|
meer dan 100
zoekresultaten voor "Argumenten"
De kracht van Argumenten (7,4)
Richte Lommert
Het is algemeen bekend dat een verkoper zijn verkoopgesprek moet ondersteunen met goede en doeltreffende argumenten. In een reactie op een van mijn columns brachten juiste zulke argumenten mij van mijn stuk. Het is algemeen bekend dat een verkoper zijn verkoopgesprek moet ...
3 redenen waarom marktsegmentatie ook voor u cruciaal is (8,7)
Victor Bonke
Marktsegmentatie bij (koude) acquisitie zorgt voor meer succes voor sales. 3 argumenten waarom het voor verkopers zo belangrijk is hier oog voor te hebben, met tips uit de praktijk. Marktsegmentatie bij (koude) acquisitie zorgt voor meer succes voor sales. 3 argumenten waarom ...
Geef in elk geval geen geld (8,0)
Jos Burgers
Prijsbederf, een negatieve indruk, winstdaling, het ligt allemaal op de loer als u korting geeft in harde euro’s. 3 harde argumenten om het anders aan te pakken! Ik hoor u protesteren! ‘Hoezo, geef nooit korting? Dan ken jij zeker mijn klanten niet. Dat zijn van die ...
De klantgerichtheid bij mijn slager (8,7)
Richard van Houten
Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend. Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend. Ik stond bij mijn slager. De mij bekende verkoopster keek me aan met een blik van: "Als je nu effe ...
Leer te dansen met kritische klanten (7,9)
Rene Knecht
Uw klant lijkt maar niet open te staan voor uw USP's, kennis en ervaring. Uw argumenten stuiten op een muur. Wat kunt u doen? Uw klant lijkt maar niet open te staan voor uw USP's, kennis en ervaring. Uw argumenten stuiten op een muur. Wat kunt u doen? Hebt u ooit al ...
Tegendraads verkopen (7,9)
Michel Hoetmer
Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms slim om drastische maatregelen te nemen. Zet bijvoorbeeld de klant eens op het verkeerde been. Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms slim om drastische maatregelen te nemen. Zet ...
Bij koude acquisitie moet u uw USP glashelder hebben (6,3)
Victor Bonke
Van alle argumenten binnen de verkoopargumentatie is de USP wel de belangrijkste. Hoe past u dit argument toe? > > > Van alle argumenten binnen de verkoopargumentatie is de USP wel de belangrijkste. Waarom? Zorg bij koude acquisitie ervoor dat u tijdens de ...
Een goed argumentarium geeft de doorslag (6,4)
Koert Wijnands
Natuurlijk is het voor de verkoper belangrijk te beschikken over goede argumenten. Maar hij moet daar ook voorzichtig mee zijn. Juiste dosering van precies de goede argumenten is waar het om gaat. Als een vertegenwoordiger in verf bij een klant met een ...
Wie durft er nog te bellen? (5,5)
Enno van Kersen
Koud bellen, een uitdaging en tegelijk een obstakel voor veel verkopers. Hieronder een aantal argumenten waarom u toch ooit tot koud bellen moet overgaan. Het behoort tot uw basisvaardigheden. Een hele goedemorgen, spreek ik met meneer of mevrouw Pieters? U spreekt met Enno ...
Verkopen is een vak, dat geleerd moet worden! (8,8)
Richte Lommert
Is verkopen moeilijk? Ja, zijn we geneigd te denken. In feite echter kan verkopen erg eenvoudig zijn. Als u de juiste toon en argumenten maar vindt. De bevestiging kreeg ik afgelopen week van een jongentje van ca. 10 jaar! Is verkopen moeilijk? Ja, zijn we geneigd te ...
The singing salesman (6,4)
Roeland Schweitzer
Alltijd de bekende openingszinnen, de bekende argumenten. Doet u eens iets anders. Bijvoorbeeld zingen! > > > Altijd de bekende openingszinnen, de bekende argumenten. Doet u eens iets anders. Bijvoorbeeld zingen! Ik ken een uitstekende witgoed-verkoper die zichzelf heeft ...
