Zoeken op "Vragen Stellen"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


meer dan 100 zoekresultaten voor "Vragen Stellen"
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (8,6)
Marianne van de Water
Waarom zou je anticiperen in het telefoongesprek? Je wilt toch gewoon je ding doen?! Ontdek hier hoe een vooruitziende blik je succesvoller maakt. Waarom zou je anticiperen in het telefoongesprek? Je wilt toch gewoon je ding doen?! Ontdek hier hoe een vooruitziende blik je ...
Word zelf de GAME CHANGER bij jouw klant (9,4)
Rene Knecht
Verandering is een constante, ook bij jouw klanten. Daarom kun je verkopen. Maar veranderingen vragen altijd een game changer. Met deze tips zorg je dat jij dat bent. Verandering is een constante, ook bij jouw klanten. Daarom kun je verkopen. Maar veranderingen vragen altijd ...
Maak met je klant een creatieve sprong (10,0)
Rene Knecht
Zit jouw deal vast in de pipeline? Breng je klant naar het creatieve veranderbrein en breng de deal in beweging. Zit jouw deal vast in de pipeline? Breng je klant naar het creatieve veranderbrein en breng de deal in beweging. In je verkoopgesprek komt tot uiting dat je ...
Sus jij je klanten in slaap?! (9,5)
Herman Meijer
Verhalen kunnen fantastisch zijn, maar hebben ook de neiging mensen murw te maken. Niet voor niks vertellen we ze aan kinderen voor het slapen gaan. Lees hier waarom je geen verhalende verkoper wil zijn. Verhalen kunnen fantastisch zijn, maar hebben ook de neiging mensen ...
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren (8,6)
André Hagelen
Een hogere conversie uit je vele afspraken halen? Werk je salesproces dan opnieuw uit rondom deze 3 cruciale vragen. Een hogere conversie uit je vele afspraken halen? Werk je salesproces dan opnieuw uit rondom deze 3 cruciale vragen. Hoe ziet een goed salesproces eruit? ...
De kunst van goede vragen stellen (7,4)
Michel Hoetmer
We weten allemaal dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar hoe bereik je het gewenste effect met je vragen? Pas deze tips toe. We weten allemaal dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar hoe bereik je het gewenste effect met je vragen? Pas deze ...
Verkopers die niet vragen worden overgeslagen! (7,5)
Michel Hoetmer
Elke verkoper maakt het wel eens mee: er wordt een prima verkoopgesprek gevoerd en dan komt er toch geen toezegging van de klant. Hoe zit dat? Elke verkoper maakt het wel eens mee: er wordt een prima verkoopgesprek gevoerd en dan komt er toch geen toezegging van de klant. Hoe ...
Telling én selling (8,3)
Marcel Hoefman
'Telling is not selling’ - dit verkoopmantra van de oude verkoopgoeroe Brian Tracy is nog steeds populair bij sommige verkoopcoaches en andere sales-o-logen. Toch kan ‘vertellen’ u wel meer succes opleveren, lees hier hoe. ' Telling is not selling ’ - dit verkoopmantra ...
Durft u deze 3 vragen te stellen?  (9,0)
Marcel Hoefman
Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale vragen. Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale ...
De 4x4 vragenmatrix (9,6)
Harro Willemsen
Met de 4x4 vragenmatrix kunt u altijd nuttige en verdiepende vragen samenstellen. Die vormen de opmaat voor een inhoudelijk scherp en uitdagend gesprek met uw klanten. Ontdek hier hoe het werkt. Met de 4x4 vragenmatrix kunt u altijd nuttige en verdiepende vragen samenstellen. ...
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (8,6)
Marcel Hoefman
Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter en passant de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek. U bent aan het eind van het salesgesprek gekomen. U heeft thema's besproken die voor uw klant belangrijk ...
Geef uw klant de ruimte (8,4)
David Bloch
De veelvoorkomende communicatiefout 'invullen voor de ander' kan dodelijk zijn voor een deal. Gebruik dit ezelsbruggetje om te zorgen dat u de communicatie open houdt. Als verkoper weet u uiteraard hoe belangrijk het is om de juiste vragen te stellen, om te luisteren naar de ...
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (7,6)
Peter Stinckens
Vragen stellen is een essentieel onderdeel van uw vak en kan daarom ook tegen u werken. Stel uzelf de vraag: wat doet u met de antwoorden? Welke training u ook volgde over verkopen of managen, het stellen van vragen zal zonder enige twijfel één van de centrale onderdelen zijn ...
