Zoeken op "Afsluiten"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


91 zoekresultaten voor "Afsluiten"
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren (7,7)
Michel Hoetmer
Leidt Old school afsluiten zoals ABC - Always Be Closing het snelst naar de order? Of is het beter géén druk uit te oefenen? Geen van beide! Hier 7 tips voor een zinvolle, moderne inzet van de aloude afsluittechnieken. Leidt Old school afsluiten zoals ABC - Always Be Closing ...
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (9,1)
Rene Knecht
Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal. Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal. In verkooptrainingen leren we vaak de techniek van afsluiten. Maar de uitdaging bij afsluiten is steeds: ...
Wie betaalt bepaalt... of toch niet?! (8,4)
Rene Knecht
Wie verkoopt aan klanten die Geld en Macht hebben weet dat er soms wel tig keer meer onderhandelingservaring aan tafel zit dan u mee kunt brengen. Hoe verkoopt u aan deze beslissers met invloed? De reden dat verkopen voor de meeste mensen moeilijk is, is omdat ze de 'macht' of ...
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen (8,4)
Rene Knecht
Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier toegelicht, met tips voor succesvol toepassen. Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier ...
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (8,9)
Rene Knecht
Pitchen is om allerlei redenen gevaarlijk voor uw resultaat, zelfs in sectoren waar het de gangbare methode is. Doe het anders, en verzeker uzelf van resultaat. Het overkomt vrijwel alle verkopers wel eens, sommige regelmatig: u raakt geïntimideerd door een klant en verliest ...
Afsluiten bij projectverkoop (6,4)
Walter Spruyt
Kent u dit gevoel: een salescycle duurt zo lang dat het afsluiten niet langer binnen uw bereik ligt? Verander dan uw beeld van afsluiten, met deze tips! Hoe langer hoe meer commerciële medewerkers verkopen projecten in plaats van producten. Hoe langer hoe meer projectleiders ...
Afsluiten? Begin ermee vóór de opening! (8,9)
Rene Knecht
Het blijft een uitdaging voor verkopers om tot het sluiten van de deal te komen. Met deze praktische checklist en concrete tips optimaliseert u de closing skills van uw salesteam. Verkopers zijn vragende partij, altijd op zoek naar het antwoord op de vraag: 'Hoe kan ik deze ...
Afsluiten voor gevorderden (7,9)
Peter Stinckens
Op het moment dat u de vraag stelt waarmee u de deal gaat sluiten, moet u alle twijfel overwonnen hebben. Maar hoe doet u dat? Op het moment dat u de vraag stelt waarmee u de deal gaat sluiten, moet u alle twijfel overwonnen hebben. Maar hoe doet u dat? Afsluiten is een ...
Afsluiten zonder moeite (7,6)
Peter Stinckens
Hoe kunt u eenvoudig en op een correcte manier snel afsluiten zonder de 'flow' van uw gesprek te onderbreken? Hoe kunt u eenvoudig en op een correcte manier snel afsluiten zonder de 'flow' van uw gesprek te onderbreken? Is afsluiten voor u ook een moeilijke zaak? Heeft ...
Snel afsluiten bij sterke koopsignalen (5,0)
Redactie Verkopersonline.nl
Soms geven klanten sterke koopsignalen af. U moet er dan als de kippen bij zijn om af te sluiten. Soms geven klanten sterke koopsignalen af. U moet er dan als de kippen bij zijn om af te sluiten. In het algemeen leidt een sterke reactie van de klant tot afsluiting van de ...
Afsluiten in vijf eenvoudige stappen (7,5)
Peter Stinckens
Telkens als ik een groep verkopers vraag wat het best zou helpen om meer te verkopen, welke vaardigheid ze verder moeten ontwikkelen om meer succes te boeken, antwoordt de meerderheid steevast 'afsluiten'. Telkens als ik een groep verkopers vraag wat het best zou helpen om ...
Afsluiten: laat de klant kiezen (7,3)
Redactie Verkopersonline.nl
Een effectieve manier van afsluiten is de klant een keus te laten maken uit een minder belangrijk punt. Hoe werkt dat? Een effectieve manier van afsluiten is de klant een keus te laten maken uit minder belangrijke punten. Hoe werkt dat? Deze methode is vooral bruikbaar bij ...
