Alle artikelen over Gesprekstechniek

De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? Acquisitie - 9,6 (26 stemmen) - 1 reacties Uw gesprekspartner is doorgaans niet de enige beslisser. De achterban speelt een belangrijke rol bij de beslissing. Hoe kunnen wij hen beïnvloeden?
Lees verder..
Zit uw klant in transformatie? Behoeften bepalen - 9,8 (28 stemmen) Besparingen of verhoogde effectiviteit alleen zijn onvoldoende redenen om te investeren in een oplossing. Klanten geven pas geld uit als ze een transformatie willen.
Lees verder..
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen Verkoopgesprek - 8,9 (25 stemmen) - 3 reacties Hoe groot acht u uw kans wanneer u precies hetzelfde klinkt als al die andere verkopers? Ontdek hoe het anders kan.
Lees verder..
De 4x4 vragenmatrix Vragen stellen - 9,4 (17 stemmen) Met de 4x4 vragenmatrix kunt u altijd nuttige en verdiepende vragen samenstellen. Die vormen de opmaat voor een inhoudelijk scherp en uitdagend gesprek met uw klanten. Ontdek hier hoe het werkt.
Lees verder..
De klant heeft zijn geloof verloren Koude Acquisitie - 8,8 (32 stemmen) - 1 reacties U weet zeker dat u de klant kunt helpen met het oplossen van een probleem. Alleen, de klant werkt niet mee. Hoe kunt u een klant helpen die niet geholpen wil worden?
Lees verder..
Leer van tweedehands autoverkopers Prijsbezwaren - 7,5 (42 stemmen) - 3 reacties Aan prijsbezwaren valt niet te ontkomen. Hoe bereidt u zich daar effectief op voor? Leer van ervaren verkopers van tweedehands auto's.
Lees verder..
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven Overtuigen - 9,8 (4 stemmen) U sluit een deal pas als de klant ook geeft in het proces. Daarom mag u niet te snel toegeven en in uw kaarten laten kijken. Leer het geheim van beïnvloeden en overtuigen.
Lees verder..
Maak van ieder bezwaar een kans Bezwaren - 7,8 (17 stemmen) - 5 reacties Alle mogelijk vormen die bezwaren van prospects kunnen aannemen, hebben één ding gemeen: U kunt er anders tegenaan gaan kijken.
Lees verder..
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! Bezwaren - 8,3 (21 stemmen) Bezwaren: dagelijkse kost voor de verkoper en toch vaak lastig te verteren. Drie technieken en een andere perspectief voor effectief omgaan met bezwaren.
Lees verder..
Valkuil in de verkoop: te veel advies Verkoopgesprek - 8,6 (17 stemmen) - 2 reacties Voor advies naar de specialist, maar mét dat advies kopen bij de concurrent; het komt in alle verkoop branches voor. Omzeil die valkuil met deze 6 tips.
Lees verder..
Bezwaren en tegenwerpingen Acquisitie - 7,1 (40 stemmen) “Nee dank u, we zijn tevreden met de huidige leverancier...” Vast herkenbaar, maar niet het einde. In vier stappen kunt u verder met uw gesprek.
Lees verder..
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties Bij het verkopen speelt taal vrijwel constant een belangrijke rol. En toch letten we er zo weinig op. Laat u nogmaals overtuigen van het belang van uw taalgebruik.
Lees verder..
De 10 slechtste salesvragen Verkooptechniek - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties Vragen stellen is essentieel in het verkoopvak. Maar sommige vragen zorgen ervoor dat gesprekken stroef verlopen of de verkeerde onderwerpen aan de orde komen. Hier de 10 vragen die u het beste kunt vermijden op een rijtje.
Lees verder..
Word een onnatuurlijk goede verkoper Klantbehoefte - 8,0 (49 stemmen) - 8 reacties Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te horen wat wij willen horen. Maar in de verkoop werkt dit niet. Hoe dan wel? 7 tips!
Lees verder..
Activeer uw ingebouwde leugendetector Intuïtie - 8,5 (30 stemmen) - 5 reacties Het gebeurt regelmatig: we denken dat de klant gaat kopen, maar toch verliezen wij de order. Hadden we dit kunnen zien aankomen?
