Zoeken op "Koude Acquisitie"

Zoek op trefwoord:
 
A t/m I  -  J t/m L  -  M t/m S  -  T t/m Z

 
Meest gezochte trefwoorden
Zoek op auteur:
 
Auteurslijst
Uw zoekwoord:


meer dan 100 zoekresultaten voor "Koude Acquisitie"
Een goed telefoongesprek levert meer op dan alleen een afspraak (9,1)
Marianne van de Water
Koude acquisitie werkt ook voor je imago, je marketing, je branding en je klantbeleving. Gebruik deze tips en doe hier je voordeel mee. Koude acquisitie werkt ook voor je imago, je marketing, je branding en je klantbeleving. Gebruik deze tips en doe hier je voordeel mee.  ...
5 Krachtige manieren om een afspraak te realiseren (7,5)
Marianne van de Water
Bellen is je lust en je leven. Alles draait om sales en customer relations management, of beter gezegd: customer succes management. Je bent ambitieus en vraagt je af hoe het nog beter kan. Zo: Bellen is je lust en je leven. Alles draait om sales en customer relations ...
De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld (7,2)
Marianne van de Water
In het land van koude acquisitie is het vooral een kwestie van volhouden. Waar anderen afhaken begint het pas. Lees hier hoe je dat aanpakt. In het land van koude acquisitie is het vooral een kwestie van volhouden. Waar anderen afhaken begint het pas. Lees hier hoe je dat ...
De klant verleiden door af-te-leiden (10,0)
Rene Knecht
Ondanks harde feiten, goede argumentatie en een ijzersterk product lukt het veel bedrijven niet om hun klant te ‘raken’. Met deze tips breng je daar verandering in. Ondanks harde feiten, goede argumentatie en een ijzersterk product lukt het veel bedrijven niet om hun ...
Asking for the order: hoe doe je dat? 
Rene Knecht
Vragen om de order is de meest eenvoudige closing skill: lees hier hoe je dit effectief kan initiëren. Vragen om de order is de meest eenvoudige closing skill: lees hier hoe je dit effectief kan initiëren. Vaak gebeurt het vragen om de order in de vorm van ‘we zijn ...
Nieuw leven in afgeschreven prospects (8,3)
Marianne van de Water
In de wereld van telefonische acquisitie blijven veel, heel veel kansen liggen. Ontdek hier hoe je van schijnbaar afgeschreven prospects een nieuwe kans maakt. In de wereld van telefonische acquisitie blijven veel, heel veel kansen liggen. Ontdek hier hoe je van schijnbaar ...
Wanneer begint je klant te denken aan verandering? 
Rene Knecht
Het antwoord op die vraag is: wanneer jij dat wil. De vraag is: hoe doe je dat? Hoe initieer je openheid voor verandering bij je prospect? Lees hier hoe je dit activeert. Het antwoord op die vraag is: wanneer jij dat wil. De vraag is: hoe doe je dat? Hoe initieer je openheid ...
Waarom een goed belscript zo belangrijk is (8,4)
Marianne van de Water
Verkopers zijn doorgaans vlotte praters die niet om een woordje verlegen zitten. Dus hoezo dan een belscript??! Lees er alles over in dit artikel. Verkopers zijn doorgaans vlotte praters die niet om een woordje verlegen zitten. Dus hoezo dan een belscript??! Lees er alles ...
Gebruik de aannames van je concurrent (9,8)
Rene Knecht
Jouw concurrent of de markt heeft blinde vlekken: daarmee kun jij scoren. Lees hier hoe je dat vakkundig aanpakt. Jouw concurrent of de markt heeft blinde vlekken: daarmee kun jij scoren. Lees hier hoe je dat vakkundig aanpakt. Veel verkopers die je dagelijks benaderen ...
Alweer dezelfde klant bellen?! (8,7)
Marianne van de Water
Wanneer haak je af als een prospect niet in beweging komt? Vooral niet te snel. Veel contactmomenten zijn noodzaak. Lees hier waarom en doe je voordeel met de tips. Wanneer haak je af als een prospect niet in beweging komt? Vooral niet te snel. Veel contactmomenten zijn ...
Legaal ‘stalken’ (10,0)
Herman Meijer
Compleet nieuwe klanten benaderen blijft een vak apart binnen de verkoop. Doe je voordeel met deze tips en benut alle kansen die voor je klaar liggen. Compleet nieuwe klanten benaderen blijft een vak apart binnen de verkoop. Doe je voordeel met deze tips en benut alle kansen ...