Afsluiten zoals het moet (5,7)
Redactie Verkopersonline.nl
Het gesprek nadert de afronding en u wilt afsluiten, maar het lukt niet. Hoe krijgt u de klant toch over de streep? Het gesprek nadert de afronding en u wilt afsluiten, maar het lukt niet. Hoe krijgt u de klant toch over de streep? Ja, afsluiten is inderdaad een van de ...
Afsluiten in een gesprek (8,8)
Vladan Soldat
De gespreksafsluiting is bepalend voor de vraag of de order binnen komt of niet. Waar moet u vooral aan denken? Het gebeurt vrij vaak, je komt terug van een gesprek en terug in de auto realiseer je je dat je eigenlijk geen duidelijke afspraken hebt gemaakt over het te voeren ...
Afsluiten met alternatieven (7,0)
Tips & Advies Verkoop
Afsluiting is de cruciale fase van het verkoopgesprek en naar de order vragen blijft voor velen een lastige zaak. Welke methode wordt vaak toegepast en hoe werkt die? Direct vragen naar de order komt vaak nogal 'cru' over. En velen zijn bang voor een 'nee'. Keuzevragen ...
Checklist afsluiten 
Michel Hoetmer
Gebruik deze checklist als de klant 'nee' zegt op uw voorstel en u weet niet waarom. U leert dan hetzelfde probleem een volgende keer te voorkomen. Doelstellingen Wat waren de gespreksdoelen? Maximaal haalbaar? Minimaal haalbaar? Tip. Formuleer altijd een maximaal ...
Effectief omgaan met klanten die koudwatervrees hebben (7,7)
Redactie Verkopersonline.nl
Het moment van afsluiten is spannend voor veel verkopers. Maar ook klanten hebben het er vaak moeilijk mee en dus schuiven ze het besluit liever voor zich uit. Hoe pakt u dat aan? Het is niet zo vreemd dat klanten plotseling vol zitten met twijfels. Ze proberen een schatting te ...
Waar in de pipeline gaan leads verloren? (8,9)
Rene Knecht
Als u een deal niet kunt afsluiten is het interessant om na te gaan waar in de pipeline dit gebeurt. Mogelijk verliest u in de beginfase?! Bekijk deze tips en zorg dat u daarin meer zekerheid krijgt. De bottleneck van het salesproces kan voor iedere verkoper anders zijn. Soms ...
Klanten kopen ondanks uw presentatie (2,7)
Enno van Kersen
Vroeger bestond het verkoopproces uit twee stappen: presenteren en afsluiten. In de jaren tachtig kwam daar door bedrijven als Xerox en IBM een derde stap bij: vragen stellen aan de prospect om er achter te komen wat hun behoefte is, de consultative selling-aanpak. In de jaren ...
De kroon op het verkoopgesprek (7,0)
Herman Meijer
De moeilijkste fase tijdens een verkoopgesprek is natuurlijk het moment van afsluiten. Uit onderzoek blijkt dat nog geen 30% van alle verkoopgesprekken op de juiste wijze wordt afgesloten. Hoe kan het beter? De moeilijkste fase tijdens een verkoopgesprek is natuurlijk het ...
Koopsignalen: Oppassen! (5,0)
Enno van Kersen
Een goede salesman is gevoelig voor koopsignalen. Op het moment dat u koopsignalen ziet of hoort verandert er iets in uw verkoopgesprek: u gaat van het in kaart brengen van behoeftes en het presenteren van uw meerwaarde over tot het afsluiten van de koop. Een goede salesman is ...
Koopsignalen, niet altijd even duidelijk (5,7)
Koert Wijnands
Tijdens de derde fase van het verkoopgesprek, het dramatiseren, kan een inkoper een koopsignaal geven. Stop onmiddellijk met het dramatiseren en ga over naar de vierde fase, het afsluiten. Een koopsignaal kan soms heel onduidelijk zijn en soms is het alsof er een wenk met een ...
In drie stappen naar een deal (5,5)
Peter Stinckens
Wil je een verkoop afsluiten, dan moet je drie stappen doorlopen.  Drie stappen die essentieel zijn voor een goede afloop. Win het vertrouwen van de klant Je klant moet vertrouwen hebben in jou (je kennis en je correctheid, je organisatie en je aanbod.  ...
