|
meer dan 100
zoekresultaten voor "Bezwaren"
Hoe een bezwaar tonnen kan kosten (8,0)
André Hagelen
Als bezwaren van prospects vat krijgen op de verkoper, dan kan dat heel veel omzet kosten. Lees hier wat je kan doen om dit te voorkomen. Als bezwaren van prospects vat krijgen op de verkoper, dan kan dat heel veel omzet kosten. Lees hier wat je kan doen om dit te voorkomen. ...
Hoe breng je een prijsverhoging? (8,2)
André Hagelen
Prijsverhogingen communiceren ligt gevoelig, maar juist door zoiets als de huidige inflatie staan veel verkopers voor die opgave. Lees hier hoe je dat succesvol aanpakt. Prijsverhogingen communiceren ligt gevoelig, maar juist door zoiets als de huidige inflatie staan veel ...
Omarm ieder bezwaar (7,8)
André Hagelen
Bezwaren kunnen verdraaid lastig zijn. Maar, ze bieden ook kansen. Lees hier hoe je uit een bezwaar meer verkoopsucces haalt. Bezwaren kunnen verdraaid lastig zijn. Maar, ze bieden ook kansen. Lees hier hoe je uit een bezwaar meer verkoopsucces haalt. Bezwaren nooit ...
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart?
Herman Meijer
Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het grootste stuk? Dát is de cruciale vraag binnen het commerciële proces en de onderhandelingen. Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het ...
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (8,8)
Jorg Hartog
Valse bezwaren en uitvluchten zijn dagelijkse kost voor verkopers. De wolf van Wallstreet bedacht een effectieve methode om ze te lijf te gaan. Lees er hier alles over. Valse bezwaren en uitvluchten zijn dagelijkse kost voor verkopers. De wolf van Wallstreet bedacht een ...
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! (8,1)
André Hagelen
Bezwaren: dagelijkse kost voor de verkoper en toch vaak lastig te verteren. Drie technieken en een andere perspectief voor effectief omgaan met bezwaren. Vroeger had ik de grootste moeite met bezwaren en tegenwerpingen die naar voren kwamen in een verkoopgesprek. Ik deed er ...
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (9,0)
Rene Knecht
Als je niet authentiek verkoopt zul je altijd met bezwaren te maken krijgen. Lees hier hoe je als junior verkoper de houding van Trusted Advisor kan aannemen. Als je niet authentiek verkoopt zul je altijd met bezwaren te maken krijgen. Lees hier hoe je als junior verkoper de ...
Houd die achterban in de peiling! (7,7)
André Hagelen
U heeft een fantastisch gesprek gehad, maar wanneer u weer contact opneemt is het klimaat opeens veranderd. Ze willen niet meer … Wat is er gebeurd? Iedere verkoper maakt het mee: Uw gesprekspartner was enthousiast. U legt de telefoon neer of rijdt naar huis en hebt een ...
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (8,8)
Rene Knecht
Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet en wel te doen bij weerstand. Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet ...
Maak van ieder bezwaar een kans (7,8)
André Hagelen
Alle mogelijk vormen die bezwaren van prospects kunnen aannemen, hebben één ding gemeen: U kunt er anders tegenaan gaan kijken. Laatst raakte ik geïnspireerd door een goede bekende van mij: Petra Iuliano, een marketeer die zich ook bezighoudt met verkooptechnieken. Ze ...
Meningen en feiten: bent u te duur?! (7,7)
Jos Burgers
Wist u dat mensen vrijwel niet van een eerder ingenomen standpunt zijn af te brengen? Lees hoe u effectief kan leren omgaan met iedereen die "weet" dat u te duur bent. Herinnert u zich 'Blik op de weg' nog, en dan speciaal de eerste presentator, die dat programma 20 jaar heeft ...
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet (6,1)
Walter Spruyt
Als het gaat over omgaan met bezwaren, dan gaat het vaak over het voorkomen of laten verdwijnen ervan. Dit is onmogelijk en ook bad for business ! Ontdek waarom bezwaren omarmen logischer is dan ze weg te poetsen. In principe leidt perfect luistergedrag tot een afname van ...
Hoe om te gaan met vooroordelen over uw product (7,8)
Walter Spruyt
U bent nog niet binnen of de klant heeft al bezwaren tegen uw product. Er is een simpele oplossing! Soms krijgt u al aan het begin van een gesprek met bezwaren te maken, maar die zijn lang niet altijd wat ze lijken. Standaard bezwaren uit de praktijk De consument tegen de ...
Bereidt u zich voor zoals Obama? (6,7)
André Hagelen
In de verkoop zouden positieve antwoorden op lastige bezwaren, zoals CEO’s en politici die hebben, goed van pas komen. Maar ja, die voorbereiding kost veel tijd en geld. Of toch niet? In de verkoop zouden positieve antwoorden op lastige bezwaren, zoals CEO's en politici die ...
You’re my friend (9,4)
Jos Burgers
We houden niet van onderhandelen maar dat het moet staat buiten kijf. De ins en outs van ons onderhandelgedrag en twee oer-tips. ‘Hello sir! Where are you from?’ ‘Ah, you’re from Holland. Allemachtig prachtig. Ach-en-tachtig. Kijke, kijke, niks kope. I give you a good ...
Gek op prijsbezwaren (7,7)
Jos Burgers
Wie zijn huis voor de vraagprijs verkoopt is blij. Maar als dat aan de eerste koper is, rijst meteen de vraag of er niet meer in had gezeten. Ontdek wat u kunt leren van een beetje weerstand tegen uw prijs. Al enige jaren heeft u geen loonsverhoging meer gehad, afgezien dan van ...
Hoe gaat u om met reflexbezwaren? (8,5)
Michel Hoetmer
Bent u bij telefonische acquisitie gefrustreerd vanwege prospects die u afwijzen direct nadat u uw openingsboodschap hebt uitgesproken? Wat kunt u hieraan doen? Bent u bij telefonische acquisitie gefrustreerd vanwege prospects die u afwijzen direct nadat u uw openingsboodschap ...
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ (4,4)
André Hagelen
In het kader van 'Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen' deze keer de veel aangevoerde budgetkwestie. Moet die opgelost, of zijn er andere middelen om er voorbij te komen? In het kader van 'Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen' deze keer de veel aangevoerde ...
Bezwaren tegen een techniek (7,5)
Harro Willemsen
Wat zou een inkoper denken van een verkoper die met doorzichtige verkooptechnieken en trucjes aankomt? Juist ja. Als u dat niet wilt, hang dan in ieder geval uw bezwaartechniek in de wilgen. Wat zou een inkoper denken van een verkoper die met doorzichtige verkooptechnieken en ...
De afsluitfase (6,3)
Piet Aarts
Waarom is er zoveel heisa over de afsluitfase? Zijn onze afsluittechnieken wel effectief? Waarom is er zoveel heisa over de afsluitfase? Zijn onze afsluittechnieken wel effectief? Een klant kan allerlei signalen afgeven waaruit we kunnen concluderen, dat de tijd rijp wordt om ...
Gesprekstechniek bij bezwaren (7,7)
Hans Oelen
Teveel in principe goede verkoopgesprekken resulteren helaas toch niet in het gewenste resultaat, omdat we vaak onnodig vastlopen in de valkuil van de bezwaren die de prospect aanvoert. Teveel, in principe goede, verkoopgesprekken resulteren helaas toch niet in het gewenste ...
Moet u het serieus nemen wanneer de klant dreigt weg te lopen? (5,6)
Michel Hoetmer
Uw klant dreigt weg te lopen omdat hij ergens anders een betere prijs krijgt. Dan is het belangrijk niet te schrikken en snel toe te zeggen. Hoe pakt u dit aan? Verkopers maken het geregeld mee dat klanten dreigen met weglopen omdat ze ergens anders een betere prijs kunnen ...
Help! De klant komt met bezwaren in mijn verkoopgesprek (6,8)
Michel Hoetmer
Voor uw gevoel had u een perfect verkoopgesprek gevoerd. Maar in plaats van bijval stuitte u op een muur van onbegrip. Gelukkig heeft u meestal nog wel een tweede kans om het goed te maken. En met de tips in dit artikel rondt u het verkoopgesprek direct succesvol af. Het ...
Bezwaren en tegenwerpingen? (4,0)
Hans Oelen
Iedere klant heeft vragen. Dat worden ten onrechte vaak bezwaren of tegenwerpingen genoemd. Hoe gaat u er effectief mee om, samen met uw collega's? Maakt ook gebruik van de term: bezwaren , of: tegenwerpingen ? Ik stel u deze vraag, omdat de benaming die we ...