Koude acquisitie: training v. whitepaper (1,0)
Marianne van de Water
Er wordt veel gelezen in de organisatie. Maar sales is een kwestie van doen, zeker koude acquisitie. Een artikel voor het boosten van de sales voor managers én accountmanagers. Er wordt veel gelezen in de organisatie. Maar sales is een kwestie van doen, zeker koude ...
Vanille ijs marketing (9,0)
Rene Knecht
Tenzij je jachten of Ferrari’s verkoopt heeft het weinig zin om excentriek te zijn. Maar “gewoon normaal” zijn en toch verkopen is een kunst. Doe je voordeel met deze tips. Tenzij je jachten of Ferrari’s verkoopt heeft het weinig zin om excentriek te zijn. Maar ...
Praat jij over je concurrenten? (9,1)
Rene Knecht
Je hoeft je concurrenten niet te negeren of te verzwijgen. Ze kunnen zelfs een hefboom zijn naar jouw diensten. Ontdek hier hoe dat in zijn werk gaat. Je hoeft je concurrenten niet te negeren of te verzwijgen. Ze kunnen zelfs een hefboom zijn naar jouw diensten. Ontdek hier ...
Jouw klant wil spanning in de relatie (10,0)
Rene Knecht
Echte verleiders doorbreken de voorspelbaarheid. Lees hier hoe je net als zij zorgt voor gezonde spanning in je relaties - dat wekt de belangstelling! Echte verleiders doorbreken de voorspelbaarheid. Lees hier hoe je net als zij zorgt voor gezonde spanning in je relaties - ...
Verkopen als rouwbegeleiding (9,7)
Rene Knecht
Afscheid nemen van een oude manier van werken (lees: jou als nieuwe leverancier aanvaarden!) is voor organisaties een rouwproces. Ontdek hier hoe je daar succesvol mee om gaat. Afscheid nemen van een oude manier van werken (lees: jou als nieuwe leverancier aanvaarden!) is ...
Contact maken met het veranderbrein (9,5)
Rene Knecht
Voor echt succesvolle marketing of sales zal je de klant moeten aanspreken in zijn veranderbrein, zodat hij zijn status quo brein verlaat. Lees hier hoe je dat effectief aanpakt. Voor echt succesvolle marketing of sales zal je de klant moeten aanspreken in zijn ...
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (9,4)
Rene Knecht
Communicatie verloopt anders dan vroeger, maar op LinkedIn zal je net als op Tinder op moeten vallen tussen de 100-en concurrenten. Hoe pak je dat effectief aan? Communicatie verloopt anders dan vroeger, maar op LinkedIn zal je net als op Tinder op moeten vallen tussen de ...
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (9,3)
Rene Knecht
Een prospect benadert jou. Je springt een gat in de lucht. Maar, is dit eenzijdig contactverzoek echt zo gunstig? Lees dit en maak het gunstig. Een prospect benadert jou. Je springt een gat in de lucht. Maar, is dit eenzijdig contactverzoek echt zo gunstig? Lees dit en maak ...
Jezelf niet identificeren met je product of oplossing  (8,1)
Rene Knecht
Kan je jezelf loslaten in een verkoopgesprek? Kan je de klant loslaten? Daar zit jouw sleutel tot verkoopsucces. Ontdek hoe dit werkt. Kan je jezelf loslaten in een verkoopgesprek? Kan je de klant loslaten? Daar zit jouw sleutel tot verkoopsucces. Ontdek hoe dit werkt.  ...
De voordelen van een vooruitziende blik 
Marianne van de Water
Je wil gewoon je ding doen, zeggen waar het op staat, zorgen dat je de afspraak maakt. Zo simpel is het. Waarom zou je moeten anticiperen in het telefoongesprek? Lees het hier. Je wil gewoon je ding doen, zeggen waar het op staat, zorgen dat je de afspraak maakt. Zo simpel ...
Van Klik naar Conflict? (9,8)
Rene Knecht
Gebeurt het wel eens dat je een goed contact hebt met de klant en ineens wordt het toch stil of ontstaat er uit het niets weerstand? Lees hier wat je dan kan doen. Gebeurt het wel eens dat je een goed contact hebt met de klant en ineens wordt het toch stil of ontstaat er uit ...
Laat de buitendienst niet binnen blijven. (6,6)
Marianne van de Water
Covid is weer overal. Buitendienst medewerkers zitten binnen, tegen al hun natuurlijke instincten in. Hoe zorg je dat ze met plezier klanten blijven binnenhalen? Covid is weer overal. Buitendienst medewerkers zitten binnen, tegen al hun natuurlijke instincten in. Hoe zorg je ...
