Alle artikelen over Lichaamstaal

Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,6 (20 stemmen) Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk.
Lees verder..
Heeft u klittenbandellebogen? Presenteren - 8,1 (17 stemmen) - 2 reacties Klittenbandellebogen, ze zijn de nieuwe norm bij presenteren. Sprekers lijken zich totaal niet bewust van het desastreuze effect. Leer uw klittenband herkennen, zodat u het af kunt scheuren.
Lees verder..
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? Koude Acquisitie - 7,7 (43 stemmen) - 3 reacties Enthousiasme is een van de succesfactoren bij koude acquisitie. Toch lukt het weinigen dit goed over te brengen. Zorg voor meer enthousiasme met deze 5 tips.
Lees verder..
Lastig gesprek? Armen wijd! Lichaamstaal - 7,7 (36 stemmen) - 6 reacties Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Gebruik uw lichaamstaal om het gesprek ten goede te keren. Het werkt!
Lees verder..
Lastig gesprek? Armen wijd! Lichaamstaal - 7,8 (22 stemmen) - 1 reacties Verkeert u in een lastige gesprekssituatie met uw klant, dan is er een mooie manier om eruit te komen. Het gaat daarbij om uw lichaamstaal.
Lees verder..
Verkopen begint bij de eerste indruk Eerste indruk - 7,4 (26 stemmen) - 3 reacties Wist u dat binnen luttele seconden mensen bij een eerste ontmoeting al een oordeel over u hebben geveld?
Lees verder..
'Praat u maar, ik luister wel' Succesfactoren - 7,5 (124 stemmen) - 7 reacties Met kleine non-verbale signalen kunt u er voor zorgen dat de klant zich op zijn gemak voelt. Welke signalen zijn dat? We geven u een handig ezelsbruggetje: de SOFTEN-formule!
Lees verder..
Gebarentaal verklaard Non-verbale communicatie - 7,3 (17 stemmen) Oefent u zich eens in het verstaan van de gebarentaal van uw klanten. Het helpt u de stemmingen en gedachten van uw onderhandelingspartners goed in te schatten. Dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan.
Lees verder..
De zin en onzin van spiegelen Spiegelen - 7,1 (32 stemmen) - 3 reacties Wat is spiegelen ook alweer en heeft u daar als verkoper nou iets aan of niet?
Lees verder..
Uw stem kan de doorslag geven Lichaamstaal - 8,1 (23 stemmen) - 3 reacties De meest onderschatte verkooptool is het gebruik van uw stem. Maar welke verkoper is hier nou bewust mee bezig?
Lees verder..
Uw stem geeft de doorslag Stemgebruik - 8,1 (34 stemmen) - 1 reacties Uw stem: misschien wel het meest onderschatte verkoopinstrument. Tips voor beter stemgebruik.
Lees verder..
Leer de houding van je klant herkennen Verkoopgesprek - 7,4 (39 stemmen) - 1 reacties Als over houding wordt gesproken, kan letterlijk iemands lichaamshouding worden bedoeld, maar ook zijn opstelling of mening. Dit is niet voor niets, van lichaamshouding is namelijk veel af te leiden over de opstelling van de ander.
Lees verder..
Plaats aan de onderhandelingstafel Lichaamstaal - 8,4 (11 stemmen) - 1 reacties Wil je de klant overtuigen, confronteren of zijn medewerking verkrijgen? De strategische keuze van zitplaats bepaalt het verschil!
Lees verder..
Bent u close of afstandelijk tot de klant? Klantencontact - 7,2 (10 stemmen) - 2 reacties De afstand die we bewaren ten opzichte van de klant, zegt veel over de relatie die we met hem hebben en het contact dat we op dat moment met hem wensen. We passen voortdurend onze afstand tot klanten aan.
Lees verder..
De meest onderschatte overtuigingstechniek Overtuigen - 7,1 (108 stemmen) - 12 reacties Volgens onderhandelingsexpert Roger Dawson bestaat er een heel eenvoudige overtuigingstechniek, die sterk onderschat wordt. Hij bestaat uit slechts drie stappen. Heeft u het al eens toegepast?
Lees verder..
Tijd is belangstelling Lichaamstaal - 8,0 (5 stemmen) Tijdsdruk is weinig bevorderend voor het verkoopproces. Als u het zelf druk hebt, zal de klant dat ook kunnen merken aan uw lichaamstaal.
