Alle artikelen over Vragen stellen

Au, dat doet pijn! Afwijzingen - 7,4 (25 stemmen) - 7 reacties Amanda zit in gesprek met haar prospect. Ze komt er maar niet door heen. De prospect heeft alles namelijk al "goed geregeld". Om u dit leed te besparen, een artikel over ‘bewustwording van het probleem’.
Lees verder..
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is Acquisitie - 8,6 (5 stemmen) Waarom zou je anticiperen in het telefoongesprek? Je wilt toch gewoon je ding doen?! Ontdek hier hoe een vooruitziende blik je succesvoller maakt.
Lees verder..
Word zelf de GAME CHANGER bij jouw klant Acquisitie - 9,4 (8 stemmen) - 4 reacties Verandering is een constante, ook bij jouw klanten. Daarom kun je verkopen. Maar veranderingen vragen altijd een game changer. Met deze tips zorg je dat jij dat bent.
Lees verder..
Telling én selling Communicatie - 8,3 (21 stemmen) 'Telling is not selling’ - dit verkoopmantra van de oude verkoopgoeroe Brian Tracy is nog steeds populair bij sommige verkoopcoaches en andere sales-o-logen. Toch kan ‘vertellen’ u wel meer succes opleveren, lees hier hoe.
Lees verder..
Durft u deze 3 vragen te stellen? Kwalificeren - 9,0 (22 stemmen) Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale vragen.
Lees verder..
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen Klantencontact - 8,6 (86 stemmen) - 6 reacties Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek.
Lees verder..
Geef uw klant de ruimte Communicatie - 8,4 (48 stemmen) - 15 reacties De veelvoorkomende communicatiefout 'invullen voor de ander' kan dodelijk zijn voor een deal. Gebruik dit ezelsbruggetje om te zorgen dat u de communicatie open houdt.
Lees verder..
Waarom vragen stellen vaak niet werkt Communicatie - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties Vragen stellen is een essentieel onderdeel van uw vak en kan daarom ook tegen u werken. Stel uzelf de vraag: wat doet u met de antwoorden?
Lees verder..
Lastige inhoudelijke vragen van prospects Acquisitie - 4,0 (5 stemmen) - 2 reacties ‘Als ik geen goed antwoord heb op een technische vraag van de prospect, dan ga ik toch af?!’ Maar hoe gaat u dán om met dat soort momenten? En, is het wel waar? Ontdek antwoorden en tips.
Lees verder..
Het betere spiekbriefje: open vragen bij acquisitie Koude Acquisitie - 6,9 (36 stemmen) U weet dat u tijdens koude acquisitie vragen moet stellen en u weet dat open vragen beter werken dan gesloten vragen. Toch komen er steeds gesloten vragen uit uw mond… Hoe gaat u dat veranderen?
Lees verder..
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet Bezwaren - 6,1 (12 stemmen) Als het gaat over omgaan met bezwaren, dan gaat het vaak over het voorkomen of laten verdwijnen ervan. Dit is onmogelijk en ook bad for business! Ontdek waarom bezwaren omarmen logischer is dan ze weg te poetsen.
Lees verder..
De 10 slechtste salesvragen Verkooptechniek - 7,7 (101 stemmen) - 8 reacties Vragen stellen is essentieel in het verkoopvak. Maar sommige vragen zorgen ervoor dat gesprekken stroef verlopen of de verkeerde onderwerpen aan de orde komen. Hier de 10 vragen die u het beste kunt vermijden op een rijtje.
Lees verder..
Zo leert een verkoper zijn mond te houden Gesprekstechniek - 7,9 (65 stemmen) - 10 reacties De valkuil van veel verkopers is dat ze teveel praten. Zo krijgen klanten niet de kans om hun wensen te uiten. Hoe dan wel?
Lees verder..
Wat zijn de geheimen van uw klant? Gesprekstechniek - 8,5 (62 stemmen) - 7 reacties Begrijpt u soms helemaal niets van de beslissingen van uw klant? Pas dan op voor een verborgen agenda.
Lees verder..
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties U weet alles over uw product. Maar is dat ook wat uw klanten willen horen? Deze tips helpen u de juiste informatie te bepalen.
Lees verder..
Verkoop niet zoals uw CEO Verkooptechniek - 8,8 (53 stemmen) - 2 reacties Als verkopers kunnen we ons spiegelen aan de CEO , vaak een oude rot in het vak. Toch is het beter om niet te verkopen zoals de CEO. Lees hier waarom niet.
Lees verder..
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas Solliciteren in de Verkoop - 9,2 (27 stemmen) Solliciteren is een verkoopproces. Als verkoper zult u ook dit gesprek moeten gaan leiden. Lees hier hoe uw potentiële werkgever te kwalificeren, in plaats van andersom.
Lees verder..
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? Gesprekstechniek - 8,9 (61 stemmen) De waarde van uw oplossing wordt gecreëerd in het verkoopproces. Uiteindelijk beslist de klant welke waarde uw oplossing heeft. Hoe kunt u die beslissing beïnvloeden?
Lees verder..
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? Overtuigen - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties In een presentatie of verkoopgesprek zijn de woorden “Ik ga u vandaag overtuigen van …” vaak funest. Het gaat niet om uw overtuigingen, maar juist om die van de ander.
Lees verder..
De onverschillige prospect ontvankelijk maken Gesprekstechniek - 8,2 (47 stemmen) - 1 reacties Als u prospects voor de eerste keer benadert, zijn ze vaak helemaal niet bezig met een probleem dat u kunt oplossen. Zender en ontvanger zitten op verschillende frequenties. Hoe stemt u goed af?
Lees verder..
Een tegenvraag als noodrem Vraagtechniek - 7,1 (29 stemmen) - 3 reacties
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? Gesprekstechniek - 8,3 (27 stemmen) - 2 reacties
Ontdek het gevoel van de klant Klantencontact - 8,1 (9 stemmen) - 2 reacties
Vier belangrijke vragen voor (uw) verkopers Afsluittechnieken - 6,3 (14 stemmen) - 6 reacties
Afsluiten met alternatieven Afsluittechnieken - 7,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..