Alle artikelen over Psychologie in de verkoop

6 grote denkfouten en hun tegengif Persoonlijke ontwikkeling - 9,0 (21 stemmen) We lijken allemaal rationele wezens, met goed onderbouwde meningen en overtuigingen. Helaas houdt ons brein ons vaak voor de gek. Lees hier wat je daartegen kan doen.
Lees verder..
Bent u verkoper of toneelspeler? Aannames - 8,3 (21 stemmen) - 6 reacties Inspelen op de persoonlijkheid van uw gesprekspartner is riskant, ook al beweren veel trainers het tegendeel. Doe uw voordeel met deze longread over de gevaren van het hokjesdenken in de verkoop.
Lees verder..
Discussies met klanten wint u zelden Klantenbinding - 9,2 (29 stemmen) - 1 reacties De verkoper kan niets aan een fout doen maar neemt toch de schuld op zich. ‘Die is gek’, denken we dan al snel. Maar is dat wel zo? Tips om mensen voor u te winnen.
Lees verder..
Gezonde v. ongezonde winst Verkoopsucces - 6,6 (7 stemmen) - 2 reacties Het verschil tussen gezonde en ongezonde winst zit in uw eigen eerlijkheid. Hoe precies? Met deze tips gaat u duurzame winst maken.
Lees verder..
Ja maar, ik ben toch aardig!? Positief denken - 8,6 (19 stemmen) - 4 reacties Een verkoper die moeite heeft met afwijzing heeft het niet makkelijk. Maar we hebben vrijwel allemaal last van afwijzing. Ontdek wat u kunt doen; met tips uit het winnaarsdenken!
Lees verder..
Manipulatie: goed en fout Overtuigen - 6,8 (9 stemmen) Er is een dunne lijn tussen beïnvloeden en manipuleren. Manipuleren wordt vaak als slecht gezien, maar datt is maar hoe u het bekijkt. Wat is manipuleren eigenlijk precies? En hoe is het goed te gebruiken? Ontdek uw opties.
Lees verder..
7 inkoperstactieken die u móet kennen Inkopen - 7,2 (56 stemmen) - 2 reacties Hoe herkent u de belangrijkste en veelgebruikte inkoperstactieken? Met 7 tips hoe ermee om te gaan!
Lees verder..
Wat heeft geduld met verkoop te maken? Zelfvertrouwen - 7,7 (59 stemmen) - 6 reacties Natuurlijk, u wilt alles en u wilt het direct. Geduld is niet uw sterkste kant. Dus blijft u zich haasten en veel uren maken. Ondertussen vraagt u zich af: waarom leveren al die inspanningen niet altijd op wat ik wil? Herkenbaar?
Lees verder..
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? Moeilijke klanten - 7,2 (75 stemmen) - 3 reacties Natuurlijk 'klikt' het niet met iedere klant. Soms roept u weerstand op. Hoe bereidt u zich hierop voor?
Lees verder..
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset Succes in de Verkoop - 8,1 (38 stemmen) - 7 reacties Om succesvol te zijn in de verkoop moet u beschikken over een geïnspireerde mindset. Met onderstaande testvragen kunt u die ten positieve beïnvloeden en zo uw performance verbeteren.
Lees verder..
Charisma in de verkoop Succesfactoren - 8,3 (67 stemmen) - 16 reacties Commerciële professionals met veel charisma kunnen een groot voordeel hebben ten opzicht van hun collega's. Maar is charisma te leren? Of heb je nu eenmaal wel of geen charisma?
Lees verder..
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! Afspraken - 7,7 (30 stemmen) - 2 reacties De eerste afspraak met een nieuwe klant; u weet het, een belangrijk moment. Maakt u dezelfde fouten die veel verkopers op dat moment maken?
Lees verder..
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt Succes in de Verkoop - 6,5 (12 stemmen) - 4 reacties Onze valkuil is dat we succes vaak buiten onszelf zoeken. We zoeken dan op de verkeerde plaats. Het komt namelijk altijd voort uit de binnenkant, in dit geval: de binnenkant van de verkoper zelf!
Lees verder..
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? Vertrouwen - 7,9 (23 stemmen) - 7 reacties Velen hebben moeite met het nemen van beslissingen. Anderen pronken met hun zakelijke vaardigheid in het nemen van beslissingen. Toch is er een andere weg die voor beide groepen, zelfs 'iedereen', een verrassende oplossing biedt.
Lees verder..
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen Succesfactoren - 7,2 (62 stemmen) - 2 reacties U kent ze wel, de prospects die in de pijplijn zitten. Sommigen ‘komen door’, anderen niet. Tot zover prima. Teveel ‘bijna-klanten’ hebben lijkt goed; kans op veel nieuwe klanten. Maar trap niet in de valkuil van de 'bijna-klant'.
Lees verder..
Klachten, irritaties en rode kaarten Klachten - 7,4 (36 stemmen) - 6 reacties De meeste klanten klagen niet maar stappen direct over naar een andere leverancier. Anders gezegd: de klagende klant wacht niet maar zapt door. Hoe kunt u de de klager vasthouden?
Lees verder..
Durft u ook ANDERS te zijn? Creativiteit in de verkoop - 4,5 (2 stemmen) - 3 reacties Communicatiedeskundige David Bloch neemt een les uit het boekje van 'de Prins de Lignac' in het voordeel van creatiever verkopen!
Lees verder..
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) Verkoopgesprek - 8,3 (22 stemmen) - 1 reacties Het blijft soms een mysterie dat je iemand tijdens het eerste verkoopgesprek ontmoet en dat je jezelf hoort doorratelen in plaats van contact te maken en inventariserend vragen stellen.
Lees verder..
Op weg naar flow in sales 2 Zelfontwikkeling Wij hanteren het uitgangspunt dat elk persoon alle bronnen van persoonlijke kwaliteiten in zich hebben. Deze bronnen zijn echter in meer of minder mate bedekt door belemmerende denk - en gedragspatronen.
Lees verder..
Op weg naar flow in sales 1 Verkoopsucces Gezien de uitdagingen waar de organisatie voor staat, verwacht men veel meer van de verkoopmedewerkers dan voorheen. Verwacht wordt dat zij meer kansen signaleren en hier uit eigen beweging op inspelen.
Lees verder..
Ja, maar ... of veranderingsgezind? Zelfontwikkeling - 4,3 (4 stemmen) - 2 reacties
Ga niet op uw gevoel af ! Succes in de Verkoop - 1,0 (1 stemmen) - 9 reacties
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” Verkooptheorieën - 7,6 (39 stemmen) - 7 reacties
U irriteert mij Klantenpsychologie - 8,5 (6 stemmen)
Persoonlijke kracht en succes in sales Acquisitie - 5,2 (9 stemmen) - 1 reacties
Show me the money Films voor verkopers - 6,6 (16 stemmen) - 3 reacties
Verkoopresultaten en angst Problemen met Verkopen - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..