Lastige inhoudelijke vragen van prospects (4,0)
Victor Bonke
‘Als ik geen goed antwoord heb op een technische vraag van de prospect, dan ga ik toch af?!’ Maar hoe gaat u dán om met dat soort momenten? En, is het wel waar? Ontdek antwoorden en tips. ‘ Als ik geen goed antwoord heb op een technische vraag van de prospect, dan ga ik ...
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (6,9)
Victor Bonke
U weet dat u tijdens koude acquisitie vragen moet stellen en u weet dat open vragen beter werken dan gesloten vragen. Toch komen er steeds gesloten vragen uit uw mond… Hoe gaat u dat veranderen? U weet dat u tijdens koude acquisitie vragen moet stellen. U weet dat open ...
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet (6,1)
Walter Spruyt
Als het gaat over omgaan met bezwaren, dan gaat het vaak over het voorkomen of laten verdwijnen ervan. Dit is onmogelijk en ook bad for business ! Ontdek waarom bezwaren omarmen logischer is dan ze weg te poetsen. In principe leidt perfect luistergedrag tot een afname van ...
De 10 slechtste salesvragen (7,7)
Harro Willemsen
Vragen stellen is essentieel in het verkoopvak. Maar sommige vragen zorgen ervoor dat gesprekken stroef verlopen of de verkeerde onderwerpen aan de orde komen. Hier de 10 vragen die u het beste kunt vermijden op een rijtje. Iedere commerciële professional heeft geleerd om veel ...
Zo leert een verkoper zijn mond te houden (7,9)
Richard van Houten
De valkuil van veel verkopers is dat ze teveel praten. Zo krijgen klanten niet de kans om hun wensen te uiten. Hoe dan wel? De valkuil van veel verkopers is dat ze teveel praten. Zo krijgen klanten niet de kans om hun wensen te uiten. Hoe dan wel? Bij een verkooptraining had ...
Wat zijn de geheimen van uw klant? (8,5)
Rene Knecht
Begrijpt u soms helemaal niets van de beslissingen van uw klant? Pas dan op voor een verborgen agenda. Begrijpt u soms helemaal niets van de beslissingen van uw klant? Pas dan op voor een verborgen agenda. Als ik aan mijn vrouw vraag: 'Zullen we samen naar stad gaan ...
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil  (8,0)
David Bloch
U weet alles over uw product. Maar is dat ook wat uw klanten willen horen? Deze tips helpen u de juiste informatie te bepalen. U weet alles over uw product. Maar is dat ook wat uw klanten willen horen? Deze tips helpen u de juiste informatie te bepalen. Er is een bekende ...
Wees voor uw klant het verloren ideaal (8,9)
Rene Knecht
Uw klant heeft pijn. Die wordt veroorzaakt door verkeerd gestelde verwachtingen. Maak opnieuw contact met verloren idealen en word het nieuwe houvast van uw klant. Uw klant heeft pijn. Die wordt veroorzaakt door verkeerd gestelde verwachtingen. Maak opnieuw contact met ...
Het succes van de ELITE verkoopmethode  (8,1)
Richard van Houten
Wat een topgolfer doet in vijf soorten slagen, doet een topverkoper in vijf soorten vragen. Beheerst u de ELITE-verkoopvragen? Wat een topgolfer doet in vijf soorten slagen, doet een topverkoper in vijf soorten vragen. Beheerst u de 5 ELITE-verkoopvragen? Een profgolfer weet ...
Verkoop niet zoals uw CEO (8,8)
Rene Knecht
Als verkopers kunnen we ons spiegelen aan de CEO , vaak een oude rot in het vak. Toch is het beter om niet te verkopen zoals de CEO. Lees hier waarom niet. Als verkopers kunnen we ons spiegelen aan de CEO , vaak een oude rot in het vak. Toch is het beter om niet te verkopen ...
Zin en onzin van open vragen (7,6)
Michel Hoetmer
Wat leren verkopers nog steeds vaak bij trainingen? 'Je moet vooral open vragen stellen!' De praktijk wijst uit dat aandacht voor de inhoud veel waardevoller is, dan aandacht voor de vorm. Ontdek hier een goed alternatief. Wat leren verkopers nog steeds vaak bij trainingen? ...
