Alle artikelen over Verkoopstrategie

De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? Concurrentie - 8,0 (1 stemmen) Uw concurrent ter sprake brengen kan een hachelijke zaak zijn. Lees hier drie strategieën waarmee u uw concurrent succesvol kunt inzetten bij verkoopgesprekken.
Lees verder..
De order veilig stellen in de pre-sales fase Acquisitie - 9,0 (12 stemmen) Onlangs had ik een software demo die niet over de software bleek te gaan. Waarover dan wel? De deal sluiten in de pre-salesfase!
Lees verder..
Durft u deze 3 vragen te stellen? Kwalificeren - 9,0 (21 stemmen) Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale vragen.
Lees verder..
Niet verkopen, maar waarde aantonen Consultative Selling - 8,5 (17 stemmen) - 1 reacties Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? Pas dan uw strategie aan met deze tips.
Lees verder..
Wat verkoopt ú eigenlijk? Klantbehoefte - 9,1 (37 stemmen) Uw product of dienst op zich is nooit datgene wat een klant koopt, ze kopen iets heel anders. Een groep accountmanagers komt daarachter als ze op een trainingsdag ineens limomade moeten verkopen. Doe ook uw voordeel met deze shock therapy.
Lees verder..
7 strategieën tegen manipulatie Psychologie in de verkoop - 8,8 (21 stemmen) Allemaal weten we dat we soms worden gemanipuleerd, zeker in het verkoopvak. Een klant die het onderste uit de kan wil en ons uitspeelt tegen een budgetconcurrent…. 7 manieren om u te wapenen tegen negatieve beïnvloeding.
Lees verder..
Het gatekeeper dilemma Gatekeeper - 8,2 (12 stemmen) - 1 reacties U hebt de beslissers nodig aan tafel, maar uw gesprekspartner voelt zich gepasseerd. Herkenbaar? Tips hoe u samen bij de DMU uitkomt.
Lees verder..
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen Koopmotieven - 9,8 (21 stemmen) Als u een klant wilt overtuigen, kunt u beter geen standaard USP’s gebruiken. Case stories zijn veel krachtiger. Wat dit zijn en hoe ze werken leest u in dit artikel.
Lees verder..
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme Verkoopsucces - 8,8 (4 stemmen) Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten.
Lees verder..
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude Acquisitie - 7,9 (17 stemmen) - 1 reacties De ene verkoper steekt er (te) veel tijd in. De andere doet er juist bijna niets aan. Deze 4 factoren bepalen hoeveel tijd u dient te besteden aan voorbereiding op koude acquisitie.
Lees verder..
Verkopen met een “glazen bol” Acquisitie - 9,7 (7 stemmen) Beleidsmakers die deals tekenen zoeken eerder een trusted advisor dan een verkoper. Hoe wordt u dat in de hun ogen? Ontdek hier hoe u hen de toekomst kan voorspellen.
Lees verder..
Meer sales? Denk als een topcoach! Verkooptechniek - 9,1 (8 stemmen) - 5 reacties Traint de trainer van een topteam alleen de aanvallers? Tuurlijk niet! Waarom gaat dat dan in sales vaak wel zo? Vijf tips voor een bredere aanpak en meer verkoopsucces.
Lees verder..
Te happig overkomen bij de klant Voorbereiding - 7,3 (16 stemmen) Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op uw BAZO, dan ervaart u veel profijt en rust.
Lees verder..
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,7 (19 stemmen) - 5 reacties Getallen lijken zo helder en duidelijk van zichzelf, maar niets is minder waar. Zeker als het getal uw prijs is, kunt u ervan uitgaan dat het hier een gevoelskwestie betreft. 3 technieken hoe daarmee om te gaan.
Lees verder..
Verkopen als adviseur, kan dat wel? Adviserend Verkopen - 7,8 (34 stemmen) - 7 reacties Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant.
Lees verder..
Gek op aanbiedingen Prijs - 8,1 (16 stemmen) Vaak wordt gedacht dat klanten het liefst de laagste prijs willen, maar onderzoek toont aan dat dit niet waar is. Wat is dan wel waar en hoe kunt u daarop inspelen?
Lees verder..
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties Prijsbederf, een negatieve indruk, winstdaling, het ligt allemaal op de loer als u korting geeft in harde euro’s. 3 harde argumenten om het anders aan te pakken!
Lees verder..
Een offerte verkoopt... niets Offertes - 8,1 (37 stemmen) We denken dat offertes ons helpen om te verkopen. Het tegendeel is waar: onze obsessie met offertes houdt ons van het verkopen af! Ontdek hier hoe het effectief anders kan.
Lees verder..
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,4 (18 stemmen) Kunt u nog verkopen als de klant geen onderscheid meer ervaart tussen leveranciers? Jazeker! Analyses en tips voor omgaan met klanten die de leveranciersmarkt op hun duimpje kennen.
Lees verder..
De psychologie van prijzen Prijs - 8,7 (18 stemmen) Laat uw prijs niet afhangen van wat de klant wil kopen, maar van wat u wil dat de klant koopt. Een korte en krachtige opstap naar meer prijswijsheid.
Lees verder..
Bent u als verkoper inwisselbaar? Verkooptechniek - 9,7 (44 stemmen) - 2 reacties
De commerciële vakspecialist Sales Management - 8,3 (8 stemmen)
Winnen op waarde, durft u? Prijs - 9,0 (27 stemmen) - 3 reacties
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur Verkoopleiding - 8,3 (8 stemmen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen LinkedIn - 8,9 (9 stemmen) - 2 reacties
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director Verkoopleiding - 8,0 (3 stemmen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager Verkoopleiding - 6,4 (16 stemmen) - 1 reacties
Duivelse details bij verkopen Communicatie - 8,3 (42 stemmen) - 2 reacties
Hoe sluit u een topdeal? Verkopen aan grote klanten - 8,0 (3 stemmen)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties
Geloof of kennis: wat brengt u verder? Sales Management - 9,5 (47 stemmen) - 1 reacties
Focus op de 2e verkoop Klantenbinding - 9,5 (11 stemmen)
Optimaal hunten én farmen Verkopersprofiel - 8,4 (18 stemmen)
Geen slapende honden wakker maken Concurrenten - 9,3 (3 stemmen)
Wees geen Kamikaze-verkoper Toegevoegde waarde - 8,3 (11 stemmen)
Klanten en andere ergernissen Klantenservice - 7,0 (20 stemmen) - 4 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..