Zoeken op "Argumentatie"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


51 zoekresultaten voor "Argumentatie"
Een moker op een ruit (6,3)
Jan-Willem Seip
Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats van in voordelen. Uw klanten zijn vooral geïnteresseerd in de voordelen, oplossingen, resultaten en onderscheidende kenmerken. Hoe pakt u dat aan? Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats ...
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ (4,4)
André Hagelen
In het kader van 'Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen' deze keer de veel aangevoerde budgetkwestie. Moet die opgelost, of zijn er andere middelen om er voorbij te komen? In het kader van  'Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen' deze keer de veel aangevoerde ...
Is het effect van de gunfactor afgenomen? (6,1)
Ronald van den Berg
Het is een bekend maar ongrijpbaar fenomeen: de gunfactor. Verkopers willen het graag hebben en salesmanagers willen verkopers die erover beschikken. Maar wat is het precies, kan het beïnvloed worden en is het aan verandering onderhevig? Het is een bekend maar ongrijpbaar ...
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (6,7)
Richard van Houten
Heeft u bij prospects of klanten te maken met zwartkijkende gesprekspartners die uw verkoopverhaal ondermijnen met hun negatieve houding? Dan hebt u hier een paar communicatietechnieken die Respect opleveren. Heeft u bij prospects of klanten te maken met zwartkijkende ...
Wanneer geeft u korting? (7,2)
Redactie Verkopersonline.nl
Weet u precies wat bij onderhandelingen uw kracht en uw zwakte is? Hier is de kapstok voor verbetering. Weet u precies wat bij onderhandelingen uw kracht en uw zwakte is? Hier is de kapstok voor verbetering.   Onderschat de kracht van uw positie niet. Een klant ...
Zes typen beslissers (7,1)
Redactie Verkopersonline.nl
Verkopen op een manier die specifiek gericht is op de persoonlijkheid van de klant. Hoe gaat dat in zijn werk? Verkopen op een manier die specifiek gericht is op de persoonlijkheid van de klant. Hoe gaat dat in zijn werk? Er kunnen globaal zes types managers/beslissers worden ...
“Al zeg ik het zelf” (6,0)
Tips & Advies Verkoop
Omgaan met tegenargumenten is nog niet zo gemakkelijk. Tenslotte bent u in de ogen van de klant niet helemaal objectief. Wat kan u daarbij helpen? Omgaan met tegenargumenten is nog niet zo gemakkelijk. Tenslotte bent u in de ogen van de klant niet helemaal objectief. Wat kan u ...
De momenten waarop u uw mond moet houden (8,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Weet u tijdens een verkoopgesprek precies wanneer u moet zwijgen? Soms kan praten u de order kosten in plaats van opleveren. Lees deze tips, zodat u niet onnodig omzet laat lopen. Weet u tijdens een verkoopgesprek met de klant precies wanneer u moet zwijgen en wanneer u moet ...
De prijs moet geprezen worden (7,8)
Herman Meijer
De presentatie van de prijs van een product vormt vaak het grootste dilemma tijdens of bij de afronding van een verkoopgesprek. Hoe brengt u dit gesprek tot een goed einde? De presentatie van de prijs van een product of dienstverlening vormt vaak het grootste dilemma tijdens ...
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget (7,6)
Tips & Advies Verkoop
Wat doet u als de klant zegt dat hij het budget niet heeft om u te betalen? Weglopen? Opgeven? Fout! Er zijn talloos veel manieren om hem alsnog over de streep te trekken. Wat doet u als de klant zegt dat hij het budget niet heeft om u te betalen? Weglopen? Opgeven? Fout! Er ...
Wat de klant misloopt als hij niet NU beslist (4,4)
Redactie Verkopersonline.nl
Komt de klant maar niet tot een koopbeslissing? Vertel hem wat hij allemaal misloopt als hij niet NU beslist. Wanneer een klant er ondanks aandringen maar niet toe komt de bestelling te plaatsen is er iets aan de hand. Hij heeft op dit moment blijkbaar nog geen sense of ...
Een goed argumentarium geeft de doorslag (6,3)
Koert Wijnands
Natuurlijk is het voor de verkoper belangrijk te beschikken over goede argumenten. Maar hij moet daar ook voorzichtig mee zijn. Juiste dosering van precies de goede argumenten is waar het om gaat. Als een vertegenwoordiger in verf bij een klant met een ...