Ben je als verkoper veilig voor je klant?  (10,0)
Rene Knecht
Je biedt iets wat je klanten echt nodig hebben, maar ze bewegen niet mee. Dan kan het zijn dat je niet "veilig" bent. Lees hier wat dat betekent en doe je voordeel met de tips. Je biedt iets wat je klanten echt nodig hebben, maar ze bewegen niet mee. Dan kan het zijn dat je ...
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (9,3)
Rene Knecht
Uw oplossing kan heel geschikt zijn voor uw klant, terwijl uw verhaal toch niet aankomt. Dan is de kans groot dat u niet de juiste motivatiefilters gebruikt. Lees hier wat te doen. Uw oplossing kan heel geschikt zijn voor uw klant, terwijl uw verhaal toch niet aankomt. Dan is ...
De deal creëren of najagen?! (9,3)
Rene Knecht
Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzicht van de klant. Leert u deals te creëren, dan ligt dat anders. Doe het anders, met deze tips. Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzichte van de klant. ...
Het benaderen van CEO’s via Linkedin (9,1)
Rene Knecht
In de hype van verkopen en leads generen via LinkedIn vergeten we dat de klassieke marketingtechnieken NIET werken. Lees hier hoe het anders kan. In de hype van verkopen en leads generen via LinkedIn vergeten we dat de klassieke marketingtechnieken NIET werken. Lees hier hoe ...
Waarom koude acquisitie wel van deze tijd is (7,8)
Marianne van de Water
Koude acquisitie is uit de mode, morsdood, dat doe je niet meer. Iedereen is tegenwoordig online. Vraag jij je stiekem ook af of dat waar is? – VO auteur Marianne van de Water presenteert haar expertise. ' Koude acquisitie is uit de mode, morsdood, dat doe je niet meer. ...
Van een online prospect een klant maken (9,6)
Rene Knecht
Social selling wordt vaak ingezet als leadgenerator, want als we eenmaal aan tafel zitten, dan lukt het wel. De praktijk wijst anders uit. Lees hier hoe je social selling in kunt zetten voor echt duurzaam rendement. Social selling wordt vaak ingezet als leadgenerator, want als ...
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (9,7)
Rene Knecht
Klanten creëren verhalen om hun status quo te rechtvaardigen. Aan u de taak om de klant dit verhaal te laten herschrijven, met u als leverancier in plaats van de concurrent. Ontdek hier hoe dat werkt. Klanten creëren verhalen om hun status quo te rechtvaardigen. Aan u de ...
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’  (8,1)
Victor Bonke
In Nederland vinden we tutoyeren heel gewoon, maar dat is het niet altijd. 1 keer teveel 'je' en u heeft uw acquisitie verbruid! Ontdek waar het mis gaat en hoe het beter kan. De vakkenvuller van 16 vraagt aan de mevrouw van 81 die ergens niet bij kan: 'Kan ik je helpen?"… ...
Omzet met videoconferencing (9,3)
Rene Knecht
Doordat we noodgedwongen niet meer face-to-face kunnen samenzitten met onze klanten kunnen we onze verkoopgesprekken op een andere manier gaan managen. #covid19 Doordat we noodgedwongen niet meer face-to-face kunnen samenzitten met onze klanten kunnen we onze verkoopgesprekken ...
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (7,4)
Victor Bonke
Onderzoek heeft aangetoond dat de eerste indruk al na een halve seconde ontsaat. Hoe gebruikt u deze wetenschap bij koude acquisitie? Salesmensen is in het verleden veelal geleerd dat het niet zoveel uitmaakt wat de eerste woorden zijn die uitgesproken worden aan de telefoon. ...
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (7,8)
Victor Bonke
De ene verkoper steekt er (te) veel tijd in. De andere doet er juist bijna niets aan. Deze 4 factoren bepalen hoeveel tijd u dient te besteden aan voorbereiding op koude acquisitie. Verkopen is geweldig, maar het verkopen voorbereiden vindt niet iedereen even leuk werk. Wat ...
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? (7,5)
Michel Hoetmer
De eerste 30 seconden zijn bepalend voor het verloop van een koud acquisitiegesprek via de telefoon. Wanneer het u lukt om de interesse te prikkelen heeft u een redelijke kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe doet u dat? De eerste 30 seconden zijn bepalend voor het verloop ...
