|
41
zoekresultaten voor "Klantbehoefte"
Zo zet u de klant in de JA-modus (8,9)
Natasja Hoogenboom
De reden dat u een offerte mag schrijven is een behoefte van een klant. Hoe vertaalt u deze klantvraag naar een onweerstaanbare offerte? Ontdek hoe u de klant in de JA-modus zet. De reden dat u een offerte mag schrijven is een behoefte van een klant. Hoe vertaalt u deze ...
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart?
Herman Meijer
Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het grootste stuk? Dát is de cruciale vraag binnen het commerciële proces en de onderhandelingen. Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het ...
Jouw klant wil spanning in de relatie (10,0)
Rene Knecht
Echte verleiders doorbreken de voorspelbaarheid. Lees hier hoe je net als zij zorgt voor gezonde spanning in je relaties - dat wekt de belangstelling! Echte verleiders doorbreken de voorspelbaarheid. Lees hier hoe je net als zij zorgt voor gezonde spanning in je relaties - ...
Verkopen als rouwbegeleiding (9,7)
Rene Knecht
Afscheid nemen van een oude manier van werken (lees: jou als nieuwe leverancier aanvaarden!) is voor organisaties een rouwproces. Ontdek hier hoe je daar succesvol mee om gaat. Afscheid nemen van een oude manier van werken (lees: jou als nieuwe leverancier aanvaarden!) is ...
Help de klant aankopen in 2 stappen (9,4)
Rene Knecht
De meeste gangbare afsluittechnieken werken niet omdat ze niet inspelen op het aankoopproces bij de klant. Ontdek hier hoe maatwerk u kan helpen meer deals binnen te halen. De meeste gangbare afsluittechnieken werken niet omdat ze niet inspelen op het aankoopproces bij de ...
Zonder pijn kun je niks verkopen (8,1)
Harro Willemsen
Wil je succesvol nieuwe klanten vinden en cross sellen bij bestaande klanten, dan moeten ze pijn ervaren. Het opstellen van een painlist is hierbij een handige tool. Lees er alles over en ga direct met de tips aan de slag. Wil je succesvol nieuwe klanten vinden en cross ...
Van een welwillende klant naar een klant die wat wil (8,8)
Herman Meijer
Om te kunnen leren van geschiedenis is kennis ervan nodig. Hoe zat het ook alweer met alle ontwikkelingen in de verkoop, en wat kan je ermee voor de toekomst? Ontdek het hier. Om te kunnen leren van geschiedenis is kennis ervan nodig. Hoe zat het ook alweer met alle ...
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (8,1)
Jan-Willem Seip
Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te horen wat wij willen horen. In het dagelijkse leven is dit niet handig en in de verkoop al helemaal niet. Hoe dan wel? 7 tips hoe u een onnatuurlijk goede verkoper kan zijn! Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te ...
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (7,0)
Michel Hoetmer
Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe. Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij ...
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (7,8)
Toine Simons
Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant. Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een ...
Wat verkoopt ú eigenlijk? (9,1)
Harro Willemsen
Uw product of dienst op zich is nooit datgene wat een klant koopt, ze kopen iets heel anders. Een groep accountmanagers komt daarachter als ze op een trainingsdag ineens limomade moeten verkopen. Doe ook uw voordeel met deze shock therapy. Uw product of dienst op zich is nooit ...
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (8,2)
Richard van Houten
Het aantal prospects dat afwijst op prijs is vele malen hoger dan het aantal prospects dat werkelijk niet te spreken is over de prijs. Ontdek hoe dat zit en wat u met deze kennis kunt doen. Het aantal prospects dat afwijst op prijs is vele malen hoger dan het aantal prospects ...
Vijf tips om vertrouwen te winnen (8,4)
Marcel Hoefman
Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de klant. Niet over wat u denkt, maar over wat u doet! 5 tips om direct aan de slag te gaan met effectiever vertrouwen winnen. Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de ...
De status quo openbreken bij de klant (10,0)
Rene Knecht
Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. Ontdek hoe u een organisatie in beweging brengt. Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. ...
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (7,4)
Walter Spruyt
In concurrerende markten kan het handig zijn uzelf van een hefboom te verzekeren om deals binnen te halen. Hoe doet u dat en wat zijn de valkuilen? Als er hard wordt geconcurreerd op kleine productverschillen en prijs, dan kan het lonen om tijd en energie in een aanvullend ...
Scoor met een SMART offerte (9,7)
Natasja Hoogenboom
Uw potentiële klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Geef ze die duidelijkheid. Ontdek hoe u beter scoort met een SMART geschreven offerte. Uw potentiële klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Geef ze die duidelijkheid. Ontdek hoe u beter scoort met een SMART ...
