|
100
zoekresultaten voor "Lichaamstaal"
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (8,6)
David Bloch
Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk. Alles wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. ...
Heeft u klittenbandellebogen? (8,1)
David Bloch
Klittenbandellebogen, ze zijn de nieuwe norm bij presenteren. Sprekers lijken zich totaal niet bewust van het desastreuze effect. Leer uw klittenband herkennen, zodat u het af kunt scheuren. Stel u plakt een streep klittenband langs uw bovenarmen tussen oksel en elleboog. Dan ...
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (7,7)
Victor Bonke
Enthousiasme is een van de succesfactoren bij koude acquisitie. Toch lukt het weinigen dit goed over te brengen. Zorg voor meer enthousiasme met deze 5 tips. Enthousiasme is een van de succesfactoren bij koude acquisitie. Toch lukt het weinigen dit goed over te brengen. Zorg ...
Lastig gesprek? Armen wijd! (7,7)
Richard van Houten
Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Gebruik uw lichaamstaal om het gesprek ten goede te keren. Het werkt! Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te ...
Lastig gesprek? Armen wijd! (7,8)
Richard van Houten
Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Het gaat daarbij om uw lichaamstaal. Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Het gaat daarbij om uw ...
Verkopen begint bij de eerste indruk (7,4)
Redactie Verkopersonline.nl
Wist u dat binnen luttele seconden mensen bij een eerste ontmoeting al een oordeel over u hebben geveld? Wist u dat mensen binnen luttele seconden bij een eerste ontmoeting al een oordeel over u hebben geveld? Hierdoor loopt u al snel een achterstand op die vaak moeilijk te ...
'Praat u maar, ik luister wel' (7,4)
Tips & Advies Verkoop
Met kleine non-verbale signalen kunt u er voor zorgen dat de klant zich op zijn gemak voelt. Welke signalen zijn dat? We geven u een handig ezelsbruggetje: de SOFTEN-formule! Met kleine non-verbale signalen kunt u er voor zorgen dat de klant zich op zijn gemak voelt. ...
Gebarentaal verklaard (7,3)
Tips & Advies Verkoop
Oefent u zich eens in het verstaan van de gebarentaal van uw klanten. Het helpt u de stemmingen en gedachten van uw onderhandelingspartners goed in te schatten. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Oefent u zich eens in het verstaan van de gebarentaal van uw klanten. ...
De zin en onzin van spiegelen (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Wat is spiegelen ook alweer en heeft u daar als verkoper nou iets aan of niet? Wat is 'spiegelen' ook alweer en heeft u daar als verkoper nou iets aan of niet? Wat is het alweer? Spiegelen tussen mensen gebeurt meestal onbewust, want mensen hebben de onbewuste neiging om ...
Uw stem kan de doorslag geven (8,1)
Richard van Houten
De meest onderschatte verkooptool is het gebruik van uw stem. Maar welke verkoper is hier nou bewust mee bezig? De meest onderschatte verkooptool is het gebruik van uw stem. Maar welke verkoper is hier nou bewust mee bezig? Ik schat in dat 9 van de 10 verkopers hier totaal ...
Uw stem geeft de doorslag (8,1)
Richard van Houten
Uw stem: misschien wel het meest onderschatte verkoopinstrument. Tips voor beter stemgebruik. Uw stem: misschien wel het meest onderschatte verkoopinstrument. Tips voor beter stemgebruik. De meest onderschatte verkoopvaardigheid is doelmatig gebruik van uw stem. Ik schat ...
Leer de houding van je klant herkennen (7,4)
Frank van Marwijk
Als over houding wordt gesproken, kan letterlijk iemands lichaamshouding worden bedoeld, maar ook zijn opstelling of mening. Dit is niet voor niets, van lichaamshouding is namelijk veel af te leiden over de opstelling van de ander. Als over houding wordt gesproken, kan ...
Plaats aan de onderhandelingstafel (8,4)
Frank van Marwijk
Wil je de klant overtuigen, confronteren of zijn medewerking verkrijgen? De strategische keuze van zitplaats bepaalt het verschil! In het contact tussen verkoper en klant zijn de onderlinge afstand en de hoek ten opzichte van elkaar, van groot belang. Het verkoopgesprek kan ...
Bent u close of afstandelijk tot de klant? (7,2)
Frank van Marwijk
De afstand die we bewaren ten opzichte van de klant, zegt veel over de relatie die we met hem hebben en het contact dat we op dat moment met hem wensen. We passen voortdurend onze afstand tot klanten aan. De afstand die we bewaren ten opzichte van de klant, zegt veel over de ...
