|
|
Sorry, de offerte gaat niet door
Offertes - 7,6 (46 stemmen) - 1 reacties
Elke sales professional verliest opdrachten, ook topverkopers. Het verschil is dat zij zich sneller herpakken dan de gemiddelde verkoper. Hoe doen ze dat?
|
Lees verder..
|
|
|
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken
Prijs - 8,1 (40 stemmen) - 2 reacties
Goedkoper zijn dan uw concurrenten lijkt erg aantrekkelijk, maar kan u ernstig tegenwerken. Ontdek 3 redenen en 4 verkooptechnieken voor een hogere prijs.
|
Lees verder..
|
|
|
Voorkom dat u verliest van de concurrent
Opdracht verliezen - 9,0 (17 stemmen)
We verliezen deals vaak om andere redenen dan waarom we ze winnen. Dat is vreemd. Lees mee wat er mis gaat in die redenering en leer uw concurrenten overtreffen.
|
Lees verder..
|
|
|
Offertes verliezen op prijs? Onzin!
Offertes - 7,5 (27 stemmen) - 4 reacties
Een offerte is veel meer dan een scherpe prijs. Sterker nog, de prijs in de offerte is vaak bijzaak. Lees waar het echt om draait in offertes.
|
Lees verder..
|
|
|
Geef in elk geval geen geld
Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties
Prijsbederf, een negatieve indruk, winstdaling, het ligt allemaal op de loer als u korting geeft in harde euro’s. 3 harde argumenten om het anders aan te pakken!
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs
Korting - 9,1 (32 stemmen) - 5 reacties
Veel verkopers denken dat de hoogste korting geven het beste werkt. Wat streeft u na? Omzet of rendement...
|
Lees verder..
|
|
|
Met dit wapen verslaat u prijsvechters
Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties
Ga niet meevechten met prijsvechters, daar wordt u alleen maar slechter van. Advies en 5 praktijktips om echt waardevol te worden voor uw klant.
|
Lees verder..
|
|
|
You’re my friend
Onderhandelen - 9,4 (23 stemmen)
We houden niet van onderhandelen maar dat het moet staat buiten kijf. De ins en outs van ons onderhandelgedrag en twee oer-tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Geef nooit korting!
Korting - 7,9 (64 stemmen) - 11 reacties
Altijd weer belandt u in het prijsgevecht. En dan, geeft u korting, of niet? Onthoud: van korting geven wordt niemand gelukkig.
|
Lees verder..
|
|
|
'Doet u mij maar de goedkoopste shit'
Prijsdruk - 8,4 (17 stemmen) - 3 reacties
Zo min mogelijk betalen, dat wil iedereen. Althans, dat denken we. Maar wat nou als dat niet zo is? Waar moeten we ons dan op richten?
|
Lees verder..
|
|
|
Korting? Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?!
Korting - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
De eeuwig terugkerende kortingsvraag kan van een onderhandeling een strijd maken. Daarom nog eens op een rijtje: de wapens voor het neutraliseren van kortingsvragen, met wijze raad van Sun Tzu, schrijver van 'The Art of War'.
|
Lees verder..
|
|
|
Uw kortingen liggen op straat
Korting - 6,2 (29 stemmen) - 3 reacties
Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ontkennen of dezelfde korting geven?
|
Lees verder..
|
|
|
Wat doet u om klanten meer aan u te binden?
Klantgerichtheid - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
Meer en meer verkopers klagen over de 'ontrouw' van hun klanten. De vraag is wat doen we er aan om de klanten meer aan ons te binden?
|
Lees verder..
|
|
|
Doe mij maar een goede helm
Klantbehoefte - 6,8 (5 stemmen)
Willen ook uw klanten altijd nog even steggelen over de prijs? Volgens de verkoopexperts Steinmetz en Brooks moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen.
|
Lees verder..
|
|
|
Gespreksmanagement
Gesprekstechniek - 5,7 (13 stemmen) - 5 reacties
Weleens een klant gehad die direct na de introductie van uw product de vraag stelde: "En wat kost dat?" De wijze waarop u met deze vragen omgaat is bepalend voor het resultaat van uw verkoopgesprek.
|
Lees verder..
|
|
|
Te snel toegehapt
Offertes - 6,8 (13 stemmen)
Herkent u dit? Een (onbekende) klant accepteert heel erg snel uw prijs. Dan, ook na lang wachten, hoort u echter niets meer van hem. Wat te doen?
|
Lees verder..
|
|
|
De offertefabriek
Offertes - 8,2 (55 stemmen) - 16 reacties
Een verkoper komt juichend terug op kantoor en heeft een bijna-opdracht in de wacht gesleept. Na urenlange calculaties gaat een offerte als boekwerk richting klant. Na 2 weken: 'We hebben toch gekozen voor een ander.'
|
Lees verder..
|
|
|
Hoeveel korting wilt u?
Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het maakt vaak niet eens uit wát ze moeten betalen, als er maar korting wordt gegeven. Geef uw klanten dan ook hun zin!
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe reageert u op offerteaanvragen?
Succesfactoren - 7,0 (43 stemmen) - 2 reacties
Verkopers ontvangen regelmatig offerteaanvragen van onbekenden. Het groentje smult: een prachtige kans op makkelijke productie. De ervaren rot gruwt: weer veel werk zonder dat het iets oplevert.
|
Lees verder..
|
|
|
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget
Argumentatie - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties
Wat doet u als de klant zegt dat hij het budget niet heeft om u te betalen? Weglopen? Opgeven? Fout! Er zijn talloos veel manieren om hem alsnog over de streep te trekken.
|
Lees verder..
|
Hoe vertel ik de klant wat het kost?
Offertes - 7,7 (50 stemmen) - 10 reacties
|
Alles heeft een waarde
Korting - 8,0 (2 stemmen) - 1 reacties
|
Hoe verkoopt u kwaliteit?
Kwaliteit - 5,6 (14 stemmen) - 4 reacties
|
U verkoopt te duur!
Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen)
|
Duidelijke Offertes
Offertes - 6,2 (23 stemmen)
|
Marges onder druk
Offertes - 7,2 (23 stemmen)
|
Van offerte tot opdracht
Offertes - 6,4 (25 stemmen) - 1 reacties
|
Ontsnappen aan de val
Offertes - 7,6 (37 stemmen) - 1 reacties
|
“Dat past niet binnen mijn budget”
Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
|
Loop niet harder dan de klant
Verkoopgesprek - 5,9 (11 stemmen)
|
Omzet bepalen volgens de Scotsman-methode
Offertes - 6,2 (38 stemmen) - 11 reacties
|
De waarde van je aanbod
Offertes - 6,6 (10 stemmen) - 1 reacties
|
Altijd weer die prijs
Offertes - 6,8 (4 stemmen)
|
De Eindfase halen
Offertes - 2 reacties
|
Uw verkoopbrief beter gelezen
Offertes - 6,2 (19 stemmen) - 1 reacties
|
De onweerstaanbare aanbieding
Offertes
|
Offertes: tips van professionals
Offertes - 7,2 (5 stemmen)
|
De offerte die scoort
Offertes - 5,7 (27 stemmen)
|
AAAI-en
Succesfactoren - 5,3 (4 stemmen)
|