Overtuigen of drammen? (7,2)
Yuri van der Sluis
Zou u zich laten overtuigen door een drammer? Nee toch! Breng daarom variatie aan in uw argumenten. In het verkooptraject bent u als verkoper overtuigd dat de klant beter wordt van uw oplossing. Er ligt een voorstel op tafel, het is tekenklaar en u weet zeker dat met ...
Het verkoopmoment met de naam stilte (7,5)
Roeland Schweitzer
De koper denkt als het stil is: nu moet ik beslissen, maar begrijpt, zodra de verkoper met nieuwe argumenten komt, dat er nog meer onderhandelingsruimte is. Goede verkopers weten er mee om te gaan. Stilte in het verkoopgesprek. Slechtere verkopers vullen de stilte ...
Ontsnappen aan de val (7,6)
Peter Stinckens
Het is een steeds terugkerend item. Verkopers herleiden alles tot een prijs. U leest het goed. VERKOPERS herleiden alles tot een prijsdiscussie! Met tal van argumenten geven ze steevast aan dat klanten uiteindelijk enkel op basis van een prijs beslissen. En weet je wat? Ze ...
Zijn er wel slechte verkopers? (6,6)
Richte Lommert
“Personeel in winkels dom en laks” kopt mijn ochtendblad met dikke letters. Aangezien ik het winkelpersoneel als receptieve verkopers zie en mij ook hiermee verbonden voel, dwing ik mijzelf tot kennisname van de argumenten. Personeel in winkels dom en laks" kopt mijn ...
Humor, verrassing en verwarring (8,0)
Michel Hoetmer
Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms een slimme zet om uw toevlucht nemen tot drastische maatregelen: humor, verrassing en verwarring. Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms een slimme zet om uw toevlucht nemen tot drastische ...
Grote order verloren? Je hebt nog 33% kans op succes! (8,0)
André Hagelen
Het is al vaker gezegd: afwijzingen bieden kansen! Hoe haal je alsnog die grote order binnen waarop je net bent afgewezen?! Lees het hier. Het is al vaker gezegd: afwijzingen bieden kansen! Hoe haal je alsnog die grote order binnen waarop je net bent afgewezen?! Lees het ...
Spreek dezelfde "sales" taal (9,0)
André Hagelen
Sales speelt een belangrijke rol in de bedrijfscommunicatie. Lees hier waarom en doe je voordeel met de ACID Proof. Sales speelt een belangrijke rol in de bedrijfscommunicatie. Lees hier waarom en doe je voordeel met de ACID Proof. Als je niet binnen 10 seconden kunt ...
Telling is selling (7,8)
Jan-Willem Seip
U kent dat verkoopgezegde van vroeger vast wel: telling is not selling. Dit wil zeggen dat u niet beter verkoopt door te praten, maar door te luisteren naar de klant. Dit artikel werpt een ander licht op de zaak. U kent dat verkoopgezegde van vroeger vast wel: telling is ...
Hoe breng je een prijsverhoging? (8,2)
André Hagelen
Prijsverhogingen communiceren ligt gevoelig, maar juist door zoiets als de huidige inflatie staan veel verkopers voor die opgave. Lees hier hoe je dat succesvol aanpakt. Prijsverhogingen communiceren ligt gevoelig, maar juist door zoiets als de huidige inflatie staan veel ...
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan (7,2)
Herman Meijer
Prijsonderhandeling is vaak een schaakspel en verkopers komen vaker wel dan niet schaakmat te staan. Lees hier wat je daaraan kan doen. Prijsonderhandeling is vaak een schaakspel en verkopers komen vaker wel dan niet schaakmat te staan. Lees hier wat je daaraan kan doen. ...
IJs verkopen aan eskimo's
Redactie Verkopersonline.nl
Iedereen kan overtuigen. Van kinds af aan leren we zaken voor elkaar te krijgen. Maar soms lukt het niet: bv onder spanning of omdat de ander niet reageert zoals u had bedacht. Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, ...
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (8,8)
Richard van Houten
Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten. Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten. ...
De mythe van positief denken in verkopen (9,7)
Rene Knecht
Tjakka! - verkopers irriteren de klant. Als je je klant wilt helpen begin je bij de realiteit van vandaag, niet bij mooie toekomstdromen. Lees hier waarom. Tjakka! - verkopers irriteren de klant. Als je je klant wilt helpen begin je bij de realiteit van vandaag, niet bij ...
Geld en Gedrag (9,4)
Richard van Houten
Vrijwel allemaal doen we aan ‘mentaal boekhouden’. Wat dat is en hoe je het als sales professional in je voordeel kan laten werken lees je hier. Vrijwel allemaal doen we aan ‘mentaal boekhouden’. Wat dat is en hoe je het als sales professional in je voordeel kan ...
Hoe haal je 67% conversie in verkoopgesprekken? (8,2)
André Hagelen
Laatst hoorde ik een presentatie waar de spreker deze belofte maakte. Ik heb ademloos geluisterd en er vijf tips uitgehaald. Lees ze allemaal door. Ik weet zeker dat je er wat aan hebt. Laatst hoorde ik een presentatie waar de spreker deze belofte maakte. Ik heb ademloos ...
Enthousiasme, geloof en uitstraling (9,0)
Herman Meijer
Het basisgereedschap voor een goede communicatie zit in die drie woorden. Lees hier wat je ermee kan bereiken. Het basisgereedschap voor een goede communicatie zit in die drie woorden. Lees hier wat je ermee kan bereiken. Iedereen die een boodschap moet overdragen zal ...
Blinde vlekken als competitief voordeel (9,9)
Rene Knecht
Logica wordt in het zakenleven meer gewaardeerd dan verbeelding. Dit leidt tot blinde vlekken en daar liggen jouw verkoopkansen! Lees hier waarom en hoe. Logica wordt in het zakenleven meer gewaardeerd dan verbeelding. Dit leidt tot blinde vlekken en daar liggen jouw ...
6 grote denkfouten en hun tegengif (9,1)
Harro Willemsen
We lijken allemaal rationele wezens, met goed onderbouwde meningen en overtuigingen. Helaas houdt ons brein ons vaak voor de gek. Lees hier wat je daartegen kan doen. We lijken allemaal rationele wezens, met goed onderbouwde meningen en overtuigingen. Helaas houdt ons brein ...
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen (8,3)
André Hagelen
Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin speltechnieken en -strategieën zijn vastgelegd. Een playbook voor het salesteam helpt je verkopers naar de eredivisie. Ontdek hoe in deze longread. Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin ...
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren (8,6)
André Hagelen
Een hogere conversie uit je vele afspraken halen? Werk je salesproces dan opnieuw uit rondom deze 3 cruciale vragen. Een hogere conversie uit je vele afspraken halen? Werk je salesproces dan opnieuw uit rondom deze 3 cruciale vragen. Hoe ziet een goed salesproces eruit? ...
'De korting is uitverkocht' (8,3)
Herman Meijer
De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde? Het ...
Verkoop mij deze pen maar eens! (7,7)
Richard van Houten
Heeft u deze vraag wel eens gehad tijdens een sollicitatie of een verkooptraining? Ontdek wat u kunt leren van the Wolf of Wallstreet... Heeft u deze vraag wel eens gehad tijdens een sollicitatie of een verkooptraining? Ontdek wat u kunt leren van the Wolf of Wallstreet ... ...
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (9,0)
Rene Knecht
Als je niet authentiek verkoopt zul je altijd met bezwaren te maken krijgen. Lees hier hoe je als junior verkoper de houding van Trusted Advisor kan aannemen. Als je niet authentiek verkoopt zul je altijd met bezwaren te maken krijgen. Lees hier hoe je als junior verkoper de ...
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (8,6)
Michel Hoetmer
Er zijn van die types die overal een mening over hebben. Liefst loopt u met een grote boog om deze lieden heen, maar in de verkoop is het toch beter als u leert met ze te ‘dealen’. Lees hier hoe. Er zijn van die types die overal een mening over hebben. Liefst loopt u met ...
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (8,0)
Toine Simons
Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces. In de 30 jaar dat ik de commerciële resultaten van sales managers en sales consultants volg, heb ik gezien dat ...
