Alle artikelen over Verkoopstrategie

Wat als je prospect met een blinde vlek zit? Communicatie - 10,0 (1 stemmen) Als expert adviseer je prospects om buiten de box te denken. Vaak negeren ze dat advies, maar verwachten wel andere resultaten. Hoe ga je daar effectief mee om?
Lees verder..
Spelinzicht in verkopen Acquisitie - 10,0 (4 stemmen) - 1 reacties Een wedstrijd winnen doe je niet alleen op spierkracht. Topspelers zoals Johan Cruijff hebben daarnaast ook spelinzicht. Leer van de beste.
Lees verder..
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing Verkoopgesprek - 10,0 (3 stemmen) - 1 reacties Data doen klanten niet veranderen. Ze blijven weerstand geven. Bij inzichten krijg je wel veranderenergie. Lees hier hoe je de omschakeling aanpakt.
Lees verder..
De klant bepaalt wat ie betaalt?! Creativiteit in de Verkoop - 9,0 (5 stemmen) 'Waardebepaling achteraf', bekend mee? Het kan u meer opleveren dan menigeen denkt. Ontdek hier waarom, en hoe.
Lees verder..
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme Verkoopsucces - 8,8 (8 stemmen) - 2 reacties Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten.
Lees verder..
Stuurloos zonder salesfilosofie Salesmanagement - 9,6 (25 stemmen) - 4 reacties Zonder salesfilosofie vaar je blind. Maar wat is het en wat doe je ermee? Gebruik deze how to voor salesmanagers om je team mee te nemen naar meer verkoopsucces.
Lees verder..
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken Acquisitie - 7,3 (18 stemmen) Sales is gedragsverandering, iets waar alle mensen grote moeite mee hebben. Hoe neem je prospects hierin mee? Volg deze drietraps-strategie.
Lees verder..
Start-up Sales: a different cookie Acquisitie - 9,5 (6 stemmen) Start-ups hebben gemeenschappelijk dat er een specifieke sales strategie nodig is: de investeringen moeten worden gerechtvaardigd. Lees hier hoe je dit succesvol aanpakt.
Lees verder..
7 strategieën tegen manipulatie Psychologie in de verkoop - 8,5 (28 stemmen) Allemaal weten we dat we soms worden gemanipuleerd, zeker in het verkoopvak. 7 manieren om u te wapenen tegen negatieve beïnvloeding.
Lees verder..
Praat jij over je concurrenten? Koude acquisitie - 9,2 (10 stemmen) - 2 reacties Je hoeft je concurrenten niet te negeren of te verzwijgen. Ze kunnen zelfs een hefboom zijn naar jouw diensten. Ontdek hier hoe dat in zijn werk gaat.
Lees verder..
Wat sales kan leren van AI Salesproces Wat is de overeenkomst tussen digital marketing en AI in de zorg? Antwoord: procesdenken. En daar kunnen we ook in de dagelijkse salespraktijk nog wat van leren.
Lees verder..
Creëer een ijzersterke propositie Acquisitie Waarom willen prospects maar niet inzien dat jullie de oplossing zijn? Omdat ze die zelf willen bedenken. Lees hier hoe je daar succesvol mee om gaat.
Lees verder..
Dit is waarom we targets niet halen! Targets - 8,7 (34 stemmen) - 2 reacties Het overgrote deel van de bedrijven heeft niet voldoende inbound leads of referenties om structureel te groeien of hun targets te halen. Hoe breng je hier verandering in?
Lees verder..
Moeilijk bereikbare prospects benaderen Acquisitie - 8,6 (8 stemmen) - 1 reacties Social selling is een mooie manier om in contact te komen met prospects, maar niet al je contactpersonen zijn actief op social media. Lees hier welke andere kanalen effectief zijn om toch aan tafel te komen.
Lees verder..
Ben je als verkoper veilig voor je klant? Koude acquisitie - 10,0 (19 stemmen) - 1 reacties Je biedt iets wat je klanten echt nodig hebben, maar ze bewegen niet mee. Dan kan het zijn dat je niet "veilig" bent. Lees hier wat dat betekent en doe je voordeel met de tips.
Lees verder..