De meest onderschatte overtuigingstechniek (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Volgens onderhandelingsexpert Roger Dawson bestaat er een heel eenvoudige overtuigingstechniek, die sterk onderschat wordt. Hij bestaat uit slechts drie stappen. Heeft u het al eens toegepast? Het is zo simpel. Dawson zegt deze techniek geleerd te hebben van een militair die ...
Tijd is belangstelling (8,0)
Frank van Marwijk
Tijdsdruk is weinig bevorderend voor het verkoopproces. Als u het zelf druk hebt, zal de klant dat ook kunnen merken aan uw lichaamstaal. Aan de tijd die we ergens voor vrij maken en aan de tijd die we er voor nemen, wordt onze belangstelling afgelezen. Als de verkoper zich ...
Met woorden alléén redt u het niet! (6,5)
Frank van Marwijk
Zijn woorden voldoende om goede deals af te sluiten? Nee hoor, het is uw lichaamstaal die 't hem doet! Lichaamstaal is essentieel tijdens de verkoop. Belangrijker nog dan we vaak denken. Het is lichaamstaal waarmee vaak deals worden binnengehaald, meer ...
Staan of zitten? (5,9)
Frank van Marwijk
Op welke manier presenteert u uw product aan de klant? Blijft u daarbij staan of gaat u zitten? Het antwoord hierop zal voor een groot deel afhankelijk zijn van het soort product dat u verkoopt. Ook verschilt het of u werkzaam bent in de binnen- of ...
Gebaren en wat ze betekenen (6,1)
Redactie Verkopersonline.nl
Wanneer u de gebarentaal van uw klanten verstaat geeft u dat een enorme voorsprong. Hier de betekenis van de meest voorkomende gebaren. Wanneer u de gebarentaal van uw klanten verstaat geeft u dat een enorme voorsprong. De stemmingen en gedachten van de klant zijn geen geheim ...
Overtuigende presentatie (7,3)
Frank van Marwijk
Het komt regelmatig voor dat een verkoper een presentatie voor een grote groep moet geven. Spreken voor een groep is iets heel anders dan in een individueel gesprek, goede voorbereiding is essentieel. Helaas wordt vaak verondersteld dat het genoeg is als de verkoper zich ...
Een verkoper die de klant raakt (6,6)
Frank van Marwijk
Mensen die anderen vaak terloops aanraken, blijken sympathieker gevonden te worden dan mensen die dat minder doen. Mensen die anderen vaak terloops aanraken, blijken sympathieker gevonden te worden dan mensen die dat minder doen. Dit gegeven kan je als verkoper goed van pas ...
Een lachende verkoper (5,5)
Frank van Marwijk
Lachen is gezond! Dit geldt zeker ook voor de verkoper. Deze verkoper heeft niet alleen plezier in zijn werk, maar het helpt hem ook nog bij het succesvol verkopen van zijn producten. Lachen is gezond! Dit geldt zeker ook voor de verkoper die met een gepast gevoel voor humor ...
Visuele boodschappen van kleding (6,3)
Robert Willemsen
De kleding van een verkoper zendt allerlei signalen uit. Goede beeldvorming vergroot uw acceptatie en effectiviteit waardoor u meer verkoopt. Verkeerde signalen kosten orders. De kleding van een verkoper zendt allerlei signalen uit. Goede beeldvorming vergroot uw ...
Auditieve indrukken en verkopen (8,0)
Frank van Marwijk
Zijn woorden genoeg om uw klant te bereiken? Nee, intonatie en lichaamstaal is nodig om uw informatie doorslaggevende kracht te geven. Maak gebruik van meerdere kanalen Tijdens een verkoop is het belangrijk om gebruik te maken van verschillende informatiekanalen om ...
Kritische belangstelling (6,0)
Frank van Marwijk
Als klanten van plan zijn uw product aan te schaffen, laten ze dit niet altijd direct blijken door brede te glimlachen en enthousiast gedrag. Een kritische blik met samengeknepen oogleden en een hand aan de kin kan óók duiden op belangstelling. De ...
Interactie tussen de klanten (4,5)
Frank van Marwijk
In veel gevallen heeft u te maken met niet één, maar twee of meer klanten. In dat geval is het ook belangrijk om er op te letten welke interacties er tussen de klanten plaatsvinden. Waar moet u speciaal op letten? Als een klant namelijk instemt met een voorstel ...