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (9,4)
Rene Knecht
Een aankoop is het gevolg van een veranderingsproces bij de koper. Als u weet wat dit proces ingang heeft gezet, verkoopt u 3x meer. Lees hier hoe het werkt. Een aankoop is het gevolg van een veranderingsproces bij de koper. Als u weet wat dit proces ingang heeft gezet, ...
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (7,8)
Toine Simons
Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces. In de 30 jaar dat ik de commerciële resultaten van sales managers en sales consultants volg, heb ik gezien dat ...
Euforisch verkopen is meer verkopen (8,8)
Jan-Willem Seip
Bij de sales funnel methode wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Dat moet beter! Volg deze twee tips en verhoog uw conversie! Aanzienlijk! Hoe zat het ook alweer met die sales funnel? Aan het begint van de trechter, sales funnel, haalt u uit de volle ...
De top 10 van irritante verkooplingo (7,9)
Harro Willemsen
Het taalgebruik van verkopers is soms tenenkrommend. Hier de top 10 van meest irriterende verkooplingo. Welke gebruikt u? Het taalgebruik van verkopers is soms tenenkrommend. Hier de top 10 van meest irriterende verkooplingo. Welke gebruikt u? Lulkoek, slecht geformuleerd, ...
De order veilig stellen in de pre-sales fase (8,4)
Rene Knecht
Onlangs had ik een software demo die niet over de software bleek te gaan. Waarover dan wel? De deal sluiten in de pre-salesfase! Onlangs had ik een software demo die niet over de software bleek te gaan. Waarover dan wel?  De deal sluiten in de pre-salesfase! Het proces ...
Help de klant aankopen in 2 stappen (9,4)
Rene Knecht
De meeste gangbare afsluittechnieken werken niet omdat ze niet inspelen op het aankoopproces bij de klant. Ontdek hier hoe maatwerk u kan helpen meer deals binnen te halen. De meeste gangbare afsluittechnieken werken niet omdat ze niet inspelen op het aankoopproces bij de ...
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (9,5)
Harro Willemsen
Marketing en Sales werken in veel organisaties niet optimaal samen. De belangrijkste oorzaken op een rijtje, met tips om de samenwerking duurzaam te verbeteren. Marketing en Sales werken in veel organisaties niet optimaal samen. De belangrijkste oorzaken op een rijtje, met ...
De 10 mythes over verkooptraining (9,3)
Harro Willemsen
Er bestaan een hoop mythes en misverstanden over verkooptraining. Het zijn voor sales managers en verkopers bijzonder slechte raadgevers, die veel geld kosten. Daarom hier de 10 meest hardnekkige mythes voor u op een rijtje. Er bestaan een hoop mythes en misverstanden over ...
Details bepalen niet het verschil (9,1)
Harro Willemsen
Er bestaan veel goedbedoelde adviezen en tips over hoe je als salesprofessional jezelf kan verbeteren. Maar wat is de praktische waarde hiervan? Wat maakt iemand eigenlijk een goede salesprofessional? Hoe merkt een klant dat hij te maken heeft met een goede salesprofessional? ...
Opdracht binnen - Het verkoopgesprek in de praktijk 
Redactie Verkopersonline.nl
Elke verkoper wil in het verkoopgesprek maar een ding: zijn klant overtuigen. Een verkoper zoekt het 'ja' van de klant en verlangt de kick van het succes. Hoe haal ik de opdracht binnen? Hij zit tegenover u met een afkeurende blik in zijn ogen. Zijn lichaam spreekt duidelijke ...
Competentietraining sales 
Redactie Verkopersonline.nl
Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek komen alle basisvaardigheden aan de orde die iedere verkoper nodig heeft. Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek ...
Verkopen is een werkwoord 
Redactie Verkopersonline.nl
Met Minder inspanningen Meer salesrendement realiseren. Een mooie doelstelling. Maar hoe zet je die drie M'en om in de praktijk? Pieter de Smet verwoordt zijn bevindingen en tips in dit boek. Hij wil hierbij zeker niet beleren, maar vooral inspireren. De aanpak van dit boek is ...
