|
|
Au, dat doet pijn!
Afwijzingen - 7,4 (25 stemmen) - 7 reacties
Amanda zit in gesprek met haar prospect. Ze komt er maar niet door heen. De prospect heeft alles namelijk al "goed geregeld". Om u dit leed te besparen, een artikel over ‘bewustwording van het probleem’.
|
Lees verder..
|
|
|
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is
Acquisitie - 8,6 (5 stemmen)
Waarom zou je anticiperen in het telefoongesprek? Je wilt toch gewoon je ding doen?! Ontdek hier hoe een vooruitziende blik je succesvoller maakt.
|
Lees verder..
|
|
|
Word zelf de GAME CHANGER bij jouw klant
Acquisitie - 9,4 (8 stemmen) - 4 reacties
Verandering is een constante, ook bij jouw klanten. Daarom kun je verkopen. Maar veranderingen vragen altijd een game changer. Met deze tips zorg je dat jij dat bent.
|
Lees verder..
|
|
|
Telling én selling
Communicatie - 8,3 (21 stemmen)
'Telling is not selling’ - dit verkoopmantra van de oude verkoopgoeroe Brian Tracy is nog steeds populair bij sommige verkoopcoaches en andere sales-o-logen. Toch kan ‘vertellen’ u wel meer succes opleveren, lees hier hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Durft u deze 3 vragen te stellen?
Kwalificeren - 9,0 (22 stemmen)
Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale vragen.
|
Lees verder..
|
|
|
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen
Klantencontact - 8,6 (86 stemmen) - 6 reacties
Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek.
|
Lees verder..
|
|
|
Geef uw klant de ruimte
Communicatie - 8,4 (48 stemmen) - 15 reacties
De veelvoorkomende communicatiefout 'invullen voor de ander' kan dodelijk zijn voor een deal. Gebruik dit ezelsbruggetje om te zorgen dat u de communicatie open houdt.
|
Lees verder..
|
|
|
Waarom vragen stellen vaak niet werkt
Communicatie - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties
Vragen stellen is een essentieel onderdeel van uw vak en kan daarom ook tegen u werken. Stel uzelf de vraag: wat doet u met de antwoorden?
|
Lees verder..
|
|
|
Lastige inhoudelijke vragen van prospects
Acquisitie - 4,0 (5 stemmen) - 2 reacties
‘Als ik geen goed antwoord heb op een technische vraag van de prospect, dan ga ik toch af?!’ Maar hoe gaat u dán om met dat soort momenten? En, is het wel waar? Ontdek antwoorden en tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie
Koude Acquisitie - 6,9 (36 stemmen)
U weet dat u tijdens koude acquisitie vragen moet stellen en u weet dat open vragen beter werken dan gesloten vragen. Toch komen er steeds gesloten vragen uit uw mond… Hoe gaat u dat veranderen?
|
Lees verder..
|
|
|
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet
Bezwaren - 6,1 (12 stemmen)
Als het gaat over omgaan met bezwaren, dan gaat het vaak over het voorkomen of laten verdwijnen ervan. Dit is onmogelijk en ook bad for business! Ontdek waarom bezwaren omarmen logischer is dan ze weg te poetsen.
|
Lees verder..
|
|
|
De 10 slechtste salesvragen
Verkooptechniek - 7,7 (101 stemmen) - 8 reacties
Vragen stellen is essentieel in het verkoopvak. Maar sommige vragen zorgen ervoor dat gesprekken stroef verlopen of de verkeerde onderwerpen aan de orde komen. Hier de 10 vragen die u het beste kunt vermijden op een rijtje.
|
Lees verder..
|
|
|
Zo leert een verkoper zijn mond te houden
Gesprekstechniek - 7,9 (65 stemmen) - 10 reacties
De valkuil van veel verkopers is dat ze teveel praten. Zo krijgen klanten niet de kans om hun wensen te uiten. Hoe dan wel?
|
Lees verder..
|
|
|
Wat zijn de geheimen van uw klant?
Gesprekstechniek - 8,5 (62 stemmen) - 7 reacties
Begrijpt u soms helemaal niets van de beslissingen van uw klant? Pas dan op voor een verborgen agenda.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil
Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties
U weet alles over uw product. Maar is dat ook wat uw klanten willen horen? Deze tips helpen u de juiste informatie te bepalen.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoop niet zoals uw CEO
Verkooptechniek - 8,8 (53 stemmen) - 2 reacties
Als verkopers kunnen we ons spiegelen aan de CEO , vaak een oude rot in het vak. Toch is het beter om niet te verkopen zoals de CEO. Lees hier waarom niet.
|
Lees verder..
|
|
|
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas
Solliciteren in de Verkoop - 9,2 (27 stemmen)
Solliciteren is een verkoopproces. Als verkoper zult u ook dit gesprek moeten gaan leiden. Lees hier hoe uw potentiële werkgever te kwalificeren, in plaats van andersom.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing?
Gesprekstechniek - 8,9 (61 stemmen)
De waarde van uw oplossing wordt gecreëerd in het verkoopproces. Uiteindelijk beslist de klant welke waarde uw oplossing heeft. Hoe kunt u die beslissing beïnvloeden?
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant?
Overtuigen - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties
In een presentatie of verkoopgesprek zijn de woorden “Ik ga u vandaag overtuigen van …” vaak funest. Het gaat niet om uw overtuigingen, maar juist om die van de ander.
|
Lees verder..
|
|
|
De onverschillige prospect ontvankelijk maken
Gesprekstechniek - 8,2 (47 stemmen) - 1 reacties
Als u prospects voor de eerste keer benadert, zijn ze vaak helemaal niet bezig met een probleem dat u kunt oplossen. Zender en ontvanger zitten op verschillende frequenties. Hoe stemt u goed af?
|
Lees verder..
|
Een tegenvraag als noodrem
Vraagtechniek - 7,1 (29 stemmen) - 3 reacties
|
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht?
Gesprekstechniek - 8,3 (27 stemmen) - 2 reacties
|
Ontdek het gevoel van de klant
Klantencontact - 8,1 (9 stemmen) - 2 reacties
|
Vier belangrijke vragen voor (uw) verkopers
Afsluittechnieken - 6,3 (14 stemmen) - 6 reacties
|
Afsluiten met alternatieven
Afsluittechnieken - 7,0 (1 stemmen) - 1 reacties
|