|
|
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten
Moeilijke klanten - 8,6 (12 stemmen) - 2 reacties
Hoe kunnen winkelmedewerkers extra informatie en waarde toevoegen als de klant “alles” al weet via internet?! Door deze 8 tips in praktijk te brengen!
|
Lees verder..
|
|
|
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten
Moeilijke klanten - 8,5 (24 stemmen)
Iedere verkoper kent ze wel: klanten met dominant of afstandelijk gedrag, eigenwijze klanten of klanten die overal over twijfelen, ronduit respectloze klanten… Lees hier hoe u daarmee om kunt gaan.
|
Lees verder..
|
|
|
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects
Klantencontact - 7,3 (45 stemmen) - 1 reacties
Kent u dat, klantvriendelijkheid als eenrichtingsverkeer? Gebruik deze tips om zo'n situatie alsnog vóór u te laten werken.
|
Lees verder..
|
|
|
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus?
Moeilijke klanten - 8,1 (9 stemmen) - 1 reacties
Hebt u last van klanten die te goed geïnformeerd zijn om nog naar u als salesprofessional te willen luisteren? Lees dan hier hoe u dit tij kunt keren.
|
Lees verder..
|
|
|
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers?
Offertes - 5,0 (1 stemmen)
Krijgt u in aanbestedingen ook steeds vaker de vraag naar een risicodossier met beheersmaatregelen? Ik hoor u al zuchten, maar redding is nabij. Lees hier hoe u een overtuigende risicoanalyse maakt voor uw offerte.
|
Lees verder..
|
|
|
Neemt u later nog maar eens contact met me op...
Acquisitie - 7,8 (68 stemmen) - 2 reacties
Van uitstel komt afstel. Negen ideeën om te achterhalen of uw prospect serieus is of niet.
|
Lees verder..
|
|
|
Nee, dank u wel!
Problemen met Verkopen - 7,4 (20 stemmen) - 3 reacties
U krijgt ‘nee’ te horen. Dat is dan jammer, maar helaas. Moet u daar nou over inzitten of kunt u er gewoon mee verder?
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten?
Moeilijke klanten - 7,2 (76 stemmen) - 3 reacties
Natuurlijk 'klikt' het niet met iedere klant. Soms roept u weerstand op. Hoe bereidt u zich hierop voor?
|
Lees verder..
|
|
|
Maak een ‘klojo-berekening’
Problemen met Verkopen - 6,7 (34 stemmen) - 1 reacties
Uw klant blijkt een grote klojo en frustreert u en uw collega’s. Wat doet u? Neemt u afscheid van hem of slikt u nog een keer?
|
Lees verder..
|
|
|
Afwijzing: vervelend, maar keep going!
Moeilijke klanten - 7,2 (18 stemmen) - 4 reacties
Als verkoper moeten we behoorlijk wat incasseringsvermogen hebben, want we horen vaker 'nee' dan 'ja'. Hoe gaat u nou het beste om met al die teleurstellingen? Motivatie-expert A. Mortell geeft antwoord.
|
Lees verder..
|
|
|
En via de zijdeur weer naar binnen...
Presenteren - 7,7 (20 stemmen) - 8 reacties
U heeft zojuist de verkooppresentatie van uw leven gegeven en de prospect reageert nauwelijks of spreekt openlijk zijn twijfel uit. Hij wil er nog eventjes over nadenken. Staat u op en vertrekt u of is er nog een redmiddel?
|
Lees verder..
|
|
|
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers
Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties
Heeft u bij prospects of klanten te maken met zwartkijkende gesprekspartners die uw verkoopverhaal ondermijnen met hun negatieve houding? Dan hebt u hier een paar communicatietechnieken die Respect opleveren.
|
Lees verder..
|
|
|
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten
Moeilijke klanten - 8,0 (24 stemmen) - 4 reacties
Wat te doen in economisch lastige tijden? Besteed uw tijd slimmer en verspil uw kostbare creativiteit niet aan 'rode vlag' klanten. Klant die u veel te veel tijd kosten en veel te weinig opleveren. Snij dit dode hout weg uit uw relatiebestand.
|
Lees verder..
|
|
|
Klant is koning – tot op zekere hoogte
Moeilijke klanten - 7,0 (12 stemmen) - 5 reacties
Iedere sales persoon zal het een keer mee maken of al meegemaakt hebben. Een klant die zich niet gedraagt. Dit kan uiteenlopen van het niet nakomen van afspraken tot ronduit beledigen.
|
Lees verder..
|
|
|
Ik wil er nog eventjes over nadenken!
Moeilijke klanten - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties
Hoe vaak heeft u dit al gehoord? Waarschijnlijk veel vaker dan u lief is. Zelfs ervaren verkopers hebben soms de grootste moeite met deze reactie. Wat kunt u er aan doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget
Argumentatie - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties
Wat doet u als de klant zegt dat hij het budget niet heeft om u te betalen? Weglopen? Opgeven? Fout! Er zijn talloos veel manieren om hem alsnog over de streep te trekken.
|
Lees verder..
|
|
|
No more Mr Niceguy!
Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties
Alles doet u voor uw klant, maar u voelt eigenlijk geen respect meer van de ander. Daar baalt u van. Waarom bent u altijd zo klantgericht en begripvol, maar zijn anderen dat nu niet naar u? Afgelopen is het! Tijd om terug te slaan en respect op te eisen!
|
Lees verder..
|
|
|
Effe een gezellig bakkie koffie?
Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen) - 5 reacties
Een verkoper is kind aan huis bij een bepaalde prospect. De koffie staat altijd voor hem klaar. Het is er reuze gezellig.
|
Lees verder..
|
|
|
U verkoopt te duur!
Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen)
De snelste manier om uw verkoopkosten te verlagen?
Verkoop sommige van uw diensten en producten voortaan via goedkopere kanalen.
|
Lees verder..
|
|
|
Drie tips tegen besluiteloze klanten
Moeilijke klanten - 5,2 (46 stemmen) - 32 reacties
U herkent dit vast: een klant kan maar niet besluiten. Wat doet u eraan? We verzamelden voor u drie tips die u direct praktisch kunt toepassen.
|
Lees verder..
|
Hoe ga je om met weifelende klanten?
Moeilijke klanten - 7,5 (62 stemmen) - 3 reacties
|
“Dat past niet binnen mijn budget”
Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
|
Een DAS in Schaapskleren
Moeilijke klanten - 7,5 (55 stemmen) - 4 reacties
|