Alle artikelen over Verkoopstrategie

'De korting is uitverkocht' Prijsbezwaren - 8,4 (13 stemmen) - 3 reacties De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde?
Lees verder..
De klant bepaalt wat ie betaalt?! Creativiteit in de Verkoop - 8,8 (4 stemmen) 'Waardebepaling achteraf', bekend mee? Het kan u meer opleveren dan menigeen denkt. Ontdek hier waarom, en hoe.
Lees verder..
Moeilijk bereikbare prospects benaderen Acquisitie - 10,0 (1 stemmen) Social selling is een mooie manier om in contact te komen met prospects, maar niet al je contactpersonen zijn actief op social media. Lees hier welke andere kanalen effectief zijn om toch aan tafel te komen.
Lees verder..
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! Veranderingen in de Verkoop - 9,0 (7 stemmen) - 1 reacties Covid-19 is nieuw en daarmee lijkt alles anders te worden. ‘Het nieuwe verkopen’; bestaat het, en zo ja, wat moet je er dan mee? Een analyse en tips.
Lees verder..
Zonder pijn kun je niks verkopen Acquisitie - 8,1 (16 stemmen) - 2 reacties Wil je succesvol nieuwe klanten vinden en cross sellen bij bestaande klanten, dan moeten ze pijn ervaren. Het opstellen van een painlist is hierbij een handige tool. Lees er alles over en ga direct met de tips aan de slag.
Lees verder..
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude Acquisitie - 7,9 (18 stemmen) - 1 reacties De ene verkoper steekt er (te) veel tijd in. De andere doet er juist bijna niets aan. Deze 4 factoren bepalen hoeveel tijd u dient te besteden aan voorbereiding op koude acquisitie.
Lees verder..
Verkopen met een “glazen bol” Acquisitie - 9,1 (17 stemmen) Beleidsmakers die deals tekenen zoeken eerder een trusted advisor dan een verkoper. Hoe wordt u dat in de hun ogen? Ontdek hier hoe u hen de toekomst kan voorspellen.
Lees verder..
Hoe sluit u een topdeal? Verkopen aan grote klanten - 7,5 (4 stemmen) Grote orders kunnen heel veel tijd kosten. Wanhoop niet en word niet ongeduldig. Want met deze tips sluit u zo’n mooie deal succesvol af.
Lees verder..
De deal creëren of najagen?! Koude acquisitie - 9,4 (9 stemmen) Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzicht van de klant. Leert u deals te creëren, dan ligt dat anders. Doe het anders, met deze tips.
Lees verder..
High end klanten – 5 strategieën Verkoopstrategie - 9,0 (6 stemmen) Je omzet eens flink verhogen? Kijk eens naar je mogelijkheden bij high end klanten. Gebruik deze tips en ervaringen om een vliegende start te maken.
Lees verder..
Te happig overkomen bij de klant Voorbereiding - 7,3 (20 stemmen) Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op uw BAZO, dan ervaart u veel profijt en rust.
Lees verder..
Verkopen als adviseur, kan dat wel? Adviserend Verkopen - 7,8 (34 stemmen) - 7 reacties Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant.
Lees verder..
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen Koopmotieven - 9,8 (36 stemmen) - 1 reacties Als u een klant wilt overtuigen, kunt u beter geen standaard USP’s gebruiken. Case stories zijn veel krachtiger. Wat dit zijn en hoe ze werken leest u in dit artikel.
Lees verder..
De duivelse details maken de topverkoper Communicatie - 8,2 (44 stemmen) - 2 reacties Weet u hoe groot het verschil is tussen de beste verkoper en een gemiddelde verkoper? Klein! Welke details maken het verschil?
Lees verder..
Help! Mijn klant wil nadenken Verkoopstrategie - 8,3 (31 stemmen) - 1 reacties Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen?
Lees verder..
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen Verkoopstrategie - 7,9 (16 stemmen) Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin speltechnieken en -strategieën zijn vastgelegd. Een playbook voor het salesteam helpt je verkopers naar de eredivisie. Ontdek hoe in deze longread.
Lees verder..
