Alle artikelen over Taalgebruik

Zeven principes voor betere korte berichten Acquisitie - 7,7 (23 stemmen) Door de opkomst van social media communiceren salesprofessionals steeds meer via korte teksten. Maar in weinig woorden helder en to-the-point schrijven gaat niet vanzelf. Doe je voordeel met deze tips.
Lees verder..
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. Offertes - 8,6 (74 stemmen) - 5 reacties Weet u dat hulpwerkwoorden funest zijn voor uw verkoopsucces? Ze zijn het onkruid van de Nederlandse taal. Lees hoe u dit onkruid makkelijk verdelgt en uw verkoopsucces vergroot.
Lees verder..
Offertes verliezen op prijs? Onzin! Offertes - 7,5 (27 stemmen) - 4 reacties Een offerte is veel meer dan een scherpe prijs. Sterker nog, de prijs in de offerte is vaak bijzaak. Lees waar het echt om draait in offertes.
Lees verder..
Maakt u deze fouten in offertes? Offertes - 7,7 (25 stemmen) Met uw offertes verleidt u potentiële klanten. En net als in de kroeg gaat het vaak mis door taalgebruik en een slechte eerste indruk. Leer van veelvoorkomende missers en gebruik deze tips.
Lees verder..
Communiceren voorbij de klakkeloosheid Communicatie - 8,0 (39 stemmen) - 13 reacties Het lijkt of bewust taalgebruik steeds schaarser wordt, net zoals het gebruik van richtingaanwijzers op de snelwegen. Van presentatiedeskundige David Bloch een bloemlezing van zijn favoriete stokpaarden.
Lees verder..
Succesvolle offertes Offertes - 8,2 (33 stemmen) - 9 reacties Dit is geen regulier stukje over offertes. Ooit wel eens gelezen wat de psychologische redenen van slechte offertes zijn? U leest in de komende paar minuten puur goud!
Lees verder..
Wat zegt u bij de eerste ontmoeting? Eerste indruk - 7,1 (29 stemmen) - 9 reacties Stel, u gaat voor het eerst bij een prospect op bezoek. Wat zegt u dan tegen uw potentiële klant? Trap niet in deze standaardfouten.
Lees verder..
Word een ont-niet-er! Presenteren - 7,5 (22 stemmen) - 7 reacties De manier waarop u praat, geeft onmiddellijk een indruk van wie u bent, uw originaliteit, uw vermeende achtergrond – en hoe bewust uw taal als communicatiemiddel gebruikt.
Lees verder..
Ja, maar ... of veranderingsgezind? Zelfontwikkeling - 4,3 (4 stemmen) - 2 reacties Het kwaliteitsconcept roept zowel vragen als weerstand op. De confrontatie tussen subjectieve en objectieve waarderingen komt duidelijk ter sprake ... en u heeft uiteindelijk te maken met veranderingen.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..