Alle artikelen over Communicatie

Enthousiasme, geloof en uitstraling Communicatie - 9,5 (4 stemmen) - 2 reacties Het basisgereedschap voor een goede communicatie zit in die drie woorden. Lees hier wat je ermee kan bereiken.
Lees verder..
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters Lastige klanten - 8,6 (15 stemmen) Er zijn van die types die overal een mening over hebben. Liefst loopt u met een grote boog om deze lieden heen, maar in de verkoop is het toch beter als u leert met ze te ‘dealen’. Lees hier hoe.
Lees verder..
De Kunst van Begrip Tonen Communicatie - 8,2 (32 stemmen) Begrip tonen is niet ingewikkeld en zeer lonend. Toch zijn er talloze situaties waarin we niet eens zien hoe weinig begripvol we reageerden. Leer van dit veelvoorkomend praktijkvoorbeeld.
Lees verder..
De do’s en don’ts van complimenten maken Complimenten - 8,7 (7 stemmen) - 5 reacties We geven ze zelden, maar worden er als we ze krijgen toch erg gelukkig van: complimenten. Ontdek hier hoe het moet en ga ervoor, met alle positieve gevolgen van dien.
Lees verder..
In 6 stappen meer reactie op je mail E-mail - 8,7 (15 stemmen) - 2 reacties Veel sales mensen klagen dat ze weinig tot geen reacties krijgen op hun mails. Zou dat ook aan die mails zelf kunnen liggen? 6 tips om wel binnen te komen met je mailbericht.
Lees verder..
Attitude of gratitude Communicatie - 7,8 (4 stemmen) In deze tijden van social distancing is het geen slecht idee om het grote voordeel van hoffelijkheid nog eens onder de aandacht te brengen.
Lees verder..
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? Koude acquisitie - 9,0 (7 stemmen) - 2 reacties Uw oplossing kan heel geschikt zijn voor uw klant, terwijl uw verhaal toch niet aankomt. Dan is de kans groot dat u niet de juiste motivatiefilters gebruikt. Lees hier wat te doen.
Lees verder..
De vele wegen naar nieuwe orders Acquisitie - 8,4 (8 stemmen) - 4 reacties De tijden van vijf à zes verkoopbezoeken per dag in de industriële sector van het bedrijfsleven zijn allang voorbij.


