Alle artikelen over Verkoopstrategie

Verkopen als adviseur, kan dat wel? Adviserend Verkopen - 7,8 (34 stemmen) - 7 reacties Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant.
Lees verder..
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen Koopmotieven - 9,8 (28 stemmen) Als u een klant wilt overtuigen, kunt u beter geen standaard USP’s gebruiken. Case stories zijn veel krachtiger. Wat dit zijn en hoe ze werken leest u in dit artikel.
Lees verder..
De duivelse details maken de topverkoper Communicatie - 8,2 (44 stemmen) - 2 reacties Weet u hoe groot het verschil is tussen de beste verkoper en een gemiddelde verkoper? Klein! Welke details maken het verschil?
Lees verder..
Help! Mijn klant wil nadenken Verkoopstrategie - 8,3 (31 stemmen) - 1 reacties Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen?
Lees verder..
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen Verkoopstrategie - 7,9 (16 stemmen) Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin speltechnieken en -strategieën zijn vastgelegd. Een playbook voor het salesteam helpt je verkopers naar de eredivisie. Ontdek hoe in deze longread.
Lees verder..
Stuurloos zonder salesfilosofie Salesmanagement - 9,5 (22 stemmen) - 3 reacties Zonder salesfilosofie vaar je blind. Maar wat is het en wat doe je ermee? Gebruik deze how to voor salesmanagers om je team mee te nemen naar meer verkoopsucces.
Lees verder..
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? Concurrentie - 8,0 (1 stemmen) Uw concurrent ter sprake brengen kan een hachelijke zaak zijn. Lees hier drie strategieën waarmee u uw concurrent succesvol kunt inzetten bij verkoopgesprekken.
Lees verder..
De order veilig stellen in de pre-sales fase Acquisitie - 8,4 (13 stemmen) Onlangs had ik een software demo die niet over de software bleek te gaan. Waarover dan wel? De deal sluiten in de pre-salesfase!
Lees verder..
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ Verkoopstrategie - 8,6 (11 stemmen) - 2 reacties Samen met de klant de beste oplossing ontwikkelen, dat is de toekomst van sales. Duik mee in de theorie van het Co-kwalificeren.
Lees verder..
Durft u deze 3 vragen te stellen? Kwalificeren - 9,0 (21 stemmen) Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale vragen.
Lees verder..
Niet verkopen, maar waarde aantonen Consultative Selling - 8,5 (17 stemmen) - 1 reacties Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? Pas dan uw strategie aan met deze tips.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,8 (6 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
Wat verkoopt ú eigenlijk? Klantbehoefte - 9,1 (39 stemmen) Uw product of dienst op zich is nooit datgene wat een klant koopt, ze kopen iets heel anders. Een groep accountmanagers komt daarachter als ze op een trainingsdag ineens limomade moeten verkopen. Doe ook uw voordeel met deze shock therapy.
Lees verder..
7 strategieën tegen manipulatie Psychologie in de verkoop - 8,9 (23 stemmen) Allemaal weten we dat we soms worden gemanipuleerd, zeker in het verkoopvak. Een klant die het onderste uit de kan wil en ons uitspeelt tegen een budgetconcurrent…. 7 manieren om u te wapenen tegen negatieve beïnvloeding.
Lees verder..
Het gatekeeper dilemma Gatekeeper - 8,2 (12 stemmen) - 1 reacties U hebt de beslissers nodig aan tafel, maar uw gesprekspartner voelt zich gepasseerd. Herkenbaar? Tips hoe u samen bij de DMU uitkomt.
Lees verder..
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (24 stemmen) In de ogen van velen is een strategie van geven tamelijk soft, meer iets voor watjes. Maar vergis u niet: geven, vriendelijk zijn, kan levens redden, en ook uw zakelijk succes.
Lees verder..
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme Verkoopsucces - 8,8 (4 stemmen) Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten.
Lees verder..
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude Acquisitie - 7,9 (18 stemmen) - 1 reacties De ene verkoper steekt er (te) veel tijd in. De andere doet er juist bijna niets aan. Deze 4 factoren bepalen hoeveel tijd u dient te besteden aan voorbereiding op koude acquisitie.
Lees verder..
Groot denken en groot blijven roepen Verkoopstrategie - 9,0 (7 stemmen) Grote en kleine klanten hebben zo hun voor- en nadelen. Hebt u grote klanten op het oog? Lees hier hoe u ze binnenhaalt voordat u ook maar een stap door de deur hebt gezet.
Lees verder..
Verkopen met een “glazen bol” Acquisitie - 9,7 (7 stemmen) Beleidsmakers die deals tekenen zoeken eerder een trusted advisor dan een verkoper. Hoe wordt u dat in de hun ogen? Ontdek hier hoe u hen de toekomst kan voorspellen.
Lees verder..
Meer sales? Denk als een topcoach! Verkooptechniek - 9,0 (9 stemmen) - 5 reacties
Het verkoopgeheim van de veilingmeester Verkoopstrategie - 7,8 (19 stemmen) - 1 reacties
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties
Praat u met een blocker of een mobilizer? Verkoopstrategie - 9,7 (19 stemmen)
Gek op aanbiedingen Prijs - 8,1 (16 stemmen)
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties
Een offerte verkoopt... niets Offertes - 8,1 (37 stemmen)
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,4 (18 stemmen)
De psychologie van prijzen Prijs - 8,7 (18 stemmen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? Verkooptechniek - 9,7 (46 stemmen) - 2 reacties
De commerciële vakspecialist Sales Management - 8,3 (8 stemmen)
Verkooptargets en tijdsinvestering Verkoopstrategie - 9,3 (7 stemmen)
Winnen op waarde, durft u? Prijs - 9,0 (27 stemmen) - 3 reacties
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur Verkoopleiding - 7,9 (11 stemmen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen LinkedIn - 8,9 (9 stemmen) - 2 reacties
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director Verkoopleiding - 8,0 (3 stemmen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager Verkoopleiding - 6,4 (16 stemmen) - 1 reacties
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! Verkoopstrategie - 7,8 (29 stemmen)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop Verkoopstrategie - 7,7 (19 stemmen) - 1 reacties
Hoe sluit u een topdeal? Verkopen aan grote klanten - 8,0 (3 stemmen)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties
Geloof of kennis: wat brengt u verder? Sales Management - 9,5 (47 stemmen) - 1 reacties
Focus op de 2e verkoop Klantenbinding - 9,5 (11 stemmen)
Optimaal hunten én farmen Verkopersprofiel - 8,4 (18 stemmen)
Geen slapende honden wakker maken Concurrenten - 9,3 (3 stemmen)
Dat hebben we al eens geprobeerd Verkoopstrategie - 7,5 (19 stemmen) - 3 reacties
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,7 (55 stemmen) - 9 reacties
Wees geen Kamikaze-verkoper Toegevoegde waarde - 8,3 (11 stemmen)
Klanten en andere ergernissen Klantenservice - 7,0 (20 stemmen) - 4 reacties
Verkoopstrategieën Verkoopstrategie - 5,5 (50 stemmen) - 9 reacties
Plan B: uw alternatieve verkoopplan Verkoopstrategie - 7,5 (16 stemmen)
De klant staat centraal! Verkoopstrategie - 7,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..