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (7,9)
Toine Simons
De gunfactor heeft vaker wel dan niet een verlammende uitwerking. Een afhankelijke opstelling en gelatenheid zijn het gevolg. Pak de regie terug met deze tips. De gunfactor kan een verlammende uitwerking hebben. Een afhankelijke opstelling en gelatenheid zijn het gevolg. Pak ...
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (7,7)
Michel Hoetmer
Leidt Old school afsluiten zoals ABC - Always Be Closing het snelst naar de order? Of is het beter géén druk uit te oefenen? Geen van beide! Hier 7 tips voor een zinvolle, moderne inzet van de aloude afsluittechnieken. Leidt Old school afsluiten zoals ABC - Always Be Closing ...
Help! Mijn klant wil nadenken (8,3)
Michel Hoetmer
Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen? Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen? Het is me, toen ik nog zo groen ...
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (6,2)
Harro Willemsen
Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop. Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit zijn de belangrijkste 5 redenen waarom. Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop. Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit ...
Succesfactoren van topverkopers (8,6)
Michel Hoetmer
Weet u wat er voor nodig is om de top van het verkoopvak te bereiken? Deze negen factoren helpen u op weg. Weet u wat er voor nodig is om de top van het verkoopvak te bereiken? Deze negen factoren helpen u op weg. Heeft u zich wel eens afgevraagd wat mensen succesvol maakt in ...
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (7,6)
Toine Simons
Consultative Selling of Solution Selling? Het maakt niet uit. Beide methodes hebben dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren wij 7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten. Begin jaren ‘80 werd in de Verenigde Staten de meerwaarde onderkend van een nieuwe, ...
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (8,8)
David Bloch
Is het u weleens opgevallen dat topverkopers bepaalde eigenschappen voor succes hebben? Het loont om dat succes na te streven. Is het u weleens opgevallen dat topverkopers bepaalde eigenschappen voor succes hebben? Het loont om dat succes na te streven. Inzicht in ...
Omgaan met bezwaren is niet verkopen (8,8)
Rene Knecht
Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet en wel te doen bij weerstand. Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet ...
Alles over Verkopen
Redactie Verkopersonline.nl
Alle aspecten van het moeilijke, maar boeiende vak verkopen - van communicatieve vaardigheden en de techniek van het verkoopgesprek tot een inleiding in de moderne marketing - worden uitvoerig behandeld. 'Alles over verkopen' is een praktisch handboek voor verkopers. Alle ...
Drie kostbare verkoopzondes (8,0)
Marcel Hoefman
Zowel ervaren als minder ervaren salesprofessionals begaan ze: verkoopzondes. Lees over drie kostbare fouten,met tips om ze te voorkomen. Onervaren verkopers begaan verkoopzondes omdat ze deze valkuilen niet herkennen, hun meer ervaren collega's omdat ze op hun routine ...
In herhaling vallen is een prima idee (7,7)
Michel Hoetmer
Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom. Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net ...
Versterk uw overtuigingskracht (8,6)
Richard van Houten
Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist afbreken. Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist ...
Competentietraining sales
Redactie Verkopersonline.nl
Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek komen alle basisvaardigheden aan de orde die iedere verkoper nodig heeft. Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek ...
Een moker op een ruit (6,0)
Jan-Willem Seip
Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats van in voordelen. Uw klanten zijn vooral geïnteresseerd in de voordelen, oplossingen, resultaten en onderscheidende kenmerken. Hoe pakt u dat aan? Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats ...
De status quo openbreken bij de klant (10,0)
Rene Knecht
Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. Ontdek hoe u een organisatie in beweging brengt. Organisaties staan vaak niet open voor uw oplossing omdat u hen niet aanspreekt op hun onuitgesproken behoeften. ...
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (7,6)
Peter Stinckens
Vragen stellen is een essentieel onderdeel van uw vak en kan daarom ook tegen u werken. Stel uzelf de vraag: wat doet u met de antwoorden? Welke training u ook volgde over verkopen of managen, het stellen van vragen zal zonder enige twijfel één van de centrale onderdelen zijn ...
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (8,7)
André Hagelen
Er zijn drie zaken waar u zich voor de volle 100% aan moet binden, maar dan gaat de deur naar verkoopsucces ook gegarandeerd voor u open. Als er één boek over sales is, dat ik u kan aanraden, dan is het" The ultimate salesmachine" van Chet Holmes. Hierin staan drie keuzes die ...
