Alle artikelen over Communicatie

Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is Acquisitie - 8,6 (5 stemmen) Waarom zou je anticiperen in het telefoongesprek? Je wilt toch gewoon je ding doen?! Ontdek hier hoe een vooruitziende blik je succesvoller maakt.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,7 (10 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
Spreek dezelfde "sales" taal Communicatie - 9,0 (1 stemmen) Sales speelt een belangrijke rol in de bedrijfscommunicatie. Lees hier waarom en doe je voordeel met de ACID Proof.
Lees verder..
In 6 stappen meer reactie op je mail E-mail - 8,7 (20 stemmen) - 3 reacties Veel sales mensen klagen dat ze weinig tot geen reacties krijgen op hun mails. Zou dat ook aan die mails zelf kunnen liggen? 6 tips om wel binnen te komen met je mailbericht.
Lees verder..
Vrienden die u nog niet kent Verkoopbevordering - 8,2 (6 stemmen) Xenofobie, angst voor het onbekende, is mensen aangeboren, maar werkt ook tegen ons, zeker in sales. Lees hier hoe dit werkt én hoe u er een positieve draai aan kan geven.
Lees verder..
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie Cold calling - 7,3 (4 stemmen) Acquisitie in de zomer? Zinloos! Dat is het gangbare idee. Maar net als met alles wat je aandacht geeft, kan ook de zomer je sales vooruit helpen. Lees hier hoe.
Lees verder..
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? Koude acquisitie - 9,3 (12 stemmen) - 2 reacties Uw oplossing kan heel geschikt zijn voor uw klant, terwijl uw verhaal toch niet aankomt. Dan is de kans groot dat u niet de juiste motivatiefilters gebruikt. Lees hier wat te doen.
Lees verder..
De vele wegen naar nieuwe orders Acquisitie - 7,8 (12 stemmen) - 6 reacties De tijden van vijf à zes verkoopbezoeken per dag in de industriële sector van het bedrijfsleven zijn allang voorbij.



Hoe bereiken we dan al onze klanten?
Lees verder..
Hoe onzekerheid je sales kan boosten Acquisitie - 9,3 (3 stemmen) Als je in gesprek bent met een prospect is het een goed teken dat je een beetje onzekerheid voelt. Zo blijf je in contact met je klant. In dit artikel leg ik je uit hoe dit zit.
Lees verder..
Finance: Feiten en Fabels Acquisitie - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties De accountancy heeft het er deze maanden maar weer druk mee. Jaarafsluitingen, Btw-aangiftes die gewoon doorgaan. En dan ook nog je sales en marketing lekker laten lopen. Hoe dan?
Lees verder..
Je komt elkaar altijd weer tegen Kwaliteiten van de Verkoper - 8,8 (16 stemmen) - 1 reacties We willen allemaal met respect worden behandeld, maar behandelen we zelf iedereen dan ook met respect? Dat gaat niet altijd vanzelf. Leer hier de valkuilen van respect kennen; met tips om er niet in te vallen.
Lees verder..
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! Acquisitie - 9,2 (10 stemmen) Veel salesmensen klagen dat ze zo weinig reacties krijgen op hun mails. Maar reageer je zelf ooit op een standaard salesmail? Precies. Met deze tips zorg je ervoor dat mensen wel gaan reageren.
Lees verder..
Hoe kom je voorbij de secretaresse Acquisitie - 6,9 (14 stemmen) - 2 reacties Een van de grootste drempels in de acquisitie is het langs de secretaresse of receptioniste komen. Of als de organisatie groter is, langs allebei!
Lees verder..
De kracht van de herhaling! Cold calling - 8,2 (10 stemmen) - 3 reacties Is koude acquisitie bellen met een bord voor je kop? Nee, tien keer dezelfde bellen hoort erbij! Lees hier waarom, met tips om je effectiviteit te verhogen.
Lees verder..
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden Bezwaren - 8,9 (21 stemmen) - 1 reacties Valse bezwaren en uitvluchten zijn dagelijkse kost voor verkopers. De wolf van Wallstreet bedacht een effectieve methode om ze te lijf te gaan. Lees er hier alles over.
Lees verder..
Weet waarom klanten van u kopen Communicatie - 8,1 (43 stemmen) - 10 reacties Het mooiste product, de hoogste korting, allemaal sterke verkooppunten maar niet de reden waarom de klant koopt. Welke vijf dan wel?
Lees verder..
Attitude of gratitude Communicatie - 7,8 (9 stemmen) In deze tijden van social distancing is het geen slecht idee om het grote voordeel van hoffelijkheid nog eens onder de aandacht te brengen.
Lees verder..
Je introductie is goud waard Gespreksopening - 6,6 (14 stemmen) In sales kunnen je openingswoorden je maken of breken. Met deze tips kan je op zoek naar jouw op maat gemaakte, ideale introductie.
Lees verder..
Enthousiasme, geloof en uitstraling Communicatie - 9,0 (7 stemmen) - 2 reacties Het basisgereedschap voor een goede communicatie zit in die drie woorden. Lees hier wat je ermee kan bereiken.