Succesvol offreren door de vraag te creëren (5,9)
Roelf Houwing
Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te wachten tot de klant zijn vraag heeft geformuleerd. Ontdek hoe u tot een effectieve offerte komt. Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te ...
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (8,6)
Marcel Hoefman
Veel weten over uw product of dienst is goed, maar uitgebreid etaleren hoeveel u weet kan funest zijn. Hoe ontwijkt u deze valkuil? Veel weten over uw product of dienst is goed, maar uitgebreid etaleren hoeveel u weet kan funest zijn. Hoe ontwijkt u deze valkuil? Inhoudelijke ...
Direct meer verkopen aan verse klanten (8,8)
Richard van Houten
Een goede ober kijkt twee keer als hij wil weten wie wat wil bestellen en biedt waar mogelijk meer dan gevraagd wordt: “Wilt u daar nog iets bij?” Dit kunt u toepassen in de verkoop. Een goede ober kijkt twee keer als hij wil weten wie wat wil bestellen en biedt waar ...
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (7,6)
Jos Burgers
In de beperking toont zich de meester. Vaak geldt: Hoe minder informatie voor de klant, hoe beter. Lees waarom. In de beperking toont zich de meester. Vaak geldt: Hoe minder informatie voor de klant, hoe beter. Lees waarom. Veel mensen kennen mij als de man die boeken ...
Wat is uw toegevoegde waarde? (7,7)
Jos Burgers
De gemiddelde klant bestaat niet, toch leveren veel verkopers nog altijd gemiddelde producten voor gemiddelde klanten. Hoe zorgt u dat u bovengemiddeld wordt? De gemiddelde klant bestaat niet, toch leveren veel verkopers nog altijd gemiddelde producten voor gemiddelde klanten. ...
Als de klant afhaakt (7,7)
Peter Stinckens
Wat doet u wanneer een belangrijke klant afhaakt? Drie tips om de meest gemaakte fouten te omzeilen. Wat doet u wanneer een belangrijke klant afhaakt? Drie tips om de meest gemaakte fouten te omzeilen. U hebt lang gewerkt aan een voorstel, een mooie offerte verzonden en ...
Ik snap wat u bedoelt (6,4)
Tips & Advies Verkoop
Circa 75% van de ondervraagde inkopers zegt hoogstwaarschijnlijk wel te kopen, als u niet in een van de drie valkuilen trapt. Welke zijn dat? Circa 75% van de ondervraagde inkopers zegt hoogstwaarschijnlijk wel te kopen, als u niet in een van onderstaande drie valkuilen trapt. ...
Doe mij maar een goede helm (6,8)
Tips & Advies Verkoop
Willen ook uw klanten altijd nog even steggelen over de prijs? Volgens de verkoopexperts Steinmetz en Brooks moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen. Willen ook uw klanten altijd nog even steggelen over de prijs? Volgens de verkoopexperts Steinmetz en Brooks moet u ze ...
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (3,5)
Peter Stinckens
In te veel verkoopgesprekken wordt maar wat doelloos op en neer gekletst. Hoe kan het beter en scherper? In te veel verkoopgesprekken wordt maar wat doelloos op en neer gekletst. Hoe kan het beter en scheper? Onderzoek toont aan dat verkopers gemiddeld 85% van hun ...
Behoefte versus wens (7,8)
Christiaan Knopper
Het is heel normaal om te vragen of alles naar wens is. Tijdens verkooptrainingen leren we het belang van het achterhalen van de klantwens. Natuurlijk heeft u zichzelf volledig op scherp gezet om in al uw verkoopgesprekken de klantwens te achterhalen. Logisch toch..? Het is ...
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (6,1)
Redactie Verkopersonline.nl
Mensen kopen vanuit hun eigen motieven, niet omdat ú het product zo mooi vindt. Uw taak bestaat uit: vragen stellen. > > > Mensen kopen vanuit hun eigen motieven, niet omdat u het product zo mooi vindt. Uw taak bestaat uit: vragen stellen. Tot het moment dat u weet waarom ...
Als de klant nee zegt: niet doordrammen (6,9)
Richte Lommert
Als de klant nee zegt, dan begint de verkoop pas - de meest bizarre tegeltjeswijsheid uit de wereld van de verkoop. Als de klant nee zegt, heeft hij daar een reden voor. U moet dan niet doordrammen, want dan verlaagt u zich tot het niveau van de hardseller. En verspeelt u ...
