|
|
Euforisch verkopen is meer verkopen
Behoeften bepalen - 8,7 (31 stemmen)
Bij de sales funnel methode wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Dat moet beter! Volg deze twee tips en verhoog uw conversie! Aanzienlijk!
|
Lees verder..
|
|
|
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt
Onderhandelen - 7,0 (8 stemmen)
Uw rug recht houden tijdens onderhandelingen maakt het verschil tussen een ‘zo-zo-deal’ en een winstgevende verkoopactie. Ontdek nog 5 tips voor een goede deal.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe verkoopt u uw meerwaarde?
Behoeften bepalen - 6,9 (14 stemmen)
In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw product, die van uw advies in het verkoopproces. Leer afstemmen op de optimale inzet van uw meerwaarde met deze tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes
Acquisitie - 8,7 (27 stemmen) - 2 reacties
Er zijn drie zaken waar u zich voor de volle 100% aan moet binden, maar dan gaat de deur naar verkoopsucces ook gegarandeerd voor u open.
|
Lees verder..
|
|
|
Wanneer is een cadeau een cadeau?
Beïnvloeden - 7,9 (13 stemmen)
Wat u zaait gaat u oogsten, dus op zijn tijd wat weggeven is geen slechte zet. Maar denk er goed over na, want cadeaus kunnen ook tegen u werken. Tips en voorbeelden voor meer invloed door te geven.
|
Lees verder..
|
|
|
Prijsbezwaren tackelen
Prijsbezwaren - 7,5 (22 stemmen) - 2 reacties
Cruijff over tackelen: "Ben je niet op tijd, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.’ Dat geldt zeker voor prijsbezwaren. Leer van de meester.
|
Lees verder..
|
|
|
Vijf buitengewone onderhandelingstips
Onderhandelen - 6,8 (11 stemmen)
Zit u wel eens met inkopers aan tafel? Of met beslissingsnemers die u alle hoeken van de kamer laten zien als het aankomt op gemene trucs om uw orderbedrag omlaag te praten? Ontdek hoe u zich daar het beste tegen kunt wapenen.
|
Lees verder..
|
|
|
Manipulatie: goed en fout
Overtuigen - 6,9 (10 stemmen)
Er is een dunne lijn tussen beïnvloeden en manipuleren. Manipuleren wordt vaak als slecht gezien, maar datt is maar hoe u het bekijkt. Wat is manipuleren eigenlijk precies? En hoe is het goed te gebruiken? Ontdek uw opties.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe om te gaan met vooroordelen over uw product
Bezwaren - 7,8 (30 stemmen) - 3 reacties
U bent nog niet binnen of de klant heeft al bezwaren tegen uw product. Er is een simpele oplossing!
|
Lees verder..
|
|
|
Omgaan met onderhandelingstrucs
Onderhandelen - 7,9 (32 stemmen) - 3 reacties
Hoe gaan we om met vervelende onderhandelingstrucs? We willen de relatie niet verstoren, maar willen ook niet met ons laten sollen. Enkele praktijktips.
|
Lees verder..
|
|
|
Uw kortingen liggen op straat
Korting - 6,4 (26 stemmen) - 2 reacties
Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ontkennen of dezelfde korting geven?
|
Lees verder..
|
|
|
Dan moet u naar een ander
Prijs - 5,0 (10 stemmen) - 9 reacties
De klant wil onderhandelen. En natuurlijk wil hij als iedere klant het onderste uit de kan. Laat u zich verleiden tot een prijsdiscussie of is er een slimme truc?
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen in Noord Holland is lastiger dan u denkt…
Acquisitie - 9,5 (4 stemmen) - 3 reacties
Iedere regio heeft eigenaardigheden. Dat geldt ook voor de mensen die er wonen en werken. Aan de hand van het voorbeeld Noord-Holland wordt dit thema uitgewerkt. Bent ú zich bewust van de provinciekenmerken?
|
Lees verder..
|
|
|
De zeilboot aan de muur
Voorbereiding - 7,8 (62 stemmen) - 4 reacties
U heeft een eerste afspraak met een potentiële klant. Bij binnenkomst ziet u dat er een grote foto van een indrukwekkende zeilboot aan de muur van het kantoor hangt. Een uitgelezen kans voor een ijsbrekende vraag.
|
Lees verder..
|