Alle artikelen over Eerste indruk

De eerste seconde bij acquisitie is bepalend Eerste indruk - 7,6 (38 stemmen) - 5 reacties Onderzoek heeft aangetoond dat de eerste indruk al na een halve seconde ontsaat. Hoe gebruikt u deze wetenschap bij koude acquisitie?
Lees verder..
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! Eerste indruk - 8,5 (47 stemmen) - 3 reacties Adviezen over de eerste indruk gaan vaak over hoe u bij de ander overkomt. Pak het eens anders aan: richt uw aandacht op welk gevoel u de ander over zichzelf geeft - met tips en advies.
Lees verder..
5 Gouden regels voor succesvol contact Eerste indruk - 8,0 (35 stemmen) - 1 reacties Een mooi uiterlijk helpt bij van alles, ook in de verkoop. Maar is dat alles? Of ligt het punt van de indruk die u maakt toch op een ander vlak? Advies en tips voor een succesvolle eerste indruk.
Lees verder..
Maakt u deze fouten in offertes? Offertes - 7,7 (25 stemmen) Met uw offertes verleidt u potentiële klanten. En net als in de kroeg gaat het vaak mis door taalgebruik en een slechte eerste indruk. Leer van veelvoorkomende missers en gebruik deze tips.
Lees verder..
De prijs als excuus Prijsdruk - 8,0 (24 stemmen) - 1 reacties Als een klant zegt dat u te duur bent, wil dat lang niet altijd zeggen dat dit ook zo is. Waarom gebruikt de klant deze smoes? Hoe herkent u dit gedrag? En wat doet u ertegen?
Lees verder..
Overtuigen met uw managementsamenvatting Offertes - 8,8 (4 stemmen) De managementsamenvatting van uw offerte bepaalt voor 80% of u een order wint. Lees deze tips en zorg dat u voortaan scoort vanaf het eerste woord.
Lees verder..
De eerste belangrijke stap naar de order Succes in de Verkoop - 7,8 (40 stemmen) - 3 reacties Met verkooptechnieken, productkennis en andere 'harde' vaardigheden komt u niet ver, als u geen connectie heeft met de klant. Vijf basisregels voor hoe u die maakt.
Lees verder..
'Let maar niet op de rommel' Klantenbinding - 7,8 (76 stemmen) - 15 reacties 'Let maar niet op de rommel', zei de manager terwijl hij mij uitnodigde om z’n kantoor binnen te gaan. En hij had geen woord te veel gezegd.
Lees verder..
Wat zegt u bij de eerste ontmoeting? Eerste indruk - 7,1 (29 stemmen) - 9 reacties Stel, u gaat voor het eerst bij een prospect op bezoek. Wat zegt u dan tegen uw potentiële klant? Trap niet in deze standaardfouten.
Lees verder..
Het eerste verkoopgesprek Eerste indruk - 7,8 (32 stemmen) - 4 reacties Hoe komt het toch dat er zo heel veel meer eerste verkoopgesprekken plaatsvinden dan tweede? Wat is het effect als we meer eerste gesprekken kunnen converteren naar vervolgafspraken?
Lees verder..
De laatste indruk Eerste indruk - 6,6 (8 stemmen) - 3 reacties We gaven al vaker tips voor het maken van een goede eerste indruk bij een klantbezoek. Maar hoe zit het met de laatste indruk? Is die ook belangrijk?
Lees verder..
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie Eerste indruk - 6,3 (7 stemmen) - 6 reacties 'Spreek niet over uzelf, u bent voorbestemd te verliezen; indien u uzelf kleineert, gelooft men u; indien u uzelf prijst, gelooft men u niet.' – Michel de Montaigne
Lees verder..
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) Verkoopgesprek - 8,3 (22 stemmen) - 1 reacties Het blijft soms een mysterie dat je iemand tijdens het eerste verkoopgesprek ontmoet en dat je jezelf hoort doorratelen in plaats van contact te maken en inventariserend vragen stellen.
Lees verder..
Eerste gesprek? Inventariseer! Eerste indruk - 7,2 (34 stemmen) In het eerste gesprek met de prospect zijn verkopers geneigd zo veel mogelijk informatie te geven. Ze komen aan met een geweldige presentatie, brochures, productvoorbeelden, maar gaan voorbij aan de inventarisatiefase.
Lees verder..
De 7 doodzonden van het verkoopgesprek Gesprekstechniek - 7,0 (82 stemmen) - 4 reacties U heeft een afspraak met de prospect! Nu begint het echte werk. Helaas kan er dan nog veel verkeerd gaan. Zeven doodzonden!
Lees verder..
De zeilboot aan de muur Voorbereiding - 7,8 (62 stemmen) - 4 reacties U heeft een eerste afspraak met een potentiële klant. Bij binnenkomst ziet u dat er een grote foto van een indrukwekkende zeilboot aan de muur van het kantoor hangt. Een uitgelezen kans voor een ijsbrekende vraag.
Lees verder..
Stel dat u zelf de klant bent, hoe voelt dat? Klantencontact - 6,1 (27 stemmen) Elke keer dat u in contact komt met collega's die aan u iets willen verkopen, heeft u een ideale situatie om de lichaamstaal tijdens het verkopen in de praktijk te observeren. Hoe voelt het, als u zelf de klant bent?
Lees verder..
Eerste indruk vrouwelijke verkoper Eerste indruk - 7,4 (11 stemmen) Als we naar een vrouw kijken, dan weet iedereen dat verschillende elementen als haar, kleding en accessoires invloed hebben op haar image. Laten we die elementen eens systematisch variëren en kijken wat er gebeurt met de eerste indruk.
Lees verder..
De goede handdruk Lichaamstaal - 5,9 (18 stemmen) - 3 reacties Een goede handdruk helpt de relatie met je klant meteen te definieren: je bent zelfverzekerd en hebt zin in het gesprek.
Lees verder..
De 1e indruk! Lichaamstaal - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties De eerste indruk wordt grotendeels bepaald door gezichtsuitdrukking en lichaamshouding. En als dat beeld eenmaal geschapen is, dan moet je wel van heel goede huize komen willen je die mening nog kunnen bijstellen.
Lees verder..
De belangrijkste fase Voorbereiding - 3,5 (2 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..