Alle artikelen over Koude Acquisitie

Van een online prospect een klant maken Social Selling - 8,8 (6 stemmen) Social selling wordt vaak ingezet als leadgenerator, want als we eenmaal aan tafel zitten, dan lukt het wel. De praktijk wijst anders uit. Lees hier hoe je social selling in kunt zetten voor echt duurzaam rendement.
Lees verder..
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude Acquisitie - 7,9 (18 stemmen) - 1 reacties De ene verkoper steekt er (te) veel tijd in. De andere doet er juist bijna niets aan. Deze 4 factoren bepalen hoeveel tijd u dient te besteden aan voorbereiding op koude acquisitie.
Lees verder..
De klant een nieuw verhaal laten schrijven Koude acquisitie - 9,2 (5 stemmen) Klanten creëren verhalen om hun status quo te rechtvaardigen. Aan u de taak om de klant dit verhaal te laten herschrijven, met u als leverancier in plaats van de concurrent. Ontdek hier hoe dat werkt.
Lees verder..
Omzet met videoconferencing Koude acquisitie - 8,9 (11 stemmen) - 1 reacties Doordat we noodgedwongen niet meer face-to-face kunnen samenzitten met onze klanten kunnen we onze verkoopgesprekken op een andere manier gaan managen. #covid19
Lees verder..
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? Koude acquisitie - 9,0 (7 stemmen) - 2 reacties Uw oplossing kan heel geschikt zijn voor uw klant, terwijl uw verhaal toch niet aankomt. Dan is de kans groot dat u niet de juiste motivatiefilters gebruikt. Lees hier wat te doen.
Lees verder..
De deal creëren of najagen?! Koude acquisitie - 9,4 (9 stemmen) Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzicht van de klant. Leert u deals te creëren, dan ligt dat anders. Doe het anders, met deze tips.
Lees verder..
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? Koude Acquisitie - 7,5 (13 stemmen) De eerste 30 seconden zijn bepalend voor het verloop van een koud acquisitiegesprek via de telefoon. Wanneer het u lukt om de interesse te prikkelen heeft u een redelijke kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe doet u dat?
Lees verder..
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend Eerste indruk - 7,6 (38 stemmen) - 5 reacties Onderzoek heeft aangetoond dat de eerste indruk al na een halve seconde ontsaat. Hoe gebruikt u deze wetenschap bij koude acquisitie?
Lees verder..
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? Acquisitie - 8,3 (21 stemmen) De manier om te zorgen dat uw prospect naar u luistert? Benoem de ‘pijn’ van de klant! Lees hier hoe u dat in de praktijk kan brengen.
Lees verder..
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen Cold Calling - 6,3 (165 stemmen) - 37 reacties Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop. Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit zijn de belangrijkste 5 redenen waarom.
Lees verder..
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie Koude Acquisitie - 8,3 (169 stemmen) - 35 reacties Koude acquisitie behoort tot één van de minst geliefde activiteiten binnen organisaties. Met deze zeven cruciale ingrediënten kunt u er toch een succes van maken.
Lees verder..
Wat te doen als u koud belt en de receptioniste wil u geen naam geven? Koude Acquisitie - 7,5 (48 stemmen) - 4 reacties Soms stuit u bij telefonische acquisitie op een receptionist(e) die u geen naam wil of kan geven: de no-name policy. Hoe zorgt u ervoor dat u tóch in contact komt met een relevant persoon?
Lees verder..
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen Koude Acquisitie - 8,4 (35 stemmen) - 2 reacties Uw primaire doel bij koude acquisitie is aan tafel komen. Maar als u die afspraak niet kunt inschieten, hoe kunt u dan toch scoren?
Lees verder..
De klant heeft zijn geloof verloren Koude Acquisitie - 8,8 (32 stemmen) - 1 reacties U weet zeker dat u de klant kunt helpen met het oplossen van een probleem. Alleen, de klant werkt niet mee. Hoe kunt u een klant helpen die niet geholpen wil worden?
Lees verder..
“Bel ik gelegen?” Koude Acquisitie - 7,9 (146 stemmen) - 16 reacties Is de vraag "Bel ik gelegen?" een belangrijke beleefdheidsformule of schreeuwen om afwijzing?
