De inhoudelijke professionals in een organisatie spelen een belangrijke ondersteunende rol in uw commerciële processen. Of het nu gaat om consultants, monteurs, productspecialisten, servicemedewerkers of adviseurs gaat. Zowel in pre-sales als after-sales trajecten werken ze actief samen met uw salesteam, waarbij ze technisch, organisatorisch, juridisch of productinhoudelijk advies geven.
Inhoudelijke specialisten moeten hiervoor commerciële en communicatie vaardigheden en kennis aanleren, aangezien die van nature meestal niet aanwezig zijn of als lastig worden ervaren. Daarnaast spelen ze een belangrijke rol bij de signalering van nieuwe kansen en leads voor de organisatie.
De training Verkoop voor Inhoudelijke Professionals is speciaal voor deze doelgroep ontwikkeld. Alle praktische vaardigheden en valkuilen komen aan bod om aan deze commerciële ondersteunende rol een positieve invulling te geven en een krachtige bijdrage te leveren aan het commerciële resultaat van de organisatie.
Opzet
De training Verkoop voor Inhoudelijke Professionals is flexibel van opzet en duurt twee tot zes dagdelen, afhankelijk van uw persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van uw mensen. Het in-company programma is modulair opgebouwd, kan zowel online als face-to-face worden gegeven en wordt gemodelleerd naar uw eigen unieke bedrijfssituatie.
Inhoud
Deze training is voor ambitieuze inhoudelijke professionals, die beter willen worden in de eigen commerciële rol en hun vaardigheden willen versterken, bijvoorbeeld:
• Consultants
• Engineers
• Designers
• Product specialisten
• Stafmedewerkers
Inhoud
Alle belangrijke onderwerpend ie aan bod komen zijn o.a.:
• De eigen rol in het commerciële proces
• De uitdagingen, problemen en ‘pijn’ van de klant verhelderen
• Inzet van overtuigende proposities, pitches en casestories
• Herkennen, inventariseren en benutten van koopsignalen
• Krachtige communicatie- en presentatievaardigheden
Interesse?
Vraag vrijblijvend meer informatie aan: