|
|
Sus jij je klanten in slaap?!
Vragen stellen - 9,5 (4 stemmen)
Verhalen kunnen fantastisch zijn, maar hebben ook de neiging mensen murw te maken. Niet voor niks vertellen we ze aan kinderen voor het slapen gaan. Lees hier waarom je geen verhalende verkoper wil zijn.
|
Lees verder..
|
|
|
Versterk uw overtuigingskracht
Overtuigen - 8,6 (12 stemmen)
Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist afbreken.
|
Lees verder..
|
|
|
4 strategieën voor omgaan met de emotionele toestand van prospects
Klanten psychologie
Prospects die vroegtijdig afhaken, wat doe je ertegen? Let eens op hun emotionele toestand op het moment dat je nog in gesprek bent. Daar liggen kansen om afhaken te voorkomen.
|
Lees verder..
|
|
|
Code rood, geel of groen?
Communicatie - 8,0 (1 stemmen)
Op welke kleur staat het licht na een eerste bezoek van een accountmanager? Met tips voor het antwoord ‘Op groen’.
|
Lees verder..
|
|
|
Prikkel het veranderbrein van jouw klant
Marketing - 9,1 (11 stemmen)
Alle supermarktfolders gooi ik weg, op één na. Met de reden waarom kan jij je voordeel doen in verkoopgesprekken.
|
Lees verder..
|
|
|
De Kunst van Begrip Tonen
Communicatie - 8,2 (32 stemmen) - 2 reacties
Begrip tonen is niet ingewikkeld en zeer lonend. Toch zijn er talloze situaties waarin we niet eens zien hoe weinig begripvol we reageerden. Leer van dit veelvoorkomend praktijkvoorbeeld.
|
Lees verder..
|
|
|
'De korting is uitverkocht'
Prijsbezwaren - 8,3 (18 stemmen) - 3 reacties
De presentatie van de prijs vormt vaak het grootste struikelblok in een verkoopgesprek. Hoe breng je zo’n gesprek tot een goed einde?
|
Lees verder..
|
|
|
Je introductie is goud waard
Gespreksopening - 6,6 (14 stemmen)
In sales kunnen je openingswoorden je maken of breken. Met deze tips kan je op zoek naar jouw op maat gemaakte, ideale introductie.
|
Lees verder..
|
|
|
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek
Afsluiten - 8,9 (34 stemmen) - 1 reacties
Richt uw verkoopgesprek zo in dat die naadloos overgaat in het sluiten van de deal.
|
Lees verder..
|
|
|
De kunst van goede vragen stellen
Vragen stellen - 7,4 (23 stemmen)
We weten allemaal dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar hoe bereik je het gewenste effect met je vragen? Pas deze tips toe.
|
Lees verder..
|
|
|
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging
Gesprekstechniek - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties
Mensen hechten over het algemeen veel meer waarde aan hun eigen mening dan aan die van een ander. Wij kunnen dit principe prima gebruiken in de verkoop, lees hier hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Verliest u opdrachten? Let op uw houding!
Lichaamstaal - 8,6 (20 stemmen)
Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk.
|
Lees verder..
|
|
|
Help! Mijn klant wil nadenken
Verkoopstrategie - 8,3 (31 stemmen) - 1 reacties
Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen?
|
Lees verder..
|
|
|
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat?
Concurrentie - 8,0 (1 stemmen)
Uw concurrent ter sprake brengen kan een hachelijke zaak zijn. Lees hier drie strategieën waarmee u uw concurrent succesvol kunt inzetten bij verkoopgesprekken.
|
Lees verder..
|
|
|
Bent u oplossingsgericht of procesgericht?
Consultative Selling - 8,0 (4 stemmen)
Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Richt u meer op het proces en ga effectiever verkopen.
|
Lees verder..
|
|
|
Pak kansen met wat mis gaat
Verkoopkansen
Als er iets mis gaat staan we daar liever niet te lang bij stil. Onterecht! Het is essentieel te leren van uw fouten. Lees hier waarom en hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Leer verkopen van een heel goede serveerster
Verkoopsucces - 8,3 (39 stemmen) - 6 reacties
Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende “verkopers”, met als primair doel u een goede avond te bezorgen, valt veel te leren.
|
Lees verder..
|
|
|
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars
Verkoopmissers - 7,9 (8 stemmen)
Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit?
|
Lees verder..
|
|
|
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen
Klantencontact - 8,6 (86 stemmen) - 6 reacties
Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek.
|
Lees verder..
|
|
|
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek
Afsluittechnieken - 8,0 (4 stemmen)
Als een prospect twijfelt over uw product of dienst, trek hem dan over de streep met een onderzoek naar de haalbaarheid ervan. Hoe u dat het beste kunt doen en wat het oplevert, leest u hier.
|
Lees verder..
|
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn?
Koude Acquisitie - 8,2 (22 stemmen) - 4 reacties
|
Waarom vragen stellen vaak niet werkt
Communicatie - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties
|
Het verkoopgeheim van de veilingmeester
Verkoopstrategie - 7,8 (19 stemmen) - 1 reacties
|
De ‘V’ in Verkopen
Verkoopproces - 8,5 (13 stemmen)
|
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail
Verkoopsucces - 6,9 (8 stemmen) - 2 reacties
|
Vijf voornemens voor verkopers
Acquisitie - 8,6 (14 stemmen) - 2 reacties
|
Wat kunnen we leren van winkelverkoop
Verkoopsucces - 8,6 (7 stemmen)
|
Waardevolle lessen uit de retail
Verkoopsucces - 8,6 (15 stemmen) - 1 reacties
|
De kunst van het vragen stellen
Vraagtechniek - 7,4 (85 stemmen) - 7 reacties
|
Uw gevoel en uw succes in de verkoop
Verkoopresultaat - 8,6 (13 stemmen) - 1 reacties
|
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing
Verkooptactiek - 7,0 (24 stemmen) - 1 reacties
|
Vakkennis: valkuil of voorsprong?
Klantbehoefte - 8,6 (15 stemmen) - 3 reacties
|
Begrijpt uw klant uw verkooppresentatie?
Presenteren - 8,5 (11 stemmen) - 1 reacties
|
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek
Gesprekstechniek - 8,2 (86 stemmen) - 5 reacties
|
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen!
Afspraken - 7,7 (30 stemmen) - 2 reacties
|
De 6 basisprincipes van krachtig handelen
Zelfontwikkeling - 7,3 (4 stemmen) - 2 reacties
|
Maak van uw afscheid een krachtig instrument
Klantencontact - 6,1 (40 stemmen) - 12 reacties
|
Verkopen met een leeg hoofd
Efficiency - 9,0 (5 stemmen) - 2 reacties
|
Ik heb hem zelf ook...
Psychologie in de verkoop - 8,4 (5 stemmen) - 1 reacties
|
Zijn er nog wel eerlijke verkopers?
Problemen met Verkopen - 8,8 (4 stemmen) - 9 reacties
|
Eerste gesprek? Inventariseer!
Eerste indruk - 7,2 (34 stemmen)
|
Winnende onderhandelingstactieken
Onderhandelen - 5,9 (22 stemmen)
|
Van offerte tot opdracht
Offertes - 6,4 (25 stemmen) - 1 reacties
|
De goede handdruk
Lichaamstaal - 5,9 (18 stemmen) - 3 reacties
|
Verkopen met een glimlach
Psychologie in de verkoop - 7,7 (19 stemmen)
|