Persoonlijke verkoop
Redactie Verkopersonline.nl
Persoonlijke verkoop richt zich op technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Zo daagt u de klant uit samen tot een oplossing te komen die meer waarde toevoegt dan standaardoplossingen. 'Persoonlijke Verkoop' richt zich op de technieken die ...
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen (6,8)
Jan-Willem Seip
In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar kunnen leren bij het onderhandelen. In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar ...
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet (6,1)
Walter Spruyt
Als het gaat over omgaan met bezwaren, dan gaat het vaak over het voorkomen of laten verdwijnen ervan. Dit is onmogelijk en ook bad for business ! Ontdek waarom bezwaren omarmen logischer is dan ze weg te poetsen. In principe leidt perfect luistergedrag tot een afname van ...
Verborgen klantbehoeften: 3 praktijkvoorbeelden (8,6)
Rene Knecht
Zolang verborgen klantbehoeften niet ontmaskerd zijn zal u de deal niet sluiten. Leer van deze praktijkvoorbeelden. Stel: u hebt leren pitchen en u kan uw bedrijf en uw aanbod in 3 tot 10 zinnen omschrijven in termen van wat u kunt betekenen voor de klant. U kan dit misschien ...
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (5,9)
Walter Spruyt
Misvattingen over het verkoopvak leiden tot gedragspatronen die maar moeilijk te keren lijken. Ga voor een andere aanpak met deze inzichten en tips. Misvattingen over het verkoopvak leiden tot gedragspatronen die maar moeilijk te keren lijken. Ga voor een andere aanpak met ...
Manipulatie: goed en fout (6,9)
Richard van Houten
Er is een dunne lijn tussen beïnvloeden en manipuleren. Manipuleren wordt vaak als slecht gezien, maar datt is maar hoe u het bekijkt. Wat is manipuleren eigenlijk precies? En hoe is het goed te gebruiken? Ontdek uw opties. Manipulatie is een begrip uit de psychologie, en ...
Toch scoren als u de deal verliest (7,2)
Toine Simons
Het lijkt of sales alleen goud kent: de deal. Niets is minder waar. De lessen die u leert zijn uw zilver. Tips om goede tweede te worden. Het lijkt of sales alleen goud kent: de deal. Niets is minder waar. De lessen die u leert zijn uw zilver. Tips om goede tweede te worden. ...
De meerwaarde van een bidmanager (8,7)
Roelf Houwing
Hoe stemt uw organisatie de offerte van Sales en de kosten van Service overeen? Een bidmanager kan uw verkoopsucces aanzienlijk verhogen. Lees hoe dit in zijn werk gaat, zowel extern áls intern. Herkent u de situatie, dat een verkoper een project voor veel te weinig heeft ...
Transformationeel verkopen (8,1)
Richard van Houten
Wat voor verkoper wilt u eigenlijk zijn? Bekijk deze opties eens en overtuig u van de voordelen van transformationele verkoop. Mooier dan een prospect overtuigen, als verkoper, is dat een verkoper ervoor zorgt dat een koper zichzelf overtuigt van de waarde van het product/ de ...
Activeer uw ingebouwde leugendetector (8,5)
Rene Knecht
Het gebeurt regelmatig: we denken dat de klant gaat kopen, maar toch verliezen wij de order. Hadden we dit kunnen zien aankomen? Deals kunnen in veel gevallen niet tot stand komen omdat we onszelf als verkoper voorliegen en de werkelijkheid rooskleuriger zien dan ze is. Ook ...
Overtuigen met uw managementsamenvatting (8,8)
Roelf Houwing
De managementsamenvatting van uw offerte bepaalt voor 80% of u een order wint. Lees deze tips en zorg dat u voortaan scoort vanaf het eerste woord. De managementsamenvatting van uw offerte bepaalt voor 80% of u een order wint. Lees deze tips en zorg dat u voortaan scoort vanaf ...
