poortwachters om?  ...
Een beeld spreekt 1000 woorden, een citaat bespaart 1000 woorden! (7,3)
David Bloch
Citaten, net als anekdotes, behoren in de gereedschapskist van iedere professionele verkoper. Als ook de flexibiliteit om ze juist aan te passen en in te zetten. Hieronder tips en inzichten over citaten. Citaten, net als anekdotes, behoren in de gereedschapskist van iedere ...
De prijs moet geprezen worden (7,8)
Herman Meijer
De presentatie van de prijs van een product vormt vaak het grootste dilemma tijdens of bij de afronding van een verkoopgesprek. Hoe brengt u dit gesprek tot een goed einde? De presentatie van de prijs van een product of dienstverlening vormt vaak het grootste dilemma tijdens ...
Zeven gouden acquisitietips (8,0)
Michel Hoetmer
Waarom zijn sommige verkopers enorm succesvol met het binnenhalen van nieuwe klanten en lukt het anderen niet of nauwelijks? Is er een bijzonder geheim? Waarom zijn sommige verkopers enorm succesvol met het binnenhalen van nieuwe klanten en lukt het anderen niet of nauwelijks? ...
Succes is een Keuze (6,0)
Enno van Kersen
Kent u deze reclame nog, van John de Manager? Het wordt gebracht als een 'foute' opmerking, iets wat stukgetrainde managers zeggen die de realiteit kwijt zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet zo dat je voor een deel je eigen succes bepaalt? Kennelijk heb ik iets met reclames. ...
'Klantgeschikt' handelen (8,2)
Herman Meijer
Klantgerichtheid en kwaliteitszorg zullen meer dan ooit de graadmeters zijn waarmee de klant bepaalt bij wie producten worden ingekocht. De tijd van alleen maar klantvriendelijkheid en klantgericht dénken is voorbij. Klantgerichtheid en kwaliteitszorg zullen meer dan ooit de ...
De order niet krijgen ... maar toch de klant binnenhalen (7,3)
Richard van Houten
Wees na een afwijzing van uw offerte sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. Wees na een afwijzing van uw offerte sportief en laat uw teleurstelling niet te veel blijken. De voordelen zijn legio. U zorgt ervoor dat de ander het  ...
Waarom doe ik dit ook al weer? (7,3)
Enno van Kersen
Af en toe zijn er momenten in het leven van een verkoper, ondernemer, zzp-er of andere zelfstandige dat de energie er gewoon even niet is.  U kunt nou eenmaal niet elke dag weer opnieuw met evenveel enthousiasme en levenslust opstaan en elke keer uzelf motiveren om weer ...
Laat uw succes zich maar bewijzen (7,3)
Hans Oelen
Succes in de verkoop vraagt inzicht in de mentale processen die u dagelijksdoormaakt. Daarbij speelt het onderbewuste een grote rol. Hoe kunt u die processen beter begrijpen en vooral ... sturen? Ik schrijf nu al een paar jaar artikelen, waarbij ik het niet zichtbare ...
Een stukje Time Management (6,6)
Enno van Kersen
Time Management bestaat in allerlei vormen. Wat begon met to-do-lijstjes en papieren agenda's werd met de bijdragen van David Allan en Stephen Covey een heuse wetenschap. Zelf was ik altijd fan van de simpele indeling in Belangrijk/Urgent, Belangrijk/Niet-Urgent en Laat maar. ...
Belangst?  (6,2)
Michel Hoetmer
Veel verkopers gaan liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling dan dat ze aan koude acquisitie via de telefoon doen. Een veel gehoorde verklaring hiervoor is: belangst. Naar verluid doen verkopers het in hun broek van angst om achter de telefoon te kruipen en een ...
How NOT to sell yourself  (8,0)
Vladan Soldat
Wanneer moet je jezelf eigenlijk verkopen? Veel mensen denken dat dat eigenlijk alleen maar hoeft als je solliciteert. Of wanneer je op zoek bent naar de ware ... ... en als dat gelukt is, dan nog maar één keer: de eerste ontmoeting met je schoonouders. Heb je wel eens een ...
No more Mr Niceguy! (7,8)
Richard van Houten
Alles doet u voor uw klant, maar u voelt eigenlijk geen respect meer van de ander. Daar baalt u van. Waarom bent u altijd zo klantgericht en begripvol, maar zijn anderen dat nu niet naar u? Afgelopen is het! Tijd om terug te slaan en respect op te eisen!  ...