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek (6,5)
Peter Stinckens
Spin® is een veel gebruikte vraagtechniek, bedoeld voor verkoop van grote producten en services. Groot in de zin van producten met grote waarde. Het acroniem staat voor: Situatie, Probleem, Implicatie en Need payoff vragen. Spin werd in 1988 ontwikkeld door de ...
Stel klantbehoeften centraal! (6,8)
Richard van Houten
Wilt u succes met verkopen? Stel klantbehoeften centraal! Vijf punten waar u ook op kunt letten. Wilt u succes met verkopen? Stel klantbehoeften centraal! Vijf punten waar u ook op kunt letten. The Human Factor in sales: raak mensen in hun hart U bent pas ...
Wat uw klanten belangrijker vinden dan de prijs (6,1)
Tips & Advies Verkoop
Begint uw klant weer over de prijs? Volgens twee verkoopexperts moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen. Beginnen de klant weer over de prijs? Volgens twee verkoopexperts moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen. Wat de experts zeggen. De Amerikanen Lawrence Steinmetz ...
Show me the money (6,6)
Yuri van der Sluis
Drie korte inspirerende filmpjes, die niet alleen leuk zijn, maar waar wij verkopers iets van kunnen leren. Over klantbehoefte, tegenwerpingen en de kleine dingen die het verschil maken. 'Show me the money'v Film: Jerry Maguire (1996) met Tom Cruise en Cuba Gooding Jr. ...
Euforisch verkopen is meer verkopen (8,7)
Jan-Willem Seip
Bij de sales funnel methode wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Dat moet beter! Volg deze twee tips en verhoog uw conversie! Aanzienlijk! Bij de sales funnel methode wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Dat moet beter! Volg deze twee ...
Hoe wordt uw inschrijving wel concreet en duidelijk? (9,0)
Natasja Hoogenboom
"Niet duidelijk en concreet genoeg." Dit is de meest gehoorde afwijzing op offertes bij aanbestedingen! Lees in dit artikel hoe uw inschrijving wel concreet en duidelijk wordt. "Niet duidelijk en concreet genoeg." Dit is de meest gehoorde afwijzing op offertes bij ...
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? (6,9)
Jan-Willem Seip
In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw product, die van uw advies in het verkoopproces. Leer afstemmen op de optimale inzet van uw meerwaarde met deze tips. In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw ...
5 tips voor een klantgerichte offerte (8,5)
Natasja Hoogenboom
De offerte is een belangrijk onderdeel van het salesproces. Toch verdwijnt het maken ervan vaak op de 'to do list' of passen we de vorige offerte 'even' snel aan. Niet doen! Lees hoe u een klantgerichte offerte schrijft. Pakt u ook weleens een offerte van de plank waarmee u de ...
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (7,7)
Natasja Hoogenboom
Hoe maakt u van uw inschrijving op een tender de winnende? Volg deze 5 stappen en zet uw offertes om in opdrachten! Hoe maakt u van uw inschrijving op een tender de winnende? Volg deze 5 stappen om van uw offertes opdrachten te maken! Eindelijk, daar is de langverwachte ...
Het salesteam als motor van succes (7,0)
Ronald van den Berg
Door de aandacht voor het team te vergroten liggen er kansen om de effectiviteit te vergroten, relaties met klanten te verstevigen en meer omzet en rendement te realiseren. Door de aandacht voor het team te vergroten liggen er kansen om de effectiviteit te vergroten, relaties ...
Verkoop meer bij bestaande klanten (6,7)
Danielle de Jonge
Loopt u ook steeds achter nieuwe klanten aan? Zo scoort u meer bij bestaande klanten. Loopt u ook steeds achter nieuwe klanten aan? Zo scoort u meer bij bestaande klanten. Nieuwe klanten werven geeft veel commerciële kanjers een goed gevoel. Logisch, want uw inspanningen ...
Manage het salesproces, niet het resultaat (6,6)
Vladan Soldat
Aan het realiseren van de doelstellingen gaat een proces vooraf. Hoe houdt u zicht op de ontwikkeling van de resultaten gedurende de sales cycle? De Sales of Accountmanager is aangesteld om 'de sales' te managen en dat kan op verschillende manieren plaatsvinden. Veel managers ...
Salesteam in moeilijke tijden (5,8)
Vladan Soldat
Deze checklist kan als uitgangspunt dienen bij de analyse van de problemen van uw verkoopteam, ook handig als u preventief te werk wil gaan. Verkooporganisaties vertonen sterke overeenkomsten in de manier waarop ze reageren als verkopen moeilijker wordt. Hieronder beschrijven ...
|
|