Vijf voornemens voor verkopers (8,6)
Marcel Hoefman
Wie van goede voornemens goede gewoontes maakt, zal meer succes oogsten. Daarom vlak voor het nieuwe jaar 5 voornemens waar iedere verkoper bij gebaat is. Wie van goede voornemens goede gewoontes maakt, zal meer succes oogsten. Daarom vlak voor het nieuwe jaar 5 ...
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (9,1)
Rene Knecht
Harde voordelen zijn niet doorslaggevend voor een klant. Beslissers worden meer beïnvloed door mensen die ze vertrouwen. Hoe boort u dat potentieel aan? Zogenaamde harde voordelen zoals een ROI (return on investment) zijn niet de echt doorslaggevende argumenten voor een klant ...
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (8,0)
Roelf Houwing
De overheid geeft jaarlijks 73 miljard uit via aanbestedingen. Menig bedrijf dingt niet mee. Fout! Pak het zó aan en uw tijd is welbesteed! De overheid geeft jaarlijks 73 miljard uit via aanbestedingen. Menig bedrijf dingt niet mee. Fout! Pak het zó aan en uw tijd is ...
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (9,5)
Richard van Houten
U kunt op vele manieren contact opnemen met uw klant, maar als u werkelijk wat wilt bereiken, schrijf dan liever een White paper. U kunt op vele manieren contact opnemen met uw klant, maar als u werkelijk wat wilt bereiken, schrijf dan liever een White paper. De 'Wet van de ...
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (8,2)
André Hagelen
... hoe u dingen zegt kan belangrijker zijn dan wat u zegt. Leer verbindingswoorden strategisch in te zetten bij cold calling. ... hoe u dingen zegt kan belangrijker zijn dan wat u zegt. Leer verbindingswoorden strategisch in te zetten bij cold calling. Cold calling is een ...
Gij zult niet Liegen (8,4)
Rene Knecht
Waarom is het maatschappelijk aanvaard dat je tegen een verkoper mag liegen? En, belangrijker, hoe gaan wij daarmee om? Waarom is het maatschappelijk aanvaard dat je tegen een verkoper mag liegen? En, belangrijker, hoe gaan wij daarmee om? Samenlevingen en organisaties ...
Wel of niet koud bellen met een script? (7,9)
Michel Hoetmer
Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig? Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig? Wanneer ik bij de wastafel ...
De klant heeft een eigen willetje (8,8)
Rene Knecht
Wat u ook doet, een goede beslisser geeft de macht niet weg. Gebruik deze drie tips om uw doel te bereiken in plaats van “controle” over een gesprek te behouden. Wat u ook doet, een goede beslisser geeft de macht niet weg. Gebruik deze drie tips om uw doel te bereiken in ...
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (9,5)
Peter Stinckens
Stevig geloof in eigen kunnen en het aanbod hoort bij de verkoop, maar met blind vertrouwen gaat het mis. Een simpele en tegelijk diepgravende oefening leert u veel over uw verkoopstrategie. Stevig geloof in eigen kunnen en het aanbod hoort bij de verkoop, maar met blind ...
You’re my friend (9,4)
Jos Burgers
We houden niet van onderhandelen maar dat het moet staat buiten kijf. De ins en outs van ons onderhandelgedrag en twee oer-tips. ‘Hello sir! Where are you from?’ ‘Ah, you’re from Holland. Allemachtig prachtig. Ach-en-tachtig. Kijke, kijke, niks kope. I give you a good ...
'Doet u mij maar de goedkoopste shit' (8,4)
Jos Burgers
Zo min mogelijk betalen, dat wil iedereen. Althans, dat denken we. Maar wat nou als dat niet zo is? Waar moeten we ons dan op richten? Ik neem u even mee naar een ongebruikelijke situatie. U rijdt op de autosnelweg en besluit er af te gaan voor een tankbeurt. U ziet van een ...
Gek op prijsbezwaren (7,7)
Jos Burgers
Wie zijn huis voor de vraagprijs verkoopt is blij. Maar als dat aan de eerste koper is, rijst meteen de vraag of er niet meer in had gezeten. Ontdek wat u kunt leren van een beetje weerstand tegen uw prijs. Al enige jaren heeft u geen loonsverhoging meer gehad, afgezien dan van ...