Overtuigend zijn (2,7)
Peter Stinckens
Komt u niet overtuigend over? Dan heeft dat vermoedelijk eerder te maken met uw houding en instelling dan met wát u te zeggen hebt. De toon van uw stem, de manier waarop u spreekt en uw lichaamstaal bepalen voor 80 procent hoe overtuigend ...
Toon kracht in uw presentatie (6,9)
Frank van Marwijk
Het is niet altijd makkelijk de goede houding te vinden bij het verkoopgesprek. Waar moet u aan denken? Het is belangrijk om een open houding te laten zien tijdens het gesprek met de klant. Door deze houding straalt u eerlijkheid en betrouwbaarheid uit. De houding ...
De kunst van het spiegelen (6,1)
Frank van Marwijk
Mensen die qua gedachten op elkaar zijn afgestemd nemen in veel gevallen automatisch elkaars houding en manier van doen over. Hoe kunt u als verkoper van deze kennis gebruik maken? Mensen die qua gedachten op elkaar zijn afgestemd nemen in veel gevallen automatisch elkaars ...
Waar laat u uw handen? (6,5)
Frank van Marwijk
De handen vormen een belangrijk instrument van de lichaamstaal. U kunt er uw verkoopverhaal mee ondersteunen, maar ook mee ontkrachten. Hoe kunt u uw handen het meest efficiënt 'inzetten'? De handen vormen een belangrijk instrument van de lichaamstaal. U kunt er uw ...
Tips voor het sollicitatiegesprek (7,6)
Frank van Marwijk
Het sollicitatiegesprek is een bron van twijfel. Wat zijn de valkuilen? Waar liggen de kansen? Hier tips hoe u het gesprek aanpakt en waar u op moet letten, vooral waar het uw lichaamstaal betreft. Het sollicitatiegesprek is een bron van twijfel. Wat zijn de valkuilen? Waar ...
Spreekt u wel de goede taal met uw lichaam? (5,6)
Roeland Schweitzer
Hoe stevig staat u of zit u, wat is uw houding? Neutraal, agressief, defensief? Houding kan doorslaggevend zijn! > > > Hoe stevig staat u of zit u, wat is uw houding? Neutraal, agressief, defensief? Houding kan doorslaggevend zijn! Communiceren met de klant is ...
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (7,6)
Richard van Houten
Hoe een mooie vrouw met lelijke schmink toch wordt genegeerd. Halina Reijn (actrice in o.a. Zwartboek en BLIND) 'found out the hard way' dat uw uiterlijk allesbepalend is voor communicatie met anderen. Uiterlijk en negeren De actrice sprak bij Pauw & ...
Non-verbale reacties op bezwaar (7,6)
Frank van Marwijk
Hoe moet je reageren op de twijfel, onverschilligheid en bezwaren van de klant? Om op deze houdingen op de juiste wijze te reageren bestaan verschillende gesprekstechnieken. Hoe moet u reageren op de twijfel, onverschilligheid en bezwaren van de klant? Interessant is het om ...
Spiegelen en actief luisteren (6,9)
Frank van Marwijk
Om op de klanten af te stemmen en om de klanten te doen afstemmen op u, kan het zinvol zijn de klant te 'spiegelen'. U neemt in dat geval een gelijke lichaamshouding aan als de klanten. Ook maakt u gelijksoortige gebaren en gebruikt u dezelfde intonatie en dezelfde ...
Stel dat u zelf de klant bent, hoe voelt dat? (6,1)
Frank van Marwijk
Elke keer dat u in contact komt met collega's die aan u iets willen verkopen, heeft u een ideale situatie om de lichaamstaal tijdens het verkopen in de praktijk te observeren. Hoe voelt het, als u zelf de klant bent? Als verkoper ben je ook wel eens klant. Misschien heeft ...
Stiltes in het verkoopgesprek (7,0)
Frank van Marwijk
Vaak wordt vergeten dat stiltes zeer belangrijk zijn. Hoe ga je nu om met die stiltes? Tijdens een verkoopgesprek stemmen we onze woordkeuze af op de koper die we tegenover ons hebben. Met intonaties benadrukken wij deze woorden. Wat echter vaak vergeten wordt, is dat ook ...
