|
31
zoekresultaten voor "Consultative Selling"
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (9,7)
Rene Knecht
Klanten creëren verhalen om hun status quo te rechtvaardigen. Aan u de taak om de klant dit verhaal te laten herschrijven, met u als leverancier in plaats van de concurrent. Ontdek hier hoe dat werkt. Klanten creëren verhalen om hun status quo te rechtvaardigen. Aan u de ...
Verkopen met een “glazen bol” (9,2)
Rene Knecht
Beleidsmakers die deals tekenen zoeken eerder een trusted advisor dan een verkoper. Hoe wordt u dat in de hun ogen? Ontdek hier hoe u hen de toekomst kan voorspellen. Beleidsmakers die deals tekenen zoeken eerder een trusted advisor dan een verkoper. Hoe wordt u dat in hun ...
Bent u oplossingsgericht of procesgericht? (8,0)
Toine Simons
Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen. Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen. Een ...
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (7,6)
Toine Simons
Consultative Selling of Solution Selling? Het maakt niet uit. Beide methodes hebben dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren wij 7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten. Begin jaren ‘80 werd in de Verenigde Staten de meerwaarde onderkend van een nieuwe, ...
Niet verkopen, maar waarde aantonen (8,5)
Toine Simons
Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? Pas dan uw strategie aan met deze tips. Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? ...
Breng uw klant in trance (9,4)
Rene Knecht
Hoe krijgen we een emotioneel proces rationeel onder controle? Ontdek hier het antwoord en verhoog uw closing rates. Hoe krijgen we een emotioneel proces rationeel onder controle? Ontdek hier het antwoord en verhoog uw closing rates. Waarom houdt u van uw partner?, of ...
Veranderende eisen aan verkopers (6,8)
Ronald van den Berg
Veranderende omstandigheden stellen aanvullende eisen aan verkopers. Over welke kwaliteiten moet een verkoper beschikken om in hedendaagse, dynamische en competitieve markten succesvol te zijn en te blijven? Veranderende omstandigheden stellen aanvullende eisen aan verkopers. ...
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? (7,3)
Michel Hoetmer
Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopproces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Dat is dankzij Neil Rackham en zijn SPIN-methode veranderd. Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopgesprek proces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Tot ...
Klanten kopen ondanks uw presentatie (2,7)
Enno van Kersen
Vroeger bestond het verkoopproces uit twee stappen: presenteren en afsluiten. In de jaren tachtig kwam daar door bedrijven als Xerox en IBM een derde stap bij: vragen stellen aan de prospect om er achter te komen wat hun behoefte is, de consultative selling-aanpak. In de jaren ...
In deze tijd moet je vooral Vercoöpen (4,7)
Redactie Verkopersonline.nl
Vercoöpen: het aanwenden van coöperatief gedrag komt haast in geen enkele salestraining aan de orde. Grijp daarom nu de kans om als een van de eersten u op dit gebied te onderscheiden. Let op het werkt echt! Vercoöpen: het aanwenden van coöperatief gedrag komt haast ...
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek (6,5)
Peter Stinckens
Spin® is een veel gebruikte vraagtechniek, bedoeld voor verkoop van grote producten en services. Groot in de zin van producten met grote waarde. Het acroniem staat voor: Situatie, Probleem, Implicatie en Need payoff vragen. Spin werd in 1988 ontwikkeld door de ...
Grote orders binnenhalen (6,1)
Vladan Soldat
Bespreking van het het boek "SPIN Verkooptechniek" waarin de schrijver, Neil Rackham, uitlegt hoe u grote orders kunt binnenhalen. SPIN Verkooptechniek- Neil Rackham Grote orders binnenhalen? Neil Rackham legt in zijn boek "SPIN Verkooptechniek" stap voor stap uit hoe u dat ...
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma (8,8)
Toine Simons
Salesprofessionals vragen niet snel naar zaken waarvoor hun portfolio geen oplossing biedt. Het lijkt niet niet logisch. Waarom zouden ze??! Lees het hier. Salesprofessionals vragen niet snel naar zaken waarvoor hun portfolio geen oplossing biedt. Het lijkt niet niet logisch. ...
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (8,0)
Toine Simons
Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces. In de 30 jaar dat ik de commerciële resultaten van sales managers en sales consultants volg, heb ik gezien dat ...
Pak kansen met wat mis gaat
Toine Simons
Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier waarom en hoe. Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier ...
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (8,6)
Toine Simons
Samen met de klant de beste oplossing ontwikkelen, dat is de toekomst van sales. Duik mee in de theorie van het Co-kwalificeren. Samen met de klant de beste oplossing ontwikkelen, dat is de toekomst van sales. Duik mee in de theorie van het Co-kwalificeren. Dienstverleners ...
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (8,8)
Toine Simons
Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw verkoopgesprekken. Lees verder, pak de regie en verhoog uw effectiviteit! Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw ...