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt (7,2)
Vladan Soldat
Bijna is de deal rond. En tóch krijgt u geen volmondig ja. De klant aarzelt, maar...waarom? Wat is er met hem aan de hand? U kunt er de vinger niet op leggen. Wat moet u doen? U krijgt de gebruikelijke uitvluchten te horen: Ik zal erover nadenken; ...
Hoe ga je om met weifelende klanten? (7,5)
Michel Hoetmer
Het verkoopvak zou er heel anders uitzien zonder een dagelijkse dosis "Ik wil er nog eventjes over nadenken!" Het zou allemaal een stuk makkelijker en minder frustrerend zijn. Helaas loop je regelmatig tegen dit bezwaar aan. Hoe pak je het aan? Wat bedoelt de klant er mee? ...
Show me the money (6,6)
Yuri van der Sluis
Drie korte inspirerende filmpjes, die niet alleen leuk zijn, maar waar wij verkopers iets van kunnen leren. Over klantbehoefte, tegenwerpingen en de kleine dingen die het verschil maken. 'Show me the money'v Film: Jerry Maguire (1996) met Tom Cruise en Cuba Gooding Jr. ...
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Redactie Verkopersonline.nl
Bezwaren zijn lastige obstakels die een succesvolle afsluiting van de verkoop in de weg staan. U kunt problemen voorkomen door het iets anders aan te pakken. Praktische verkooptechnieken en hoe u meer orders binnenhaalt. Bezwaren en tegenwerpingen lijken onverbrekelijk verbonden ...
Bezwaren en tegenwerpingen (7,2)
André Hagelen
“Nee dank u, we zijn tevreden met de huidige leverancier...” Vast herkenbaar, maar niet het einde. In vier stappen kunt u verder met uw gesprek. " Nee dank u, we zijn tevreden met de huidige leverancier... " Vast herkenbaar, maar niet het einde. In vier stappen kunt u verder ...
“Ik denk er nog even over na” (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Die kent u! Een van de meest irritante bezwaren die klanten kunnen hebben. Hoe gaat u daarmee om? Die zult u toch ook wel ooit gehoord hebben? Een van de meest irritante bezwaren die klanten kunnen hebben. Hoe gaat u daarmee om? Da's oké. Men zegt wel dat verkopen ...
Non-verbale reacties op bezwaar (7,6)
Frank van Marwijk
Hoe moet je reageren op de twijfel, onverschilligheid en bezwaren van de klant? Om op deze houdingen op de juiste wijze te reageren bestaan verschillende gesprekstechnieken. Hoe moet u reageren op de twijfel, onverschilligheid en bezwaren van de klant? Interessant is het om ...
Street smart sales
Redactie Verkopersonline.nl
Street smart sales zit boordevol verhalen, inspiratie, praktische tips en voorbeelden waarmee je een betere verkoper wordt. Als je street smart bent, kun je alles aan iedereen verkopen. Wil jij ook zo'n topverkoper worden die ijs kan verkopen aan eskimo's? Ontdek dan de kracht ...
Waarom uitzonderlijke ondernemers goede verkopers zijn (9,5)
Jorg Hartog
Salestraining, salespraktijk, salestheorie - soms loont het om buiten je eigen werkveld te kijken. Zo kan je als verkoper veel leren van succesvolle ondernemers. Ontdek hier de top 5 leerpunten. Salestraining, salespraktijk, salestheorie - soms loont het om buiten je eigen ...
De toegenomen rol van verkopers in BtoB (8,0)
André Hagelen
Inkopers zijn zo goed op de hoogte dat het lijkt alsof de rol van verkopers kleiner wordt. Niets is minder waar. Lees hier waarom, met tips voor meer verkoopsucces anno nu. Inkopers zijn zo goed op de hoogte dat het lijkt alsof de rol van verkopers kleiner wordt. Niets is ...
De Sales Architect
Redactie Verkopersonline.nl
Van strategie en teaminrichting tot aan werkprocessen, salesvaardigheden en een gezonde cultuur: alles komt in ‘De Sales Architect’ aan bod. Met zijn bewezen aanpak bespaar je jezelf en je bedrijf een hoop stress en teleurstellingen. En het belangrijkste: je wint tijd en ...