Ken de non-verbale verkoopsignalen! (6,2)
Frank van Marwijk
Als de klant geïnteresseerd is in de aankoop van je product zal dit aan zijn woordkeus te merken zijn. Tijdens het verkoopgesprek kies je een moment om de koop af te sluiten. Het juiste moment hiertoe wordt bepaald door de koopsignalen die de klant afgeeft. Als de klant ...
Verandering van houding (7,0)
Frank van Marwijk
Tijdens het verkoopgesprek kun je veel indrukken krijgen aan de hand van de lichaamstaal van de klant. Toch kun je niet zeggen dat een bepaalde houding altijd dezelfde betekenis heeft. Er wordt bijvoorbeeld vaak gedacht dat een klant die zijn armen over elkaar heeft zich ...
De mimiek van de verkoper (7,0)
Frank van Marwijk
Heb je wel eens speciaal gelet op je mimiek tijdens het contact met een klant? Heb je een verkoopgesprek wel eens geoefend voor de spiegel om te zien hoe je gezicht daarbij over komt? Steeds meer verkopers zijn zich al bewust hoe belangrijk lichaamstaal is tijdens hun ...
Non-verbale communicatie en verkoop. (6,3)
Frank van Marwijk
Non-verbale communicatieaspecten hebben een belangrijke rol bij elke verkoop. We kunnen het belang van lichaamstaal tijdens je presentatie niet voldoende benadrukken. Door middel van lichaamstaal geef je je boodschap een extra dimensie. Je drukt er mee uit hoe de ander je moet ...
Succes in de verkoop betekent goed presenteren (7,6)
Roeland Schweitzer
Onderzoek uit 1973 beweert dat Amerikanen banger zijn voor het geven van een presentatie dan voor de dood. En het is een noodzakelijke vaardigheid. Geen succes in de verkoop zonder het vermogen een goede presentatie te geven. Voor veel mensen is spreken voor een groep het ergste ...
De goede handdruk (5,9)
Robert Willemsen
Een goede handdruk helpt de relatie met je klant meteen te definieren: je bent zelfverzekerd en hebt zin in het gesprek. Ik heb eens een directeur horen zeggen dat hij de meeste mensen beoordeelt op grond van hun handdruk. Soms zal je ook klanten tegenkomen die jouw handdruk te ...
Visuele aspecten zijn belangrijk in de verkoop (4,8)
Frank van Marwijk
Tijdens een verkoop is het belangrijk om gebruik te maken van verschillende informatiekanalen om de klant te bereiken. Met behulp van woorden kun je informatie geven over je product en deze kun je ondersteunen met behulp van lichaamstaal. Als je dit op een juiste wijze doet, ...
Laat je stem horen! (7,1)
Frank van Marwijk
De stem van de verkoper is een van zijn belangrijkste verkoopinstrumenten! De Amerikaanse psycholoog Mehrabian heeft vastgesteld dat 38% van de totale communicatie wordt bepaald door de stem, 55% door lichaamstaal en slechts 7% door woorden. We gebruiken onze stem voor het ...
De 1e indruk! (7,3)
Jan-Willem Seip
De eerste indruk wordt grotendeels bepaald door gezichtsuitdrukking en lichaamshouding. En als dat beeld eenmaal geschapen is, dan moet je wel van heel goede huize komen willen je die mening nog kunnen bijstellen. Een directeur die zakendoet met verkopers zegt: "Je eerste indruk ...
Verkopen met een glimlach (7,7)
Frank van Marwijk
Verkopen is een zeer serieuze aangelegenheid! Toch is bijna iedere goede verkoper zich bewust welk effect een eerlijke glimlach bij de klant teweeg brengt. Door te glimlachen laat je aan de klant merken wat je van hem vindt. Je geeft hem hiermee de boodschap: "Ik mag je en ik ...
Lichaamstaal tijdens het telefoneren (7,3)
Frank van Marwijk
wanneer je een verkoper aan de telefoon ziet die hevig aan het gebaren is. Behalve intonatie beïnvloeden namelijk ook je houding en je gebaren de manier waarop je bij de klant over komt. Het kan een komisch gezicht zijn wanneer je een verkoper aan de telefoon ziet die hevig aan ...
Overtuigingskracht en afstemmen (5,5)
Frank van Marwijk
Er zijn mensen die denken dat iemand met een 'vlotte babbel' automatisch ook een goede verkoper is. Toch zijn woorden alleen meestal niet voldoende om goede deals af te sluiten. Om iets te kunnen verkopen moet je er voor zorgen dat je je afstemt op de klanten en een relatie met ...