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (9,5)
Harro Willemsen
De nieuw AVG wetgeving houdt de gemoederen bezig en koud acquireren wordt er zeker niet makkelijker op. Ontdek in deze long read wat wel mag, en wat niet (meer). Het zal je niet ontgaan zijn dat vanaf 25 mei 2018 de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van ...
Persoonlijke verkoop 
Redactie Verkopersonline.nl
Persoonlijke verkoop richt zich op technieken die verkopers in de zakelijke markt gebruiken om waarde toe te voegen. Zo daagt u de klant uit samen tot een oplossing te komen die meer waarde toevoegt dan standaardoplossingen. 'Persoonlijke Verkoop' richt zich op de technieken die ...
Closing-skills coachen, hoe doe je dat? (9,4)
Rene Knecht
Effectief een deal sluiten is een vaardigheid waarmee veel verkopers worstelen. Hier ligt een taak voor het sales management. Gebruik deze tips en ga 300% meer verkopen! Effectief een deal sluiten is een vaardigheid waarmee veel verkopers worstelen. Hier ligt een taak voor het ...
Pleidooi voor uzelf zijn (8,0)
Jos Burgers
Verkopers lopen vanwege hun vak een verhoogd risico op afwijzing. Angst voor afwijzing is voor iedereen een slechte raadgever. Onderzoek uw gedragspatronen, met tips om uzelf te blijven. U spreekt iemand die volkomen onnodig een zonnebril op heeft. Wat doet dat met u? Tien ...
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? 
Redactie Verkopersonline.nl
Wat leidt tot succes bij grote orders? Waardoor zijn sommige verkopers voortdurend beter dan hun concurrenten? Waarom werken bepaalde afsluittechnieken wel bij kleine orders maar niet bij grote? Hoe kunnen verkopers hun omzet bij grote klanten aanzienlijk verhogen? Het antwoord ...
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (7,3)
Natasja Hoogenboom
Ambtelijke organisaties lijken ondoordringbaar om zaken mee te doen. Maar ambtenaren zijn ook net mensen! Ontdek hoe u binnenkomt bij een gemeente en vervolgens de opdracht wint. Regelmatig geef ik lezingen over het schrijven van onweerstaanbare offerteteksten voor ...
Succesvol overtuigen voor verkopers en vertegenwoordigers 
Redactie Verkopersonline.nl
Doeltreffende methoden en eenvoudige technieken om het vertrouwen van iedere klant te winnen en elk verkoopgesprek met succes af te ronden. In dit boek vindt u doeltreffende methoden en eenvoudige technieken om het vertrouwen van iedere klant te winnen en elk verkoopsgesprek met ...
Een offerte verkoopt... niets (8,1)
Frank Wouters
We denken dat offertes ons helpen om te verkopen. Het tegendeel is waar: onze obsessie met offertes houdt ons van het verkopen af! Ontdek hier hoe het effectief anders kan. We denken dat offertes ons helpen om te verkopen. Het tegendeel is waar: onze obsessie met offertes ...
Verkoopt u brochures of oplossingen? (8,6)
Rene Knecht
Bent u niet tevreden met uw verkoopmateriaal? Het probleem ligt waarschijnlijk elders. Zoek het in (eigen) waarde! Onze opdrachtgevers klagen soms dat de verkopers de deur niet uit te krijgen zijn wegens gebrek aan ondersteunend materiaal. De verkopers voelen zich ongelukkig ...
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (7,2)
Walter Spruyt
Begeleidt u verkopers? Lees dan dit artikel en breng uw verkopers werkelijk op het pad naar succes. Tijdens onze praktijk trainingen vallen twee eigenaardige fenomenen op. Enerzijds is er een grote groep van verkopers die goed behoeften van klanten analyseert maar serieuze ...
Activeer uw ingebouwde leugendetector (8,5)
Rene Knecht
Het gebeurt regelmatig: we denken dat de klant gaat kopen, maar toch verliezen wij de order. Hadden we dit kunnen zien aankomen? Deals kunnen in veel gevallen niet tot stand komen omdat we onszelf als verkoper voorliegen en de werkelijkheid rooskleuriger zien dan ze is. Ook ...
