|
|
Verliest u opdrachten? Let op uw houding!
Lichaamstaal - 8,6 (20 stemmen)
Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk.
|
Lees verder..
|
|
|
Heeft u klittenbandellebogen?
Presenteren - 8,1 (17 stemmen) - 2 reacties
Klittenbandellebogen, ze zijn de nieuwe norm bij presenteren. Sprekers lijken zich totaal niet bewust van het desastreuze effect. Leer uw klittenband herkennen, zodat u het af kunt scheuren.
|
Lees verder..
|
|
|
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat?
Koude Acquisitie - 7,7 (43 stemmen) - 3 reacties
Enthousiasme is een van de succesfactoren bij koude acquisitie. Toch lukt het weinigen dit goed over te brengen. Zorg voor meer enthousiasme met deze 5 tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Lastig gesprek? Armen wijd!
Lichaamstaal - 7,7 (36 stemmen) - 6 reacties
Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Gebruik uw lichaamstaal om het gesprek ten goede te keren. Het werkt!
|
Lees verder..
|
|
|
Lastig gesprek? Armen wijd!
Lichaamstaal - 7,8 (22 stemmen) - 1 reacties
Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Het gaat daarbij om uw lichaamstaal.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen begint bij de eerste indruk
Eerste indruk - 7,4 (26 stemmen) - 3 reacties
Wist u dat binnen luttele seconden mensen bij een eerste ontmoeting al een oordeel over u hebben geveld?
|
Lees verder..
|
|
|
'Praat u maar, ik luister wel'
Succesfactoren - 7,5 (124 stemmen) - 7 reacties
Met kleine non-verbale signalen kunt u er voor zorgen dat de klant zich op zijn gemak voelt. Welke signalen zijn dat? We geven u een handig ezelsbruggetje: de SOFTEN-formule!
|
Lees verder..
|
|
|
Gebarentaal verklaard
Non-verbale communicatie - 7,3 (17 stemmen)
Oefent u zich eens in het verstaan van de gebarentaal van uw klanten. Het helpt u de stemmingen en gedachten van uw onderhandelingspartners goed in te schatten. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan.
|
Lees verder..
|
|
|
De zin en onzin van spiegelen
Spiegelen - 7,1 (32 stemmen) - 3 reacties
Wat is spiegelen ook alweer en heeft u daar als verkoper nou iets aan of niet?
|
Lees verder..
|
|
|
Uw stem kan de doorslag geven
Lichaamstaal - 8,1 (23 stemmen) - 3 reacties
De meest onderschatte verkooptool is het gebruik van uw stem. Maar welke verkoper is hier nou bewust mee bezig?
|
Lees verder..
|
|
|
Uw stem geeft de doorslag
Stemgebruik - 8,1 (34 stemmen) - 1 reacties
Uw stem: misschien wel het meest onderschatte verkoopinstrument. Tips voor beter stemgebruik.
|
Lees verder..
|
|
|
Leer de houding van je klant herkennen
Verkoopgesprek - 7,4 (39 stemmen) - 1 reacties
Als over houding wordt gesproken, kan letterlijk iemands lichaamshouding worden bedoeld, maar ook zijn opstelling of mening. Dit is niet voor niets, van lichaamshouding is namelijk veel af te leiden over de opstelling van de ander.
|
Lees verder..
|
|
|
Plaats aan de onderhandelingstafel
Lichaamstaal - 8,4 (11 stemmen) - 1 reacties
Wil je de klant overtuigen, confronteren of zijn medewerking verkrijgen? De strategische keuze van zitplaats bepaalt het verschil!
|
Lees verder..
|
|
|
Bent u close of afstandelijk tot de klant?
Klantencontact - 7,2 (10 stemmen) - 2 reacties
De afstand die we bewaren ten opzichte van de klant, zegt veel over de relatie die we met hem hebben en het contact dat we op dat moment met hem wensen. We passen voortdurend onze afstand tot klanten aan.
|
Lees verder..
|
|
|
De meest onderschatte overtuigingstechniek
Overtuigen - 7,1 (108 stemmen) - 12 reacties
Volgens onderhandelingsexpert Roger Dawson bestaat er een heel eenvoudige overtuigingstechniek, die sterk onderschat wordt. Hij bestaat uit slechts drie stappen. Heeft u het al eens toegepast?
|
Lees verder..
|
|
|
Tijd is belangstelling
Lichaamstaal - 8,0 (5 stemmen)
Tijdsdruk is weinig bevorderend voor het verkoopproces. Als u het zelf druk hebt, zal de klant dat ook kunnen merken aan uw lichaamstaal.
|
Lees verder..
|
|
|
Met woorden alléén redt u het niet!