Ben je een matcher of een mismatcher? (7,0)
Frank van Marwijk
Je kunt gelijkgestemdheid bewerkstelligen door o.a. de woordkeus van de klant over te nemen en ook je houding en bewegingen aan te passen aan die van hem. Het afstemmen op de klant wordt ook wel matchen genoemd. Als je door hetgeen je zegt of doet de mentale afstand tot de klant ...
Beperk de ruis tijdens de verkoop! (7,3)
Frank van Marwijk
Tijdens een gesprek kunnen zich allerlei storende factoren voordoen waardoor uw boodschap niet of vervormd aankomt. Maar hoe kunt u deze externe factoren die de klant afleiden en de communicatie verstoren, beperken? Als u bijvoorbeeld een verkoopgesprek zou voeren in een ...
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (8,5)
Richard van Houten
Omzettargets dwingen verkopers vaak hun gesprekstijd steeds efficiënter te benutten. Mijn advies: maak nog eens een praatje! Lees waarom, met 3 praktische tips. Omzettargets dwingen verkopers vaak hun gesprekstijd steeds efficiënter te benutten. Mijn advies: maak nog eens ...
7x tips voor het verbeteren van jouw verkooptechnieken
B2B
Verkooptechnieken worden gebruikt voor efficiënte sales en meer omzet. Als verkoper ben je continu bezig met het toepassen van de juiste technieken. In ieder gesprek dat je voert. Een verkooptechniek brengt je namelijk van een nieuwe lead tot een effectieve aankoop. ...
Over kwakzalvers, heksen en andere bezemsteel piloten
Marianne van de Water
Een mooie zin om mee te beginnen en je eens even door de war te schudden. Dat kan je ook met je klanten doen. Verras ze! Lees hier waarom en hoe. Een mooie zin om mee te beginnen en je eens even door de war te schudden. Dat kan je ook met je klanten doen. Verras ze! Lees ...
5 beloften die verkopers dagelijks moeten nakomen
B2B
Er zijn talloze boeken geschreven over hoe verkopers succes kunnen boeken in hun vakgebied. Het kan een uitdaging zijn om dit advies door te nemen, maar experts hebben gemerkt dat verkopers hun prestaties kunnen verbeteren door te beloven elke dag vijf eenvoudige dingen te doen ...
Let op, als verkoper communiceer je meer dan alleen wat je zegt (9,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Communicatie speelt een belangrijke rol bij verkopen. Niet alleen om duidelijkheid te verschaffen aan de klant, maar ook om een klant op zijn gemak te stellen. Is een klant ontevreden met de manier waarop jij communiceert, dan kom je daar maximaal één keer mee weg, want de ...
Van Klik naar Conflict? (9,8)
Rene Knecht
Gebeurt het wel eens dat je een goed contact hebt met de klant en ineens wordt het toch stil of ontstaat er uit het niets weerstand? Lees hier wat je dan kan doen. Gebeurt het wel eens dat je een goed contact hebt met de klant en ineens wordt het toch stil of ontstaat er uit ...
Omzet met videoconferencing (9,3)
Rene Knecht
Doordat we noodgedwongen niet meer face-to-face kunnen samenzitten met onze klanten kunnen we onze verkoopgesprekken op een andere manier gaan managen. #covid19 Doordat we noodgedwongen niet meer face-to-face kunnen samenzitten met onze klanten kunnen we onze verkoopgesprekken ...
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (8,4)
Michel Hoetmer
U bent er bijna maar de klant wil toch nog 'even nadenken'. Vaak is het de doodssteek voor uw deal. Lees hier wat u kunt doen om alsnog af te sluiten. U bent er bijna maar de klant wil toch nog 'even nadenken'. Vaak is het de doodssteek voor uw deal. Lees hier wat u kunt ...
De duivelse details maken de topverkoper (8,2)
Richard van Houten
Weet u hoe groot het verschil is tussen de beste verkoper en een gemiddelde verkoper? Klein! Welke details maken het verschil? Weet u hoe groot het verschil is tussen de beste verkoper en een gemiddelde verkoper? Klein! Het zit in de details. "Het verschil tussen een renpaard ...
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (7,7)
Michel Hoetmer
Leidt Old school afsluiten zoals ABC - Always Be Closing het snelst naar de order? Of is het beter géén druk uit te oefenen? Geen van beide! Hier 7 tips voor een zinvolle, moderne inzet van de aloude afsluittechnieken. Leidt Old school afsluiten zoals ABC - Always Be Closing ...