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (7,2)
Herman Meijer
Prijsonderhandeling is vaak een schaakspel en verkopers komen vaker wel dan niet schaakmat te staan. Lees hier wat je daaraan kan doen. Prijsonderhandeling is vaak een schaakspel en verkopers komen vaker wel dan niet schaakmat te staan. Lees hier wat je daaraan kan doen. ...
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (10,0)
André Hagelen
We willen graag een klik met de klant en een gesprek dat goed loopt. Ontdek hier de voordelen van een sterke gespreksstrategie om dat te bereiken. We willen graag een klik met de klant en een gesprek dat goed loopt. Ontdek hier de voordelen van een sterke gespreksstrategie ...
Wat als je mensen geen verkoper zijn? (8,0)
André Hagelen
Niet alle bedrijven hebben een volwaardige salesafdeling. Maar ze zijn wel afhankelijk van verkoop. Lees hier hoe je dat succesvol aanpakt. Niet alle bedrijven hebben een volwaardige salesafdeling. Maar ze zijn wel afhankelijk van verkoop. Lees hier hoe je dat succesvol ...
Zo voer jij een geslaagd verkoopgesprek (10,0)
B2B
Het voeren van een goed verkoopgesprek is een vaardigheid die van groot belang is voor het behalen van succes in de verkoop. Door een goed verkoopgesprek te voeren, kan je klanten overtuigen van de waarde van jouw product of dienst en hen aanzetten tot aankoop. In dit artikel ...
Wat sales kan leren van AI
André Hagelen
Wat is de overeenkomst tussen digital marketing en AI in de zorg? Antwoord: procesdenken. En daar kunnen we ook in de dagelijkse salespraktijk nog wat van leren. Wat is de overeenkomst tussen digital marketing en AI in de zorg? Antwoord: procesdenken. En daar kunnen we ook ...
Hoe haal je 67% conversie in verkoopgesprekken? (8,2)
André Hagelen
Laatst hoorde ik een presentatie waar de spreker deze belofte maakte. Ik heb ademloos geluisterd en er vijf tips uitgehaald. Lees ze allemaal door. Ik weet zeker dat je er wat aan hebt. Laatst hoorde ik een presentatie waar de spreker deze belofte maakte. Ik heb ademloos ...
Bezoekafspraak? Zeker! Bellen! (8,3)
Herman Meijer
Je kan weer fysiek bij klanten en prospects langs. En daarmee keert het belang van je telefonisch gemaakte afspraken terug. Lees hier hoe je dit effectief aanpakt. Je kan weer fysiek bij klanten en prospects langs. En daarmee keert het belang van je telefonisch gemaakte ...
De beste online tools voor het produceren van content (9,8)
Harro Willemsen
Content delen is een goede manier om aan je kennisleiderschap te werken. Heb je hier intern te weinig hulp bij, maak dan gebruik van deze tips. Content delen is een goede manier om aan je kennisleiderschap te werken. Heb je hier intern te weinig hulp bij, maak dan gebruik ...
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (8,6)
Harro Willemsen
Social selling is een mooie manier om in contact te komen met prospects, maar niet al je contactpersonen zijn actief op social media. Lees hier welke andere kanalen effectief zijn om toch aan tafel te komen. Social selling is een mooie manier om in contact te komen met ...
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (7,2)
André Hagelen
Tegenwerpingen kosten veel orders. Hoe ga je daarmee om? Gebruik deze 3 strategieën om tegenwerpingen onschadelijk te maken en meer te gaan scoren. Tegenwerpingen kosten veel orders. Hoe ga je daarmee om? Gebruik deze 3 strategieën om tegenwerpingen onschadelijk te maken ...
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (7,3)
André Hagelen
Het verschil tussen een klant om aan te verkopen en een klant die wil kopen is direct verbonden met het plezier in sales of de afkeer ervan. Zo motiveer je jezelf. Het verschil tussen een klant om aan te verkopen en een klant die wil kopen is direct verbonden met het ...
De deal creëren of najagen?! (9,3)
Rene Knecht
Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzicht van de klant. Leert u deals te creëren, dan ligt dat anders. Doe het anders, met deze tips. Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzichte van de klant. ...