Lees verder..
Feedback – mét verbinding! Feedback - 8,0 (10 stemmen) - 1 reacties Feedback? Een waardevol middel om uw relaties te behouden en te versterken. Maar let op wat u doet en zegt. Tips en voorbeelden om averechtse effecten tegen te gaan.
Lees verder..
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek Cold Calling - 8,5 (20 stemmen) - 3 reacties Telefonische acquisitie is best spannend, maar teveel spanning kan succes blokkeren, zeker aan de telefoon. Dus hoe zorgt u ervoor dat u ontspannen overkomt?
Lees verder..
Hoe wordt uw klant beïnvloed? Acquisitie - 9,1 (17 stemmen) - 1 reacties Harde voordelen zijn niet doorslaggevend voor een klant. Beslissers worden meer beïnvloed door mensen die ze vertrouwen. Hoe boort u dat potentieel aan?
Lees verder..
Maak het verschil, bereidt u goed voor! Voorbereiding - 7,9 (15 stemmen) - 1 reacties Een goede salesmeeting begint al achter uw bureau, met één van de meest waardevolle salestools: de voorbereiding.
Lees verder..
Een goede verkoper let op zijn woorden Beïnvloeden - 9,1 (17 stemmen) - 3 reacties In de verkoop is het gesprek uw belangrijkste werktuig, maar hebt u enig idee hoeveel impact uw woorden kunnen hebben? Deze kennis is van onschatbare waarde bij het overtuigen van uw klant.
Lees verder..
Leer te dansen met kritische klanten Koude Acquisitie - 7,9 (45 stemmen) - 3 reacties
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? Feedback - 7,3 (15 stemmen) - 4 reacties
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? Intuïtie - 9,0 (40 stemmen) - 3 reacties
Ziet uw klant u als autoriteit? Koude Acquisitie - 8,6 (27 stemmen) - 3 reacties
De klant heeft een eigen willetje Koude Acquisitie - 8,8 (38 stemmen) - 3 reacties
Bereidt u zich voor zoals Obama? Voorbereiding - 6,7 (16 stemmen)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog Koude Acquisitie - 9,0 (18 stemmen) - 3 reacties
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? Koude Acquisitie - 8,0 (28 stemmen) - 6 reacties
Verkoop niet zoals uw CEO Verkooptechniek - 8,8 (49 stemmen) - 2 reacties
Zin en onzin van open vragen Vragen stellen - 7,6 (22 stemmen) - 4 reacties
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas Solliciteren in de Verkoop - 9,2 (23 stemmen)
Sluit uw verkoopgesprek af met een deal Afsluittechnieken - 7,8 (37 stemmen) - 1 reacties
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips Koude Acquisitie - 9,1 (39 stemmen) - 11 reacties
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? Overtuigen - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen Onderhandelen - 7,8 (17 stemmen) - 4 reacties
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ Bezwaren - 4,4 (42 stemmen) - 9 reacties
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? Koude Acquisitie - 6,5 (17 stemmen)
Bezwaren tegen een techniek Bezwaren - 7,5 (39 stemmen) - 4 reacties
Nu even niet! Verkoopgesprek - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
De kracht van uw eigen territorium Psychologie in de verkoop - 6,9 (13 stemmen) - 11 reacties
Misser: te weinig aandacht voor de klant Klantenpsychologie - 7,1 (30 stemmen) - 1 reacties
Uw voice-mail als verbale handtekening Voicemail - 6,9 (95 stemmen) - 24 reacties
Ontdek het gevoel van de klant Klantencontact - 8,3 (8 stemmen) - 2 reacties
Gesprekstechniek bij bezwaren Tegenwerpingen - 7,7 (87 stemmen) - 14 reacties
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen Succesfactoren - 7,2 (34 stemmen) - 2 reacties
Topverkopers zijn topversierders Verkoopgesprek - 7,0 (96 stemmen) - 36 reacties
Diep ademhalen voordat u begint met spreken Telefoontechniek
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..