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? (8,3)
Victor Bonke
De manier om te zorgen dat uw prospect naar u luistert? Benoem de ‘pijn’ van de klant! Lees hier hoe u dat in de praktijk kan brengen. De structuur van een (koud) telefoongesprek met een prospect vertoont in grote lijnen steeds een zelfde patroon: Begroeting Openingszin ...
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen (6,2)
Harro Willemsen
Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop. Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit zijn de belangrijkste 5 redenen waarom. Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop.  Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit ...
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie (8,3)
Victor Bonke
Koude acquisitie behoort tot één van de minst geliefde activiteiten binnen organisaties. Met deze zeven cruciale ingrediënten kunt u er toch een succes van maken. Koude acquisitie behoort tot één van de minst geliefde activiteiten binnen organisaties. Met deze zeven ...
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? (7,3)
Victor Bonke
Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of kan geven: de no-name policy. Hoe zorgt u ervoor dat u tóch in contact komt met een relevant persoon? Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of ...
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (8,4)
Victor Bonke
Uw primaire doel bij koude acquisitie is aan tafel komen. Maar als u die afspraak niet kunt inschieten, hoe kunt u dan toch scoren? Wanneer u een zakelijke propositie in de markt wilt zetten die meer kost dan een paar honderd euro, dan is meestal het doel van uw ...
De klant heeft zijn geloof verloren (8,8)
Rene Knecht
U weet zeker dat u de klant kunt helpen met het oplossen van een probleem. Alleen, de klant werkt niet mee. Hoe kunt u een klant helpen die niet geholpen wil worden? Tien, vijftien jaar geleden maakte ik deze trainersfout, die ook een verkopersfout is: vanuit mijn logica ...
“Bel ik gelegen?” (7,9)
Victor Bonke
Is de vraag "Bel ik gelegen?" een belangrijke beleefdheidsformule of schreeuwen om afwijzing? Is de vraag "Bel ik gelegen?" een belangrijke beleefdheidsformule of schreeuwen om afwijzing? Eén van de meest gestelde vragen tijdens trainingen over koude acquisitie, is of u als ...
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (8,2)
Victor Bonke
Na de eerste paar seconden irriteert u dit koude acquisitiegesprek al; uw nekharen gaan recht overeind staan, alle alarmbellen gaan rinkelen. Maar waarom gebeurt dat en hoe kunt u dat zelf vermijden? Na de eerste paar seconden irriteert u dit koude acquisitiegesprek al; uw ...
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie (7,8)
Harro Willemsen
Professionele acquisitie is aan een grondig herziening toe. Bestaande methoden zijn niet meer effectief en de AVG-wetgeving legt allerlei restricties op. Tijd dus voor een nieuwe aanpak. Begin met deze long read over de Par5 methode. Professionele acquisitie is aan een ...
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG (9,5)
Harro Willemsen
De nieuw AVG wetgeving houdt de gemoederen bezig en koud acquireren wordt er zeker niet makkelijker op. Ontdek in deze long read wat wel mag, en wat niet (meer). Het zal je niet ontgaan zijn dat vanaf 25 mei 2018 de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van ...
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (7,8)
Victor Bonke
Verkopers zijn dagelijks zo druk met allerlei activiteiten, dat het benaderen van nieuwe klanten er vaak bij in schiet. Hoe kunt u zorgen dat u voldoende tijd en ruimte maakt om nieuwe klanten te werven? Dagelijkse hectiek U heeft zich voorgenomen om uw to-do lijst eens flink ...
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie (6,9)
Victor Bonke
U weet dat u tijdens koude acquisitie vragen moet stellen en u weet dat open vragen beter werken dan gesloten vragen. Toch komen er steeds gesloten vragen uit uw mond… Hoe gaat u dat veranderen? U weet dat u tijdens koude acquisitie vragen moet stellen. U weet dat open ...
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (7,4)
Vladan Soldat
U zult ongetwijfeld al het een en ander hebben vernomen over de nieuwe privacywetgeving. Wat is precies de impact op uw werk als verkoper? U zult ongetwijfeld al het een en ander hebben vernomen over de nieuwe privacywetgeving. Wat is precies de impact op uw werk als verkoper? ...
In twee stappen bij de juiste contactpersoon (5,4)
Victor Bonke
Weten wie u precies moet hebben bij een prospect, is vaak de eerste slag bij koude acquisitie. Maar hoe komt u daar achter? Weten wie u precies moet hebben bij een prospect, is vaak de eerste slag bij koude acquisitie. Maar hoe komt u daar achter? U herkent de volgende ...