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (9,2)
Rene Knecht
Solliciteren is een verkoopproces. Als verkoper zult u ook dit gesprek moeten gaan leiden. Lees hier hoe uw potentiële werkgever te kwalificeren, in plaats van andersom. Solliciteren is een verkoopproces. Als verkoper zult u ook dit gesprek moeten gaan leiden. Lees hier hoe ...
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (8,9)
Rene Knecht
De waarde van uw oplossing wordt gecreëerd in het verkoopproces. Uiteindelijk beslist de klant welke waarde uw oplossing heeft. Hoe kunt u die beslissing beïnvloeden? De waarde van uw oplossing wordt gecreëerd in het verkoopproces. Uiteindelijk beslist de klant welke waarde ...
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (8,0)
Rene Knecht
Klanten geloven niet meer in oplossingen en zoeken in plaats daarvan een leverancier. Uw grootste concurrent wordt dan de status quo, ofwel het ‘niet veranderen'. Tenzij u de inkoopcriteria kunt beïnvloeden. Klanten geloven niet meer in oplossingen en zoeken in plaats ...
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? (7,8)
David Bloch
In een presentatie of verkoopgesprek zijn de woorden “Ik ga u vandaag overtuigen van …” vaak funest. Het gaat niet om uw overtuigingen, maar juist om die van de ander. In een presentatie of verkoopgesprek zijn de woorden "Ik ga u vandaag overtuigen van …" vaak funest. ...
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (8,4)
Rene Knecht
Hoe kunt u zich als verkoper differentiëren in het verkoopproces? Welke vragen horen daarbij en hoe ontstijgt u het product-niveau? Hoe kunt u zich als verkoper differentiëren in het verkoopproces? Welke vragen horen daarbij? Hoe ontstijgt u het product-niveau? De ...
Durft u deze vragen te stellen? (8,9)
Rene Knecht
U merkt dat de klant uw product echt nodig heeft maar nog niet klaar is voor de aankoop. Help uw klant met een paar lastige vragen uit die patstelling. U merkt dat de klant uw product echt nodig heeft maar nog niet klaar is voor de aankoop. Help uw klant met een paar lastige ...
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (8,2)
Rene Knecht
Als u prospects voor de eerste keer benadert, zijn ze vaak helemaal niet bezig met een probleem dat u kunt oplossen. Zender en ontvanger zitten op verschillende frequenties. Hoe stemt u goed af? Als u prospects voor de eerste keer benadert, gebeurt het vaak dat ze helemaal ...
Een tegenvraag als noodrem (7,1)
Tips & Advies Verkoop
Een klant kan u onder druk zetten door agressieve, moeilijke of vage vragen te stellen. In geval van nood is daar een remedie tegen. Een klant kan u onder druk zetten door agressieve, moeilijke of vage vragen te stellen. In geval van nood is daar een remedie tegen. Als een ...
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? (8,3)
Rene Knecht
Als u door de klant te veel wordt vergeleken met uw concurrenten dan beschouwt de klant u als een “commodity”en gaat simpelweg prijzen vergelijken. Kijk daarom eerst naar het proces. De inhoud volgt dan vanzelf. Als u door de klant te veel wordt vergeleken met uw ...
De magische vraag (7,6)
Peter Stinckens
Steeds duikt deze populaire misvatting weer op. Salesmanagers slaan de verkopers er mee rond de oren, trainers strooien ze rustig rond. Vraag het uw klanten, nu is het moment! Steeds duikt deze populaire misvatting weer op. Salesmanagers slaan de verkopers er mee rond de oren, ...
Ontdek het gevoel van de klant (8,1)
Danielle de Jonge
U kunt achteraf ontdekken hoe uw klant zich voelde tijdens het gesprek, wanneer uw aanbod wordt afgewezen. Of u kunt tijdens een gesprek de stemming peilen en slim inspelen op de reactie! U kunt achteraf ontdekken hoe uw klant zich voelde tijdens het gesprek, wanneer uw aanbod ...
Vier belangrijke vragen voor (uw) verkopers (6,3)
Michel Hoetmer
Veel managers stellen hun verkopers de vraag: "Wat moeten wij nog doen om deze verkoop af te sluiten?" Volgens Sales Excellence directeur Bill Stinnett is dat de verkeerde vraag. Wat is daarvan de reden? Waarom? Volgens Stinnett is de vraag gesteld vanuit het verkeerde ...
