|
|
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren?
Motivatie - 8,4 (5 stemmen) - 1 reacties
Graag willen wij weten wat jij doet als je even wat minder motivatie voelt. Stort je hart uit of geef wat tips aan je collega sales professionals.
|
Lees verder..
|
|
|
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten
Moeilijke klanten - 8,5 (24 stemmen)
Iedere verkoper kent ze wel: klanten met dominant of afstandelijk gedrag, eigenwijze klanten of klanten die overal over twijfelen, ronduit respectloze klanten… Lees hier hoe u daarmee om kunt gaan.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen in de vakantie: een verrassend andere aanpak voor meer succes
Problemen met Verkopen - 7,1 (28 stemmen) - 1 reacties
Wat doen succesvolle verkopers anders tijdens de lastige vakantieperiode? Drie tips om frustratie in vakantietijd te vermijden.
|
Lees verder..
|
|
|
Stop met zeuren, ga bellen
Cold Calling - 8,1 (89 stemmen) - 15 reacties
Koude acquisitie is voor veel salesmensen hun grootste nachtmerrie. Overwin uw innerlijke weerstand met deze adviezen.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten
Verkoopsucces - 9,5 (30 stemmen) - 1 reacties
Marketing en Sales werken in veel organisaties niet optimaal samen. De belangrijkste oorzaken op een rijtje, met tips om de samenwerking duurzaam te verbeteren.
|
Lees verder..
|
|
|
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus?
Moeilijke klanten - 8,1 (9 stemmen) - 1 reacties
Hebt u last van klanten die te goed geïnformeerd zijn om nog naar u als salesprofessional te willen luisteren? Lees dan hier hoe u dit tij kunt keren.
|
Lees verder..
|
|
|
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop?
Verkoopgesprek - 5,9 (7 stemmen)
Misvattingen over het verkoopvak leiden tot gedragspatronen die maar moeilijk te keren lijken. Ga voor een andere aanpak met deze inzichten en tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Tegendraads verkopen
Problemen met Verkopen - 7,9 (47 stemmen) - 8 reacties
Als logica en fraaie argumenten het laten afweten, is het soms slim om drastische maatregelen te nemen. Zet bijvoorbeeld de klant eens op het verkeerde been.
|
Lees verder..
|
|
|
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie
Koude Acquisitie - 7,8 (46 stemmen) - 6 reacties
Dertig jaar ervaring met koud bellen en nog steeds af en toe onzeker en vertwijfeld? Jazeker, en daar kunt u van leren en wijzer van worden om zo weer betere resultaten te boeken.
|
Lees verder..
|
|
|
De vraag
Problemen met Verkopen - 7,7 (42 stemmen) - 7 reacties
Mensen zijn gehecht aan routine, aan het bekende, tot in het absurde. In het verkopen geeft dat slechte resultaten. Mijn advies: maak van veranderen uw routine.
|
Lees verder..
|
|
|
De diepste valkuil voor verkopers
Acquisitie - 7,5 (98 stemmen) - 10 reacties
Het is de duurste en de meest frequente fout die we als verkopers maken. Het overkomt u, mij en zowat iedereen die ik ken. En waar heb ik het dan over?
|
Lees verder..
|
|
|
Als de klant afhaakt
Klantenkennis - 7,7 (83 stemmen) - 5 reacties
Wat doet u wanneer een belangrijke klant afhaakt? Drie tips om de meest gemaakte fouten te omzeilen.
|
Lees verder..
|
|
|
Meer tegenslag graag!
Succesfactoren - 8,0 (94 stemmen) - 4 reacties
Wilt u groeien? Omarm dan uw tegenslag, in plaats van deze te vermijden.
|
Lees verder..
|
|
|
De angst om te kopen
Psychologie in de verkoop - 6,0 (21 stemmen) - 3 reacties
Van nature heeft de mens een bepaald afweermechanisme tegen gevaar en soms … tegen verkopers! Hoe gaat u het beste met dit gegeven om?
|
Lees verder..
|
|
|
Nee, dank u wel!