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden (8,4)
Victor Bonke
Koude acquisitie werkt niet als er allerlei afleiding is. Concentratie is een belangrijke voorwaarde voor succes. Maar hoe doet u dat? Sommige verkopers kunnen prospects koud bellen, terwijl om hen heen een enorme kakofonie heerst. Pratende collega's, andere bellers, rinkelende ...
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (7,7)
Harro Willemsen
Telefonische acquisitiegesprekken stranden vaak binnen een paar seconden. De reden hiervoor is telemarketeerskramp . Ontdek wat dit is en hoe u het kunt voorkomen. Vóór de invoering van het Bel-me-niet Register zijn we allemaal als consument lastiggevallen door onervaren, ...
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? (8,5)
Rene Knecht
Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle? Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle?   Bij verkoop aan large accounts wordt u ...
De klantgerichtheid bij mijn slager (8,7)
Richard van Houten
Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend. Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend. Ik stond bij mijn slager. De mij bekende verkoopster keek me aan met een blik van: "Als je nu effe ...
Wat zijn de geheimen van uw klant? (8,5)
Rene Knecht
Begrijpt u soms helemaal niets van de beslissingen van uw klant? Pas dan op voor een verborgen agenda. Begrijpt u soms helemaal niets van de beslissingen van uw klant? Pas dan op voor een verborgen agenda. Als ik aan mijn vrouw vraag: 'Zullen we samen naar stad gaan ...
Leer te dansen met kritische klanten (7,9)
Rene Knecht
Uw klant lijkt maar niet open te staan voor uw USP's, kennis en ervaring. Uw argumenten stuiten op een muur. Wat kunt u doen? Uw klant lijkt maar niet open te staan voor uw USP's, kennis en ervaring. Uw argumenten stuiten op een muur.  Wat kunt u doen? Hebt u ooit al ...
LinkedIn als lead-generator (8,7)
Victor Bonke
LinkedIn heeft in Nederland een grove 4 miljoen accounts. Hoe maakt u daar als verkoper optimaal gebruik van? LinkedIn heeft in Nederland een grove 4 miljoen accounts. Hoe maakt u daar als verkoper optimaal gebruik van? Waarschijnlijk zult u als verkoper LinkedIn wel kennen ...
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (8,2)
Marcel Hoefman
Topsport en topverkoop �" Louis van Gaal heeft vaak  duidelijk laten zien waar deze disciplines op elkaar lijken. Deze drie mantra's brachten hem succes. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben geen fan van Louis van Gaal. Zijn autoritaire gedrag vind ik ronduit ...
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (7,7)
Victor Bonke
Koude acquisitie is meestal niet onze grootste hobby. Hoe zorgt u ervoor dat u toch tijd maakt voor deze belangrijke taak? Koude acquisitie is meestal niet onze grootste hobby. Hoe zorgt u ervoor dat u toch tijd maakt voor deze belangrijke taak? Activiteiten die we niet zo ...
Koude acquisitie en de brief vooraf (7,5)
Victor Bonke
Ik krijg veel brieven waar ik niet om heb gevraagd. Soms belt een verkoper deze brief na. Heeft dit zin? Ik krijg veel brieven waar ik niet om heb gevraagd. Soms belt een verkoper deze brief na. Heeft dit zin? Waarschijnlijk herkent u het zelf ook wel, al die brieven en ...
Gij zult niet Liegen (8,4)
Rene Knecht
Waarom is het maatschappelijk aanvaard dat je tegen een verkoper mag liegen? En, belangrijker, hoe gaan wij daarmee om? Waarom is het maatschappelijk aanvaard dat je tegen een verkoper mag liegen? En, belangrijker, hoe gaan wij daarmee om? Samenlevingen en organisaties ...
Belscript: vloek of zegen? (8,4)
Victor Bonke
Wie belt als pratende computer verliest geheid klanten! Wat zegt dat over de waarde van belscripts voor B2B verkopers? Wie belt als pratende computer verliest geheid klanten! Wat zegt dat over de waarde van belscripts voor B2B verkopers? Het belscript is natuurlijk vooral ...
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie (8,0)
Victor Bonke
Weet u wat uw product uniek maakt? Datgene wat de klant er uniek aan vindt! Tips om uw USP’s optimaal in te zetten. Weet u wat uw product uniek maakt? Datgene wat de klant er uniek aan vindt! Tips om uw USP's optimaal in te zetten. Bij koude acquisitie, netwerkbijeenkomsten ...