Stuurloos zonder salesfilosofie Salesmanagement - 9,6 (25 stemmen) - 3 reacties Zonder salesfilosofie vaar je blind. Maar wat is het en wat doe je ermee? Gebruik deze how to voor salesmanagers om je team mee te nemen naar meer verkoopsucces.
Lees verder..
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? Concurrentie - 8,0 (1 stemmen) Uw concurrent ter sprake brengen kan een hachelijke zaak zijn. Lees hier drie strategieën waarmee u uw concurrent succesvol kunt inzetten bij verkoopgesprekken.
Lees verder..
De order veilig stellen in de pre-sales fase Acquisitie - 8,4 (14 stemmen) Onlangs had ik een software demo die niet over de software bleek te gaan. Waarover dan wel? De deal sluiten in de pre-salesfase!
Lees verder..
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ Verkoopstrategie - 8,6 (11 stemmen) - 2 reacties Samen met de klant de beste oplossing ontwikkelen, dat is de toekomst van sales. Duik mee in de theorie van het Co-kwalificeren.
Lees verder..
Durft u deze 3 vragen te stellen? Kwalificeren - 9,0 (21 stemmen)
Niet verkopen, maar waarde aantonen Consultative Selling - 8,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,8 (6 stemmen)
Wat verkoopt ú eigenlijk? Klantbehoefte - 9,1 (39 stemmen)
7 strategieën tegen manipulatie Psychologie in de verkoop - 8,7 (26 stemmen)
Het gatekeeper dilemma Gatekeeper - 8,2 (12 stemmen) - 1 reacties
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (24 stemmen)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme Verkoopsucces - 8,8 (4 stemmen)
Groot denken en groot blijven roepen Verkoopstrategie - 9,0 (7 stemmen)
Meer sales? Denk als een topcoach! Verkooptechniek - 9,0 (9 stemmen) - 5 reacties
Het verkoopgeheim van de veilingmeester Verkoopstrategie - 7,8 (19 stemmen) - 1 reacties
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties
Praat u met een blocker of een mobilizer? Verkoopstrategie - 9,7 (19 stemmen)
Gek op aanbiedingen Prijs - 8,1 (16 stemmen)
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties
Een offerte verkoopt... niets Offertes - 8,1 (39 stemmen)
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,4 (18 stemmen)
De psychologie van prijzen Prijs - 8,7 (18 stemmen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? Verkooptechniek - 9,7 (46 stemmen) - 2 reacties
De commerciële vakspecialist Sales Management - 8,3 (8 stemmen)
Verkooptargets en tijdsinvestering Verkoopstrategie - 9,4 (8 stemmen)
Winnen op waarde, durft u? Prijs - 9,0 (27 stemmen) - 3 reacties
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur Verkoopleiding - 7,5 (13 stemmen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen LinkedIn - 8,9 (9 stemmen) - 2 reacties
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director Verkoopleiding - 8,0 (3 stemmen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager Verkoopleiding - 6,3 (18 stemmen) - 1 reacties
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! Verkoopstrategie - 7,8 (29 stemmen)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop Verkoopstrategie - 7,7 (19 stemmen) - 1 reacties
Met dit wapen verslaat u prijsvechters Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties
Geloof of kennis: wat brengt u verder? Sales Management - 9,5 (47 stemmen) - 1 reacties
Focus op de 2e verkoop Klantenbinding - 9,5 (11 stemmen)
Optimaal hunten én farmen Verkopersprofiel - 8,4 (18 stemmen)
Geen slapende honden wakker maken Concurrenten - 9,3 (3 stemmen)
Dat hebben we al eens geprobeerd Verkoopstrategie - 7,5 (19 stemmen) - 3 reacties
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,7 (55 stemmen) - 9 reacties
Wees geen Kamikaze-verkoper Toegevoegde waarde - 8,3 (11 stemmen)
Klanten en andere ergernissen Klantenservice - 7,0 (20 stemmen) - 4 reacties
Verkoopstrategieën Verkoopstrategie - 5,4 (53 stemmen) - 10 reacties
Plan B: uw alternatieve verkoopplan Verkoopstrategie - 7,5 (17 stemmen)
De klant staat centraal! Verkoopstrategie - 7,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..