Als de klant niet duidelijk is (6,1)
Redactie Verkopersonline.nl
Sommige klanten zijn vaag en weinig specifiek in hun eisen en wensen. Hoe doorbreekt u dit dilemma? Sommige klanten zijn vaag of weinig specifiek in hun eisen en wensen. Hoe doorbreekt u dit dilemma? Antwoord: Schep duidelijkheid in warrige zinswendingen van de klant.  ...
Wat is er nodig om zaken met u te doen? (6,3)
Enno van Kersen
Verreweg de meest gehoorde klacht van sales is de ellenlange besluitvorming bij hun klanten. Als je denkt dat je er bijna bent moet je vaak nog maanden wachten voordat je eindelijk die handtekening hebt. Of nog erger, voordat je hoort dat je die niet meer krijgt. We kunnen ...
Bezwaren en tegenwerpingen? (4,0)
Hans Oelen
Iedere klant heeft vragen. Dat worden ten onrechte vaak bezwaren of tegenwerpingen genoemd. Hoe gaat u er effectief mee om, samen met uw collega's? Maakt ook gebruik van de term: bezwaren , of: tegenwerpingen ? Ik stel u deze vraag, omdat de benaming die we ...
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (5,0)
Peter Stinckens
Bij zo ongeveer elk verkoopgesprek, zal de klant u informatie geven. Hij zal spreken over noden, wensen en verwachtingen. Deze informatie gebruiken we om een attractief aanbod voor te stellen. Nu is er een wetmatigheid in communicatie, een onontkoombare ...
Afsluiten met alternatieven (7,0)
Tips & Advies Verkoop
Afsluiting is de cruciale fase van het verkoopgesprek en naar de order vragen blijft voor velen een lastige zaak. Welke methode wordt vaak toegepast en hoe werkt die? Direct vragen naar de order komt vaak nogal 'cru' over. En velen zijn bang voor een 'nee'. Keuzevragen ...
De kunst van het vragen stellen (7,4)
Jan-Willem Seip
Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om uw vraagstellingen aan te scherpen. Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om ...
De kracht van vragen stellen (7,8)
Peter Stinckens
In welke arena u ook moet strijden, uw aanbod is vrijwel nooit het beste op de markt. Van de notoire uitzonderingen kunt u iets zeer waardevols leren. In welke arena u ook moet strijden, uw aanbod is vrijwel nooit het beste op de markt. Van de notoire uitzonderingen kunt ...
De juiste vragen stellen (6,7)
Hans Oelen
Uit deze korte anekdote blijkt het maar weer: stel de juiste vragen! Uit deze korte anekdote blijkt het maar week: stel de juiste vragen! Word jij ook op het verkeerde been gezet? Met alle trots van de wereld vertelt Toon aan zijn beste vriend, Johan, dat hij de kamer ...
Acquisitie… veel meer dan alleen de telefoon pakken. (7,2)
Marianne van de Water
In de matrix voor de sales professional staat het prachtig omschreven. Acquisitie - voorbereiding - bellen - vragen stellen en follow up. Wat mij betreft komt er nog wel wat meer bij kijken. In de matrix voor de sales professional staat het prachtig omschreven. Acquisitie - ...
Klanten kopen ondanks uw presentatie (2,7)
Enno van Kersen
Vroeger bestond het verkoopproces uit twee stappen: presenteren en afsluiten. In de jaren tachtig kwam daar door bedrijven als Xerox en IBM een derde stap bij: vragen stellen aan de prospect om er achter te komen wat hun behoefte is, de consultative selling-aanpak. In de jaren ...
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (8,3)
Harrie van Heck
Het blijft soms een mysterie dat je iemand tijdens het eerste verkoopgesprek ontmoet en dat je jezelf hoort doorratelen in plaats van contact te maken en inventariserend vragen stellen. Waar komt deze onbewuste drang tot bewijzen vandaan en waarom kost het veranderen van ons ...
Weten wanneer de klant uw product nodig heeft (6,1)
Redactie Verkopersonline.nl
Mensen kopen vanuit hun eigen motieven, niet omdat ú het product zo mooi vindt. Uw taak bestaat uit: vragen stellen. > > > Mensen kopen vanuit hun eigen motieven, niet omdat u het product zo mooi vindt. Uw taak bestaat uit: vragen stellen. Tot het moment dat u weet waarom ...