Help! Mijn klant wil nadenken (8,3)
Michel Hoetmer
Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen? Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen? Het is me, toen ik nog zo groen ...
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten (8,5)
Marcel Hoefman
Iedere verkoper kent ze wel: klanten met dominant of afstandelijk gedrag, eigenwijze klanten of klanten die overal over twijfelen, ronduit respectloze klanten… Lees hier hoe u daarmee om kunt gaan. Iedere verkoper kent ze wel: klanten met dominant of afstandelijk gedrag, ...
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (8,5)
Marcel Hoefman
Adviezen over de eerste indruk gaan vaak over hoe u bij de ander overkomt. Pak het eens anders aan: richt uw aandacht op welk gevoel u de ander over zichzelf geeft - met tips en advies. Adviezen over de eerste indruk gaan vaak over hoe u bij de ander overkomt. Pak het eens ...
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (7,9)
Michel Hoetmer
Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit? Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit? ...
Versterk uw overtuigingskracht (8,6)
Richard van Houten
Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist afbreken. Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist ...
Competentietraining sales
Redactie Verkopersonline.nl
Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek komen alle basisvaardigheden aan de orde die iedere verkoper nodig heeft. Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek ...
Effectief omgaan met klanten die koudwatervrees hebben (7,7)
Redactie Verkopersonline.nl
Het moment van afsluiten is spannend voor veel verkopers. Maar ook klanten hebben het er vaak moeilijk mee en dus schuiven ze het besluit liever voor zich uit. Hoe pakt u dat aan? Het is niet zo vreemd dat klanten plotseling vol zitten met twijfels. Ze proberen een schatting te ...
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (8,0)
Jan-Willem Seip
Een mooi uiterlijk helpt bij van alles, ook in de verkoop. Maar is dat alles? Of ligt het punt van de indruk die u maakt toch op een ander vlak? Advies en tips voor een succesvolle eerste indruk. Een mooi uiterlijk helpt bij alles, ook bij de verkoop. Maar dat is natuurlijk ...
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (7,8)
Richard van Houten
Een duwtje naar succes kan uit onverwachte hoek komen. Vertel nooit meer een standaard verhaal. Maak van uw passie uw verkoopgeheim met deze 4 tips. Laatst was ik op een bijeenkomst, waar ik eigenlijk helemaal niet wilde zijn. Maar zojuist had ik van een "goeroe" gelezen dat ...
Manipulatie: goed en fout (6,9)
Richard van Houten
Er is een dunne lijn tussen beïnvloeden en manipuleren. Manipuleren wordt vaak als slecht gezien, maar datt is maar hoe u het bekijkt. Wat is manipuleren eigenlijk precies? En hoe is het goed te gebruiken? Ontdek uw opties. Manipulatie is een begrip uit de psychologie, en ...
Flip-over – het beste hulpmiddel bij uw presentaties (8,3)
David Bloch
Presenteren zonder beamer? Jazeker! Twaalf tips vertellen u waarom de aloude flip-over u beter van dienst kan zijn. In dit high-tech tijdperk lijkt het wel alsof het onmogelijk is om te presenteren zonder een computer en een beamer. Toch blijft de vrijstaande flip-over – en ...
Transformationeel verkopen (8,1)
Richard van Houten
Wat voor verkoper wilt u eigenlijk zijn? Bekijk deze opties eens en overtuig u van de voordelen van transformationele verkoop. Mooier dan een prospect overtuigen, als verkoper, is dat een verkoper ervoor zorgt dat een koper zichzelf overtuigt van de waarde van het product/ de ...
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (8,7)
Rene Knecht
Ieder verkoopproces bevat verborgen signalen die u kunnen helpen. Maar hoe pikt u ze op? Intuïtie kunnen we omschrijven als de ingevingen en inzichten de we krijgen zonder dat er duidelijke oorzaak-gevolg relatie aan vooraf ging. Bijvoorbeeld: U weet dat de klant (niet) gaat ...
Verbinding en relevantie: twee gouden sleutels tot effectief presenteren (7,1)
David Bloch
U communiceert en presenteert uzelf de hele tijd. Hoe effectief u dat doet, hangt af van hoe bewust u ermee bezig bent. Twee krachtige doch eenvoudige sleutels om uw kwaliteit te verhogen. Of u een groep toespreekt, of u een e-mail schrijft of met een relatie belt … u ...
