Alle artikelen over Relatiemanagement

Zomer slappe tijd voor acquisitie? Onzin! Acquisitie - 7,1 (101 stemmen) - 17 reacties Het is zomer. Iedereen is op vakantie, een hele slappe tijd in de verkoop... FOUT! Hier de redenen waarom ik dat echt enorme onzin vind.
Lees verder..
Verkopen is mensenwerk Koopproces - 7,9 (27 stemmen) - 2 reacties De klant en u willen hetzelfde: resultaat. Maak gebruik van die overeenkomst met deze tips, en baan u een weg naar meer verkoopsucces.
Lees verder..
Het geheim van Account Based Marketing Grote accounts - 9,3 (9 stemmen) ABM - hype of de nieuwe marketingtechniek? Zeker voor grote accounts een duurzame manier van prospects binnenhalen. Ontdek hier de ins en outs.
Lees verder..
Direct meer verkopen aan verse klanten Klantbehoefte - 8,8 (25 stemmen) - 4 reacties Een goede ober kijkt twee keer als hij wil weten wie wat wil bestellen en biedt waar mogelijk meer dan gevraagd wordt: “Wilt u daar nog iets bij?” Dit kunt u toepassen in de verkoop.
Lees verder..
Kennen wij onze klanten écht? Klantenkennis - 7,7 (16 stemmen) - 2 reacties Dagelijks vinden vele afspraken met klanten plaats. Toch leggen weinig bedrijven deze gesprekken gestructureerd vast. Hoe effectief is úw CRM systeem?
Lees verder..
Hoe passeer ik mijn contactpersoon? Contactpersoon - 8,2 (17 stemmen) - 3 reacties Wanneer de relatie met uw contactpersoon bij een klant u niet verder brengt, hoe kunt u deze persoon dan passeren? Of zijn er andere mogelijkheden om de relatie succesvol te verbreden en te verdiepen?
Lees verder..
Optimale telefonische acquisitie - wat u niet in de boekjes leest Acquisitie - 8,3 (67 stemmen) - 7 reacties Welke (ogenschijnlijk kleine) gebeurtenissen en interacties kunnen het succes van een beldag sterk vergroten? Een praktisch overzicht.
Lees verder..
De klant is geen koning Klantkwalificatie - 7,3 (12 stemmen) - 4 reacties U behandelt uw klant als een koning. Maar waarom is dat niet meer genoeg?
Lees verder..
Duurzaamheid in sales begint intern Sales Management - 8,5 (14 stemmen) Duurzaamheid is niet alleen bedoeld voor het verkrijgen en behouden van een beter milieu. Er bestaat ook zo iets als duurzaam management, duurzaam leerproces en een duurzaam verkoopproces.
Lees verder..
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! Sales Management - 8,5 (10 stemmen) - 2 reacties Relatiebeheer is een vak apart. Naast (koude) acquisitie, het hele traject om een klant voor uw organisatie te werven, betreft relatiebeheer een samenhang van activiteiten om een klant binnen uw organisatie te behouden.
Lees verder..
De klant achter de klant Referenties - 4,5 (2 stemmen) - 2 reacties Geeft u alleen die klanten aandacht aan wie u het meest kunt verkopen. Of toch niet? Het gaat er om een klant niet op zichzelf te bekijken, maar als een deel van een relatienetwerk.
Lees verder..
Hoe kom ik via via aan contacten? Netwerken - 7,5 (6 stemmen) Prospects die producten zien als een kostenpost in plaats van als een investering, die zich zelfs terugverdient, daar is bij de verkoopaanpak iets misgegaan. Een voorbeeld hoe het wel kan.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..