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen (8,3)
André Hagelen
Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin speltechnieken en -strategieën zijn vastgelegd. Een playbook voor het salesteam helpt je verkopers naar de eredivisie. Ontdek hoe in deze longread. Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin ...
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren (8,6)
André Hagelen
Een hogere conversie uit je vele afspraken halen? Werk je salesproces dan opnieuw uit rondom deze 3 cruciale vragen. Een hogere conversie uit je vele afspraken halen? Werk je salesproces dan opnieuw uit rondom deze 3 cruciale vragen. Hoe ziet een goed salesproces eruit? ...
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen?
Redactie Verkopersonline.nl
Wat leidt tot succes bij grote orders? Waardoor zijn sommige verkopers voortdurend beter dan hun concurrenten? Waarom werken bepaalde afsluittechnieken wel bij kleine orders maar niet bij grote? Hoe kunnen verkopers hun omzet bij grote klanten aanzienlijk verhogen? Het antwoord ...
Klagen dat iedereen klaagt (8,6)
Jos Burgers
In sales kan klagen serieus tegen u werken. Niemand houdt van klagers, maar we klagen allemaal. Lees hier hoe dat zit en wat u eraan kunt doen. In sales kan klagen serieus tegen u werken. Niemand houdt van klagers, maar we klagen allemaal. Lees hier hoe dat zit en wat u eraan ...
'De korting is uitverkocht' (8,3)
Herman Meijer
De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? Het ...
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’? (8,4)
Michel Hoetmer
U bent er bijna maar de klant wil toch nog 'even nadenken'. Vaak is het de doodssteek voor uw deal. Lees hier wat u kunt doen om alsnog af te sluiten. U bent er bijna maar de klant wil toch nog 'even nadenken'. Vaak is het de doodssteek voor uw deal. Lees hier wat u kunt ...
Belangrijkste tool op weg naar de top (5,4)
André Hagelen
‘Ik ben een topverkoper.’ Kan jij dat hardop zeggen? Zo niet, lees dan hier hoe je op de top van je kunnen komt. ‘Ik ben een topverkoper.’ Kan jij dat hardop zeggen? Zo niet, lees dan hier hoe je op de top van je kunnen komt. Het is misschien raar om zelf te ...
Een ‘mind-blowing’ pitch in 30 seconden (8,4)
André Hagelen
Kort uitleggen wat u doet? Mijn advies: doe het niet! Daag uzelf eens uit om het helemaal anders te doen en pluk daar de vruchten van. U krijgt vast wel eens de vraag: 'Wat voor werk doe je?'. Ik wil u uitdagen om deze vraag eens heel anders te gaan beantwoorden. Sterker nog, ...
Verkopen in 90 minuten
Redactie Verkopersonline.nl
Iedereen verkoopt iets, in welke vorm dan ook: uw ideeën, uw producten en diensten, uw organisatie, uzelf. Dit boek gaat over het nieuwe verkopen, waarbij de klant zichzelf overtuigt en u als verkoper de facilitator bent. 'Verkopen in 90 minuten' brengt uw verkoopkennis ...
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (7,0)
Michel Hoetmer
Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe. Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij ...
Hoe reageert u op assertieve secretaresses? (6,4)
Victor Bonke
U wilt een afspraak maken met een nieuwe klant. Welke strategieën kunt u gebruiken om langs de secretaresse te komen? U wilt een afspraak maken met een nieuwe klant. Welke strategieën kunt u gebruiken om langs de secretaresse te komen? Hoe daar mee om te gaan, wat wel en ...
Vijf gouden regels voor verkopers (7,9)
Michel Hoetmer
Veel verkopers worstelen om hun target te halen. Ontdek waar het mis gaat en wat u daaraan kunt doen. Veel verkopers worstelen om hun target te halen. Ontdek waar het mis gaat en wat u daaraan kunt doen. Een van de belangrijkste redenen voor het niet halen van uw target is ...
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (9,5)
Harro Willemsen
Marketing en Sales werken in veel organisaties niet optimaal samen. De belangrijkste oorzaken op een rijtje, met tips om de samenwerking duurzaam te verbeteren. Marketing en Sales werken in veel organisaties niet optimaal samen. De belangrijkste oorzaken op een rijtje, met ...