De klantgerichtheid bij mijn slager (8,7)
Richard van Houten
Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend. Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend. Ik stond bij mijn slager. De mij bekende verkoopster keek me aan met een blik van: "Als je nu effe ...
Een goede verkoper let op zijn woorden (9,1)
Richard van Houten
In de verkoop is het gesprek uw belangrijkste werktuig, maar hebt u enig idee hoeveel impact uw woorden kunnen hebben? Deze kennis is van onschatbare waarde bij het overtuigen van uw klant. In een onderzoek over de impact van woorden op uw emotionele gesteldheid, wordt ...
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (8,0)
David Bloch
U weet alles over uw product. Maar is dat ook wat uw klanten willen horen? Deze tips helpen u de juiste informatie te bepalen. U weet alles over uw product. Maar is dat ook wat uw klanten willen horen? Deze tips helpen u de juiste informatie te bepalen. Er is een bekende ...
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (8,1)
David Bloch
Als verkoper moet u vaak onderhandelen. Dit is van essentieel belang voor uw succes. Deze 8 krachtige tips helpen u sterker in uw schoenen te staan. Als verkoper moet u vaak onderhandelen. Dit is van essentieel belang voor uw succes. Deze 8 krachtige tips helpen u sterker in ...
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (8,1)
Michel Hoetmer
U hebt een prima gesprek met een klant of prospect gevoerd, afspraken gemaakt, maar daarna hoort u helemaal niets meer. Hoe kunt u deze situatie redden? U hebt een prima gesprek met een klant of prospect gevoerd, afspraken gemaakt, maar daarna hoort u helemaal niets meer. Hoe ...
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (6,8)
David Bloch
Ruis kan onze communicatie danig in de weg staan. Soms komt de storing van buiten, maar regelmatig ontstaat de ruis ook juist tussen onze oren. Hoe herkent u dit en, belangrijker, hoe gaat u ermee om? Ruis kan onze communicatie danig in de weg staan. Soms komt de storing van ...
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (7,7)
David Bloch
Stof tot nadenken over de kwaliteit van uw presentatie: 18 gouden regels voor presenteren. Doe er uw voordeel mee. Stof tot nadenken over de kwaliteit van uw presentatie: 18 gouden regels voor presenteren. Doe er uw voordeel mee. 1. Wees u ervan bewust hoe u ...
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (6,4)
Tips & Advies Verkoop
De klant kijkt beteuterd. Is hij het wel of niet met u eens, wat gaat er eigenlijk in hem om? En: hoe kunt u daar achter komen? De klant kijkt beteuterd. Is hij het niet met u eens, wat gaat er eigenlijk in hem om? En: hoe kunt u daar achter komen? Opgelet, hij reageert! In ...
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (7,7)
Richard van Houten
Het belangrijkste in het verkoopvak is een vertrouwensband creëren. Hoe u dat doet maakt het verschil: wordt u een allemansvriend, of een topverkoper? Het belangrijkste in het verkoopvak is een vertrouwensband creëren. Hoe u dat doet maakt het verschil: wordt u een ...
De vijf essentiële onderdelen van uw verkoopplan (6,4)
Richard van Houten
Met een jaarlijks vernieuwd verkoopplan voorkomt u dat u vastgeroest raakt. Zo'n plan kan niet buiten deze vijf onderdelen. Voorkom dat u vastgeroest raakt. Maak jaarlijks een verkoopplan. In dat masterplan horen deze vijf krachtige onderdelen thuis: 1. Uw ideale ...
De wereld draait ook 's nachts door (7,6)
Harro Willemsen
Zelfs languit voor de televisie kan je als commercieel professional een hoop leren over het vak. Gewoon een kwestie van de juiste programma's kiezen. Mijn favoriet? De wereld draait door. Veel trainers hebben dezelfde ervaring als ik. Na een lange trainingssessie zit je 's ...
Wat is belangrijk voor u, beste klant? (7,2)
Tips & Advies Verkoop
Een klant zoekt bij u zo veel mogelijk informatie, want waar anders kan hij die beter en goedkoper vinden dan bij een leverancier. Hoe gaat u hiermee om? Een klant zoekt bij u zo veel mogelijk informatie, want waar anders kan hij die beter en goedkoper vinden dan bij een ...