Lees verder..
Met woorden alléén redt u het niet! Lichaamstaal - 6,5 (11 stemmen) - 5 reacties Zijn woorden voldoende om goede deals af te sluiten? Nee hoor, het is uw lichaamstaal die 't hem doet! >>>
Lees verder..
Staan of zitten? Lichaamstaal - 5,9 (13 stemmen) - 1 reacties Op welke manier presenteer u uw product aan de klant? Blijft u daarbij staan of gaat u zitten? Het antwoord hierop zal voor een groot deel afhankelijk zijn van het soort product dat u verkoopt.
Lees verder..
Gebaren en wat ze betekenen Lichaamstaal - 6,5 (72 stemmen) - 4 reacties Wanneer u de gebarentaal van uw klanten verstaat geeft u dat een enorme voorsprong. Hier de betekenis van de meest voorkomende gebaren.
Lees verder..
Overtuigende presentatie Lichaamstaal - 7,3 (19 stemmen) - 1 reacties Het komt regelmatig voor dat een verkoper een presentatie voor een grote groep moet geven. Spreken voor een groep is iets heel anders dan in een individueel gesprek, goede voorbereiding is essentieel.
Lees verder..
Een verkoper die de klant raakt Verkoopgesprek - 6,6 (9 stemmen) - 2 reacties
Visuele boodschappen van kleding Lichaamstaal - 6,3 (36 stemmen) - 6 reacties
Een lachende verkoper Psychologie in de verkoop - 5,5 (8 stemmen) - 5 reacties
Auditieve indrukken en verkopen Lichaamstaal - 8,0 (1 stemmen)
Kritische belangstelling Verkoopgesprek - 6,0 (1 stemmen)
Interactie tussen de klanten Klantencontact - 4,5 (4 stemmen) - 1 reacties
Overtuigend zijn Overtuigen - 2,7 (9 stemmen) - 7 reacties
Toon kracht in uw presentatie Lichaamstaal - 6,9 (8 stemmen) - 2 reacties
De kunst van het spiegelen Lichaamstaal - 5,8 (28 stemmen) - 9 reacties
Waar laat u uw handen? Verkoopgesprek - 6,5 (59 stemmen) - 5 reacties
Tips voor het sollicitatiegesprek Solliciteren in de Verkoop - 7,6 (76 stemmen) - 6 reacties
Spreekt u wel de goede taal met uw lichaam? Lichaamstaal - 5,6 (7 stemmen)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” Verkooptheorieën - 7,6 (39 stemmen) - 7 reacties
Non-verbale reacties op bezwaar Lichaamstaal - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties
Spiegelen en actief luisteren Verkoopgesprek - 6,9 (15 stemmen) - 6 reacties
Stel dat u zelf de klant bent, hoe voelt dat? Klantencontact - 6,1 (27 stemmen)
Stiltes in het verkoopgesprek Lichaamstaal - 7,0 (21 stemmen) - 1 reacties
Ken de non-verbale verkoopsignalen! Lichaamstaal - 6,2 (32 stemmen) - 2 reacties
Verandering van houding Verkoopgesprek - 7,0 (5 stemmen) - 1 reacties
De mimiek van de verkoper Lichaamstaal - 7,0 (20 stemmen)
Non-verbale communicatie en verkoop. Verkoopgesprek - 6,3 (25 stemmen)
Succes in de verkoop betekent goed presenteren Presenteren - 7,6 (21 stemmen)
De goede handdruk Lichaamstaal - 5,9 (18 stemmen) - 3 reacties
Visuele aspecten zijn belangrijk in de verkoop Klantencontact - 4,8 (12 stemmen) - 1 reacties
Laat je stem horen! Verkoopgesprek - 7,1 (61 stemmen) - 2 reacties
De 1e indruk! Lichaamstaal - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties
Verkopen met een glimlach Psychologie in de verkoop - 7,7 (19 stemmen)
Lichaamstaal tijdens het telefoneren Telefoontechniek - 7,3 (26 stemmen)
Overtuigingskracht en afstemmen Lichaamstaal - 5,5 (2 stemmen) - 1 reacties
Ben je een matcher of een mismatcher? Klantencontact - 7,0 (2 stemmen)
Beperk de ruis tijdens de verkoop! Verkoopgesprek - 7,3 (11 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..