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (7,2)
Marianne van de Water
In het land van koude acquisitie is het vooral een kwestie van volhouden. Waar anderen afhaken begint het pas. Lees hier hoe je dat aanpakt. In het land van koude acquisitie is het vooral een kwestie van volhouden. Waar anderen afhaken begint het pas. Lees hier hoe je dat ...
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (8,1)
Jan-Willem Seip
Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te horen wat wij willen horen. In het dagelijkse leven is dit niet handig en in de verkoop al helemaal niet. Hoe dan wel? 7 tips hoe u een onnatuurlijk goede verkoper kan zijn! Het zit in de mens om over zichzelf te praten en ...
Wanneer begint je klant te denken aan verandering? 
Rene Knecht
Het antwoord op die vraag is: wanneer jij dat wil. De vraag is: hoe doe je dat? Hoe initieer je openheid voor verandering bij je prospect? Lees hier hoe je dit activeert. Het antwoord op die vraag is: wanneer jij dat wil. De vraag is: hoe doe je dat? Hoe initieer je openheid ...
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (8,4)
Marianne van de Water
Verkopers zijn doorgaans vlotte praters die niet om een woordje verlegen zitten. Dus hoezo dan een belscript??! Lees er alles over in dit artikel. Verkopers zijn doorgaans vlotte praters die niet om een woordje verlegen zitten. Dus hoezo dan een belscript??! Lees er alles ...
Geen adrenaline, geen verkoop (7,3)
Rene Knecht
Adrenaline heb je nodig voor de energie van verandering. Geen adrenaline geen verandering. Zonder adrenaline geen deal. Hoe pak je dat aan? Adrenaline heb je nodig voor de energie van verandering. Geen adrenaline geen verandering. Zonder adrenaline geen deal. Hoe pak je dat ...
Alweer dezelfde klant bellen?! (8,7)
Marianne van de Water
Wanneer haak je af als een prospect niet in beweging komt? Vooral niet te snel. Veel contactmomenten zijn noodzaak. Lees hier waarom en doe je voordeel met de tips. Wanneer haak je af als een prospect niet in beweging komt? Vooral niet te snel. Veel contactmomenten zijn ...
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (10,0)
Rene Knecht
Als expert adviseer je prospects om buiten de box te denken. Vaak negeren ze dat advies, maar verwachten wel andere resultaten. Hoe ga je daar effectief mee om? Als expert adviseer je prospects om buiten de box te denken. Vaak negeren ze dat advies, maar verwachten wel ...
Spelinzicht in verkopen (10,0)
Rene Knecht
Een wedstrijd winnen doe je niet alleen op spierkracht. Topspelers zoals Johan Cruijff hebben daarnaast ook spelinzicht. Leer van de beste. Een wedstrijd winnen doe je niet alleen op spierkracht. Topspelers zoals Johan Cruijff hebben daarnaast ook spelinzicht. Leer van de ...
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? 
Herman Meijer
Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het grootste stuk? Dát is de cruciale vraag binnen het commerciële proces en de onderhandelingen. Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het ...
Versterk de impact van wat u geeft (8,4)
Jos Burgers
Onbaatzuchtig iets weggeven kan uw positie, uw goede naam, bij klanten of prospects enorm versterken. Maar geven lijkt makkelijker dan het is. Doe uw voordeel met deze tips. Onbaatzuchtig iets weggeven kan uw positie, uw goede naam, bij klanten of prospects enorm versterken. ...
De kracht van de herhaling! (8,4)
Marianne van de Water
Is koude acquisitie bellen met een bord voor je kop? Nee, tien keer dezelfde bellen hoort erbij! Lees hier waarom, met tips om je effectiviteit te verhogen. Is koude acquisitie bellen met een bord voor je kop? Nee, tien keer dezelfde bellen hoort erbij! Lees hier waarom, met ...
Jouw klant wil spanning in de relatie (10,0)
Rene Knecht
Echte verleiders doorbreken de voorspelbaarheid. Lees hier hoe je net als zij zorgt voor gezonde spanning in je relaties - dat wekt de belangstelling! Echte verleiders doorbreken de voorspelbaarheid. Lees hier hoe je net als zij zorgt voor gezonde spanning in je relaties - ...