Bent u verkoper of toneelspeler? (8,3)
Michel Hoetmer
Inspelen op de persoonlijkheid van uw gesprekspartner is riskant, ook al beweren veel trainers het tegendeel. Doe uw voordeel met deze longread over de gevaren van het hokjesdenken in de verkoop. Inspelen op de persoonlijkheid van uw gesprekspartner is riskant, ook al ...
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (7,9)
Michel Hoetmer
Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit? Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit? ...
Verkopen voor Dummies (E-book) - Pocketeditie
Redactie Verkopersonline.nl
Met 'Verkopen voor Dummies' leert u de onmisbare verkoopvaardigheden waarmee succes verzekerd is. Dit boek bevat de hulpmiddelen, technieken en strategieën die u nodig heeft om snel succesvol te leren verkopen. Voor iedereen die een succesvolle verkoper wil worden. Hét ...
Winnend omgaan met tegenwerpingen
Redactie Verkopersonline.nl
Waarom zouden ondernemingen verkopers nog nodig hebben, als er geen tegenwerpingen van de klanten op hen afkomen? Dit is voortdurend een sportieve uitdaging, die verkopers jong houdt. Waarom zouden ondernemingen verkopers nog nodig hebben, als er geen tegenwerpingen van de ...
Hoe gaat u om met irrationele klanten? (9,1)
Rene Knecht
Gelijk hebben is niet hetzelfde is als gelijk krijgen. Twee methoden om irrationele weerstand van klanten te laten verdwijnen. Herkent u deze situatie: Ik heb de meest geschikte oplossing, fantastisch bedrijf met topmensen, de beste referenties en toch … de klant ziet ...
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (8,0)
Jan-Willem Seip
Als een prospect twijfelt over uw product of dienst, trek hem dan over de streep met een onderzoek naar de haalbaarheid ervan. Hoe u dat het beste kunt doen en wat het oplevert, leest u hier. Als een prospect twijfelt over uw product of dienst, trek hem dan over de streep met ...
Opdracht binnen - Het verkoopgesprek in de praktijk
Redactie Verkopersonline.nl
Elke verkoper wil in het verkoopgesprek maar een ding: zijn klant overtuigen. Een verkoper zoekt het 'ja' van de klant en verlangt de kick van het succes. Hoe haal ik de opdracht binnen? Hij zit tegenover u met een afkeurende blik in zijn ogen. Zijn lichaam spreekt duidelijke ...
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (7,8)
Harro Willemsen
Professionele acquisitie is aan een grondig herziening toe. Bestaande methoden zijn niet meer effectief en de AVG-wetgeving legt allerlei restricties op. Tijd dus voor een nieuwe aanpak. Begin met deze long read over de Par5 methode. Professionele acquisitie is aan een ...
Een moker op een ruit (6,0)
Jan-Willem Seip
Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats van in voordelen. Uw klanten zijn vooral geïnteresseerd in de voordelen, oplossingen, resultaten en onderscheidende kenmerken. Hoe pakt u dat aan? Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats ...
Verkopen is een werkwoord
Redactie Verkopersonline.nl
Met Minder inspanningen Meer salesrendement realiseren. Een mooie doelstelling. Maar hoe zet je die drie M'en om in de praktijk? Pieter de Smet verwoordt zijn bevindingen en tips in dit boek. Hij wil hierbij zeker niet beleren, maar vooral inspireren. De aanpak van dit boek is ...
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (8,6)
Rene Knecht
Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier toegelicht, met tips voor succesvol toepassen. Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier ...
Wonderwoorden in sales (8,8)
Marcel Hoefman
Ook zo’n afkeer van het werken met scripts? Lees dan dit ene geheim en verhoog uw verkoopresultaat met de bijbehorende tips. Ook zo’n afkeer van het werken met scripts? Lees dan dit ene geheim en verhoog uw verkoopresultaat met de bijbehorende tips. Veel verkopers zijn ...
Persoonlijke verkoop
Redactie Verkopersonline.nl
Persoonlijke verkoop richt zich op technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Zo daagt u de klant uit samen tot een oplossing te komen die meer waarde toevoegt dan standaardoplossingen. 'Persoonlijke Verkoop' richt zich op de technieken die ...