Grote accounts? Die moet u bellen! (8,1)
André Hagelen
Als het gaat om grotere accounts kunt u niet wachten tot de klant zich meldt. U moet als verkoper aan de bak. Maar hoe? Als het gaat om grotere accounts kunt u niet wachten tot de klant zich meldt. U moet als verkoper aan de bak. Maar hoe? Koude acquisitie blijkt binnen de ...
Hoe gaat u om met reflexbezwaren? (8,5)
Michel Hoetmer
Bent u bij telefonische acquisitie gefrustreerd vanwege prospects die u afwijzen direct nadat u uw openingsboodschap hebt uitgesproken? Wat kunt u hieraan doen? Bent u bij telefonische acquisitie gefrustreerd vanwege prospects die u afwijzen direct nadat u uw openingsboodschap ...
Raspaard, olifant of diplomaat (7,9)
Richard van Houten
In B2B worden inkopers intern vaak de verkopers van uw product. Inkopers zijn er in alle soorten en maten. Houdt u daar wel voldoende rekening mee? In B2B worden inkopers intern vaak de verkopers van uw product. Inkopers zijn er in alle soorten en maten. Houdt u daar wel ...
Hoe verslaat u de concurrent? (7,5)
Peter Stinckens
U wordt niet geacht negatieve zaken over uw concurrenten vertellen, maar hoe overtuigt u dan een klant dat u beter bent? U wordt niet geacht negatieve zaken over uw concurrenten vertellen, maar hoe overtuigt u dan een klant dat u beter bent? Hoe kunt u succesvol de ...
De concurrentie verslaan, in stijl (7,8)
Peter Stinckens
Een van de moeilijkste zaken als verkoper, is beslissen hoe u omgaat met concurrenten. U mag geen negatieve zaken vertellen over uw concurrenten, maar het is moeilijk een klant te overtuigen dat u beter bent, zonder te vervallen in prijsdiscussies. Een van de moeilijkste zaken ...
Goedkoop is ook niet alles (7,9)
Jos Burgers
De prijs is vaak een punt van discussie. Maar hoe prijsgevoelig zijn klanten nu echt? De prijs is vaak een punt van discussie. Maar hoe prijsgevoelig zijn klanten nu echt? Ik neem u even mee naar een ongebruikelijke situatie. U rijdt op de autosnelweg en besluit er af te ...
De hot button close (8,9)
Richard van Houten
Het ‘closen van de deal’ is een vak apart. Variatie is het sleutelwoord. Kent u de hot button van uw prospect? Of verplaats u eens in inspecteur Columbo... Het 'closen van de deal' is een vak apart. Variatie is het sleutelwoord. Kent u de hot button van uw prospect? Of ...
Het piranha-effect (8,2)
Richard van Houten
Als u iets wil verkopen aan een groep met één of meer 'slimmeriken', hou dan rekening met het op de loer liggende 'piranha-effect'. Vier tips om het te voorkomen. Als u iets wil verkopen aan een groep met één of meer 'slimmeriken', hou dan rekening met het op de loer ...
Wees geen Kamikaze-verkoper (8,3)
Richard van Houten
Ons vak wordt helaas getroebleerd door mensen met verhaaltjes die vooral in het voordeel van de verkoper blijken te zijn. Zet in op een partnership en voorkom dit gedrag. Ons vak wordt helaas getroebleerd door mensen met verhaaltjes die vooral in het voordeel van de verkoper ...
Zorg dat uw klant u niet vergeet (8,7)
Arthur Sevenstern
Veel verkooppresentaties gaan het ene oor in en het andere oor uit. Zorg met deze vijf technieken dat uw klant uw presentatie beter onthoudt. Veel verkooppresentaties gaan het ene oor in en het andere oor uit. Zorg met deze vijf technieken dat uw klant uw presentatie beter ...
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (7,7)
Peter Stinckens
Behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Dat is het verschil tussen tevredenheid en loyaliteit. Lees hoe u kunt inzetten op dat laatste. Behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst. Dat is het verschil tussen tevredenheid en loyaliteit. Lees hoe u ...
Lastig gesprek? Armen wijd! (7,7)
Richard van Houten
Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Gebruik uw lichaamstaal om het gesprek ten goede te keren. Het werkt! Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te ...