From Call to Close  (5,5)
Jorg Hartog
6 principes die iedere Software as a Service (SaaS) Sales Development Representative (SDR) uit het hoofd moet leren. Lees verder en doe er je voordeel mee. 6 principes die iedere Software as a Service (SaaS) Sales Development Representative (SDR) uit het hoofd moet leren. ...
De voordelen van een vooruitziende blik 
Marianne van de Water
Je wil gewoon je ding doen, zeggen waar het op staat, zorgen dat je de afspraak maakt. Zo simpel is het. Waarom zou je moeten anticiperen in het telefoongesprek? Lees het hier. Je wil gewoon je ding doen, zeggen waar het op staat, zorgen dat je de afspraak maakt. Zo simpel ...
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen (9,1)
Jorg Hartog
Een salesgesprek is geen kruisverhoor, maar de FBI kan je wel helpen een stroef gesprek weer vlot te trekken. Gebruik deze 3 technieken… Een salesgesprek is geen kruisverhoor, maar de FBI kan je wel helpen een stroef gesprek weer vlot te trekken. Gebruik deze 3 ...
Waar gaat het over? "Lastige" secretaresses? (5,7)
Herman Meijer
Veelal word je bij het bellen met prospects geconfronteerd met het feit dat je een ander dan de juiste gesprekspartner aan de lijn krijgt. Lees hier hoe je dat aanpakt. Veelal word je bij het bellen met prospects geconfronteerd met het feit dat je een ander dan de juiste ...
Commercieel luisteren: de route naar verkoopsucces (8,4)
Marc van Katwijk
Iedereen die verkoopgesprekken voert is zich ervan bewust: luisteren is goud waard. Commercieel luisteren daarentegen is platina. Ontdek wat commercieel luisteren inhoudt en wat het je oplevert! Wat is commercieel luisteren? Commercieel luisteren kun je als volgt omschrijven:  ...
Finance: Feiten en Fabels (7,0)
Marianne van de Water
De accountancy heeft het er deze maanden maar weer druk mee. Jaarafsluitingen, Btw-aangiftes die gewoon doorgaan. En dan ook nog je sales en marketing lekker laten lopen. Hoe dan? De accountancy heeft het er deze maanden maar weer druk mee. Jaarafsluitingen, Btw-aangiftes ...
De deal creëren of najagen?! (9,3)
Rene Knecht
Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzicht van de klant. Leert u deals te creëren, dan ligt dat anders. Doe het anders, met deze tips. Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzichte van de klant. ...
Je zult in deze tijd maar salesmanager zijn…. (8,0)
Marianne van de Water
Salesmanagers, verkoopleiders, marketing managers, ze hebben er een kluif aan in deze tijd. Hoe houd je je mensen enthousiast en geïnspireerd zodat ze de targets blijven halen? Lees het hier. Salesmanagers, verkoopleiders, marketing managers, ze hebben er een kluif aan in ...
De waarheid achter 'beginnersgeluk' in sales (9,8)
Rene Knecht
Geen ervaring hebben kan een groot voordeel zijn. Je kan dan makkelijker net die creatieve spanning creëren die nodig is om een deal rond te krijgen. Lees hier hoe je dit aanpakt. Geen ervaring hebben kan een groot voordeel zijn. Je kan dan makkelijker net die creatieve ...
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (8,6)
Rene Knecht
U dacht dat de klant ging tekenen, toch gebeurde het niet. We strooien onszelf zo vaak zand in de ogen. Stop daarmee en stel uzelf open voor een échte deal closer. U dacht dat de klant ging tekenen, toch gebeurde het niet. We strooien onszelf zo vaak zand in de ogen. Stop ...
Omzet met videoconferencing (9,3)
Rene Knecht
Doordat we noodgedwongen niet meer face-to-face kunnen samenzitten met onze klanten kunnen we onze verkoopgesprekken op een andere manier gaan managen. #covid19 Doordat we noodgedwongen niet meer face-to-face kunnen samenzitten met onze klanten kunnen we onze verkoopgesprekken ...
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? (9,1)
Rene Knecht
Als een klant vertrouwen in jou stelt kan je de deal binnenhalen. Daarvoor moeten we wel de signalen begrijpen. Hierbij 2 invalshoeken met tips. Als een klant vertrouwen in jou stelt kan je de deal binnenhalen. Daarvoor moeten we wel de signalen begrijpen. Hierbij 2 ...