Hoe bereiken we dan al onze klanten?
Lees verder..
Je introductie is goud waard Gespreksopening - 6,1 (9 stemmen) In sales kunnen je openingswoorden je maken of breken. Met deze tips kan je op zoek naar jouw op maat gemaakte, ideale introductie.
Lees verder..
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings Sales Management - 8,8 (38 stemmen) - 1 reacties Salesmeetings zijn een krachtig middel om uw salesteam een boost te geven. Maar weet wat u doet! 3 don'ts en 10 do's voor een effectieve verkoopvergadering.
Lees verder..
Oprechte interesse tonen; moeite loont Aandacht - 8,6 (11 stemmen) - 1 reacties Voor verkopers is oprechte interesse tonen van levensbelang, maar dat gaat lang niet altijd vanzelf. Integendeel… Het goede nieuws: moeite doen loont! Lees hier hoe dat werkt.
Lees verder..
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,6 (20 stemmen) Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk.
Lees verder..
De duivelse details maken de topverkoper Communicatie - 8,2 (44 stemmen) - 2 reacties Weet u hoe groot het verschil is tussen de beste verkoper en een gemiddelde verkoper? Klein! Welke details maken het verschil?
Lees verder..
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? Communicatie - 8,3 (10 stemmen) Van teveel eenzijdig nemen worden relaties slecht. Maar we hebben lang niet altijd in de gaten dat we iets nemen. Let op deze communicatieve valkuilen die u krediet kosten!
Lees verder..
Telling én selling Communicatie - 8,3 (21 stemmen) 'Telling is not selling’ - dit verkoopmantra van de oude verkoopgoeroe Brian Tracy is nog steeds populair bij sommige verkoopcoaches en andere sales-o-logen. Toch kan ‘vertellen’ u wel meer succes opleveren, lees hier hoe.
Lees verder..
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top Communicatie - 8,9 (23 stemmen) Wat is de beste manier om een commerciële topper te worden? Werken aan uw communicatieskills, zo simpel is het. Deze 10 vaardigheden helpen u uw communicatie te verbeteren en zo een topverkoper te worden.
Lees verder..
Verkopen aan andere generaties Klantenkennis - 8,9 (7 stemmen) Bent u een Babyboomer, Generatie X-er of een Millenial? Wat het antwoord ook is, met deze tips kunt u beter omgaan met de twee andere generaties en uw verkoopkansen verhogen.
Lees verder..
Pak kansen met wat mis gaat Verkoopkansen Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier waarom en hoe.
Lees verder..
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantencontact - 7,3 (45 stemmen) - 1 reacties Kent u dat, klantvriendelijkheid als eenrichtingsverkeer? Gebruik deze tips om zo'n situatie alsnog vóór u te laten werken.
Lees verder..
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties Presenteren - 7,2 (26 stemmen) - 4 reacties Als verkoper maakt u de nodige kilometers. U heeft uw eigen rijstijl. Wist u dat die veel zegt over hoe u presenteert? Lees mee en ontdek wat u van uzelf kunt leren.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,8 (6 stemmen)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates Verkoopgesprek - 8,8 (16 stemmen) - 4 reacties
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit Aandacht - 8,5 (11 stemmen)
Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,4 (14 stemmen)
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (24 stemmen)
Vrienden die u nog niet kent Verkoopbevordering - 7,5 (4 stemmen)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes Offertes - 8,0 (13 stemmen) - 1 reacties
In herhaling vallen is een prima idee Communicatie - 7,7 (6 stemmen)
Je komt elkaar altijd weer tegen Kwaliteiten van de Verkoper - 8,7 (7 stemmen) - 1 reacties
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd Offertes - 7,8 (11 stemmen) - 3 reacties
Gezonde v. ongezonde winst Verkoopsucces - 6,6 (7 stemmen) - 2 reacties
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding Offertes - 7,7 (7 stemmen) - 2 reacties
De Elevator Pitch Klantencontact - 7,7 (367 stemmen) - 52 reacties
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? Offertes - 5,0 (1 stemmen)
Geef uw klant de ruimte Communicatie - 8,4 (48 stemmen) - 15 reacties
Weet waarom klanten van u kopen Communicatie - 8,1 (41 stemmen) - 10 reacties
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? Offertes - 8,0 (5 stemmen)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt Communicatie - 7,6 (23 stemmen) - 2 reacties
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties
Hoe stelt u de kampioensvraag? Taalgebruik - 8,8 (51 stemmen) - 4 reacties
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,7 (37 stemmen) - 2 reacties
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? Geloofwaardigheid - 7,3 (10 stemmen) - 2 reacties
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? Offertes - 7,2 (5 stemmen)
Overtuigen met uw managementsamenvatting Offertes - 8,8 (4 stemmen)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten Klantencontact - 9,5 (53 stemmen)
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties
Bedankt! De grote kracht van een klein woord Complimenten - 8,7 (36 stemmen) - 27 reacties
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien Social Media - 8,3 (12 stemmen) - 12 reacties
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? Communicatie - 7,8 (20 stemmen) - 7 reacties
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? Onderhandelen - 8,1 (54 stemmen) - 11 reacties
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten Communicatie - 7,0 (2 stemmen)
De kunst van het uitnodigen Presenteren - 7,1 (10 stemmen) - 2 reacties
De standaardpresentatie: niet doen! Presenteren - 8,4 (28 stemmen) - 13 reacties
Communiceren voorbij de klakkeloosheid Communicatie - 8,0 (39 stemmen) - 13 reacties
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen Communicatie - 6,8 (14 stemmen) - 2 reacties
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen Communicatie - 7,6 (37 stemmen) - 4 reacties
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging LinkedIn - 5,6 (33 stemmen) - 20 reacties
De kracht van persoonlijk contact (I) Communicatie - 8,0 (8 stemmen)
6 praktische en effectieve communicatietips Communicatie - 7,6 (9 stemmen) - 2 reacties
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties
'Praat u maar, ik luister wel' Succesfactoren - 7,6 (121 stemmen) - 7 reacties
Communiceren met meer succes Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties
Gebarentaal verklaard Non-verbale communicatie - 7,3 (17 stemmen)
Hoe overtuigt u de ander? Overtuigen - 7,9 (10 stemmen) - 8 reacties
De meest overtuigende verkoopactie Communicatie - 4,4 (58 stemmen) - 2 reacties
5 Valkuilen in communicatie Communicatie - 6,7 (12 stemmen) - 1 reacties
Laat uw voicemail voor u werken Communicatie - 6,9 (7 stemmen) - 2 reacties
De kracht van persoonlijk contact (II) Communicatie - 6,6 (9 stemmen) - 2 reacties
Om te winnen moet u... Salestraining - 7,6 (24 stemmen) - 6 reacties
Begrijpen en begrepen worden Communicatie - 7,6 (16 stemmen)
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
No more Mr Niceguy! Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. Klantenpsychologie - 10,0 (1 stemmen)
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Uw persoonlijke communicatieplan! Planning - 6,7 (6 stemmen)
Hoe communiceert uw klant? Klantenpsychologie - 8,0 (1 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Willem  Verbeke

Willem Verbeke

Willem Verbeke is Emeritus Professor aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Hij studeerde wijsb.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..