Alle artikelen over Moeilijke klanten

8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten Moeilijke klanten - 8,6 (12 stemmen) - 2 reacties Hoe kunnen winkelmedewerkers extra informatie en waarde toevoegen als de klant “alles” al weet via internet?! Door deze 8 tips in praktijk te brengen!
Lees verder..
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten Moeilijke klanten - 8,5 (24 stemmen) Iedere verkoper kent ze wel: klanten met dominant of afstandelijk gedrag, eigenwijze klanten of klanten die overal over twijfelen, ronduit respectloze klanten… Lees hier hoe u daarmee om kunt gaan.
Lees verder..
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantencontact - 7,3 (45 stemmen) - 1 reacties Kent u dat, klantvriendelijkheid als eenrichtingsverkeer? Gebruik deze tips om zo'n situatie alsnog vóór u te laten werken.
Lees verder..
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus? Moeilijke klanten - 8,1 (9 stemmen) - 1 reacties Hebt u last van klanten die te goed geïnformeerd zijn om nog naar u als salesprofessional te willen luisteren? Lees dan hier hoe u dit tij kunt keren.
Lees verder..
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? Offertes - 5,0 (1 stemmen) Krijgt u in aanbestedingen ook steeds vaker de vraag naar een risicodossier met beheersmaatregelen? Ik hoor u al zuchten, maar redding is nabij. Lees hier hoe u een overtuigende risicoanalyse maakt voor uw offerte.
Lees verder..
Neemt u later nog maar eens contact met me op... Acquisitie - 7,8 (68 stemmen) - 2 reacties Van uitstel komt afstel. Negen ideeën om te achterhalen of uw prospect serieus is of niet.
Lees verder..
Nee, dank u wel! Problemen met Verkopen - 7,4 (20 stemmen) - 3 reacties U krijgt ‘nee’ te horen. Dat is dan jammer, maar helaas. Moet u daar nou over inzitten of kunt u er gewoon mee verder?
Lees verder..
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? Moeilijke klanten - 7,2 (76 stemmen) - 3 reacties Natuurlijk 'klikt' het niet met iedere klant. Soms roept u weerstand op. Hoe bereidt u zich hierop voor?
Lees verder..
Maak een ‘klojo-berekening’ Problemen met Verkopen - 6,7 (34 stemmen) - 1 reacties Uw klant blijkt een grote klojo en frustreert u en uw collega’s. Wat doet u? Neemt u afscheid van hem of slikt u nog een keer?
Lees verder..
Afwijzing: vervelend, maar keep going! Moeilijke klanten - 7,2 (18 stemmen) - 4 reacties Als verkoper moeten we behoorlijk wat incasseringsvermogen hebben, want we horen vaker 'nee' dan 'ja'. Hoe gaat u nou het beste om met al die teleurstellingen? Motivatie-expert A. Mortell geeft antwoord.
Lees verder..
En via de zijdeur weer naar binnen... Presenteren - 7,7 (20 stemmen) - 8 reacties U heeft zojuist de verkooppresentatie van uw leven gegeven en de prospect reageert nauwelijks of spreekt openlijk zijn twijfel uit. Hij wil er nog eventjes over nadenken. Staat u op en vertrekt u of is er nog een redmiddel?
Lees verder..
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties Heeft u bij prospects of klanten te maken met zwartkijkende gesprekspartners die uw verkoopverhaal ondermijnen met hun negatieve houding? Dan hebt u hier een paar communicatietechnieken die Respect opleveren.
Lees verder..
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten Moeilijke klanten - 8,0 (24 stemmen) - 4 reacties Wat te doen in economisch lastige tijden? Besteed uw tijd slimmer en verspil uw kostbare creativiteit niet aan 'rode vlag' klanten. Klant die u veel te veel tijd kosten en veel te weinig opleveren. Snij dit dode hout weg uit uw relatiebestand.
Lees verder..
Klant is koning – tot op zekere hoogte Moeilijke klanten - 7,0 (12 stemmen) - 5 reacties Iedere sales persoon zal het een keer mee maken of al meegemaakt hebben. Een klant die zich niet gedraagt. Dit kan uiteenlopen van het niet nakomen van afspraken tot ronduit beledigen.
Lees verder..
Ik wil er nog eventjes over nadenken! Moeilijke klanten - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties Hoe vaak heeft u dit al gehoord? Waarschijnlijk veel vaker dan u lief is. Zelfs ervaren verkopers hebben soms de grootste moeite met deze reactie. Wat kunt u er aan doen?
Lees verder..
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget Argumentatie - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties Wat doet u als de klant zegt dat hij het budget niet heeft om u te betalen? Weglopen? Opgeven? Fout! Er zijn talloos veel manieren om hem alsnog over de streep te trekken.
Lees verder..
No more Mr Niceguy! Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties Alles doet u voor uw klant, maar u voelt eigenlijk geen respect meer van de ander. Daar baalt u van. Waarom bent u altijd zo klantgericht en begripvol, maar zijn anderen dat nu niet naar u? Afgelopen is het! Tijd om terug te slaan en respect op te eisen!
Lees verder..
Effe een gezellig bakkie koffie? Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen) - 5 reacties Een verkoper is kind aan huis bij een bepaalde prospect. De koffie staat altijd voor hem klaar. Het is er reuze gezellig.
Lees verder..
U verkoopt te duur! Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen) De snelste manier om uw verkoopkosten te verlagen?



Verkoop sommige van uw diensten en producten voortaan via goedkopere kanalen.
Lees verder..
Drie tips tegen besluiteloze klanten Moeilijke klanten - 5,2 (46 stemmen) - 32 reacties U herkent dit vast: een klant kan maar niet besluiten. Wat doet u eraan? We verzamelden voor u drie tips die u direct praktisch kunt toepassen.
Lees verder..
Hoe ga je om met weifelende klanten? Moeilijke klanten - 7,5 (62 stemmen) - 3 reacties
“Dat past niet binnen mijn budget” Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
Een DAS in Schaapskleren Moeilijke klanten - 7,5 (55 stemmen) - 4 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..