De meest onderschatte overtuigingstechniek (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Volgens onderhandelingsexpert Roger Dawson bestaat er een heel eenvoudige overtuigingstechniek, die sterk onderschat wordt. Hij bestaat uit slechts drie stappen. Heeft u het al eens toegepast? Het is zo simpel. Dawson zegt deze techniek geleerd te hebben van een militair die ...
Via deelbeslissing naar koopbesluit (5,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Een beslissing om te kopen gaat bij de aarzelende klant vaak via deelbeslissingen. Hoe past u die tactiek toe? De beslissing om wel of niet te kopen is voor de klant vaak een heel ding, een moeilijk dilemma. Het is immers een Groot Besluit en geen wonder dat hij aarzelt ...
Een verkoper is het nooit oneens met de klant (7,3)
Richte Lommert
Het zinnetje Dat ben ik niet met u eens zou voor eeuwig uit het vocabulaire van de verkoper worden verbannen. Het is een dooddoener, die verder communicatie blokkeert en zelfs irritatie opwekt. Wanneer een klant een opmerking maakt, is hij overtuigd van zijn gelijk. Het is ...
Het dominante koopmotief zien (7,1)
Henk Hemstra
Waarom koopt niet iedereen de auto met de beste prijs/prestatieverhouding? Omdat we niet kopen op grond van pure logica. We nemen emotionele beslissingen. Logica gebruiken we pas achteraf om onze beslissing te rechtvaardigen. Ik rijd in een grote auto omdat die veiliger is , ...
Mythbusters (1,0)
Peter Stinckens
Kent u het programma Mythbusters? Het is een show waarin twee ex special effect mensen uit Hollywood telkens een mythe onder de loep nemen, en dan proefondervindelijk testen of dat klopt of niet. Wat zou het betekenen als u op een zelfde manier de foute ...
Wat is uw boodschap? 
Peter Stinckens
Wat is nu uw boodschap? Wat wilt u me vertellen? Het lijkt een normale vraag, maar niet als deze komt nadat u als verkoper een half uur met uw klant aan het spreken bent! Ik was op co-bezoek met een aantal verkopers in het kader van een assessment van de ...
Dodelijke ziekte voor verkopers (6,3)
Peter Stinckens
Veronderstellingen zijn de dood van een deal. Ze zijn voor een verkoper de ultieme killer. Dat bleek nog eens toen ik deze week met een verkoper op co-bezoek ging. Ik was getuige van een verkoop die verloren was, voordat het eerste contact had plaatsgevonden. Voor we ...
Hoe verkoopt u kwaliteit? (5,7)
Tips & Advies Verkoop
Het ene bedrijf concurreert met de prijs en de ander met kwaliteit. De vraag is hoe u in vergelijking met de prijs de kwaliteit moet verkopen. We geven vier beproefde methodes. Het ene bedrijf concurreert met de prijs en de ander met kwaliteit. De vraag is hoe u in ...
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (6,2)
Peter Stinckens
Hoe stelt u uw aanbod voor? Klinkt u als een brochure en somt u alle voordelen op? Dat schrikt klanten af. Die informatie hebben ze meer dan waarschijnlijk al gelezen op uw website. Wilt u meer impact hebben bij het voorstellen van uw aanbod?  Dan gaat ...
Onderhandelen, maak het leuk voor uzelf (3,7)
Vladan Soldat
Onderhandelen wordt vaak lastig gevonden. Hier een aantal tips die onderhandelen leuk en wellicht makkelijker maken. > > > Onderhandelen wordt vaak lastig gevonden. Hier een aantal tips dat onderhandelen leuk en wellicht makkelijker maakt. Het onderhandelen: either you like ...
Drie tips tegen besluiteloze klanten (5,4)
Tips & Advies Verkoop
U herkent dit vast: een klant kan maar niet besluiten. Wat doet u eraan? We verzamelden voor u drie tips die u direct praktisch kunt toepassen. Bent u zelf de oorzaak? Heeft u er wel eens bij stilgestaan dat u mogelijk zelf de oorzaak bent van de besluiteloosheid van uw ...
Wees specifiek (6,7)
Michel Hoetmer
'Wij bieden, kwaliteit en service'. Klinkt indrukwekkend, maar vagere termen bestaan niet. Wees concreet! De woorden kwaliteit, flexibiliteit en service hebben één ding gemeen: ze zijn vaag en betekenen daarom niets. ► Het zijn containerbegrippen. Iedereen ...
Overtuigen of drammen?  (7,2)
Yuri van der Sluis
Zou u zich laten overtuigen door een drammer? Nee toch! Breng daarom variatie aan in uw argumenten. In het verkooptraject bent u als verkoper overtuigd dat de klant beter wordt van uw oplossing. Er ligt een voorstel op tafel, het is tekenklaar en u weet zeker dat met ...
