Alle artikelen over Verkoopstrategie

Creëer verleiding in je aanbod Acquisitie - 10,0 (2 stemmen) In een markt vol gelijksoortige diensten kan je opvallen door mysterie toe te voegen aan je aanbod. Lees hier hoe de nieuwsgierigheid van klanten te prikkelen.
Lees verder..
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ? Verkoopstrategie - 8,0 (2 stemmen) Recent behaalde omzet lijkt de belangrijkste KPI, maar schijn bedriegt. In complexere verkoop loont het meer om ook naar andere KPI’s te kijken. Lees hier welke.
Lees verder..
De klant bepaalt wat ie betaalt?! Creativiteit in de Verkoop - 9,0 (5 stemmen) 'Waardebepaling achteraf', bekend mee? Het kan u meer opleveren dan menigeen denkt. Ontdek hier waarom, en hoe.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,7 (10 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
Creëer een ijzersterke propositie Acquisitie Waarom willen prospects maar niet inzien dat jullie de oplossing zijn? Omdat ze die zelf willen bedenken. Lees hier hoe je daar succesvol mee om gaat.
Lees verder..
De meest gemaakte vergissing Salesplan - 9,0 (1 stemmen) Hoe staat het met jullie salesplan voor volgend jaar? Te vroeg om daar nu al over te beginnen? Zeker niet! Doe je voordeel met deze tips.
Lees verder..
What’s in it for me? Prijs Bij een aankoop is de waarde ervan voor de koper doorslaggevend. Nooit de prijs! Wat heeft je klant aan jouw product of dienst? Wat winnen ze ermee? Verander van strategie!
Lees verder..
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges Klantenpsychologie - 8,6 (8 stemmen) - 1 reacties Het is vaak het nutteloze dat hoge marges creëert, niet het oplossend vermogen van het aanbod. Lees hier hoe dat werkt en wat je ermee kan in jouw verkooppraktijk.
Lees verder..
7 strategieën tegen manipulatie Psychologie in de verkoop - 8,5 (28 stemmen) Allemaal weten we dat we soms worden gemanipuleerd, zeker in het verkoopvak. 7 manieren om u te wapenen tegen negatieve beïnvloeding.
Lees verder..
Jouw klant als intermediair Acquisitie Een eenvoudige en tevens de goedkoopste manier van prospecteren is het gebruikmaken van de kennis en de relaties van de bestaande klant.
Lees verder..
Blijf de concurrentie een stap voor Acquisitie Bedrijven die succesvol zijn in sales leggen op tijd een proces vast om een 'new business accelerator' te creëren. Hier is een driestappenplan waarmee je dit zelf ook kan doen.
Lees verder..
Te happig overkomen bij de klant Voorbereiding - 7,3 (20 stemmen) Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op uw BAZO, dan ervaart u veel profijt en rust.
Lees verder..
Expected Goals - een voetbalperspectief Verkoopstrategie - 9,0 (1 stemmen) - 1 reacties In voetbal en business zit echte winst vaak niet in de score van vandaag, maar in de groei en ontwikkeling van morgen - lees meer.
Lees verder..
Gebruik de aannames van je concurrent Koude acquisitie - 9,8 (5 stemmen) Jouw concurrent of de markt heeft blinde vlekken: daarmee kun jij scoren. Lees hier hoe je dat vakkundig aanpakt.
Lees verder..
Start-up Sales: a different cookie Acquisitie - 9,5 (6 stemmen) Start-ups hebben gemeenschappelijk dat er een specifieke sales strategie nodig is: de investeringen moeten worden gerechtvaardigd. Lees hier hoe je dit succesvol aanpakt.
Lees verder..
Stairway to Heaven Acquisitie - 9,0 (3 stemmen) Je weet wie je ideale klant is. Maar dan?! Alles benaderen wat los en vast zit? Nee, niet meer. Met deze 7 stappen behaal je meer en duurzamer succes in je verkoop.
Lees verder..
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (24 stemmen) In de ogen van velen is een strategie van geven tamelijk soft, meer iets voor watjes. Maar vergis u niet: geven, vriendelijk zijn, kan levens redden, en ook uw zakelijk succes.
Lees verder..
Groot denken en groot blijven roepen Verkoopstrategie - 9,0 (7 stemmen) Hebt u grote klanten op het oog? Ontdek hoe u ze binnenhaalt voor u ook maar een stap buiten de deur hebt gezet.
Lees verder..
4 strategieën voor omgaan met de emotionele toestand van prospects Klanten psychologie Prospects die vroegtijdig afhaken, wat doe je ertegen? Let eens op hun emotionele toestand op het moment dat je nog in gesprek bent. Daar liggen kansen om afhaken te voorkomen.
Lees verder..
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales Gesprekstechniek - 10,0 (2 stemmen) We willen graag een klik met de klant en een gesprek dat goed loopt. Ontdek hier de voordelen van een sterke gespreksstrategie om dat te bereiken.
Lees verder..