Lees verder..
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? Koude Acquisitie - 8,2 (22 stemmen) - 4 reacties Na de eerste paar seconden irriteert u dit koude acquisitiegesprek al; uw nekharen gaan recht overeind staan, alle alarmbellen gaan rinkelen. Maar waarom gebeurt dat en hoe kunt u dat zelf vermijden?
Lees verder..
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie Cold Calling - 7,8 (32 stemmen) - 3 reacties Professionele acquisitie is aan een grondig herziening toe. Bestaande methoden zijn niet meer effectief en de AVG-wetgeving legt allerlei restricties op. Tijd dus voor een nieuwe aanpak. Begin met deze long read over de Par5 methode.
Lees verder..
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ Koude Acquisitie - 8,1 (25 stemmen) - 10 reacties In Nederland vinden we tutoyeren heel gewoon, maar dat is het niet altijd. 1 keer teveel ‘je’ en u heeft uw acquisitie verbruid! Ontdek waar het mis gaat en hoe het beter kan.
Lees verder..
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG Cold Calling - 9,5 (24 stemmen) De nieuw AVG wetgeving houdt de gemoederen bezig en koud acquireren wordt er zeker niet makkelijker op. Ontdek in deze long read wat wel mag en wat niet (meer).
Lees verder..
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? Koude Acquisitie - 7,8 (9 stemmen) - 1 reacties Verkopers zijn dagelijks zo druk met allerlei activiteiten, dat het benaderen van nieuwe klanten er vaak bij in schiet. Hoe kunt u zorgen dat u voldoende tijd en ruimte maakt om nieuwe klanten te werven?
Lees verder..
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie Koude Acquisitie - 7,4 (30 stemmen)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? Koude Acquisitie - 7,4 (22 stemmen) - 2 reacties
In twee stappen bij de juiste contactpersoon Koude Acquisitie - 5,3 (17 stemmen) - 2 reacties
Koude acquisitie is Topsport: laat u niet afleiden Koude Acquisitie - 8,4 (37 stemmen) - 2 reacties
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,7 (37 stemmen) - 2 reacties
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? Verkopen aan grote klanten - 8,5 (71 stemmen) - 6 reacties
De klantgerichtheid bij mijn slager Klantencontact - 8,7 (44 stemmen) - 4 reacties
Wat zijn de geheimen van uw klant? Gesprekstechniek - 8,5 (61 stemmen) - 7 reacties
Leer te dansen met kritische klanten Koude Acquisitie - 7,9 (45 stemmen) - 3 reacties
LinkedIn als lead-generator Koude Acquisitie - 8,7 (58 stemmen) - 12 reacties
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal Topverkopers - 8,2 (88 stemmen) - 10 reacties
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? Koude Acquisitie - 7,7 (22 stemmen) - 3 reacties
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties
Gij zult niet Liegen Gesprekstechniek - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties
Belscript: vloek of zegen? Koude Acquisitie - 8,4 (58 stemmen) - 10 reacties
Zet uw Unique Selling Points in voor meer succes bij uw acquisitie Koude Acquisitie - 8,0 (7 stemmen) - 1 reacties
Ziet uw klant u als autoriteit? Koude Acquisitie - 8,6 (31 stemmen) - 3 reacties
Wel of niet koud bellen met een script? Koude Acquisitie - 8,6 (8 stemmen) - 2 reacties
De klant heeft een eigen willetje Koude Acquisitie - 8,8 (38 stemmen) - 3 reacties
Onzekerheden, twijfels en angsten bij koude acquistie Koude Acquisitie - 7,8 (46 stemmen) - 6 reacties
Wees voor uw klant het verloren ideaal Gesprekstechniek - 8,9 (14 stemmen)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog Koude Acquisitie - 9,0 (18 stemmen) - 3 reacties
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? Koude Acquisitie - 8,0 (28 stemmen) - 6 reacties
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? Gesprekstechniek - 8,9 (32 stemmen) - 6 reacties
