|
|
Snelle besluitvorming in de verkoop
Closing - 9,7 (3 stemmen) - 1 reacties
Het sluiten van een deal in corporate omgevingen kan lang duren. Laat verkooptechnieken los en gebruik deze tips om succesvol je weg hierin te vinden.
|
Lees verder..
|
|
|
Duurder zijn is zo gek nog niet
Prijs - 7,9 (35 stemmen) - 3 reacties
Aan een lage prijs of hoge korting kleven 3 bijzonder grote nadelen. Lees hier over 4 technieken om met uw hogere prijs toch de deal binnen te halen.
|
Lees verder..
|
|
|
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden
Bezwaren - 8,8 (25 stemmen) - 1 reacties
Valse bezwaren en uitvluchten zijn dagelijkse kost voor verkopers. De wolf van Wallstreet bedacht een effectieve methode om ze te lijf te gaan. Lees er hier alles over.
|
Lees verder..
|
|
|
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode!
Acquisitie: Sales training - 7,0 (7 stemmen) - 1 reacties
De saleservaring bepaalt voor meer dan 50% de klantloyaliteit. Lees hier met welke methode je die ervaring optimaal inzet voor meer verkoopsucces.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe gaat u om met ‘nadenkende klanten’?
Afsluiten - 8,4 (12 stemmen)
U bent er bijna maar de klant wil toch nog 'even nadenken'. Vaak is het de doodssteek voor uw deal. Lees hier wat u kunt doen om alsnog af te sluiten.
|
Lees verder..
|
|
|
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek
Afsluiten - 8,9 (34 stemmen) - 1 reacties
Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal.
|
Lees verder..
|
|
|
Gebruikt u pressiemiddelen om de klant te overtuigen?
Acquisitie - 9,4 (19 stemmen)
Onvoorspelbare klanten en dus onvoorspelbare resultaten, dat is waar u dagelijks mee wordt geconfronteerd. Hoe kunt u meer samenwerking met de klant creëren en daarmee meer voorspelbaarheid?
|
Lees verder..
|
|
|
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen
Koopmotieven - 9,7 (38 stemmen) - 1 reacties
Als u een klant wilt overtuigen, kunt u beter geen standaard USP’s gebruiken. Case stories zijn veel krachtiger. Wat dit zijn en hoe ze werken leest u in dit artikel.
|
Lees verder..
|
|
|
Presentaties die naar de verkoop leiden
Verkooppresentatie - 9,6 (38 stemmen) - 1 reacties
Hoe komt het dat perfecte presentaties niet tot deals leiden? Antwoorden en tips voor een beter resultaat.
|
Lees verder..
|
|
|
7 zinvolle, moderne afsluittips om sneller te scoren
Afsluiten - 7,7 (11 stemmen) - 2 reacties
Leidt Old school afsluiten zoals ABC - Always Be Closing het snelst naar de order? Of is het beter géén druk uit te oefenen? Geen van beide! Hier 7 tips voor een zinvolle, moderne inzet van de aloude afsluittechnieken.
|
Lees verder..
|
|
|
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken
Prijs - 8,1 (40 stemmen) - 2 reacties
Goedkoper zijn dan uw concurrenten lijkt erg aantrekkelijk, maar kan u ernstig tegenwerken. Ontdek 3 redenen en 4 verkooptechnieken voor een hogere prijs.
|
Lees verder..
|
|
|
Omarm het onvoorspelbare en scoor!
Acquisitie - 9,5 (13 stemmen)
Onvoorspelbare klanten en dus onvoorspelbare resultaten: verkopers liggen er dagelijks mee overhoop. Maar dat hoeft niet. Ontdek hoe u het onvoorspelbare een andere rol geeft, met betere resultaten.
|
Lees verder..
|
|
|
9 tips voor succes met Social Selling
Social selling - 8,1 (27 stemmen) - 6 reacties
De vraag met Social Selling is niet of het werkt maar hoe u het kunt gebruiken. Neem zo een voorsprong op uw concurrenen.
|
Lees verder..
|
|
|
Uitdagen of niet uitdagen?