Het geheim van de succesvolle verkoper (7,0)
André Hagelen
De wintermaanden vormen de belangrijkste periode voor Sales. Maar hoe komt u die maanden zo succesvol mogelijk door? De belangrijkste maanden voor Sales, namelijk november t/m februari, komen eraan. In deze periode worden bij de meeste bedrijven de budgetten op gemaakt. ...
Prijsbezwaren tackelen (7,5)
Jos Burgers
Cruijff over tackelen: "Ben je niet op tijd, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.’ Dat geldt zeker voor prijsbezwaren. Leer van de meester. Het inzetten van een goede sliding in een voetbalwedstrijd, waarbij je dus de bal speelt en niet de man, is vooral een kwestie van een ...
De prijs als excuus (8,0)
Jos Burgers
Als een klant zegt dat u te duur bent, wil dat lang niet altijd zeggen dat dit ook zo is. Waarom gebruikt de klant deze smoes? Hoe herkent u dit gedrag? En wat doet u ertegen? Het komt nogal eens voor dat een klant bij een eerste kennismaking met de verkoper bij zichzelf denkt: ...
Verkoopt u brochures of oplossingen? (8,6)
Rene Knecht
Bent u niet tevreden met uw verkoopmateriaal? Het probleem ligt waarschijnlijk elders. Zoek het in (eigen) waarde! Onze opdrachtgevers klagen soms dat de verkopers de deur niet uit te krijgen zijn wegens gebrek aan ondersteunend materiaal. De verkopers voelen zich ongelukkig ...
We verkopen verandering (8,3)
Harro Willemsen
Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient over iets heel anders te praten dan uw product. Wat, en hoe, dat ontdekt u hier. Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient ...
Verkopen aan autoritaire klanten (9,1)
Rene Knecht
Stel u moet iets verkopen aan Donald Trump, bent u dan snel geïmponeerd? Verliest u gemakkelijk de leiding in het gesprek? Ontdek hoe u de bereidheid tot samenwerken creëert bij een autoritaire gesprekspartner. Stel u moet iets verkopen aan Donald Trump, bent u dan snel ...
De gemiddelde verkoper bestaat niet (9,4)
Rene Knecht
De verkoper die wint, wint alles. Bent u een potentiële winnaar? Als u ooit een deal heeft binnengehaald, dan beschikt u al over het potentieel. Ontdek hoe u dat optimaal in kunt zetten. 'Je wint geen zilver, je verliest goud.' Dit is een citaat van Jean-Marie Dedecker, de ...
Succesvol offreren door de vraag te creëren (5,9)
Roelf Houwing
Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te wachten tot de klant zijn vraag heeft geformuleerd. Ontdek hoe u tot een effectieve offerte komt. Offertes schrijven we op aanvraag van de klant, maar dat betekent niet dat we hoeven te ...
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (8,9)
Rene Knecht
Als u een deal niet kunt afsluiten is het interessant om na te gaan waar in de pipeline dit gebeurt. Mogelijk verliest u in de beginfase?! Bekijk deze tips en zorg dat u daarin meer zekerheid krijgt. De bottleneck van het salesproces kan voor iedere verkoper anders zijn. Soms ...
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (8,6)
Marcel Hoefman
Telefonische acquisitie is best spannend, maar teveel spanning kan succes blokkeren, zeker aan de telefoon. Dus hoe zorgt u ervoor dat u ontspannen overkomt? Een veel voorkomend verschijnsel: verkoopprofessionals die zodra ze telefonisch acquireren hun 'sales-stem' van stal ...
Vijf voornemens voor verkopers (8,6)
Marcel Hoefman
Wie van goede voornemens goede gewoontes maakt, zal meer succes oogsten. Daarom vlak voor het nieuwe jaar 5 voornemens waar iedere verkoper bij gebaat is. Wie van goede voornemens goede gewoontes maakt, zal meer succes oogsten. Daarom vlak voor het nieuwe jaar 5 ...
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (8,5)
Rene Knecht
Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle? Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle? Bij verkoop aan large accounts wordt u ...
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (9,1)
Rene Knecht
Harde voordelen zijn niet doorslaggevend voor een klant. Beslissers worden meer beïnvloed door mensen die ze vertrouwen. Hoe boort u dat potentieel aan? Zogenaamde harde voordelen zoals een ROI (return on investment) zijn niet de echt doorslaggevende argumenten voor een klant ...