Dien uzelf pijnprikkels toe (8,0)
Richard van Houten
Bij verkopen is zelfsturing en zelfmotivatie van groot belang. Bij het 'eigen doelen halen' is men veel meer gemotiveerd dan bij opgelegde doelen. Hoe gebruikt u dit in uw voordeel? Zelfdiscipline en persoonlijk leiderschap zijn onderscheidende eigenschappen bij het kunnen ...
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (9,0)
Rene Knecht
Open staan voor het onverwachte helpt u deals te sluiten, maar maakt u ook kwetsbaar voor manipulatie. Tips om uw openheid te behouden en tegelijk de valkuilen te ontwijken. Open staan voor het onverwachte helpt u deals te sluiten, maar maakt u ook kwetsbaar voor manipulatie. ...
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen (7,8)
Michel Hoetmer
Prijsonderhandelingen gaan niet alleen over geld, maar ook over uw betrouwbaarheid en de indruk die u achterlaat. Met deze tips komt u goed beslagen ten ijs. Prijsonderhandelingen gaan niet alleen over geld, maar ook over uw betrouwbaarheid en de indruk die u achterlaat. Met ...
Presenteer uw pieken en de aandacht kent geen dalen (9,1)
David Bloch
Beperkte presentatietijd en zoveel te vertellen, plus nog de ‘verplichte nummers’ die van bovenaf zijn opgelegd – hoe pakt u dat aan? Er bestaat een haalbare oplossing. Beperkte presentatietijd en zoveel te vertellen, plus nog de 'verplichte nummers' die van bovenaf zijn ...
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (8,9)
Rene Knecht
Door minder sturend te zijn krijgt u juist meer kracht. Door uw klant meer zelf te laten beslissen krijgt u meer medewerking. Is dit een paradox of zit er een (super)logica achter? Door minder te sturen krijgt u juist meer kracht. Door uw klant meer zelf te laten beslissen, ...
De goede follow up (7,8)
Peter Stinckens
Vaak vinden verkopers na klantbezoek de follow up onnodig. Dit argument en deze tips zullen uw mening veranderen. Vaak vinden verkopers na klantbezoek de follow up onnodig. Dit argument en deze tips zullen uw mening veranderen. Hoe vaak bezoeken we klanten, waarvan we enkele ...
Professioneel verkopen 
Redactie Verkopersonline.nl
Verkoop en het functioneren van de verkoopafdeling staat de laatste jaren in de belangstelling. De tijd dat verkoop werd beschouwd als een 'techniekje' binnen marketing is in veel organisaties voorbij. Verkoop en het functioneren van de verkoopafdeling staat de laatste jaren ...
Creativiteit versus structuur in de verkoop (8,0)
Piet Aarts
Creativiteit en verkoopsucces gaan hand in hand, maar kunnen creativiteit en onze gestructureerde verkoopmethodes wel door één deur? Creativiteit en verkoopsucces gaan hand in hand, maar kunnen creativiteit en onze gestructureerde verkoopmethodes wel door één deur? De ...
De afsluitfase (7,6)
Piet Aarts
Waarom is er zoveel heisa over de afsluitfase? Zijn onze afsluittechnieken wel effectief? Waarom is er zoveel heisa over de afsluitfase? Zijn onze afsluittechnieken wel effectief? Een klant kan allerlei signalen afgeven waaruit we kunnen concluderen, dat de tijd rijp wordt om ...
Onderhandelen en gedragsstijlen (7,7)
Piet Aarts
Onderhandelen is interessant, maar kan beter vermeden worden. Als het er dan toch van komt, doe dan uw voordeel met deze tips, die van grote invloed kunnen zijn op het onderhandelingsresultaat. Onderhandelen is interessant, maar kan beter vermeden worden. Als het er dan toch ...
Goede referenties krijgen kost tijd (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Uw bestaande klanten zijn een uitstekende bron om in contact te komen met nieuwe, potentiële klanten. Maar wanneer vraagt u daarnaar? Uw bestaande klanten zijn een uitstekende bron om in contact te komen met nieuwe, potentiële klanten. Maar wanneer vraagt u daarnaar?  ...