Ziet uw klant u als autoriteit? (8,6)
Rene Knecht
Moet u de status van expert hebben voordat u bij de klant binnenstapt, of kunt u dergelijke geloofwaardigheid creëren tijdens het verkoopproces? Vijf tips voor meer autoriteit. Moet u de status van expert hebben voordat u bij de klant binnenstapt, of kunt u dergelijke ...
Wel of niet koud bellen met een script? (7,9)
Michel Hoetmer
Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig? Veel verkopers willen niets weten van scripts. Ze zijn toch geen robots?! Daar beginnen ze dus niet aan! Is dat verstandig? Wanneer ik bij de wastafel ...
De klant heeft een eigen willetje (8,8)
Rene Knecht
Wat u ook doet, een goede beslisser geeft de macht niet weg. Gebruik deze drie tips om uw doel te bereiken in plaats van “controle” over een gesprek te behouden. Wat u ook doet, een goede beslisser geeft de macht niet weg. Gebruik deze drie tips om uw doel te bereiken in ...
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie (7,8)
Victor Bonke
Dertig jaar ervaring met koud bellen en nog steeds af en toe onzeker en vertwijfeld? Jazeker, en daar kunt u van leren en wijzer van worden om zo weer betere resultaten te boeken. Dertig jaar ervaring met koud bellen en nog steeds af en toe onzeker en vertwijfeld? Jazeker, en ...
Wees voor uw klant het verloren ideaal (8,9)
Rene Knecht
Uw klant heeft pijn. Die wordt veroorzaakt door verkeerd gestelde verwachtingen. Maak opnieuw contact met verloren idealen en word het nieuwe houvast van uw klant. Uw klant heeft pijn. Die wordt veroorzaakt door verkeerd gestelde verwachtingen. Maak opnieuw contact met ...
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (9,0)
Rene Knecht
De prospect moet de verkoper vertrouwen. Omgekeerd moet de prospect betrouwbaar gedrag vertonen en zijn woord nakomen. Als verkoper verkoopt u daarom eerst een vertrouwensproces. De prospect moet de verkoper vertrouwen. Omgekeerd moet de prospect betrouwbaar gedrag vertonen en ...
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (8,0)
Victor Bonke
Verkopers die veel over de inhoud van het product of de dienst weten, hebben de neiging om bij koude acquisitie hun kennis te spuien. Ontdek waarom dat geen effectieve strategie is. Verkopers die veel over de inhoud van het product of de dienst weten, hebben de neiging om bij ...
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (9,0)
Rene Knecht
Door minder sturend te zijn krijgt u juist meer kracht. Door uw klant meer zelf te laten beslissen krijgt u meer medewerking. Is dit een paradox of zit er een (super)logica achter? Door minder te sturen krijgt u juist meer kracht. Door uw klant meer zelf te laten beslissen, ...
Bel-angst of motivatieprobleem? (7,9)
Michel Hoetmer
Er schijnt een groep mensen te zijn die anno nu toch nog bang is voor de telefoon: Verkopers! Of is er iets anders aan de hand? Er schijnt een groep mensen te zijn die anno nu toch nog bang is voor de telefoon: Verkopers! Of is er iets anders aan de hand? Er zijn nogal wat ...
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? (7,3)
Victor Bonke
PIIIEEEPPP!!! Geen onbekende voor de verkoper: ‘Dit is de voicemail van …, laat na de pieptoon ....’ En wat doet u dan: inspreken, of juist niet? PIIIEEEPPP!!! Geen onbekende voor de verkoper: 'Dit is de voicemail van …, laat na de pieptoon ....' En wat doet u dan: ...
Verhoog de productiviteit van uw hunters (8,4)
Victor Bonke
Hoe zorgt u als salesmanager ervoor dat uw waardevolle ‘hunters’ optimaal presteren binnen uw organisatie? Wat kunt u doen om hun productiviteit te optimaliseren? Hoe zorgt u als salesmanager ervoor dat uw waardevolle 'hunters' optimaal presteren binnen uw organisatie? Wat ...
Social Selling als internet dating?! (9,0)
Rene Knecht
Wie druk is op sociale media maar de interactie vergeet doet niets anders dan ouderwetse marketingpromotie. Lees hoe u social media kunt gebruiken zodat u er ook echt iets aan heeft. Wie druk is op sociale media maar geen acht slaat op de interactie doet niets anders dan ...
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet (8,4)
Victor Bonke
Wat moet u bij koude acquisitie wel en niet zeggen als ‘begroeting’? Is het relevant wat u daar precies zegt, of denkt u dat de prospect de eerste woorden toch niet hoort? Wat moet u bij koude acquisitie wel en niet zeggen als 'begroeting'? Is het relevant wat u daar ...
