Alle artikelen over Vraagtechniek

Een enthousiaste prospect die toch nog ‘nee’ zegt Afsluittechnieken - 8,6 (10 stemmen) Enthousiasme is een groot goed, het werkt aanstekelijk, bij iedereen. Juist daarom schuilt er bij sales ook een gevaar in. Met deze 4 tips zet u enthousiasme om in een order.
Lees verder..
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen Acquisitie - 7,8 (17 stemmen) - 2 reacties Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces.
Lees verder..
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates Verkoopgesprek - 8,7 (15 stemmen) - 4 reacties Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw verkoopgesprekken. Lees verder, pak de regie en verhoog uw effectiviteit!
Lees verder..
Breng uw klant in trance Acquisitie - 9,4 (21 stemmen) Hoe krijgen we een emotioneel proces rationeel onder controle? Ontdek hier het antwoord en verhoog uw closing rates.
Lees verder..
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus? Moeilijke klanten - 8,1 (9 stemmen) - 1 reacties Hebt u last van klanten die te goed geïnformeerd zijn om nog naar u als salesprofessional te willen luisteren? Lees dan hier hoe u dit tij kunt keren.
Lees verder..
Verkopers die niet vragen worden overgeslagen! Vragen stellen - 7,2 (9 stemmen) Elke verkoper maakt het wel eens mee: er wordt een prima verkoopgesprek gevoerd en dan komt er toch geen toezegging van de klant. Hoe zit dat?
Lees verder..
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ Klantenkennis - 8,1 (14 stemmen) Goede gesprekken zijn fijn, effectieve gesprekken halen opdrachten binnen. Heel veel in uw pijplijn maar uiteindelijk toch weinig echt resultaat? Lees hoe dat komt en wat eraan te doen is.
Lees verder..
Afsluiten bij projectverkoop Afsluittechnieken - 6,4 (13 stemmen) - 2 reacties Kent u dit gevoel: een salescycle duurt zo lang dat het afsluiten niet langer binnen uw bereik ligt? Verander dit met deze tips!
Lees verder..
Vertel gerust verder Gesprekstechniek - 7,1 (14 stemmen) - 1 reacties U wilt de klant laten praten omdat u zijn belangrijkste koopmotief wilt ontdekken. Open vragen zijn daartoe een uitstekend middel. Maar, is het zo makkelijk de klant te 'ontdooien'?
Lees verder..
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? SPIN - 7,3 (80 stemmen) - 6 reacties Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopproces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Dat is dankzij Neil Rackham en zijn SPIN-methode veranderd.
Lees verder..
Stop te verkopen wat u hebt! Productkennis - 7,8 (6 stemmen) Stoppen met verkopen wat u hebt en beginnen met verkopen wat uw klant wil – dat is een principe waarmee veel winst te behalen valt. Maximaliseer de kans op die winst met de WWW-analyse.
Lees verder..
De waarde van uw aanbod Prijs - 7,7 (37 stemmen) - 8 reacties Prijzen zijn steeds te hoog voor inkopers. Voor de leverancier is de marge steeds te laag. Tussen de twee in staat u als verkoper. Uw taak? Het zoeken van een balans.
Lees verder..
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? Telefoontechniek - 7,6 (181 stemmen) - 22 reacties Omdat het geluid van één kant kwam, die van de sales rep. en ik aandachtig naar haar verhaal luisterde, was het voelbaar dat ze zich niet op haar gemak voelde. Had ze maar deze volgende 3 eenvoudige regels toegepast...
Lees verder..
Verkoop VOODOO Gesprekstechniek - 7,7 (6 stemmen) - 1 reacties Is verkopen toveren? Of zwarte magie? Je zou het haast denken bij het lezen van het woord VOODOO. Nou ja een beetje magie is nooit weg. En zeker in de verkoop kan het geen kwaad als u uw eigen magische krachten aanspreekt.
Lees verder..
Eerste gesprek? Inventariseer! Eerste indruk - 7,2 (34 stemmen) In het eerste gesprek met de prospect zijn verkopers geneigd zo veel mogelijk informatie te geven. Ze komen aan met een geweldige presentatie, brochures, productvoorbeelden, maar gaan voorbij aan de inventarisatiefase.
Lees verder..
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties Bijna is de deal rond. En tóch krijgt u geen volmondig ja. De klant aarzelt, maar...waarom? Wat is er met hem aan de hand? U kunt er de vinger niet op leggen. Wat moet u doen?
Lees verder..
De beste verkoper is een leider! Verkoopsucces - 7,0 (50 stemmen) Het verschil tussen een goede en een slechte verkoper zit er o.a. in dat de goeden zich opstellen als procesmanagers en de slechte als projectmanager.
Lees verder..
Grote orders binnenhalen SPIN - 6,1 (15 stemmen) Bespreking van het het boek "SPIN Verkooptechniek" waarin de schrijver, Neil Rackham, uitlegt hoe u grote orders kunt binnenhalen.
Lees verder..
De domste vraag Telefoontechniek - 6,2 (20 stemmen) - 1 reacties Dagelijkse worden honderden, nee duizenden prospects gebeld met de vraag: "Wij hebben u iets gestuurd, heeft u het ontvangen?" Het is zo ongeveer de domste vraag die u kunt stellen!
Lees verder..
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (4) Acquisitie - 6,7 (32 stemmen) Aan het begin van een koud acquisitiegesprek is de prospect er meestal met zijn hoofd niet zo goed bij. Dan is hij ook niet in staat om lastige vragen te beantwoorden. En dat is nu precies wat veel verkopers wel doen. Een slimme oplossing!
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..