Winnende onderhandelingstactieken (6,1)
Vladan Soldat
Hoe vaak is ook uw onderhandeling niet verloren gegaan? Onderhandelen is een vak apart. Ben u nog lang geen kei in dit werk? Onze praktische tips helpen u op pad.  → Probeer inzicht te krijgen in het budget Zo weet u of uw aanbieding in lijn ligt met de ...
Elk nadeel heb z'n voordeel (5,8)
Tips & Advies Verkoop
U heeft het beste product en werkt voor het beste bedrijf, maar u bent (waarschijnlijk) niet ideaal. Wat doet u als de klant bij uw minder positieve punten uitkomt? Ontwijken, bluffen, liegen? Wees positief Wanneer u als verkoper altijd over de nadelen van uw product en de ...
Wat uw klanten belangrijker vinden dan de prijs (6,1)
Tips & Advies Verkoop
Begint uw klant weer over de prijs? Volgens twee verkoopexperts moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen. Beginnen de klant weer over de prijs? Volgens twee verkoopexperts moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen. Wat de experts zeggen. De Amerikanen Lawrence Steinmetz ...
De kracht van Argumenten (7,4)
Richte Lommert
Het is algemeen bekend dat een verkoper zijn verkoopgesprek moet ondersteunen met goede en doeltreffende argumenten. In een reactie op een van mijn columns brachten juiste zulke argumenten mij van mijn stuk. Het is algemeen bekend dat een verkoper zijn verkoopgesprek moet ...
Overtuigen volgens de oude Grieken (5,7)
Michel Hoetmer
Wat leren de oude Grieken ons als het om overtuigen gaat? Nog altijd veel, blijkt! De Grieken hebben de basis gelegd voor de moderne retorica. Volgens de filosoof Aristoteles zijn drie elementen van belang bij het overtuigen: Vertrouwen Logica Emotie  ...
Situationeel leiding geven in de Verkoop (8,8)
Richard van Houten
Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties. Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van ...
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (7,7)
Michel Hoetmer
Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit? Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit?  ...
Winnend omgaan met tegenwerpingen 
Redactie Verkopersonline.nl
Waarom zouden ondernemingen verkopers nog nodig hebben, als er geen tegenwerpingen van de klanten op hen afkomen? Dit is voortdurend een sportieve uitdaging, die verkopers jong houdt. Waarom zouden ondernemingen verkopers nog nodig hebben, als er geen tegenwerpingen van de ...
Groeien van binnenuit (9,5)
Rene Knecht
Veranderen is voor een mens één van de aller moeilijkste dingen in het leven. Toch is verandering precies wat u van de klant vraagt. Hoe pakt u dit dan het beste aan? U kunt uzelf voornemen te stoppen met slechte gewoontes, maar met dat voornemen bent u er nog niet. Maar al ...
In herhaling vallen is een prima idee (7,7)
Michel Hoetmer
Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom. Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net ...
Waarom klanten wel!! bij mij kopen 
Redactie Verkopersonline.nl
U zit bij een klant en het gesprek loopt niet. U krijgt het probleem niet helder of u ervaart veel weerstand. Uw klant wil geen vervolgafspraak. Dit boek helpt u betere vragen te stellen. Herkent u dit? U zit bij een klant en het gesprek loopt niet. U weet het probleem van de ...
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (7,6)
Peter Stinckens
Vragen stellen is een essentieel onderdeel van uw vak en kan daarom ook tegen u werken. Stel uzelf de vraag: wat doet u met de antwoorden? Welke training u ook volgde over verkopen of managen, het stellen van vragen zal zonder enige twijfel één van de centrale onderdelen zijn ...
Sturen naar... 
Redactie Verkopersonline.nl
We zoeken klanten en prospects met juist die specifieke vraag waaraan wij beter dan de concurrentie kunnen voldoen. We zijn dagelijks op zoek naar goede zaken. We zoeken klanten en prospects die vragen om onze producten en diensten. We zoeken klanten met juist die specifieke ...
Een goede verkoper let op zijn woorden (9,1)
Richard van Houten
In de verkoop is het gesprek uw belangrijkste werktuig, maar hebt u enig idee hoeveel impact uw woorden kunnen hebben? Deze kennis is van onschatbare waarde bij het overtuigen van uw klant.   In een onderzoek over de impact van woorden op uw emotionele gesteldheid, wordt ...
