|
|
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop?
Klantgerichtheid - 8,8 (13 stemmen)
Teamwork is een onmisbare factor bij daadwerkelijk klantgericht handelen. Lees hier waarom en hoe u uw teamwork up to speed kan brengen.
|
Lees verder..
|
|
|
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren
Vragen stellen - 8,5 (15 stemmen)
Een hogere conversie uit je vele afspraken halen? Werk je salesproces dan opnieuw uit rondom deze 3 cruciale vragen.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen
Acquisitie - 8,0 (21 stemmen) - 2 reacties
Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces.
|
Lees verder..
|
|
|
Houd die achterban in de peiling!
Bezwaren - 7,7 (3 stemmen)
U heeft een fantastisch gesprek gehad, maar wanneer u weer contact opneemt is het klimaat opeens veranderd. Ze willen niet meer … Wat is er gebeurd?
|
Lees verder..
|
|
|
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop
Klantenkennis - 8,1 (8 stemmen) - 5 reacties
|
Lees verder..
|
|
|
Meer omzet met de Buyers Journey
Sales Management - 6,0 (4 stemmen)
Met hetzelfde verkoopteam veel meer omzet binnenhalen? Begin dan bij de Buyers Journey!
|
Lees verder..
|
|
|
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten
Consultative Selling - 7,6 (22 stemmen)
Consultative Selling of Solution Selling? Het maakt niet uit. Beide methodes hebben dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren wij 7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten.
|
Lees verder..
|
|
|
Niet verkopen, maar waarde aantonen
Consultative Selling - 8,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? Pas dan uw strategie aan met deze tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Praat u met een blocker of een mobilizer?
Verkoopstrategie - 9,7 (19 stemmen)
In complexe salestrajecten praten verkopers vaak met de verkeerde contactpersoon. Hoe vindt u de echte DMU mobilizers?
|
Lees verder..
|
|
|
De paradox van beïnvloeden
Acquisitie - 9,3 (19 stemmen) - 1 reacties
De klant lijkt geen oren te hebben naar uw USP's. Denkt u wel met de klant mee? Daar begint uw weg naar succes.
|
Lees verder..
|
|
|
Uitdagen of niet uitdagen?
Verkooptheorieën - 8,8 (13 stemmen) - 3 reacties
Overbekende verkoopmethoden (Solution Selling, SPIN-selling, etc.) worden de laatste jaren minder effectief in complexe salesomgevingen. Challenger Sales is daar sterk in opkomst. Is het zinvol het uitdagen te adopteren voor uw eigen verkooppraktijk?
|
Lees verder..
|
|
|
We verkopen verandering
Verkooptheorieën - 8,3 (20 stemmen) - 4 reacties
Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient over iets heel anders te praten dan uw product. Wat, en hoe, dat ontdekt u hier.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar?
Onderhandelen - 6,9 (15 stemmen)
Voor verkopen en onderhandelen zijn verschillende vaardigheden vereist. Ontwikkel ook de onderhandelaar in u met deze praktijkvoorbeelden en tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Is uw contactpersoon een marionet?
Verkoopgesprek - 7,5 (2 stemmen) - 2 reacties
U twijfelt of de persoon tegenover u aan tafel wel beslissingsbevoegdheid heeft. Elke verkoper kent deze situatie. Maar wat te doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Het succes van de ELITE verkoopmethode
Vragen stellen - 8,1 (18 stemmen) - 3 reacties
Wat een topgolfer doet in vijf soorten slagen, doet een topverkoper in vijf soorten vragen. Beheerst u de ELITE-verkoopvragen?
|
Lees verder..
|
|
|
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht?
Gesprekstechniek - 8,3 (27 stemmen) - 2 reacties
Als u door de klant te veel wordt vergeleken met uw concurrenten dan beschouwt de klant u als een “commodity”en gaat simpelweg prijzen vergelijken. Kijk daarom eerst naar het proces. De inhoud volgt dan vanzelf.
|
Lees verder..
|
|
|
Offertes die scoren
Offertes - 7,6 (11 stemmen) - 3 reacties
Offertes, we zijn er in hoge mate afhankelijk van. De kwaliteit van de offertes is bepalend voor onze omzet. Welke moeilijkheden en vooral welke oplossingen doen zich voor?
|
Lees verder..
|