Problemen met Verkopen - 7,4 (20 stemmen) - 3 reacties
U krijgt ‘nee’ te horen. Dat is dan jammer, maar helaas. Moet u daar nou over inzitten of kunt u er gewoon mee verder?
|
Lees verder..
|
|
|
Maak een ‘klojo-berekening’
Problemen met Verkopen - 6,7 (34 stemmen) - 1 reacties
Uw klant blijkt een grote klojo en frustreert u en uw collega’s. Wat doet u? Neemt u afscheid van hem of slikt u nog een keer?
|
Lees verder..
|
|
|
Calimero-effect bij koud bellen
Koude Acquisitie - 6,8 (10 stemmen) - 5 reacties
Voelt u zich als verkoper wel eens te klein voor de organisatie die u belt? Dan hebt u last van wat ik het Calimero-effect noem. Enkele tips om het klagerige 'zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk' uit uw systeem te krijgen.
|
Lees verder..
|
|
|
Ik snap wat u bedoelt
Problemen met Verkopen - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Circa 75% van de ondervraagde inkopers zegt hoogstwaarschijnlijk wel te kopen, als u niet in een van de drie valkuilen trapt. Welke zijn dat?
|
Lees verder..
|
|
|
Liegen, een beetje liegen of toch die dekselse waarheid?
Problemen met Verkopen - 7,1 (31 stemmen) - 18 reacties
Stel u voor. U moet vandaag een klant bellen om te melden dat er iets mis is gegaan. De uitlevering van een aantal door de klant bij u bestelde producten heeft ernstige vertraging opgelopen.
|
Lees verder..
|
|
|
Omgaan met wispelturige klanten
Opdracht verliezen - 6,9 (12 stemmen)
U bent overtuigd van de order. Toch gaat die aan uw neus voorbij. Hoe voorkomt u dat klanten zich bedenken?
|
Lees verder..
|
Snel afgepoeierd? Eigen schuld!
Acquisitie - 7,1 (55 stemmen) - 13 reacties
|
5 Valkuilen die u moet vermijden in uw verkooppresentatie.
Presenteren - 8,5 (40 stemmen) - 4 reacties
|
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen
Succesfactoren - 7,2 (34 stemmen) - 2 reacties
|
Managen van je onzekerheid als verkooptool
Problemen met Verkopen - 8,2 (45 stemmen) - 2 reacties
|
De 3 moeilijkste onderhandelaars
Verkoopgesprek - 6,7 (44 stemmen) - 7 reacties
|
De kleine mogelijkheden
Problemen met Verkopen - 7,6 (27 stemmen) - 6 reacties
|
Acties als de verkopen even tegen zitten
Verkoopbevordering - 7,2 (22 stemmen) - 11 reacties
|
Verkopen in een recessie
Succesfactoren - 7,3 (15 stemmen) - 18 reacties
|
Misschien verkoopt u te duur
Prijs - 6,8 (8 stemmen)
|
Verkopen in een moeilijke markt
Problemen met Verkopen - 5,8 (12 stemmen) - 1 reacties
|
Peter weet het beter - 1
Carrière in de Verkoop - 8,5 (2 stemmen) - 7 reacties
|
Wat is uw boodschap?
Argumentatie - 1 reacties
|
Dodelijke ziekte voor verkopers
Prijs - 6,3 (3 stemmen) - 7 reacties
|
Wat verkoopt juist in deze tijd?
Zelfontwikkeling - 6,1 (57 stemmen) - 5 reacties
|
Wat u vooral niet moet doen tijdens een recessie
Prijs - 7,9 (19 stemmen) - 2 reacties
|
Zijn er nog wel eerlijke verkopers?
Problemen met Verkopen - 8,8 (4 stemmen) - 9 reacties
|
Klanten in het defensief
Problemen met Verkopen - 6,7 (6 stemmen)
|
Waarom we ons doel vaak niet realiseren
Problemen met Verkopen - 6,8 (32 stemmen)
|
Verkoopresultaten en angst
Problemen met Verkopen - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
|
Loop niet harder dan de klant
Verkoopgesprek - 5,9 (11 stemmen)
|
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (3)
Acquisitie - 7,5 (11 stemmen)
|
Salesteam in moeilijke tijden
Salesmanager - 5,8 (4 stemmen)
|
Besluiteloze klant? Hier 3 tips!
Problemen met Verkopen - 6,5 (10 stemmen)
|
Ego crisis
Problemen met Verkopen - 8,5 (2 stemmen)
|
Waarom lopen klanten weg?
Problemen met Verkopen - 8,1 (7 stemmen)
|
Hoe ga ik om met inkopers van grote klanten?
Problemen met Verkopen - 3,3 (3 stemmen)
|