De glazen bol 
Herman Meijer
Hoe denkt u dat uw bedrijf er over vijf jaar uitziet? 'Ik ben niet zo goed in koffiedik kijken, maar ik verwacht een gezonde mooie onderneming waarin met plezier wordt gewerkt.' Hoe denkt u dat uw bedrijf er over vijf jaar uitziet? 'Ik ben niet zo goed in koffiedik kijken, ...
Gaat verkopen gemakkelijker als je werkgeluk hebt? (5,6)
Vladan Soldat
Veel verkopers zitten nog niet op de juiste werkplek en doen werk waar ze geen bezieling in vinden. Degene die niet op zijn plek zit, maakt zich vaak schuldig aan onverschilligheid. Hoe is uw situatie? Hoe is uw werksituatie? Zijn uw kernactiviteiten wel uw  ...
Je wordt hoe je denkt dat je bent! 
Marvin Sutherland
Welk beeld heeft u van u zelf? Heeft u een Growth Mindset of een Fixed Mindset? Carol Dweck (professor Psychologie, Stanford University) is uitvinder van de Growth Mindset. Zij doet jarenlang onderzoek en experimenten naar motivatie en intelligentie. Haar thema: Hoe men ...
Word een ont-niet-er! (7,5)
David Bloch
De manier waarop u praat, geeft onmiddellijk een indruk van wie u bent, uw originaliteit, uw vermeende achtergrond – en hoe bewust uw taal als communicatiemiddel gebruikt. De manier waarop u praat, geeft onmiddellijk een indruk van wie u bent, uw originaliteit, uw ...
Doelen stellen (6,8)
Jan-Willem Seip
Waar staat u nu en waar wilt u staan? Past dit binnen de visie van uw leidinggevende en van de ondernemingsstrategie? Dit artikel gaat over het hoe, wat en waarom van doelen vaststellen. Het is niet moeilijk De mens heeft in de regel de neiging om doelen ...
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (8,4)
Richard van Houten
Niet de klanten zijn bepalend voor uw verkoopsucces. Dat bent u zelf. Door de juiste positieve en enthousiaste houding te combineren met dagelijkse gedrevenheid en creativiteit krijgt u greep op het succes. Pas geleden trainde ik een groep verkopers uit de detailhandel. Ik ...
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (5,5)
Richard van Houten
Hoe gaat u om met potentiële klanten? Productief of niet? We geven enkele basistips. Pas geleden trainde ik een groep verkopers uit de detailhandel. Ik vroeg hen om een openingszin te bedenken, die níet kon worden beantwoord met Nee dank u, ik kijk zelf even verder . Wilt u ...
Persoonlijke kracht en succes in sales (5,2)
Marvin Sutherland
Het versterken van uw persoonljke kracht als verkoper. Daar gaat het hier over. Hoe dan en met welk effect? U kunt uw persoonlijke kracht en dat van uw verkopers versterken. De vraag is: wat belemmert ons om onze gewenste situatie te bereiken en welke krachtbronnen  ...
Succes = de juiste doelen juist stellen (6,0)
Hans Oelen
Verkopers die werken met duidelijk omschreven doelen, realiseren veel meer in een kortere periode dan dat zij, die het zonder doen, zich ook maar enigszins kunnen voorstelen. Als je altijd alles doet zoals je het tot op heden altijd hebt gedaan, dan krijg je wat je tot op heden ...
Klanten in het defensief (6,7)
Peter Stinckens
We zijn enthousiast, hebben een bijzonder aantrekkelijk aanbod, maar lokken een defensieve reactie uit bij de klant. Weg verkoop. Verloren tijd, frustratie en onbegrip zijn het gevolg. Wat liep er mis? We staan er vaak niet bij stil.  We zijn enthousiast, hebben een ...
Hoe bouw je aan een identiteit? (7,0)
Peter Stinckens
Om gemotiveerd te werken, hebben we allemaal behoefte aan een duidelijke identiteit. Hiervoor moet je weer een duidelijke visie en missie opbouwen. Hoe pak je dit aan? Veel verkopers worstelen met motivatie problemen. Bij gevolg zit je als salesmanager met je handen in het haar. ...
Zijn er wel slechte verkopers? (6,6)
Richte Lommert
“Personeel in winkels dom en laks” kopt mijn ochtendblad met dikke letters. Aangezien ik het winkelpersoneel als receptieve verkopers zie en mij ook hiermee verbonden voel, dwing ik mijzelf tot kennisname van de argumenten. Personeel in winkels dom en laks" kopt mijn ...
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..