Lichaamstaal - 6,5 (11 stemmen) - 5 reacties
Zijn woorden voldoende om goede deals af te sluiten? Nee hoor, het is uw lichaamstaal die 't hem doet! >>>
|
Lees verder..
|
|
|
Staan of zitten?
Lichaamstaal - 5,9 (13 stemmen) - 1 reacties
Op welke manier presenteer u uw product aan de klant? Blijft u daarbij staan of gaat u zitten? Het antwoord hierop zal voor een groot deel afhankelijk zijn van het soort product dat u verkoopt.
|
Lees verder..
|
|
|
Gebaren en wat ze betekenen
Lichaamstaal - 6,5 (72 stemmen) - 4 reacties
Wanneer u de gebarentaal van uw klanten verstaat geeft u dat een enorme voorsprong. Hier de betekenis van de meest voorkomende gebaren.
|
Lees verder..
|
|
|
Overtuigende presentatie
Lichaamstaal - 7,3 (19 stemmen) - 1 reacties
Het komt regelmatig voor dat een verkoper een presentatie voor een grote groep moet geven. Spreken voor een groep is iets heel anders dan in een individueel gesprek, goede voorbereiding is essentieel.
|
Lees verder..
|
Een verkoper die de klant raakt
Verkoopgesprek - 6,6 (9 stemmen) - 2 reacties
|
Visuele boodschappen van kleding
Lichaamstaal - 6,3 (36 stemmen) - 6 reacties
|
Een lachende verkoper
Psychologie in de verkoop - 5,5 (8 stemmen) - 5 reacties
|
Auditieve indrukken en verkopen
Lichaamstaal - 8,0 (1 stemmen)
|
Kritische belangstelling
Verkoopgesprek - 6,0 (1 stemmen)
|
Interactie tussen de klanten
Klantencontact - 4,5 (4 stemmen) - 1 reacties
|
Overtuigend zijn
Overtuigen - 2,7 (9 stemmen) - 7 reacties
|
Toon kracht in uw presentatie
Lichaamstaal - 6,9 (8 stemmen) - 2 reacties
|
De kunst van het spiegelen
Lichaamstaal - 5,8 (28 stemmen) - 9 reacties
|
Waar laat u uw handen?
Verkoopgesprek - 6,5 (59 stemmen) - 5 reacties
|
Tips voor het sollicitatiegesprek
Solliciteren in de Verkoop - 7,6 (76 stemmen) - 6 reacties
|
Spreekt u wel de goede taal met uw lichaam?
Lichaamstaal - 5,6 (7 stemmen)
|
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?”
Verkooptheorieën - 7,6 (39 stemmen) - 7 reacties
|
Non-verbale reacties op bezwaar
Lichaamstaal - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties
|
Spiegelen en actief luisteren
Verkoopgesprek - 6,9 (15 stemmen) - 6 reacties
|
Stel dat u zelf de klant bent, hoe voelt dat?
Klantencontact - 6,1 (27 stemmen)
|
Stiltes in het verkoopgesprek
Lichaamstaal - 7,0 (21 stemmen) - 1 reacties
|
Ken de non-verbale verkoopsignalen!
Lichaamstaal - 6,2 (32 stemmen) - 2 reacties
|
Verandering van houding
Verkoopgesprek - 7,0 (5 stemmen) - 1 reacties
|
De mimiek van de verkoper
Lichaamstaal - 7,0 (20 stemmen)
|
Non-verbale communicatie en verkoop.
Verkoopgesprek - 6,3 (25 stemmen)
|
Succes in de verkoop betekent goed presenteren
Presenteren - 7,6 (21 stemmen)
|
De goede handdruk
Lichaamstaal - 5,9 (18 stemmen) - 3 reacties
|
Visuele aspecten zijn belangrijk in de verkoop
Klantencontact - 4,8 (12 stemmen) - 1 reacties
|
Laat je stem horen!
Verkoopgesprek - 7,1 (61 stemmen) - 2 reacties
|
De 1e indruk!
Lichaamstaal - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties
|
Verkopen met een glimlach
Psychologie in de verkoop - 7,7 (19 stemmen)
|
Lichaamstaal tijdens het telefoneren
Telefoontechniek - 7,3 (26 stemmen)
|
Overtuigingskracht en afstemmen
Lichaamstaal - 5,5 (2 stemmen) - 1 reacties
|
Ben je een matcher of een mismatcher?
Klantencontact - 7,0 (2 stemmen)
|
Beperk de ruis tijdens de verkoop!
Verkoopgesprek - 7,3 (11 stemmen)
|