Alle artikelen over Succesfactoren

Kan AI het winnen van de klikfactor? Accountmanagement - 8,7 (3 stemmen) - 1 reacties In een wereld van geautomatiseerde berichten zal de persoonlijke touch toch weer het verschil gaan maken. Lees hier hoe je dat aanpakt.
Lees verder..
Als een vis in het water Zelfontwikkeling - 9,3 (9 stemmen) - 2 reacties Mensen zijn gewoontedieren, ook salesprofessionals en hun klanten. We hebben spiegels nodig om fundamentele zaken die we kunnen verbeteren te herkennen. Lees hier hoe dat werkt en wat jij kan doen.
Lees verder..
De beste zelfcoachingsvraag Persoonlijke ontwikkeling - 9,0 (34 stemmen) Als u de kwaliteit van uw commerciële gesprekken wilt verbeteren is er één vraag die u uzelf kunt stellen na ieder gesprek. Welke? Dat leest u in dit artikel.
Lees verder..
Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! Acquisitie - 7,1 (101 stemmen) - 17 reacties Het is zomer. Iedereen is op vakantie, een hele slappe tijd in de verkoop... FOUT! Hier de redenen waarom ik dat echt enorme onzin vind.
Lees verder..
Verkopen is mensenwerk Koopproces - 7,9 (27 stemmen) - 2 reacties De klant en u willen hetzelfde: resultaat. Maak gebruik van die overeenkomst met deze tips, en baan u een weg naar meer verkoopsucces.
Lees verder..
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact Eerste indruk - 8,0 (39 stemmen) - 1 reacties Een mooi uiterlijk helpt bij van alles, ook in de verkoop. Maar is dat alles? Of ligt het punt van de indruk die u maakt toch op een ander vlak? Advies en tips voor een succesvolle eerste indruk.
Lees verder..
De Zen van verkopen Gesprekstechniek - 8,0 (31 stemmen) - 6 reacties De eeuwige druk om zoveel mogelijk verkopen wordt niet alleen door u gevoeld, maar ook door uw klant. Verminder die pressie en verhoog daarmee uw verkoopeffectiviteit.
Lees verder..
'Let maar niet op de rommel' Klantenbinding - 7,8 (76 stemmen) - 15 reacties 'Let maar niet op de rommel', zei de manager terwijl hij mij uitnodigde om z’n kantoor binnen te gaan. En hij had geen woord te veel gezegd.
Lees verder..
Geluk of pech in de verkoop Voorbereiding - 7,7 (54 stemmen) - 4 reacties Pech en geluk zijn woorden die mensen hebben uitgevonden om iets wat ze niet kunnen verklaren te etiketteren als verantwoord. Kunt u hier een positieve invloed op hebben?
Lees verder..
De kracht van uw eigen territorium Psychologie in de verkoop - 6,9 (13 stemmen) - 11 reacties Het lijkt bijna ‘normaal’ dat u op pad gaat en klanten bezoekt. Maar hoeveel moeite neemt u om klanten en prospects uit te nodigen en te lokken naar úw kantoor of fabriek? Bekijk de voordelen.
Lees verder..
Groot denken, groots presteren Doelen stellen - 7,0 (11 stemmen) - 2 reacties Groot denken is dromen, iets wat zeker in economisch slechte tijden niet tot de dagelijkse verkooppraktijk gerekend wordt. Maar wat drijft ons nu werkelijk tot succes: de economie of onze mindset?
Lees verder..
10 Tips om meer te verkopen Acquisitie - 5,8 (155 stemmen) - 3 reacties Het is lastig nieuwe klanten te interesseren voor uw producten of diensten. Klanten worden tegenwoordig overspoeld met mogelijkheden. Hoe valt u nog op tussen al dat geweld?
Lees verder..
Zelfmanagement, noodzaak voor elke verkoper Zelfontwikkeling - 7,7 (17 stemmen) - 7 reacties Hoe kunt u de uitdagingen en inspanningen van het verkoopvak beter leren beheersen? Door inzicht in uw functioneren. En ik laat u zien hoe.
Lees verder..
Slapend rijk worden Acquisitie - 7,8 (86 stemmen) - 16 reacties Bent u een mier of een spin? Wat is het verschil tussen een hard werkende verkoper en een succesvolle verkoper?
Lees verder..
Stel grote doelen Doelen stellen - 8,3 (4 stemmen) - 3 reacties De ene verkoper ziet mogelijkheden waar de andere verkoper in dezelfde situatie vastloopt. Inmiddels zit de economie nog in moeilijk vaarwater en klanten zijn dus kritisch. Welke verkoper heeft er nu gelijk?
Lees verder..
Bouwen aan zelfvertrouwen Zelfvertrouwen - 7,6 (88 stemmen) - 1 reacties In de verkoop geldt nog sterker dan waar dan ook, dat u maar één keer de kans heeft om een eerste indruk te maken. Het aantal varieert per inzicht, maar weet dat uw kansen in de eerste seconden worden bepaald.
Lees verder..
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen Efficiency - 7,9 (79 stemmen) - 4 reacties Fouten maken hoort erbij. Er zijn echter fouten die onnodig zijn en tegelijk grote negatieve effecten hebben. Hieronder de tien ergste verkoperszonden en hoe u ze kunt vermijden. Kijk en huiver.
Lees verder..
Succes in eigen hand Relatiemanagement - 7,9 (22 stemmen) - 3 reacties De eerste noodzakelijke stap naar sales succes is 'Weten wat je wilt'. De tweede is: 'Weten waarom je wilt wat je wilt.' De derde stap is: Jezelf voor 100% 'focussen'.
Lees verder..
Gaat u wel of niet naar die borrel? Netwerken - 7,4 (18 stemmen) - 3 reacties Netwerken, ook u doet het waarschijnlijk met enige regelmaat. De ene keer zal dat bewuster gaan dan de andere keer. Maar staat u er wel eens bij stil hóé u het doet? En of u er wel het gewenste effect mee sorteert?
Lees verder..
De psychologie van de verkoper Psychologie in de verkoop - 7,8 (49 stemmen) - 6 reacties Kunt u verkoper of als verkoopmanager de enorme uitdagingen wel aan? U hebt immers te maken met hevige concurrentie, teruglopende verkoop en het uitstellen van koopbeslissingen. Een uitnodiging om te veranderen!
Lees verder..
Presteren, presteren, presteren! Voorbereiding - 7,4 (25 stemmen) - 2 reacties
Grote orders binnenhalen SPIN - 6,1 (15 stemmen)
Hoe wordt u directeur? Salesmanager - 6,5 (79 stemmen) - 5 reacties
Is salessucces gebaseerd op wetenschap? Zelfontwikkeling - 6,5 (6 stemmen)
Kies je stemming, kies je kwaliteit Zelfontwikkeling - 5,4 (5 stemmen)
Wilt u dit jaar meer omzet? Zelfontwikkeling - 6,0 (5 stemmen) - 1 reacties
Net als de weersverwachting…? Doelen stellen - 6,3 (24 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..