Alle artikelen over Verkoopgesprek

Sus jij je klanten in slaap?! Vragen stellen - 9,5 (4 stemmen) Verhalen kunnen fantastisch zijn, maar hebben ook de neiging mensen murw te maken. Niet voor niks vertellen we ze aan kinderen voor het slapen gaan. Lees hier waarom je geen verhalende verkoper wil zijn.
Lees verder..
Versterk uw overtuigingskracht Overtuigen - 8,6 (12 stemmen) Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist afbreken.
Lees verder..
4 strategieën voor omgaan met de emotionele toestand van prospects Klanten psychologie Prospects die vroegtijdig afhaken, wat doe je ertegen? Let eens op hun emotionele toestand op het moment dat je nog in gesprek bent. Daar liggen kansen om afhaken te voorkomen.
Lees verder..
Code rood, geel of groen? Communicatie - 8,0 (1 stemmen) Op welke kleur staat het licht na een eerste bezoek van een accountmanager? Met tips voor het antwoord ‘Op groen’.
Lees verder..
Prikkel het veranderbrein van jouw klant Marketing - 9,1 (11 stemmen) Alle supermarktfolders gooi ik weg, op één na. Met de reden waarom kan jij je voordeel doen in verkoopgesprekken.
Lees verder..
De Kunst van Begrip Tonen Communicatie - 8,2 (32 stemmen) - 2 reacties Begrip tonen is niet ingewikkeld en zeer lonend. Toch zijn er talloze situaties waarin we niet eens zien hoe weinig begripvol we reageerden. Leer van dit veelvoorkomend praktijkvoorbeeld.
Lees verder..
'De korting is uitverkocht' Prijsbezwaren - 8,3 (18 stemmen) - 3 reacties De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde?
Lees verder..
Je introductie is goud waard Gespreksopening - 6,6 (14 stemmen) In sales kunnen je openingswoorden je maken of breken. Met deze tips kan je op zoek naar jouw op maat gemaakte, ideale introductie.
Lees verder..
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek Afsluiten - 8,9 (34 stemmen) - 1 reacties Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal.
Lees verder..
De kunst van goede vragen stellen Vragen stellen - 7,4 (23 stemmen) We weten allemaal dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar hoe bereik je het gewenste effect met je vragen? Pas deze tips toe.
Lees verder..
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging Gesprekstechniek - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe.
Lees verder..
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,6 (20 stemmen) Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk.
Lees verder..
Help! Mijn klant wil nadenken Verkoopstrategie - 8,3 (31 stemmen) - 1 reacties Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen?
Lees verder..
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? Concurrentie - 8,0 (1 stemmen) Uw concurrent ter sprake brengen kan een hachelijke zaak zijn. Lees hier drie strategieën waarmee u uw concurrent succesvol kunt inzetten bij verkoopgesprekken.
Lees verder..
Bent u oplossingsgericht of procesgericht? Consultative Selling - 8,0 (4 stemmen) Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen.
Lees verder..
Pak kansen met wat mis gaat Verkoopkansen Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier waarom en hoe.
Lees verder..
Leer verkopen van een heel goede serveerster Verkoopsucces - 8,3 (39 stemmen) - 6 reacties Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende “verkopers”, met als primair doel u een goede avond te bezorgen, valt veel te leren.
Lees verder..
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars Verkoopmissers - 7,9 (8 stemmen) Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit?
Lees verder..
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen Klantencontact - 8,6 (86 stemmen) - 6 reacties Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek.
Lees verder..
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek Afsluittechnieken - 8,0 (4 stemmen) Als een prospect twijfelt over uw product of dienst, trek hem dan over de streep met een onderzoek naar de haalbaarheid ervan. Hoe u dat het beste kunt doen en wat het oplevert, leest u hier.
Lees verder..
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? Koude Acquisitie - 8,2 (22 stemmen) - 4 reacties
Waarom vragen stellen vaak niet werkt Communicatie - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties
Het verkoopgeheim van de veilingmeester Verkoopstrategie - 7,8 (19 stemmen) - 1 reacties
De ‘V’ in Verkopen Verkoopproces - 8,5 (13 stemmen)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail Verkoopsucces - 6,9 (8 stemmen) - 2 reacties
Vijf voornemens voor verkopers Acquisitie - 8,6 (14 stemmen) - 2 reacties
Wat kunnen we leren van winkelverkoop Verkoopsucces - 8,6 (7 stemmen)
Waardevolle lessen uit de retail Verkoopsucces - 8,6 (15 stemmen) - 1 reacties
De kunst van het vragen stellen Vraagtechniek - 7,4 (85 stemmen) - 7 reacties
Uw gevoel en uw succes in de verkoop Verkoopresultaat - 8,6 (13 stemmen) - 1 reacties
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing Verkooptactiek - 7,0 (24 stemmen) - 1 reacties
Vakkennis: valkuil of voorsprong? Klantbehoefte - 8,6 (15 stemmen) - 3 reacties
Begrijpt uw klant uw verkooppresentatie? Presenteren - 8,5 (11 stemmen) - 1 reacties
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek Gesprekstechniek - 8,2 (86 stemmen) - 5 reacties
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! Afspraken - 7,7 (30 stemmen) - 2 reacties
De 6 basisprincipes van krachtig handelen Zelfontwikkeling - 7,3 (4 stemmen) - 2 reacties
Maak van uw afscheid een krachtig instrument Klantencontact - 6,1 (40 stemmen) - 12 reacties
Verkopen met een leeg hoofd Efficiency - 9,0 (5 stemmen) - 2 reacties
Ik heb hem zelf ook... Psychologie in de verkoop - 8,4 (5 stemmen) - 1 reacties
Zijn er nog wel eerlijke verkopers? Problemen met Verkopen - 8,8 (4 stemmen) - 9 reacties
Eerste gesprek? Inventariseer! Eerste indruk - 7,2 (34 stemmen)
Winnende onderhandelingstactieken Onderhandelen - 5,9 (22 stemmen)
Van offerte tot opdracht Offertes - 6,4 (25 stemmen) - 1 reacties
De goede handdruk Lichaamstaal - 5,9 (18 stemmen) - 3 reacties
Verkopen met een glimlach Psychologie in de verkoop - 7,7 (19 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..