|
|
|
Een order binnen halen bij Pietje Precies
Verkoopmissers - 9,1 (19 stemmen) - 5 reacties
Arnold zit bij een inkoper om een offerte door te spreken. Al snel merkt die dat er een fout in Arnolds offerte staat. Gevolg? Geen order! Hoe kwam dat nou en, hoe was dit te voorkomen geweest?
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe een bezwaar tonnen kan kosten
Bezwaren - 7,0 (1 stemmen)
Als bezwaren van prospects vat krijgen op de verkoper, dan kan dat heel veel omzet kosten. Lees hier wat je kan doen om dit te voorkomen.
|
Lees verder..
|
|
|
Voorkom dat u verliest van de concurrent
Opdracht verliezen - 9,0 (17 stemmen)
We verliezen deals vaak om andere redenen dan waarom we ze winnen. Dat is vreemd. Lees mee wat er mis gaat in die redenering en leer uw concurrenten overtreffen.
|
Lees verder..
|
|
|
Toch scoren als u de deal verliest
Sales Management - 7,2 (22 stemmen)
Het lijkt of sales alleen goud kent: de deal. Niets is minder waar. De lessen die u leert zijn uw zilver. Tips om goede tweede te worden.
|
Lees verder..
|
|
|
Voorkom twijfel na de koop
After-sales - 8,8 (9 stemmen)
Verkopers besteden veel tijd aan het scoren van een order. Wanneer deze is binnengehaald bestaat de kans dat de aandacht voor deze klant enigszins verslapt. Het is zaak om mogelijke twijfel na de koop, wat de relatie serieus negatief kan beïnvloeden, in alle gevallen te voorkomen.
|
Lees verder..
|
|
|
Omgaan met wispelturige klanten
Opdracht verliezen - 6,9 (12 stemmen)
U bent overtuigd van de order. Toch gaat die aan uw neus voorbij. Hoe voorkomt u dat klanten zich bedenken?
|
Lees verder..
|
|
|
Geen opdracht? Hartelijk dank!
Opdracht verliezen - 7,8 (116 stemmen) - 12 reacties
U heeft veel tijd geïnvesteerd in gesprekken met uw prospect. Aan de relationele aspecten mankeerde niets. Inhoudelijk en technisch zat u beiden ook op één spoor. Toch krijgt u de opdracht niet...
|
Lees verder..
|
|
|
|