Vier missers bij koude acquisitie (7,8)
Victor Bonke
Welke dingen moet u vooral NIET doen bij koude acquisitie en wat WEL? Vier typische ‘missers’ en oplossingen voor hoe het beter kan, want ik neem aan dat u ook wel eens… Oeps, dat was de eerste misser al. Welke dingen moet u vooral NIET doen bij koude acquisitie en wat ...
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? (7,7)
Victor Bonke
Regelmatig krijg ik deze vraag over koud bellen: "Moet ik vragen of de prospect terugbelt als ik hem niet aan de lijn krijg?" Hoe zou u deze vraag beantwoorden? Beter nog: wat zou u doen als prospect? Regelmatig krijg ik deze vraag over koude acquisitie: "Moet ik vragen of de ...
Interactie die denkt voor de klant (8,2)
Michel Hoetmer
Janet, een vertegenwoordigster van Star Webdesign, belt een prospect. Het bedrijf maakt onderdeel uit van een grote multinational. Ze komt terecht bij Ria van Dam, hoofd marketing communicatie. Daarop ontspint zich het volgende, merkwaardige gesprek. Janet, een ...
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (8,9)
Rene Knecht
De waarde van uw oplossing wordt gecreëerd in het verkoopproces. Uiteindelijk beslist de klant welke waarde uw oplossing heeft. Hoe kunt u die beslissing beïnvloeden? De waarde van uw oplossing wordt gecreëerd in het verkoopproces. Uiteindelijk beslist de klant welke waarde ...
Trekken aan dode paarden (8,3)
Victor Bonke
Koud bellen vraagt om doorzettingsvermogen, maar HOE LANG we achter een prospect moeten blijven aanjagen is veel minder duidelijk. Hier drie cruciale factoren bij het onderscheiden van dode paarden en gezonde veulens. Koud bellen vraagt om doorzettingsvermogen, maar HOE LANG ...
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (8,5)
Michel Hoetmer
Koud bellen of social media marketing? Laat u niet misleiden, het een is niet dood, het ander geen wondermiddel. Koud bellen of social media marketing? Laat u niet misleiden, het een is niet dood, het ander geen wondermiddel. Hoe vaak is koud bellen al niet dood verklaard? ...
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (7,9)
Marcel Hoefman
Werkt het niet meer om zo maar te gaan bellen? Fout! De volgende praktijktips tonen aan dat u het effect van koud bellen zelf in de hand heeft. Werkt het niet meer om zo maar te gaan bellen? Fout! De volgende praktijktips tonen aan dat u het effect van koud bellen zelf in de ...
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing (8,0)
Rene Knecht
Klanten geloven niet meer in oplossingen en zoeken in plaats daarvan een leverancier. Uw grootste concurrent wordt dan de status quo, ofwel het ‘niet veranderen'. Tenzij u de inkoopcriteria kunt beïnvloeden. Klanten geloven niet meer in oplossingen en zoeken in plaats ...
Onorthodoxe binnenkomers  (7,6)
Richard van Houten
In de verkoop is creativiteit belangrijk. Het kan de aandacht van uw klant trekken zodat u niet snel meer wordt vergeten. Maar hoe komt u nou met iets wat zij nog niet eerder hebben meegemaakt? Creativiteit is ongelooflijk belangrijk in de verkoop. Raak klanten eens met iets ...
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken (6,6)
Victor Bonke
LinkedIn geeft u inzicht in het netwerk van uw netwerk. Met name uw tweedelijns contacten zijn daarbij van groot belang. Maar hoe kunt u die nu benutten voor acquisitie? LinkedIn geeft u inzicht in het netwerk van uw netwerk. Met name uw tweedelijns contacten zijn daarbij van ...
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (9,1)
Rene Knecht
Verkopen is het gemakkelijkst als er concurrentie is. Maar wat als uw product te nieuw is en de klant niet kan vergelijken? Verkopen is het gemakkelijkst als er concurrentie is. Maar wat als uw product te nieuw is en de klant niet kan vergelijken? Op het ondernemers bootcamp ...
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes (6,6)
Victor Bonke
Wanneer u als verkoper koude acquisitie gaat plegen, dan is een goede voorbereiding het halve werk. Zoals de Engelsen zeggen: Failing to prepare is preparing to fail. Maar HOE gaat u zich dan voorbereiden? Wanneer u als verkoper koude acquisitie gaat plegen, dan is een goede ...
