Alle artikelen over Luisteren

Wat u nog niet wist over luisteren Luisteren - 8,3 (49 stemmen) - 4 reacties Betrapt u zichzelf weleens op slecht luisteren? Waarschijnlijk komt dat door 1 van deze 5 motieven. Leer deze inzichten te gebruiken om een betere luisteraar te zijn.
Lees verder..
Commercieel luisteren: de route naar verkoopsucces Luisteren - 8,4 (5 stemmen) Iedereen die verkoopgesprekken voert is zich ervan bewust: luisteren is goud waard. Commercieel luisteren daarentegen is platina. Ontdek wat commercieel luisteren inhoudt en wat het je oplevert!
Lees verder..
Zorg dat uw klant echt naar u luistert Luisteren - 9,6 (20 stemmen) Kent u die klanten die heel goed luisteren en toch voelt u zich niet op uw gemak? De klant lijkt niet te overtuigen... Herkenbaar? Doe er wat aan!
Lees verder..
Vijf tips om vertrouwen te winnen Vertrouwen - 8,4 (28 stemmen) - 2 reacties Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de klant. Niet over wat u denkt, maar over wat u doet! 5 tips om direct aan de slag te gaan met effectiever vertrouwen winnen.
Lees verder..
Zo leert een verkoper zijn mond te houden Gesprekstechniek - 7,8 (64 stemmen) - 10 reacties De valkuil van veel verkopers is dat ze teveel praten. Zo krijgen klanten niet de kans om hun wensen te uiten. Hoe dan wel?
Lees verder..
Luisteren met een leeg hoofd Luisteren - 7,4 (43 stemmen) - 5 reacties Onder het motto 'Het leven is verwarrend eenvoudig' demonstreert Jan van Setten tijdens presentaties op een inspirerende manier hoe we onszelf kunnen verbeteren.
Lees verder..
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,0 (76 stemmen) - 17 reacties Spreken is zilver, zwijgen is goud... Maar hoort u wel wat uw gesprekspartner zegt? Leer de geheimen van goed luisteren.
Lees verder..
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties Iedere verkoper kent het gezegde "U heeft 2 oren en maar 1 mond." Dus moet u meer luisteren dan praten. Maar hoe werkt dat in de praktijk?
Lees verder..
Zo luistert u beter Luisteren - 8,0 (2 stemmen) - 4 reacties Goed luisteren is van groot belang, want hierdoor laat u de klant zeggen wat hij nodig heeft. Maar luistert u ook echt? Waar moet u absoluut op letten?
Lees verder..
Ik snap wat u bedoelt Problemen met Verkopen - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties Circa 75% van de ondervraagde inkopers zegt hoogstwaarschijnlijk wel te kopen, als u niet in een van de drie valkuilen trapt. Welke zijn dat?
Lees verder..
Nu even niet! Verkoopgesprek - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties Het is natuurlijk geweldig wanneer u zelf het initiatief kunt houden in een verkoopgesprek, en niet gedwongen bent te reageren op de ander. Maar vaak worden we door de klant verplicht om een verdedigende positie in te nemen.
Lees verder..
Spreken is maar zilver Luisteren - 7,0 (27 stemmen) - 8 reacties Het kan geen kwaad om uw spreekkamer, showroom of andere plaats waar u klanten spreekt zo snel mogelijk te bombarderen tot ‘luisterkamer’. Want spreken is maar zilver …..
Lees verder..
“U wilt kopen, begrijp ik?” Verkoopgesprek - 6,7 (45 stemmen) - 1 reacties Een klant kan afhaken als u niet tijdig aan de afsluiting van uw verkoopgesprek begint. Hoe merkt u dat de klant bereid is om te kopen?
Lees verder..
Minder is meer Verkoopbevordering - 4,8 (6 stemmen) - 1 reacties Ondanks economische perikelen hebben evenementenorganisatiebureaus het nog steeds aardig druk. Verkoopactiviteiten en medewerkersbijeenkomsten zijn vaak evenementenfestivals.
Lees verder..
Een onvoorbereid verkoopgesprek Luisteren - 4,5 (2 stemmen) - 2 reacties Een paar jaar geleden was ik in Nederland, om samen met een verkoper van een belangrijk IT bedrijf klantenbezoeken af te leggen. Wat was het doel van deze 'onderneming?'
Lees verder..
Spiegelen en actief luisteren Verkoopgesprek - 6,9 (15 stemmen) - 6 reacties Om op de klanten af te stemmen en om de klanten te doen afstemmen op u, kan het zinvol zijn de klant te 'spiegelen'. U neemt in dat geval een gelijke lichaamshouding aan als de klanten.
Lees verder..
Eerste gesprek? Inventariseer! Eerste indruk - 7,2 (34 stemmen) In het eerste gesprek met de prospect zijn verkopers geneigd zo veel mogelijk informatie te geven. Ze komen aan met een geweldige presentatie, brochures, productvoorbeelden, maar gaan voorbij aan de inventarisatiefase.
Lees verder..
Klanten in het defensief Problemen met Verkopen - 6,7 (6 stemmen) We zijn enthousiast, hebben een bijzonder aantrekkelijk aanbod, maar lokken een defensieve reactie uit bij de klant. Weg verkoop. Verloren tijd, frustratie en onbegrip zijn het gevolg. Wat liep er mis?
Lees verder..
Ik ben boos! Luisteren - 7,8 (30 stemmen) - 5 reacties Ik ben boos! Persoonlijk begin ik me steeds meer en meer te irriteren aan de verkopers die alleen maar over zichzelf weten te vertellen. Je vraag niet beantwoorden, laat staan dat ze weten wat je hebt gevraagd.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..