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? (9,0)
Rene Knecht
Als je niet authentiek verkoopt zul je altijd met bezwaren te maken krijgen. Lees hier hoe je als junior verkoper de houding van Trusted Advisor kan aannemen. Als je niet authentiek verkoopt zul je altijd met bezwaren te maken krijgen. Lees hier hoe je als junior verkoper de ...
De beste zelfcoachingsvraag (9,0)
Harro Willemsen
Als u de kwaliteit van uw commerciële gesprekken wilt verbeteren is er één vraag die u uzelf kunt stellen na ieder gesprek. Welke? Dat leest u in dit artikel. Als u de kwaliteit van uw commerciële gesprekken wilt verbeteren is er één vraag die u uzelf kunt stellen na ...
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (8,8)
Marcel Hoefman
Salesmeetings zijn een krachtig middel om uw salesteam een boost te geven. Maar weet wat u doet! 3 don'ts en 10 do's voor een effectieve verkoopvergadering. Salesmeetings zijn een krachtig middel om uw salesteam een boost te geven. Maar weet wat u doet! 3 don'ts en 10 do's ...
6 Best Practices voor op de beurs (8,5)
André Hagelen
Gebruik deze 6 tips om op iedere beurs die je bezoekt een paar grote vissen te vangen. Gebruik deze 6 tips om op iedere beurs die je bezoekt een paar grote vissen te vangen. Een BtB beurs kan goede leads genereren. Maar helaas gebeurt het te vaak dat deze leads weinig ...
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (7,5)
Michel Hoetmer
De eerste 30 seconden zijn bepalend voor het verloop van een koud acquisitiegesprek via de telefoon. Wanneer het u lukt om de interesse te prikkelen heeft u een redelijke kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe doet u dat? De eerste 30 seconden zijn bepalend voor het verloop ...
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (9,6)
Rene Knecht
Een aankoop is het gevolg van een veranderingsproces bij de koper. Als u weet wat dit proces ingang heeft gezet, verkoopt u 3x meer. Lees hier hoe het werkt. Een aankoop is het gevolg van een veranderingsproces bij de koper. Als u weet wat dit proces ingang heeft gezet, ...
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (7,9)
Toine Simons
De gunfactor heeft vaker wel dan niet een verlammende uitwerking. Een afhankelijke opstelling en gelatenheid zijn het gevolg. Pak de regie terug met deze tips. De gunfactor kan een verlammende uitwerking hebben. Een afhankelijke opstelling en gelatenheid zijn het gevolg. Pak ...
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? (8,2)
Ronald van den Berg
Wanneer de relatie met uw contactpersoon bij een klant u niet verder brengt, hoe kunt u deze persoon dan passeren? Of zijn er andere mogelijkheden om de relatie succesvol te verbreden en te verdiepen? Onlangs werd ik weer eens door een verkoper aangesproken met de vraag: Hoe ...
Pak kansen met wat mis gaat 
Toine Simons
Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier waarom en hoe. Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier ...
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (8,3)
Victor Bonke
Koude acquisitie behoort tot één van de minst geliefde activiteiten binnen organisaties. Met deze zeven cruciale ingrediënten kunt u er toch een succes van maken. Koude acquisitie behoort tot één van de minst geliefde activiteiten binnen organisaties. Met deze zeven ...
Leer verkopen van een heel goede serveerster (8,3)
Jan-Willem Seip
Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende “verkopers”, met als primair doel u een goede avond te bezorgen, valt veel te leren. Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende ...
Zit uw klant in transformatie?  (9,9)
Rene Knecht
Besparingen of verhoogde effectiviteit alleen zijn onvoldoende redenen om te investeren in een oplossing. Klanten geven pas geld uit als ze een transformatie willen. Verkopen is een changemanagement -proces met twee voorwaarden: 1.    De klant moet eerst een ...
Bent u verkoper of toneelspeler? (8,3)
Michel Hoetmer
Inspelen op de persoonlijkheid van uw gesprekspartner is riskant, ook al beweren veel trainers het tegendeel. Doe uw voordeel met deze longread over de gevaren van het hokjesdenken in de verkoop. Inspelen op de persoonlijkheid van uw gesprekspartner is riskant, ook al ...
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (8,8)
Toine Simons
Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw verkoopgesprekken. Lees verder, pak de regie en verhoog uw effectiviteit! Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw ...