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales Gesprekstechniek - 10,0 (2 stemmen) We willen graag een klik met de klant en een gesprek dat goed loopt. Ontdek hier de voordelen van een sterke gespreksstrategie om dat te bereiken.
Lees verder..
De deal creëren of najagen?! Koude acquisitie - 9,3 (16 stemmen) Op deals jagen lijkt heel actief, maar brengt u in een passieve positie ten opzicht van de klant. Leert u deals te creëren, dan ligt dat anders. Doe het anders, met deze tips.
Lees verder..
Reïncarnatie van de verkoop Veranderingen in de Verkoop - 7,0 (10 stemmen) - 1 reacties Het verkoopvak heeft een hergeboorte doorgemaakt, maar lang niet iedereen lijkt zich daar bewust. Wat is er gebeurd? En, hoe kunt daarin succesvol worden? Lees het hier.
Lees verder..
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! Veranderingen in de Verkoop - 8,9 (14 stemmen) Covid-19 is nieuw en daarmee lijkt alles anders te worden. ‘Het nieuwe verkopen’; bestaat het, en zo ja, wat moet je er dan mee? Een analyse en tips.
Lees verder..
Zonder pijn kun je niks verkopen Acquisitie - 8,1 (26 stemmen) - 1 reacties Wil je succesvol nieuwe klanten vinden en cross sellen bij bestaande klanten, dan moeten ze pijn ervaren. Het opstellen van een painlist is hierbij een handige tool. Lees er alles over en ga direct met de tips aan de slag.
Lees verder..
'De korting is uitverkocht' Prijsbezwaren - 8,2 (15 stemmen) - 3 reacties
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude Acquisitie - 7,8 (20 stemmen) - 1 reacties
Verkopen met een “glazen bol” Acquisitie - 9,2 (19 stemmen)
Hoe sluit u een topdeal? Verkopen aan grote klanten - 7,5 (4 stemmen)
Te happig overkomen bij de klant Voorbereiding - 7,3 (20 stemmen)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? Adviserend Verkopen - 7,8 (34 stemmen) - 7 reacties
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen Koopmotieven - 9,7 (38 stemmen) - 1 reacties
De duivelse details maken de topverkoper Communicatie - 8,2 (44 stemmen) - 2 reacties
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? Concurrentie - 8,0 (1 stemmen)
De order veilig stellen in de pre-sales fase Acquisitie - 8,3 (15 stemmen)
Durft u deze 3 vragen te stellen? Kwalificeren - 9,0 (22 stemmen)
Niet verkopen, maar waarde aantonen Consultative Selling - 8,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Wat verkoopt ú eigenlijk? Klantbehoefte - 9,1 (39 stemmen)
Het gatekeeper dilemma Gatekeeper - 8,2 (13 stemmen) - 1 reacties
Meer sales? Denk als een topcoach! Verkooptechniek - 9,0 (9 stemmen) - 5 reacties
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties
Gek op aanbiedingen Prijs - 8,1 (16 stemmen)
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties
Een offerte verkoopt... niets Offertes - 8,1 (39 stemmen)
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,5 (19 stemmen)
De psychologie van prijzen Prijs - 8,7 (18 stemmen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? Verkooptechniek - 9,7 (48 stemmen) - 2 reacties
De commerciële vakspecialist Sales Management - 8,3 (8 stemmen)
Winnen op waarde, durft u? Prijs - 9,0 (27 stemmen) - 3 reacties
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur Verkoopleiding - 6,7 (17 stemmen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen LinkedIn - 8,9 (9 stemmen) - 2 reacties
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director Verkoopleiding - 8,0 (3 stemmen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager Verkoopleiding - 6,3 (18 stemmen) - 1 reacties
Met dit wapen verslaat u prijsvechters Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties
Geloof of kennis: wat brengt u verder? Sales Management - 9,5 (47 stemmen) - 1 reacties
Focus op de 2e verkoop Klantenbinding - 9,5 (11 stemmen)
Optimaal hunten én farmen Verkopersprofiel - 8,4 (18 stemmen)
Geen slapende honden wakker maken Concurrenten - 9,5 (4 stemmen)
Wees geen Kamikaze-verkoper Toegevoegde waarde - 8,3 (11 stemmen)
Klanten en andere ergernissen Klantenservice - 7,0 (20 stemmen) - 4 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..