Niemand zit op u te wachten (7,3)
Peter Stinckens
Niemand zit echt op u te wachten, maar zou het niet geweldig zijn als klanten dat wel deden? Niemand zit echt op u te wachten, maar zou het niet geweldig zijn als  klanten dat wel deden?   Als ze niet konden wachten op uw volgende bezoek of niet ...
Succesvol onderhandelen  (6,7)
Michel Hoetmer
U bent al een tijdje bezig met een klant. Na maanden zwoegen lijkt het dan toch eindelijk te gaan gebeuren, u wordt binnengelaten voor de afrondende bespreking. Althans, dat dacht u. U bent al een tijdje bezig met een klant. Na maanden zwoegen lijkt het dan toch eindelijk te ...
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (6,6)
Redactie Verkopersonline.nl
Voor de afspraak een doordachte gespreksstrategie op papier zetten. Weet u wie dat altijd doen? Topverkopers. En zo pakken zij dat aan. Voor de afspraak een doordachte gespreksstrategie op papier zetten. Weet u wie dat altijd doen? Topverkopers. En zo pakken zij dat aan. ...
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? (7,3)
Michel Hoetmer
Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopproces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Dat is dankzij Neil Rackham en zijn SPIN-methode veranderd. Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopgesprek proces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Tot ...
Overleef in steeds agressievere markten (6,6)
Redactie Verkopersonline.nl
Het gehele verkoopproces is een stuk complexer geworden. Veeleisender klanten, fellere competitie, hardere strijd. Wat zijn de beste strategieën om te overleven? Het gehele verkoopproces is een stuk complexer geworden dan nog niet zo lang geleden. Veeleisender klanten, ...
Slapend rijk worden  (7,8)
Richard van Houten
Bent u een mier of een spin? Wat is het verschil tussen een hard werkende verkoper en een succesvolle verkoper? Bent u een mier of een spin? Wat is het verschil tussen een hard werkende verkoper en een succesvolle verkoper? Dat heeft niet zozeer te maken met veel  ...
Leer de houding van je klant herkennen (7,4)
Frank van Marwijk
Als over houding wordt gesproken, kan letterlijk iemands lichaamshouding worden bedoeld, maar ook zijn opstelling of mening. Dit is niet voor niets, van lichaamshouding is namelijk veel af te leiden over de opstelling van de ander. Als over houding wordt gesproken, kan ...
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (7,9)
Redactie Verkopersonline.nl
Fouten maken hoort erbij. Er zijn echter fouten die onnodig zijn en tegelijk grote negatieve effecten hebben. Hieronder de tien ergste verkoperszonden en hoe u ze kunt vermijden. Kijk en huiver. Fouten maken hoort erbij. Er zijn echter fouten die onnodig zijn en tegelijk grote ...
Zoek geen leads, wordt een lead voor uw prospects (7,0)
Peter Stinckens
Succes in verkopen heeft niet zozeer te maken met wat u kunt, als wel met wie u kent en hoe goed u uzelf kenbaar maakt. Wat is het verband tussen verkoopresultaten en bekendheid bij de klant? Succes in verkopen heeft niet zozeer veel te maken met wat u kunt, als wel met wie u ...
Managen van je onzekerheid als verkooptool (8,2)
Harrie van Heck
Hoe vaak bent u onzeker? Hoe vaak twijfelt u aan uw genomen of te nemen beslissingen, het realiseren van uw target of aan het scoren van een bepaalde opdracht? Welke uitwerking heeft die twijfel op uw (verkoop)gedrag? Hoe vaak bent u onzeker? Hoe vaak twijfelt ...
De laatste indruk (6,6)
Tips & Advies Verkoop
We gaven al vaker tips voor het maken van een goede eerste indruk bij een klantbezoek. Maar hoe zit het met de laatste indruk? Is die ook belangrijk? We gaven al vaker tips voor het maken van een goede eerste indruk bij een klantbezoek. Maar hoe zit het met de laatste indruk? ...
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (6,4)
Michel Hoetmer
Voordat een prospect besluit een product of een dienst aan te schaffen moet hij een hoop onzekerheid overwinnen. Als het de eerste keer is dat de prospect te maken heeft met uw bedrijf is de onzekerheid het grootst. Voordat een prospect besluit een product of een dienst aan te ...