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (8,8)
Toine Simons
Salesprofessionals vragen niet snel naar zaken waarvoor hun portfolio geen oplossing biedt. Het lijkt niet niet logisch. Waarom zouden ze??! Lees het hier. Salesprofessionals vragen niet snel naar zaken waarvoor hun portfolio geen oplossing biedt. Het lijkt niet niet logisch. ...
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? (6,9)
Jan-Willem Seip
In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw product, die van uw advies in het verkoopproces. Leer afstemmen op de optimale inzet van uw meerwaarde met deze tips. In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw ...
In herhaling vallen is een prima idee (7,7)
Michel Hoetmer
Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom. Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net ...
Opdracht binnen - Het verkoopgesprek in de praktijk 
Redactie Verkopersonline.nl
Elke verkoper wil in het verkoopgesprek maar een ding: zijn klant overtuigen. Een verkoper zoekt het 'ja' van de klant en verlangt de kick van het succes. Hoe haal ik de opdracht binnen? Hij zit tegenover u met een afkeurende blik in zijn ogen. Zijn lichaam spreekt duidelijke ...
Omarm het onvoorspelbare en scoor! (9,5)
Rene Knecht
Onvoorspelbare klanten en dus onvoorspelbare resultaten: verkopers liggen er dagelijks mee overhoop. Maar dat hoeft niet. Ontdek hoe u het onvoorspelbare een andere rol geeft, met betere resultaten. Geen grip hebben op de toekomst is de grootste pijn voor veel organisaties en ...
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven (9,9)
Rene Knecht
U sluit een deal pas als de klant ook geeft in het proces. Daarom mag u niet te snel toegeven en in uw kaarten laten kijken. Leer het geheim van beïnvloeden en overtuigen. U sluit een deal pas als de klant ook geeft in het proces. Daarom mag u niet te snel toegeven en in uw ...
Competentietraining sales 
Redactie Verkopersonline.nl
Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek komen alle basisvaardigheden aan de orde die iedere verkoper nodig heeft. Is verkopen nu een vak of zit het gewoon in u? Een ding is zeker: verkopen is te leren! In dit boek ...
De zeven zonden van verkopers (5,0)
Michel Hoetmer
Veel verkopers begaan keer op keer dezelfde zonden zoals denken dat koude acquisitie niet werkt; in de verkeerde vijver vissen; geloven in verkoopfabeltjes. Veel verkopers begaan keer op keer dezelfde zonden: - denken dat koude acquisitie niet werkt - hetzelfde doen als de ...
Geloofwaardigheid: basis voor succesvol handelen (9,2)
David Bloch
Het belang van geloofwaardigheid in de verkoop onderschrijft iedereen. Maar hoeveel controle hebben we over hoe de klant ons ervaart? Veel, als u zich deze vijf pijlers van geloofwaardigheid eigen maakt. Het belang van geloofwaardigheid in de verkoop onderschrijft iedereen. ...
De ‘V’ in Verkopen (8,5)
Edwin Scheperman
Er zijn meer dan 700 technische tools om verkopers te helpen verkopen. Wat we wel eens vergeten is dat het belangrijkste woord in die zin nog steeds ‘Verkopen’ is. Ontdek de waarde van de mens achter de techniek. Er zijn meer dan 700 technische tools om verkopers te helpen ...
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (8,6)
Peter Stinckens
De meesten onder ons hebben begrepen dat het belangrijk is een duidelijk doel voor ogen te hebben bij een klantenbezoek. Wat voor velen minder duidelijk is, is hoe we dit aanpakken. Een 'emotionele strategie' is van groot belang. De meesten onder ons hebben begrepen dat het ...
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (7,1)
Walter Spruyt
Begeleidt u verkopers? Lees dan dit artikel en breng uw verkopers werkelijk op het pad naar succes. Tijdens onze praktijk trainingen vallen twee eigenaardige fenomenen op. Enerzijds is er een grote groep van verkopers die goed behoeften van klanten analyseert maar serieuze ...
Verkopen zonder over uw product te praten (9,5)
Rene Knecht
Kunt u nog verkopen als de klant geen onderscheid meer ervaart tussen leveranciers? Jazeker! Analyses en tips voor omgaan met klanten die de leveranciersmarkt op hun duimpje kennen. In concurrentiële markten heeft de klant al ervaring met uw type diensten of oplossingen. De ...

Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..