Als u een toespraak houdt ... (7,5)
Tips & Advies Verkoop
Ieder betoog moet u zorgvuldig indelen. Anders is het alleen maar verwarrend. Een toespraakschema helpt daarbij. Hieronder een aantal praktische aanwijzingen. Ieder betoog moet u zorgvuldig indelen. Anders is het alleen maar verwarrend. Een toespraakschema helpt daarbij. ...
“Ik denk er nog even over na” (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Die kent u! Een van de meest irritante bezwaren die klanten kunnen hebben. Hoe gaat u daarmee om? Die zult u toch ook wel ooit gehoord hebben? Een van de meest irritante bezwaren die klanten kunnen hebben. Hoe gaat u daarmee om? Da's oké. Men zegt wel dat verkopen ...
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (6,6)
Ronald van den Berg
Het is een bekend maar ongrijpbaar fenomeen: de gunfactor. Verkopers willen het graag hebben en salesmanagers willen verkopers die erover beschikken. Maar wat is het precies, kan het beïnvloed worden en is het aan verandering onderhevig? Het is een bekend maar ongrijpbaar ...
Lastig gesprek? Armen wijd! (7,8)
Richard van Houten
Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Het gaat daarbij om uw lichaamstaal. Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Het gaat daarbij om uw ...
Verbeter uw verkooppresentatie (6,6)
Michel Hoetmer
U heeft uw presentatie grondig voorbereid en weet hoe u het gaat aanpakken. Heeft u desondanks nog twijfels? Dan hebben wij enkele nuttige tips voor u. U heeft uw presentatie grondig voorbereid en weet hoe u het gaat aanpakken. Heeft u desondanks nog twijfels? Dan hebben wij ...
Verkopen aan assertieve klanten (7,7)
Ivo Ouwerkerk
Iedereen kent ze wel: de klant die recht op zijn doel af gaat, tegengas verwacht en aan alle kanten daadkracht uitstraalt. Lastig om mee om te gaan? Gebruik dan deze tips. Iedereen kent ze wel: de klant die recht op zijn doel af gaat, tegengas verwacht en aan alle kanten ...
Omgaan met onderhandelingstrucs (7,9)
Piet Aarts
Hoe gaan we om met vervelende onderhandelingstrucs? We willen de relatie niet verstoren, maar willen ook niet met ons laten sollen. Enkele praktijktips. Hoe gaan we om met vervelende onderhandelingstrucs? We willen de relatie niet verstoren, maar willen ook niet met ons laten ...
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (7,2)
Richard van Houten
Natuurlijk 'klikt' het niet met iedere klant. Soms roept u weerstand op. Hoe bereidt u zich hierop voor? Natuurlijk 'klikt' het niet met iedere klant. Soms roept u weerstand op. Hoe bereidt u zich hierop voor? Verkopers zijn vaak narcisten. Het zijn meer dan gemiddeld ...
Kwaliteit? Wees concreet (7,3)
Redactie Verkopersonline.nl
Het woord kwaliteit wordt zo vaak gebruikt dat het niets meer betekent. U overtuigt er dus de klant ook niet (meer) mee. Het woord kwaliteit wordt zo vaak gebruikt dat het niets meer betekent. U overtuigt er dus de klant ook niet (meer) mee. Toch denken veel verkopers dat ...
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (7,8)
Ivo Ouwerkerk
Zorg voor een goede afloop van uw verkooppresentatie met de kunst van het labelen. Zorg voor een goede afloop van uw verkooppresentatie met de kunst van het labelen. Het is 16.00 uur op een doordeweekse dag. U bent door uw klant gevraagd om een presentatie te geven over uw ...
Hoe gaat u om met sluwe onderhandelingstactieken van inkopers? (6,6)
Michel Hoetmer
Slimme onderhandelaars maken het leven van verkopers behoorlijk zuur. Door sluwe trucjes laten ze verkopers in onzekerheid en lokken zo extra concessies uit. Slimme onderhandelaars kunnen het leven van verkopers behoorlijk zuur maken. Ze passen allerlei trucjes toe om de ...
Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
|
|