Verkooptheorieën - 8,8 (13 stemmen) - 3 reacties
Overbekende verkoopmethoden (Solution Selling, SPIN-selling, etc.) worden de laatste jaren minder effectief in complexe salesomgevingen. Challenger Sales is daar sterk in opkomst. Is het zinvol het uitdagen te adopteren voor uw eigen verkooppraktijk?
|
Lees verder..
|
|
|
We verkopen verandering
Verkooptheorieën - 8,3 (20 stemmen) - 4 reacties
Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient over iets heel anders te praten dan uw product. Wat, en hoe, dat ontdekt u hier.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe stelt u de kampioensvraag?
Taalgebruik - 8,8 (51 stemmen) - 4 reacties
Verkoopgesprekken kunnen gemakkelijk door blijven kabbelen. Zorg dat u snel tot de kern doordringt met deze tips uit de journalistiek.
|
Lees verder..
|
|
|
De plaag van goede gesprekken
Sales coaching - 8,9 (25 stemmen) - 5 reacties
Wees op uw hoede als u 'een goed gesprek' hebt met een prospect. Waarschijnlijk hebt u niets verkocht. Met tips voor meer verkoopsucces uit scherpe gesprekken.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant?
Geloofwaardigheid - 7,3 (10 stemmen) - 2 reacties
Hoe reageert u wanneer u niet kunt voldoen aan de wensen van uw klant? Ontdek waarom het de moeite loont uw ‘nee’ te trainen.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden
Acquisitie - 8,6 (15 stemmen)
Pas op! Toont uw klant geen initiatief of neemt de inkoper de controle in het verkoopproces over? Dan staat uw order op het spel! Redt uw order; lees deze heldere waarschuwing.
|
Lees verder..
|
|
|
Luisteren met een leeg hoofd
Luisteren - 7,4 (43 stemmen) - 5 reacties
Onder het motto 'Het leven is verwarrend eenvoudig' demonstreert Jan van Setten tijdens presentaties op een inspirerende manier hoe we onszelf kunnen verbeteren.
|
Lees verder..
|
Maak het verschil, bereidt u goed voor!
Voorbereiding - 7,9 (15 stemmen) - 1 reacties
|
Tegendraads verkopen
Problemen met Verkopen - 7,9 (47 stemmen) - 8 reacties
|
Onorthodoxe binnenkomers
Creativiteit in de verkoop - 7,6 (30 stemmen) - 4 reacties
|
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert?
Gesprekstechniek - 8,1 (25 stemmen) - 5 reacties
|
Verkopen is per definitie creatief en onvoorspelbaar
Kwaliteiten van de Verkoper - 8,9 (29 stemmen) - 5 reacties
|
Misser: te weinig aandacht voor de klant
Klantenpsychologie - 7,1 (30 stemmen) - 1 reacties
|
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode?
SPIN - 7,3 (83 stemmen) - 6 reacties
|
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen
Efficiency - 7,9 (79 stemmen) - 4 reacties
|
Verkopen met een moodboard
Verkoopgesprek - 2,3 (4 stemmen) - 1 reacties
|
Over Verkopen
Verkoopsucces - 7,6 (32 stemmen) - 2 reacties
|
In deze tijd moet je vooral Vercoöpen
Consultative Selling - 4,7 (3 stemmen) - 1 reacties
|
De voet tussen de deur techniek
Entree - 5,4 (21 stemmen) - 2 reacties
|
Gelóóft de klant wat u vertelt?
Psychologie in de verkoop - 1,0 (1 stemmen) - 1 reacties
|
Drie tips tegen besluiteloze klanten
Moeilijke klanten - 5,2 (46 stemmen) - 32 reacties
|
Ik wil geen accountplan schrijven...
Accountplan - 7,1 (36 stemmen) - 4 reacties
|
De psychologie van de verkoper
Psychologie in de verkoop - 7,8 (49 stemmen) - 6 reacties
|
Elk nadeel heb z'n voordeel
Argumentatie - 5,9 (24 stemmen) - 1 reacties
|
Grote orders binnenhalen
SPIN - 6,1 (15 stemmen)
|