Doelen stellen of doelloos bellen? (7,5)
Victor Bonke
Voetballen zonder dat 'scoren' het doel is – vreemd hè?! Dat kunnen we ons niet goed voorstellen. Toch doen we dat als verkopers regelmatig: doelloos bezig zijn. Alsof koude acquisitie wel zonder 'scoren' kan. Voetballen zonder dat 'scoren' het doel is – vreemd hè?! Dat ...
Focus bij goede klanten op de beslissers (8,3)
Rene Knecht
Nadat u heeft vastgesteld of u met een potentieel goede klant te maken heeft komt de vraag: Waar zitten de beslissers? Om ze te vinden moet u leren het gedrag van beslissers te herkennen. Nadat u heeft vastgesteld of u met een potentieel goede klant te maken heeft komt de ...
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (6,8)
Victor Bonke
Authentiek zijn is heel belangrijk bij koude acquisitie. Wanneer u zich anders voordoet dan u bent, valt u vroeg of laat door de mand. Maar hoe blijft u aan de telefoon authentiek? Authentiek zijn is heel belangrijk bij koude acquisitie. Wanneer u zich anders voordoet dan u ...
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie (8,4)
Rene Knecht
Hoe kunt u zich als verkoper differentiëren in het verkoopproces? Welke vragen horen daarbij en hoe ontstijgt u het product-niveau? Hoe kunt u zich als verkoper differentiëren in het verkoopproces? Welke vragen horen daarbij? Hoe ontstijgt u het product-niveau? De ...
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (6,5)
Victor Bonke
Bij koude acquisitie volgt na de begroeting steevast de ‘openingszin’. Een zin die zo belangrijk is dat menigeen er flink mee worstelt. Wat werkt wel en wat werkt niet? Bij koude acquisitie volgt na de begroeting steevast de 'openingszin'. Een zin die zo belangrijk is dat ...
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? (7,7)
Victor Bonke
Enthousiasme is een van de succesfactoren bij koude acquisitie. Toch lukt het weinigen dit goed over te brengen. Zorg voor meer enthousiasme met deze 5 tips. Enthousiasme is een van de succesfactoren bij koude acquisitie. Toch lukt het weinigen dit goed over te brengen. Zorg ...
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie (7,5)
Victor Bonke
Er zijn dagen en tijdstippen waarop uw koude acquisitie effectiever zal zijn dan op andere momenten. Wat zijn goede tijden en wat zijn slechte(re) tijden? Er zijn dagen en tijdstippen waarop uw koude acquisitie effectiever zal zijn dan op andere momenten. Wat zijn goede tijden ...
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (6,5)
Victor Bonke
Koude acquisitie is voor menig verkoper niet bepaald een hobby. Drie tips voor salesmanagers die hun teams willen motiveren om regelmatig te blijven bellen. Koude acquisitie is voor menig verkoper niet bepaald een hobby. Drie tips voor salesmanagers die hun teams willen ...
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (8,2)
Rene Knecht
Als u prospects voor de eerste keer benadert, zijn ze vaak helemaal niet bezig met een probleem dat u kunt oplossen. Zender en ontvanger zitten op verschillende frequenties. Hoe stemt u goed af? Als u prospects voor de eerste keer benadert, gebeurt het vaak dat ze helemaal ...
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? (7,7)
Victor Bonke
Bij koude acquisitie is de neiging vaak groot om ‘alle’ diensten of producten aan te bieden door de telefoon, zodat er altijd wel ‘iets bij zit’ dat aanslaat. Dat werkt vaak averechts. Maar wat biedt u dan wel aan? Bij koude acquisitie is de neiging vaak groot om ...
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? (7,2)
Victor Bonke
Je kunt op dit moment de kranten en vakbladen niet openslaan of er wordt wel iets geschreven over LinkedIn of over Social Media in het algemeen. Toch lijkt het erop dat veel verkopers LinkedIn nog links laten liggen. Is dat terecht? Wat is de kracht van LinkedIn bij het ...
Calimero-effect bij koud bellen (6,8)
Victor Bonke
Voelt u zich als verkoper wel eens te klein voor de organisatie die u belt? Dan hebt u last van wat ik het Calimero-effect noem. Enkele tips om het klagerige 'zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk' uit uw systeem te krijgen. Voelt u zich als verkoper wel eens ...

Meer dan 100 resultaten gevonden, verfijn uw zoekopdracht om de resultaten te beperken
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..