De kracht van vragen stellen (7,8)
Peter Stinckens
In welke arena u ook moet strijden, uw aanbod is vrijwel nooit het beste op de markt. Van de notoire uitzonderingen kunt u iets zeer waardevols leren. In welke arena u ook moet strijden, uw aanbod is vrijwel nooit het beste op de markt. Van de notoire uitzonderingen kunt ...
Het piranha-effect (8,2)
Richard van Houten
Als u iets wil verkopen aan een groep met één of meer 'slimmeriken', hou dan rekening met het op de loer liggende 'piranha-effect'. Vier tips om het te voorkomen. Als u iets wil verkopen aan een groep met één of meer 'slimmeriken', hou dan rekening met het op de loer ...
Een tegenvraag als noodrem (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Een klant kan u onder druk zetten door agressieve, moeilijke of vage vragen te stellen. In geval van nood is daar een remedie tegen. Een klant kan u onder druk zetten door agressieve, moeilijke of vage vragen te stellen. In geval van nood is daar een remedie tegen. Als een ...
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (8,0)
Richard van Houten
Wat te doen in economisch lastige tijden? Besteed uw tijd slimmer en verspil uw kostbare creativiteit niet aan 'rode vlag' klanten. Klant die u veel te veel tijd kosten en veel te weinig opleveren. Snij dit dode hout weg uit uw relatiebestand. Wat te doen in economisch lastige ...
Attitude: de ultieme salestool  (7,0)
Peter Stinckens
Salestools, een verzamelnaam voor allerlei zaken die u helpen om tot een deal te komen. Meestal denken we aan brochures en salesmappen. Maar er is één uiterst belangrijke salestool die we nog al eens uit het oog verliezen. Salestools, dat is een verzamelnaam voor allerlei ...
Zo wint u tijd (7,3)
Tips & Advies Verkoop
Tijdens een onderhandeling krijgt u wel eens heel lastige vragen die het verdere verloop sterk bemoeilijken. Hoe kunt u hiermee slim omgaan? Tijdens een onderhandeling krijgt u wel eens heel lastige vragen die het verdere verloop sterk bemoeilijken. Hoe kunt u hiermee slim ...
Het verlagen van koopweerstand (6,7)
Harrie van Heck
Verkopers en ondernemers klagen in toenemende mate over (koop)weerstand van hun klanten. Hoe gaan we met koopweerstand om? De polariteitsaanpak is een efficiënt hulpmiddel: we maken de klant aankoop-positief. Verkopers en ondernemers klagen in toenemende mate over ...
Hoe houdt u de aandacht van de klant vast? (6,9)
Redactie Verkopersonline.nl
Hoe voorkomt u dat het gesprek voortkabbelt en niet tot afsluiting komt? Vier hulpmiddelen helpen u daarbij. Hoe voorkomt u dat het gesprek voortkabbelt en niet tot afsluiting komt? Vier hulpmiddelen helpen u daarbij. De vraag is: hoe voorkomt u dat de klant zich gaat ...
U bent te duur! (5,5)
Redactie Verkopersonline.nl
'U bent te duur'. Hoe u zich kunt wapenen tegen deze standaardtegenwerping? Een stappenplan. 'U bent te duur'. Hoe u zich kunt wapenen tegen deze standaardtegenwerping?  Een stappenplan. >>> Wanneer uw product een hogere kwaliteit heeft dan dat van de ...
Hoe haal ik nu weer mijn sales target? (8,4)
Vladan Soldat
Bij het maken van plannen voor komende periodes worden omzet en marge vaak tamelijk eenvoudig benaderd. Er moet gewoon meer bij! Hoe? Dat is het probleem voor de sales manager! Bij het maken van plannen voor het nieuwe jaar worden omzet en marge vaak tamelijk eenvoudig ...
Presentaties geven 
Peter Stinckens
Het geven van een verkooppresentatie is – zeker bij grotere projecten – vaak een sleutelmoment. Doet u het goed? Dat is te hopen, want dan kunt de ganse DMU (Dicision Making Unit) enthousiasmeren over uw aanbod. Doet u het niet goed, dan gaat een ...
Ontsnappen aan de val (7,6)
Peter Stinckens
Het is een steeds terugkerend item. Verkopers herleiden alles tot een prijs. U leest het goed. VERKOPERS herleiden alles tot een prijsdiscussie! Met tal van argumenten geven ze steevast aan dat klanten uiteindelijk enkel op basis van een prijs beslissen. En weet je wat? Ze ...
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..