|
|
Wat u nog niet wist over luisteren
Luisteren - 8,3 (49 stemmen) - 4 reacties
Betrapt u zichzelf weleens op slecht luisteren? Waarschijnlijk komt dat door 1 van deze 5 motieven. Leer deze inzichten te gebruiken om een betere luisteraar te zijn.
|
Lees verder..
|
|
|
Commercieel luisteren: de route naar verkoopsucces
Luisteren - 8,4 (5 stemmen)
Iedereen die verkoopgesprekken voert is zich ervan bewust: luisteren is goud waard. Commercieel luisteren daarentegen is platina. Ontdek wat commercieel luisteren inhoudt en wat het je oplevert!
|
Lees verder..
|
|
|
Zorg dat uw klant echt naar u luistert
Luisteren - 9,6 (20 stemmen)
Kent u die klanten die heel goed luisteren en toch voelt u zich niet op uw gemak? De klant lijkt niet te overtuigen... Herkenbaar? Doe er wat aan!
|
Lees verder..
|
|
|
Vijf tips om vertrouwen te winnen
Vertrouwen - 8,4 (28 stemmen) - 2 reacties
Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de klant. Niet over wat u denkt, maar over wat u doet! 5 tips om direct aan de slag te gaan met effectiever vertrouwen winnen.
|
Lees verder..
|
|
|
Zo leert een verkoper zijn mond te houden
Gesprekstechniek - 7,8 (64 stemmen) - 10 reacties
De valkuil van veel verkopers is dat ze teveel praten. Zo krijgen klanten niet de kans om hun wensen te uiten. Hoe dan wel?
|
Lees verder..
|
|
|
Luisteren met een leeg hoofd
Luisteren - 7,4 (43 stemmen) - 5 reacties
Onder het motto 'Het leven is verwarrend eenvoudig' demonstreert Jan van Setten tijdens presentaties op een inspirerende manier hoe we onszelf kunnen verbeteren.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe goed luistert u?
Luisteren - 8,0 (76 stemmen) - 17 reacties
Spreken is zilver, zwijgen is goud... Maar hoort u wel wat uw gesprekspartner zegt? Leer de geheimen van goed luisteren.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe goed luistert u?
Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties
Iedere verkoper kent het gezegde "U heeft 2 oren en maar 1 mond." Dus moet u meer luisteren dan praten. Maar hoe werkt dat in de praktijk?
|
Lees verder..
|
|
|
Zo luistert u beter
Luisteren - 8,0 (2 stemmen) - 4 reacties
Goed luisteren is van groot belang, want hierdoor laat u de klant zeggen wat hij nodig heeft. Maar luistert u ook echt? Waar moet u absoluut op letten?
|
Lees verder..
|
|
|
Ik snap wat u bedoelt
Problemen met Verkopen - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Circa 75% van de ondervraagde inkopers zegt hoogstwaarschijnlijk wel te kopen, als u niet in een van de drie valkuilen trapt. Welke zijn dat?
|
Lees verder..
|
|
|
Nu even niet!
Verkoopgesprek - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
Het is natuurlijk geweldig wanneer u zelf het initiatief kunt houden in een verkoopgesprek, en niet gedwongen bent te reageren op de ander. Maar vaak worden we door de klant verplicht om een verdedigende positie in te nemen.
|
Lees verder..
|
|
|
Spreken is maar zilver
Luisteren - 7,0 (27 stemmen) - 8 reacties
Het kan geen kwaad om uw spreekkamer, showroom of andere plaats waar u klanten spreekt zo snel mogelijk te bombarderen tot ‘luisterkamer’. Want spreken is maar zilver …..
|
Lees verder..
|
|
|
“U wilt kopen, begrijp ik?”
Verkoopgesprek - 6,7 (45 stemmen) - 1 reacties
Een klant kan afhaken als u niet tijdig aan de afsluiting van uw verkoopgesprek begint. Hoe merkt u dat de klant bereid is om te kopen?
|
Lees verder..
|
|
|
Minder is meer
Verkoopbevordering - 4,8 (6 stemmen) - 1 reacties
Ondanks economische perikelen hebben evenementenorganisatiebureaus het nog steeds aardig druk. Verkoopactiviteiten en medewerkersbijeenkomsten zijn vaak evenementenfestivals.
|
Lees verder..
|
|
|
Een onvoorbereid verkoopgesprek
Luisteren - 4,5 (2 stemmen) - 2 reacties
Een paar jaar geleden was ik in Nederland, om samen met een verkoper van een belangrijk IT bedrijf klantenbezoeken af te leggen. Wat was het doel van deze 'onderneming?'
|
Lees verder..
|
|
|
Spiegelen en actief luisteren
Verkoopgesprek - 6,9 (15 stemmen) - 6 reacties
Om op de klanten af te stemmen en om de klanten te doen afstemmen op u, kan het zinvol zijn de klant te 'spiegelen'. U neemt in dat geval een gelijke lichaamshouding aan als de klanten.
|
Lees verder..
|
|
|
Eerste gesprek? Inventariseer!
Eerste indruk - 7,2 (34 stemmen)
In het eerste gesprek met de prospect zijn verkopers geneigd zo veel mogelijk informatie te geven. Ze komen aan met een geweldige presentatie, brochures, productvoorbeelden, maar gaan voorbij aan de inventarisatiefase.
|
Lees verder..
|
|
|
Klanten in het defensief
Problemen met Verkopen - 6,7 (6 stemmen)
We zijn enthousiast, hebben een bijzonder aantrekkelijk aanbod, maar lokken een defensieve reactie uit bij de klant. Weg verkoop. Verloren tijd, frustratie en onbegrip zijn het gevolg. Wat liep er mis?
|
Lees verder..
|
|
|
Ik ben boos!
Luisteren - 7,8 (30 stemmen) - 5 reacties
Ik ben boos! Persoonlijk begin ik me steeds meer en meer te irriteren aan de verkopers die alleen maar over zichzelf weten te vertellen. Je vraag niet beantwoorden, laat staan dat ze weten wat je hebt gevraagd.
|
Lees verder..
|