Mythe: succesvolle verkopers ondernemen meer afsluitpogingen (6,8)
Michel Hoetmer
Het is een bekend gezegde: allways be closing (ABC). Uit onderzoek zou blijken dat succesvolle verkopers gemiddeld vijf afsluitpogingen ondernemen; ze zouden ook eerder beginnen met hun afsluitpogingen. Dat is een mythe.  Minder succesvolle verkopers sluiten gemiddeld ...
De beste remedie tegen angst? Actie! (5,5)
Redactie Verkopersonline.nl
Angst is de grootste vijand van de sales professional. Faalangst. Wat kun je er tegen doen? > > > Angst is de grootste vijand van de sales professional. Faalangst. Wat kun je er tegen doen? Iedereen die werkzaam is in de verkoop kent momenten van onzekerheid, zenuwen, angst. ...
Verkopen in een recessie (7,3)
Hans Oelen
Veel verkopers gaan er vanuit, bewust of onbewust, dat je de juiste omstandigheden nodig hebt om succesvol te kunnen zijn , zoals een goed draaiende economie, de goede tijd van het jaar, goede contacten en grote netwerken….etc. Ondanks het feit dat al deze zaken best ...
Tijd is belangstelling (8,0)
Frank van Marwijk
Tijdsdruk is weinig bevorderend voor het verkoopproces. Als u het zelf druk hebt, zal de klant dat ook kunnen merken aan uw lichaamstaal. Aan de tijd die we ergens voor vrij maken en aan de tijd die we er voor nemen, wordt onze belangstelling afgelezen. Als de verkoper zich ...
Staan of zitten? (5,9)
Frank van Marwijk
Op welke manier presenteert u uw product aan de klant? Blijft u daarbij staan of gaat u zitten? Het antwoord hierop zal voor een groot deel afhankelijk zijn van het soort product dat u verkoopt. Ook verschilt het of u werkzaam bent in de binnen- of ...
Help de Kerst komt eraan! 
Steyn Elshout
Het is medio november, uw targets zijn nog niet voldoende behaald. Tijdens de salesmeeting worden de targets besproken en ja, we gaan weer voor de eindejaarsacties! Het is eind november, uw targets zijn nog niet voldoende behaald. Tijdens de salesmeeting worden de targets ...
Voorkom Kopers Spijt 
Enno van Kersen
Verkopers komen er snel genoeg achter dat mensen stuk voor stuk onzeker, soms onbetrouwbaar en vaak wispelturig zijn.  U loopt elke keer dat u een deal sluit het risico te maken te krijgen met Kopers-Spijt. Dat risico valt met de juiste strategie echter te beperken.  ...
Help! De klant komt met bezwaren in mijn verkoopgesprek  (6,8)
Michel Hoetmer
Voor uw gevoel had u een perfect verkoopgesprek gevoerd. Maar in plaats van bijval stuitte u op een muur van onbegrip. Gelukkig heeft u meestal nog wel een tweede kans om het goed te maken. En met de tips in dit artikel rondt u het verkoopgesprek direct succesvol af. Het ...
Voice mails (8,0)
Peter Stinckens
Een klant of prospect bellen? Eenvoudige zaak. Wanneer we echter op een antwoordapparaat komen, wordt het een ander verhaal. We spreken een standaardbericht in, en hopen er het beste van. Maar ook in úw ervaring zal het waarschijnlijk zo zijn, dat mensen niet geneigd ...
Verkopen is toch zo eenvoudig (8,3)
Richte Lommert
Mijn ervaring met de huidige generatie professionals is niet groot meer. Maar de inkopers díe ik spreek zijn unaniem in hun oordeel: een afkeer van de bla bla verhalen van de verkoper, die teveel praat en te weinig luistert. Regelmatig lees ik in (vak)bladen en  op mijn ...
Persoonlijke kracht en succes in sales (5,2)
Marvin Sutherland
Het versterken van uw persoonljke kracht als verkoper. Daar gaat het hier over. Hoe dan en met welk effect? U kunt uw persoonlijke kracht en dat van uw verkopers versterken. De vraag is: wat belemmert ons om onze gewenste situatie te bereiken en welke krachtbronnen  ...