Lees verder..
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters Lastige klanten - 8,6 (15 stemmen) Er zijn van die types die overal een mening over hebben. Liefst loopt u met een grote boog om deze lieden heen, maar in de verkoop is het toch beter als u leert met ze te ‘dealen’. Lees hier hoe.
Lees verder..
De Kunst van Begrip Tonen Communicatie - 8,2 (32 stemmen)
De do’s en don’ts van complimenten maken Complimenten - 8,6 (8 stemmen) - 6 reacties
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings Sales Management - 8,8 (43 stemmen) - 1 reacties
Oprechte interesse tonen; moeite loont Aandacht - 8,8 (14 stemmen) - 1 reacties
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,6 (20 stemmen)
De duivelse details maken de topverkoper Communicatie - 8,2 (44 stemmen) - 2 reacties
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? Communicatie - 8,3 (10 stemmen)
Telling én selling Communicatie - 8,3 (21 stemmen)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top Communicatie - 8,8 (25 stemmen)
Verkopen aan andere generaties Klantenkennis - 9,0 (8 stemmen)
Pak kansen met wat mis gaat Verkoopkansen
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantencontact - 7,3 (45 stemmen) - 1 reacties
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties Presenteren - 7,2 (26 stemmen) - 4 reacties
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates Verkoopgesprek - 8,8 (16 stemmen) - 4 reacties
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit Aandacht - 8,5 (11 stemmen)
Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,4 (14 stemmen)
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (24 stemmen)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes Offertes - 8,0 (13 stemmen) - 1 reacties
In herhaling vallen is een prima idee Communicatie - 7,7 (6 stemmen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd Offertes - 7,8 (11 stemmen) - 3 reacties
Gezonde v. ongezonde winst Verkoopsucces - 6,6 (7 stemmen) - 2 reacties
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding Offertes - 7,7 (7 stemmen) - 2 reacties
De Elevator Pitch Klantencontact - 7,7 (368 stemmen) - 52 reacties
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? Offertes - 5,0 (1 stemmen)
Geef uw klant de ruimte Communicatie - 8,4 (48 stemmen) - 15 reacties
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? Offertes - 8,0 (5 stemmen)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt Communicatie - 7,6 (23 stemmen) - 2 reacties
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties
Hoe stelt u de kampioensvraag? Taalgebruik - 8,8 (51 stemmen) - 4 reacties
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,7 (38 stemmen) - 2 reacties
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? Geloofwaardigheid - 7,3 (10 stemmen) - 2 reacties
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? Offertes - 7,2 (5 stemmen)
Overtuigen met uw managementsamenvatting Offertes - 8,8 (4 stemmen)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten Klantencontact - 9,5 (53 stemmen)
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties
Bedankt! De grote kracht van een klein woord Complimenten - 8,7 (36 stemmen) - 27 reacties
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien Social Media - 7,8 (13 stemmen) - 12 reacties
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? Communicatie - 7,8 (20 stemmen) - 7 reacties
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? Onderhandelen - 8,1 (54 stemmen) - 11 reacties
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten Communicatie - 7,0 (2 stemmen)
De kunst van het uitnodigen Presenteren - 7,1 (10 stemmen) - 2 reacties
De standaardpresentatie: niet doen! Presenteren - 8,4 (28 stemmen) - 13 reacties
Communiceren voorbij de klakkeloosheid Communicatie - 8,0 (39 stemmen) - 13 reacties
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen Communicatie - 6,8 (14 stemmen) - 2 reacties
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen Communicatie - 7,6 (37 stemmen) - 4 reacties
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging LinkedIn - 5,6 (33 stemmen) - 20 reacties
De kracht van persoonlijk contact (I) Communicatie - 8,0 (8 stemmen)
6 praktische en effectieve communicatietips Communicatie - 7,6 (9 stemmen) - 2 reacties
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties
'Praat u maar, ik luister wel' Succesfactoren - 7,6 (121 stemmen) - 7 reacties
Communiceren met meer succes Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties
Gebarentaal verklaard Non-verbale communicatie - 7,3 (17 stemmen)
Hoe overtuigt u de ander? Overtuigen - 7,9 (10 stemmen) - 8 reacties
De meest overtuigende verkoopactie Communicatie - 4,5 (60 stemmen) - 2 reacties
5 Valkuilen in communicatie Communicatie - 6,7 (12 stemmen) - 1 reacties
Laat uw voicemail voor u werken Communicatie - 6,9 (7 stemmen) - 2 reacties
De kracht van persoonlijk contact (II) Communicatie - 6,6 (9 stemmen) - 2 reacties
Om te winnen moet u... Salestraining - 7,6 (24 stemmen) - 6 reacties
Begrijpen en begrepen worden Communicatie - 7,6 (16 stemmen)
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
No more Mr Niceguy! Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. Klantenpsychologie - 10,0 (1 stemmen)
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Uw persoonlijke communicatieplan! Planning - 6,7 (6 stemmen)
Hoe communiceert uw klant? Klantenpsychologie - 8,0 (1 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..