Houd uw baby in uw tas (8,8)
Toine Simons
Halverwege een verkoopgesprek begint uw oplossing aan u te trekken als een huilende baby. Geeft u toe, dan is de kans groot dat u wordt afgeserveerd. Hoe dan wel? Halverwege een verkoopgesprek begint uw oplossing aan u te trekken als een huilende baby. Geeft u toe, dan is de ...
We verkopen verandering (8,3)
Harro Willemsen
Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient over iets heel anders te praten dan uw product. Wat, en hoe, dat ontdekt u hier. Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient ...
‘Sales’ bestaat niet (8,9)
Harro Willemsen
Er bestaat geen salesmethodiek die voor iedere situatie inzetbaar is. Toch wordt ‘sales’ in trainingen en artikelen vaak zo benaderd. 4 tips om de valkuilen hiervan te omzeilen en uzelf doelgericht te ontwikkelen. Er bestaat geen salesmethodiek die voor iedere situatie ...
De eerste belangrijke stap naar de order (7,8)
Peter Stinckens
Met verkooptechnieken, productkennis en andere 'harde' vaardigheden komt u niet ver, als u geen connectie heeft met de klant. Vijf basisregels voor hoe u die maakt. Met verkooptechnieken, productkennis en andere 'harde' vaardigheden komt u niet ver, als u geen connectie heeft ...
Een onvoorbereid verkoopgesprek (4,5)
Redactie Verkopersonline.nl
Een paar jaar geleden was ik in Nederland, om samen met een verkoper van een belangrijk IT bedrijf klantenbezoeken af te leggen. Wat was het doel van deze 'onderneming?' Observeren van de dagelijkse verkooprealiteit De bedoeling was: de dagelijkse verkooprealiteit ...
New times in Business / New times in Sales (7,4)
Hans Oelen
New times in Business / New times in Sales. Het waarom, dat is maar de vraag, maar wat me duidelijk is, is dat mensen altijd de neiging hebben om zaken steeds maar weer ingewikkelder te maken dan ze zijn. Is het nodig? Nee, volstrekt niet. Graag neem ik je mee in een serieuze ...
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (8,6)
Toine Simons
Als verkoper zet u dagelijks uw talenten in. U weet ook waar u minder goed in bent. Het is alleen de vraag of dat wel klopt. Duik in uw onderbewuste en ontdek waar kansen liggen voor meer succes. Veel mensen hebben het idee dat we in een commerciële rol alleen duurzaam ...
‘Agile’ verkopen (9,3)
Toine Simons
‘Niet wat de klant vraagt, maar wat de klant nodig heeft.’ Traditionele dienstenverkoop verliest haar kracht. Ontdek hier het antwoord op de ontwikkelingen in inkoop-land. ‘Niet wat de klant vraagt, maar wat de klant nodig heeft.’ Traditionele dienstenverkoop verliest ...
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (7,8)
Toine Simons
Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant. Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een ...
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (8,1)
Toine Simons
De gunfactor heeft vaker wel dan niet een verlammende uitwerking. Een afhankelijke opstelling en gelatenheid zijn het gevolg. Pak de regie terug met deze tips. De gunfactor kan een verlammende uitwerking hebben. Een afhankelijke opstelling en gelatenheid zijn het gevolg. Pak ...
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (6,8)
Toine Simons
Veel salestrainingen halen hun eigen doelstellingen niet. 30 jaar ervaring leveren de nodige inzichten en tips op als het gaat om ‘hoe komt dat?’ en vooral, ‘hoe kan het beter?’. Veel salestrainingen halen hun eigen doelstellingen niet. 30 jaar ervaring leveren de ...
Het gatekeeper dilemma (8,2)
Toine Simons
U hebt de beslissers nodig aan tafel, maar uw gesprekspartner voelt zich gepasseerd. Herkenbaar? Tips hoe u samen bij de DMU uitkomt. Ergens halverwege het verkoopgesprek vraag ik wie de eindbeslissing neemt. ‘Ja, uhhh dat is de commercieel directeur’ zegt mijn ...
Duik in uw Commerciële DNA (9,0)
Toine Simons
Een prangende vraag voor veel salesprofessionals: Uw sterke kanten verder ontwikkelen, of juist uw zwakke kanten sterker maken? Duik in uw Commerciële DNA en ontdek waar kansen liggen voor meer succes. Veel mensen hebben het idee dat we in een commerciële rol alleen duurzaam ...
Toch scoren als u de deal verliest (7,2)
Toine Simons
Het lijkt of sales alleen goud kent: de deal. Niets is minder waar. De lessen die u leert zijn uw zilver. Tips om goede tweede te worden. Het lijkt of sales alleen goud kent: de deal. Niets is minder waar. De lessen die u leert zijn uw zilver. Tips om goede tweede te worden. ...
|
|