De 7 doodzonden van het verkoopgesprek  (7,0)
Michel Hoetmer
U heeft een afspraak met de prospect! Nu begint het echte werk. Helaas kan er dan nog veel verkeerd gaan. Zeven doodzonden! Doodzonde 1: onvoorbereid op bezoek komen Verstandige verkopers bereiden zich goed voor op hun verkoopgesprekken. Ze doen onderzoek naar de klant en ...
De waarde van strategie (7,6)
Peter Stinckens
"Hoeveel van jullie werken met een formeel en uitgeschreven salesplan/strategie voor hun belangrijkste opportuniteiten". Dat is een vraag die ik aan de start van ongeveer elke workshop stel. Gemiddeld steekt ongeveer 4% van de deelnemers zijn hand op. Ik kan dus alleen maar ...
Non-verbale communicatie en verkoop. (6,8)
Frank van Marwijk
Non-verbale communicatieaspecten hebben een belangrijke rol bij elke verkoop. We kunnen het belang van lichaamstaal tijdens je presentatie niet voldoende benadrukken. Door middel van lichaamstaal geef je je boodschap een extra dimensie. Je drukt er mee uit hoe de ander je moet ...
Alles over de opbouw van een succesvol verkoopgesprek (4,8)
Richte Lommert
Richte Lommert introduceert zijn nieuwe serie. Beantwoord de vraag en win zijn boek 'Alles over Verkopen'. VERKOPEN is het aller-oudste beroep ter wereld.  Aanvankelijk was het een ruilproces (mijn dochter voor jouw stier); later kwamen er onderhandelingen (je moet er nog ...
Afsluittechnieken werken (5,9)
Michel Hoetmer
Als verkopers spreken over verkooptechniek denken zij in de eerste plaats aan afsluittechnieken. De klassieke handboeken staan er bol van. Ook in sommige verkooptrainingen wordt nog veel aandacht besteed aan afsluittechnieken. Afsluittechnieken hebben iets weg van een trucje. U ...
Manage het salesproces, niet het resultaat (6,6)
Vladan Soldat
Aan het realiseren van de doelstellingen gaat een proces vooraf. Hoe houdt u zicht op de ontwikkeling van de resultaten gedurende de sales cycle? De Sales of Accountmanager is aangesteld om 'de sales' te managen en dat kan op verschillende manieren plaatsvinden. Veel managers ...
Word verkooptrainer! (7,7)
Roeland Schweitzer
Uit onderzoek blijkt dat je het beste leert door het aan anderen uit te leggen. Daarom is de logische conclusie dat je je eigen verkoopkwaliteit versterkt door zelf verkooptrainingen te geven.
Een column van Roland Schweitzer Interessant onderzoek. De leraar leert zelf het ...
Waarom lopen klanten weg? (8,1)
Michel Hoetmer
Het lijkt niet te voorkomen, elk jaar verliest een bedrijf klanten. Toch is er wel wat aan te doen. Want de belangrijkste oorzaak voor dit klantenverlies komt op conto van de bedrijven zelf. Ze besteden gewoon te weinig aandacht aan hun klanten. Het lijkt niet te voorkomen, ...
De verkoopleider als leider (5,6)
Richte Lommert
Er zijn managementboeken waarin wordt gesteld, dat men aan de manier van leiden van een verkoopvergadering door een verkoopleider kan zien of de man uit het toekomstige directiehout is gebeeldhouwd. Speciaal wanneer het verkoperkorps uit tien of meer personen bestaat, vergt ...
Hoe kopen klanten? (6,8)
Jan-Willem Seip
Ooit stilgestaan bij het feit dat er een proces gaande is als een bedrijf inkoopt? En dat er bij uw organisatie ook zoiets is als een proces om van prospects naar klant te gaan? Ooit stilgestaan bij het feit dat er een proces gaande is als een bedrijf inkoopt? En dat er bij uw ...
Time management voor verkopers (8,0)
Michel Hoetmer
In de hectische omgeving van de verkoop kunt u er niet omheen. U zult van te voren uw werkschema zorgvuldig moeten plannen om maximaal profijt te trekken uit de beschikbare tijd. Hier volgen enkele tips. Tip 1: Eerst kwalificeren Bepaal eerst of de prospect de moeite waard ...
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..