Respect van uw klant (terug) opeisen (5,9)
Richard van Houten
Als uw klant of een prospect u op een verkeerde manier domineert, dan wordt het tijd om terug te slaan. Als uw klant of een prospect u op een verkeerde manier domineert, dan wordt het tijd om terug te slaan. Een dominante klant houdt ervan dat u doet wat hij zegt en dat u ...
“U wilt kopen, begrijp ik?” (6,7)
Tips & Advies Verkoop
Een klant kan afhaken als u niet tijdig aan de afsluiting van uw verkoopgesprek begint. Hoe merkt u dat de klant bereid is om te kopen? Een potentiële klant kan afhaken als u niet tijdig aan de afsluiting van uw verkoopgesprek begint. Hoe merkt u dat de klant bereid is om te ...
5 Valkuilen in communicatie (6,7)
Danielle de Jonge
Communiceren doen we altijd en overal. U kunt er mee spelen om te zien wat de effecten zijn. Of het juist heel gericht inzetten om een doel te bereiken. En omdat iedereen het constant doet, is het logisch dat we zo en dan in een valkuil stappen. Ook in onze contacten met ...
Stop te verkopen wat u hebt! (7,8)
Danielle de Jonge
Stoppen met verkopen wat u hebt en beginnen met verkopen wat uw klant wil – dat is een principe waarmee veel winst te behalen valt. Maximaliseer de kans op die winst met de WWW-analyse. Stoppen met verkopen wat u hebt en beginnen met verkopen wat uw klant wil – dat ...
Een ABC van presenteren (5,3)
David Bloch
Het spreekt bijna voor zich dat een groot deel van marketing te maken heeft met allerlei vormen van presentatie: hoe een bedrijf zich presenteert, en vooral hoe individuele medewerkers namens hun organisaties presenteren. Het spreekt bijna voor zich dat een groot deel van ...
Mini-cursus Selectiegesprek (6,9)
Frank van Marwijk
Solliciteren is een kunst apart! U als salesmanager dient een selectie te maken uit de kandidaten. Hoe gaat dat in zijn werk? We geven enkele hoofdlijnen. Solliciteren is een kunst apart! U als salesmanager dient een selectie te maken uit de kandidaten. Hoe gaat dat in zijn ...
Presenteren? Maak het boeiend (3,5)
Roeland Schweitzer
Presenteren vraagt andere vaardigheden dan het verkopen. Wat zijn de verschillen? Bij presenteren hoeft er niets verkocht te worden. Het gaat om het realiseren van gemeenschappelijk draagvlak. Verkopers moeten soms ook presenteren. Dit vraagt andere vaardigheden dan het ...
Hoe maakt u de juiste click met een prospect?
Peter Stinckens
Een stevige cklick maken met de klant is wat iedere verkoper nastreeft. Maar ... hoe doet u dat? > > > Er is heel wat te doen over het belang van een goede indruk. Maar het gaat dieper. Uiteindelijk wilt u niet alleen maar een goede indruk maken, dat is ...
Let op de koopsignalen! (8,0)
Frank van Marwijk
Als de klant geïnteresseerd is in uw product, dan is dat direct aan zijn woordkeus te merken. Waar moet u op letten? Tijdens het verkoopgesprek kiest u een moment om de koop af te sluiten. Het juiste moment hiertoe wordt bepaald door de koopsignalen die de klant ...
In 8 stappen naar de juiste vragen (6,8)
Michel Hoetmer
De vraag is één van de belangrijkste gereedschappen voor de verkoper. Maar hoe stel je effectieve vragen? Dat is niet zo makkelijk. We geven een checklist die direct in de praktijk kan worden toegepast. Een lijstje met gespreksonderwerpen Noteer alle ...
Wie is de ander? (6,5)
David Bloch
Typologieën helpen u om uw gesprekspartner zo snel mogelijk in te schatten. Zo kunt u uw strategie, woordkeus en stijl van handelen optimaal aanpassen ... teneinde de klik te verspoedigen! Er zijn veel typologieën die u helpen uw klant in een 'hokje' te stoppen, om sneller ...
Het verkoopmoment met de naam stilte (7,5)
Roeland Schweitzer
De koper denkt als het stil is: nu moet ik beslissen, maar begrijpt, zodra de verkoper met nieuwe argumenten komt, dat er nog meer onderhandelingsruimte is. Goede verkopers weten er mee om te gaan. Stilte in het verkoopgesprek. Slechtere verkopers vullen de stilte ...
Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
|
|