Bel-angst of motivatieprobleem? Koude Acquisitie - 7,9 (33 stemmen) - 2 reacties
Voicemail: Bellen ze terug? Is dat handig? Koude Acquisitie - 7,4 (20 stemmen) - 2 reacties
Verhoog de productiviteit van uw hunters Sales Management - 8,4 (12 stemmen) - 4 reacties
Social Selling als internet dating?! Koude Acquisitie - 9,0 (41 stemmen) - 1 reacties
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet Koude Acquisitie - 8,4 (75 stemmen) - 8 reacties
Vier missers bij koude acquisitie Koude Acquisitie - 7,7 (95 stemmen) - 9 reacties
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? Koude Acquisitie - 7,7 (77 stemmen) - 16 reacties
Interactie die denkt voor de klant Koude Acquisitie - 8,2 (23 stemmen) - 3 reacties
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? Gesprekstechniek - 8,9 (61 stemmen)
Trekken aan dode paarden Koude Acquisitie - 8,5 (38 stemmen) - 2 reacties
Is koud bellen nog wel van deze tijd? Koude Acquisitie - 8,5 (37 stemmen) - 10 reacties
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. Acquisitie - 7,9 (44 stemmen) - 5 reacties
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing Vragen stellen - 8,0 (46 stemmen) - 6 reacties
Onorthodoxe binnenkomers Creativiteit in de verkoop - 7,8 (28 stemmen) - 4 reacties
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken Koude Acquisitie - 6,6 (30 stemmen) - 5 reacties
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips Koude Acquisitie - 9,1 (39 stemmen) - 11 reacties
Voorbereidingen treffen voor koude acquisitie: cruciaal voor succes Koude Acquisitie - 6,6 (9 stemmen)
Doelen stellen of doelloos bellen? Canvassen - 7,5 (10 stemmen) - 1 reacties
Focus bij goede klanten op de beslissers Koude Acquisitie - 8,3 (14 stemmen) - 1 reacties
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? Koude Acquisitie - 6,7 (14 stemmen) - 4 reacties
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie Vragen stellen - 8,3 (12 stemmen)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? Koude Acquisitie - 6,5 (17 stemmen)
Enthousiaste koude acquisitie: hoe doet u dat? Koude Acquisitie - 7,7 (43 stemmen) - 3 reacties
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie Cold Calling - 7,6 (40 stemmen) - 8 reacties
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? Sales Management - 6,5 (17 stemmen) - 1 reacties
De onverschillige prospect ontvankelijk maken Gesprekstechniek - 8,2 (46 stemmen) - 1 reacties
Met hagel of met scherp schieten door de telefoon? Koude Acquisitie - 7,7 (20 stemmen) - 3 reacties
LinkedIn: zin of onzin voor verkopers ? Koude Acquisitie - 7,2 (29 stemmen) - 8 reacties
Calimero-effect bij koud bellen Koude Acquisitie - 6,8 (10 stemmen) - 5 reacties
Neem bij acquisitie de secretaresse serieus Koude Acquisitie - 6,7 (14 stemmen) - 7 reacties
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven Verkopen aan grote klanten - 7,4 (107 stemmen) - 10 reacties
Uitstelgedrag bij koude acquisitie Koude Acquisitie - 7,3 (41 stemmen) - 9 reacties
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek Gesprekstechniek - 8,3 (82 stemmen) - 5 reacties
Koude acquisitie, wel of niet uitbesteden? Koude Acquisitie - 6,1 (7 stemmen) - 1 reacties
Kwalificeren van prospects moet! Koude Acquisitie - 7,3 (48 stemmen) - 6 reacties
Mobiel bellen? Niet bij acquisitie! Koude Acquisitie - 7,0 (58 stemmen) - 6 reacties
CRM: verdiep het contact met uw prospects CRM - 6,8 (18 stemmen) - 6 reacties
De scorende openingszin Gespreksopening - 5,2 (47 stemmen) - 13 reacties
Twitteren als verkoper: doen of laten…? Koude Acquisitie - 7,5 (11 stemmen) - 3 reacties
Kwalificeren is (g)een kunst Kwalificeren - 8,1 (7 stemmen) - 5 reacties
Koude acquisitie: plan op acties en niet op het aantal afspraken Koude Acquisitie - 7,2 (53 stemmen) - 9 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..