Een goede verkoper let op zijn woorden (9,1)
Richard van Houten
In de verkoop is het gesprek uw belangrijkste werktuig, maar hebt u enig idee hoeveel impact uw woorden kunnen hebben? Deze kennis is van onschatbare waarde bij het overtuigen van uw klant. In een onderzoek over de impact van woorden op uw emotionele gesteldheid, wordt ...
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (8,2)
André Hagelen
... hoe u dingen zegt kan belangrijker zijn dan wat u zegt. Leer verbindingswoorden strategisch in te zetten bij cold calling. ... hoe u dingen zegt kan belangrijker zijn dan wat u zegt. Leer verbindingswoorden strategisch in te zetten bij cold calling. Cold calling is een ...
De kunst van het vragen stellen (7,4)
Jan-Willem Seip
Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om uw vraagstellingen aan te scherpen. Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om ...
Wel of niet koud bellen met een script? (7,9)
Michel Hoetmer
Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig? Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig? Wanneer ik bij de wastafel ...
Tegendraads verkopen (7,9)
Michel Hoetmer
Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms slim om drastische maatregelen te nemen. Zet bijvoorbeeld de klant eens op het verkeerde been. Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms slim om drastische maatregelen te nemen. Zet ...
Grote accounts? Die moet u bellen! (8,1)
André Hagelen
Als het gaat om grotere accounts kunt u niet wachten tot de klant zich meldt. U moet als verkoper aan de bak. Maar hoe? Als het gaat om grotere accounts kunt u niet wachten tot de klant zich meldt. U moet als verkoper aan de bak. Maar hoe? Koude acquisitie blijkt binnen de ...
Wat zijn de duistere geheimen van klantenservice? (6,6)
Peter Stinckens
Iedereen weet het, een goede service is een zegen. Laat deze zegen niet veranderen in een vloek. Een voorbeeld om u enkele zaken duidelijk te maken. Iedereen weet het, een goede service is een zegen. Laat deze zegen niet veranderen in een vloek. Een voorbeeld om u enkele zaken ...
Er meteen op afvliegen of...? (7,1)
Michel Hoetmer
Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een potentiële klant zich bij hen meldt. Maar rekent u zich niet te snel rijk. Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een ...
Als u een toespraak houdt ... (7,5)
Tips & Advies Verkoop
Ieder betoog moet u zorgvuldig indelen. Anders is het alleen maar verwarrend. Een toespraakschema helpt daarbij. Hieronder een aantal praktische aanwijzingen. Ieder betoog moet u zorgvuldig indelen. Anders is het alleen maar verwarrend. Een toespraakschema helpt daarbij. ...
De isolatievraag (6,6)
Redactie Verkopersonline.nl
Bij de vele soorten vragen die u kunt stellen is de isolatievraag een van de meest efficiënte. Hoe past u hem succesvol toe? Bij de vele soorten vragen die u kunt stellen is de isolatievraag een van de meest efficiënte. Hoe past u hem succesvol toe? Stel, in de ...
Wat de klant zegt als hij zwijgt... (6,4)
Tips & Advies Verkoop
De klant kijkt beteuterd. Is hij het wel of niet met u eens, wat gaat er eigenlijk in hem om? En: hoe kunt u daar achter komen? De klant kijkt beteuterd. Is hij het niet met u eens, wat gaat er eigenlijk in hem om? En: hoe kunt u daar achter komen? Opgelet, hij reageert! In ...
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus (6,7)
Victor Bonke
Voor veel verkopers is de grootste nachtmerrie bij acquisitie de 'assertieve' secretaresse. Sommige proberen zich langs de secretaresse te 'bluffen'. Is dat een slimme strategie? Voor veel verkopers is de grootste nachtmerrie bij acquisitie de 'assertieve' secretaresse. ...
De galerie der verkooptips, die hun beste tijd hebben gehad (6,7)
Harro Willemsen
Ik moet een jaar of zestien zijn geweest. Ik had een weekendbaantje als verkoper in een fotospeciaalzaak. Zonder enige vorm van opleiding, ondersteuning of kennis van zaken stond ik op een dag achter de toonbank en voor de vitrinekast. Ik moet een jaar of zestien zijn geweest. ...
Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
|
|