Alle artikelen over Prijs

Sorry, de offerte gaat niet door Offertes - 7,6 (46 stemmen) - 1 reacties Elke sales professional verliest opdrachten, ook topverkopers. Het verschil is dat zij zich sneller herpakken dan de gemiddelde verkoper. Hoe doen ze dat?
Lees verder..
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken Prijs - 8,1 (40 stemmen) - 2 reacties Goedkoper zijn dan uw concurrenten lijkt erg aantrekkelijk, maar kan u ernstig tegenwerken. Ontdek 3 redenen en 4 verkooptechnieken voor een hogere prijs.
Lees verder..
Voorkom dat u verliest van de concurrent Opdracht verliezen - 9,0 (17 stemmen) We verliezen deals vaak om andere redenen dan waarom we ze winnen. Dat is vreemd. Lees mee wat er mis gaat in die redenering en leer uw concurrenten overtreffen.
Lees verder..
Offertes verliezen op prijs? Onzin! Offertes - 7,5 (27 stemmen) - 4 reacties Een offerte is veel meer dan een scherpe prijs. Sterker nog, de prijs in de offerte is vaak bijzaak. Lees waar het echt om draait in offertes.
Lees verder..
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties Prijsbederf, een negatieve indruk, winstdaling, het ligt allemaal op de loer als u korting geeft in harde euro’s. 3 harde argumenten om het anders aan te pakken!
Lees verder..
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs Korting - 9,1 (32 stemmen) - 5 reacties Veel verkopers denken dat de hoogste korting geven het beste werkt. Wat streeft u na? Omzet of rendement...
Lees verder..
Met dit wapen verslaat u prijsvechters Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties Ga niet meevechten met prijsvechters, daar wordt u alleen maar slechter van. Advies en 5 praktijktips om echt waardevol te worden voor uw klant.
Lees verder..
You’re my friend Onderhandelen - 9,4 (23 stemmen) We houden niet van onderhandelen maar dat het moet staat buiten kijf. De ins en outs van ons onderhandelgedrag en twee oer-tips.
Lees verder..
Geef nooit korting! Korting - 7,9 (64 stemmen) - 11 reacties Altijd weer belandt u in het prijsgevecht. En dan, geeft u korting, of niet? Onthoud: van korting geven wordt niemand gelukkig.
Lees verder..
'Doet u mij maar de goedkoopste shit' Prijsdruk - 8,4 (17 stemmen) - 3 reacties Zo min mogelijk betalen, dat wil iedereen. Althans, dat denken we. Maar wat nou als dat niet zo is? Waar moeten we ons dan op richten?
Lees verder..
Korting? Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?! Korting - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties De eeuwig terugkerende kortingsvraag kan van een onderhandeling een strijd maken. Daarom nog eens op een rijtje: de wapens voor het neutraliseren van kortingsvragen, met wijze raad van Sun Tzu, schrijver van 'The Art of War'.
Lees verder..
Uw kortingen liggen op straat Korting - 6,2 (29 stemmen) - 3 reacties Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ont­kennen of dezelfde korting geven?
Lees verder..
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? Klantgerichtheid - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties Meer en meer verkopers klagen over de 'ontrouw' van hun klanten. De vraag is wat doen we er aan om de klanten meer aan ons te binden?
Lees verder..
Doe mij maar een goede helm Klantbehoefte - 6,8 (5 stemmen) Willen ook uw klanten altijd nog even steggelen over de prijs? Volgens de verkoopexperts Steinmetz en Brooks moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen.
Lees verder..
Gespreksmanagement Gesprekstechniek - 5,7 (13 stemmen) - 5 reacties Weleens een klant gehad die direct na de introductie van uw product de vraag stelde: "En wat kost dat?" De wijze waarop u met deze vragen omgaat is bepalend voor het resultaat van uw verkoopgesprek.
Lees verder..
Te snel toegehapt Offertes - 6,8 (13 stemmen) Herkent u dit? Een (onbekende) klant accepteert heel erg snel uw prijs. Dan, ook na lang wachten, hoort u echter niets meer van hem. Wat te doen?
Lees verder..
De offertefabriek Offertes - 8,2 (55 stemmen) - 16 reacties Een verkoper komt juichend terug op kantoor en heeft een bijna-opdracht in de wacht gesleept. Na urenlange calculaties gaat een offerte als boekwerk richting klant. Na 2 weken: 'We hebben toch gekozen voor een ander.'
Lees verder..
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het maakt vaak niet eens uit wát ze moeten betalen, als er maar korting wordt gegeven. Geef uw klanten dan ook hun zin!
Lees verder..
Hoe reageert u op offerteaanvragen? Succesfactoren - 7,0 (43 stemmen) - 2 reacties Verkopers ontvangen regelmatig offerteaanvragen van onbekenden. Het groentje smult: een prachtige kans op makkelijke productie. De ervaren rot gruwt: weer veel werk zonder dat het iets oplevert.
Lees verder..
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget Argumentatie - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties Wat doet u als de klant zegt dat hij het budget niet heeft om u te betalen? Weglopen? Opgeven? Fout! Er zijn talloos veel manieren om hem alsnog over de streep te trekken.
Lees verder..
Hoe vertel ik de klant wat het kost? Offertes - 7,7 (50 stemmen) - 10 reacties
Alles heeft een waarde Korting - 8,0 (2 stemmen) - 1 reacties
Hoe verkoopt u kwaliteit? Kwaliteit - 5,6 (14 stemmen) - 4 reacties
U verkoopt te duur! Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen)
Duidelijke Offertes Offertes - 6,2 (23 stemmen)
Marges onder druk Offertes - 7,2 (23 stemmen)
Van offerte tot opdracht Offertes - 6,4 (25 stemmen) - 1 reacties
Ontsnappen aan de val Offertes - 7,6 (37 stemmen) - 1 reacties
“Dat past niet binnen mijn budget” Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
Loop niet harder dan de klant Verkoopgesprek - 5,9 (11 stemmen)
Omzet bepalen volgens de Scotsman-methode Offertes - 6,2 (38 stemmen) - 11 reacties
De waarde van je aanbod Offertes - 6,6 (10 stemmen) - 1 reacties
Altijd weer die prijs Offertes - 6,8 (4 stemmen)
De Eindfase halen Offertes - 2 reacties
Uw verkoopbrief beter gelezen Offertes - 6,2 (19 stemmen) - 1 reacties
De onweerstaanbare aanbieding Offertes
Offertes: tips van professionals Offertes - 7,2 (5 stemmen)
De offerte die scoort Offertes - 5,7 (27 stemmen)
AAAI-en Succesfactoren - 5,3 (4 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..