Sneller closen door de energie te veranderen Afsluiten - 9,8 (6 stemmen)
Van groeistagnatie naar succes Salesmanagement - 10,0 (2 stemmen)
Geen adrenaline, geen verkoop Afsluiten - 7,3 (3 stemmen)
Samenwerken is de sleutel Acquisitie - 9,4 (5 stemmen)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! Marketing - 9,8 (6 stemmen)
Klanten zijn lui Communicatie - 10,0 (1 stemmen)
Dit doet uw concurrent nog niet Offertes - 8,4 (7 stemmen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? Communicatie - 10,0 (2 stemmen)
Spelinzicht in verkopen Acquisitie - 10,0 (5 stemmen)
De toekomst van B2B verkoop Verkoopstrategie - 9,3 (21 stemmen) - 3 reacties
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing Verkoopgesprek - 10,0 (4 stemmen)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme Verkoopsucces - 8,8 (8 stemmen) - 2 reacties
Stuurloos zonder salesfilosofie Salesmanagement - 9,6 (25 stemmen) - 4 reacties
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken Acquisitie - 7,3 (18 stemmen)
Praat jij over je concurrenten? Koude acquisitie - 9,1 (12 stemmen)
Wat sales kan leren van AI Salesproces
High end klanten – 5 strategieën Verkoopstrategie - 8,8 (12 stemmen)
Dit is waarom we targets niet halen! Targets - 8,7 (34 stemmen) - 2 reacties
Moeilijk bereikbare prospects benaderen Acquisitie - 8,6 (8 stemmen) - 1 reacties
Ben je als verkoper veilig voor je klant? Koude acquisitie - 10,0 (19 stemmen) - 1 reacties
De deal creëren of najagen?! Koude acquisitie - 9,3 (16 stemmen)
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen Verkoopstrategie - 8,3 (22 stemmen)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! Verkoopstrategie - 9,5 (16 stemmen)
Reïncarnatie van de verkoop Veranderingen in de Verkoop - 7,0 (10 stemmen) - 1 reacties
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! Veranderingen in de Verkoop - 8,9 (14 stemmen)
Zonder pijn kun je niks verkopen Acquisitie - 8,1 (26 stemmen) - 1 reacties
'De korting is uitverkocht' Prijsbezwaren - 8,3 (18 stemmen) - 3 reacties
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude Acquisitie - 7,8 (20 stemmen) - 1 reacties
Verkopen met een “glazen bol” Acquisitie - 9,2 (19 stemmen)
Hoe sluit u een topdeal? Verkopen aan grote klanten - 7,5 (4 stemmen)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? Adviserend Verkopen - 7,8 (34 stemmen) - 7 reacties
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen Koopmotieven - 9,7 (38 stemmen) - 1 reacties
De duivelse details maken de topverkoper Communicatie - 8,2 (44 stemmen) - 2 reacties
Help! Mijn klant wil nadenken Verkoopstrategie - 8,3 (31 stemmen) - 1 reacties
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? Concurrentie - 8,0 (1 stemmen)
De order veilig stellen in de pre-sales fase Acquisitie - 8,3 (15 stemmen)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ Verkoopstrategie - 8,6 (11 stemmen) - 2 reacties
Durft u deze 3 vragen te stellen? Kwalificeren - 9,0 (22 stemmen)
Niet verkopen, maar waarde aantonen Consultative Selling - 8,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Wat verkoopt ú eigenlijk? Klantbehoefte - 9,1 (40 stemmen)
Het gatekeeper dilemma Gatekeeper - 8,2 (13 stemmen) - 1 reacties
Meer sales? Denk als een topcoach! Verkooptechniek - 9,0 (9 stemmen) - 5 reacties
Het verkoopgeheim van de veilingmeester Verkoopstrategie - 7,8 (19 stemmen) - 1 reacties
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,8 (20 stemmen) - 7 reacties
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties
Praat u met een blocker of een mobilizer? Verkoopstrategie - 9,7 (19 stemmen)
Gek op aanbiedingen Prijs - 8,1 (16 stemmen)
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties
Een offerte verkoopt... niets Offertes - 8,1 (39 stemmen)
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,5 (19 stemmen)
De psychologie van prijzen Prijs - 8,7 (18 stemmen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? Verkooptechniek - 9,7 (48 stemmen) - 2 reacties
De commerciële vakspecialist Sales Management - 8,3 (8 stemmen)
Verkooptargets en tijdsinvestering Verkoopstrategie - 9,4 (8 stemmen)
Winnen op waarde, durft u? Prijs - 9,0 (27 stemmen) - 3 reacties
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur Verkoopleiding - 6,1 (22 stemmen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen LinkedIn - 8,9 (9 stemmen) - 2 reacties
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director Verkoopleiding - 8,0 (3 stemmen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager Verkoopleiding - 6,3 (18 stemmen) - 1 reacties
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! Verkoopstrategie - 7,8 (29 stemmen)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop Verkoopstrategie - 7,7 (19 stemmen) - 1 reacties
Met dit wapen verslaat u prijsvechters Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties
Geloof of kennis: wat brengt u verder? Sales Management - 9,5 (47 stemmen) - 1 reacties
Focus op de 2e verkoop Klantenbinding - 9,5 (11 stemmen)
Optimaal hunten én farmen Verkopersprofiel - 8,4 (18 stemmen)
Geen slapende honden wakker maken Concurrenten - 9,5 (4 stemmen)
Dat hebben we al eens geprobeerd Verkoopstrategie - 7,5 (19 stemmen) - 3 reacties
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,7 (55 stemmen) - 9 reacties
Wees geen Kamikaze-verkoper Toegevoegde waarde - 8,3 (11 stemmen)
Klanten en andere ergernissen Klantenservice - 7,0 (20 stemmen) - 4 reacties
Verkoopstrategieën Verkoopstrategie - 5,6 (61 stemmen) - 11 reacties
Plan B: uw alternatieve verkoopplan Verkoopstrategie - 7,5 (17 stemmen)
De klant staat centraal! Verkoopstrategie - 7,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..