Alle artikelen over Presenteren

Negen designprincipes voor presentaties PowerPoint - 9,6 (8 stemmen) - 3 reacties Als commercieel professional geef je regelmatig presentaties. Als je hierbij presentatiesoftware inzet, besteed dan ook voldoende aandacht aan je design. Deze negen principes helpen je hiermee verder.
Lees verder..
Weet waarom klanten van u kopen Communicatie - 8,1 (43 stemmen) - 10 reacties Het mooiste product, de hoogste korting, allemaal sterke verkooppunten maar niet de reden waarom de klant koopt. Welke vijf dan wel?
Lees verder..
Een ‘mind-blowing’ pitch in 30 seconden Elevator Pitch - 8,4 (88 stemmen) - 8 reacties Kort uitleggen wat u doet? Mijn advies: doe het niet! Daag uzelf eens uit om het helemaal anders te doen en pluk daar de vruchten van.
Lees verder..
4 tips om tijdens het verkoopgesprek uw klant aan u te binden Verkoopgesprek - 8,2 (31 stemmen) - 7 reacties In sales hangt heel veel af van uw taalgebruik. Met deze 4 tips maakt u nog meer contact met uw klant.
Lees verder..
De kracht van verhalend verkopen Verkoopgesprek - 8,4 (22 stemmen) - 32 reacties Een goed verhaal werkt beter dan indrukwekkende feiten. Maar hoe vertelt u zo'n verhaal? Vijf technieken om in uw verkoopgesprek te verwerken.
Lees verder..
Een nieuwe kijk op de oude ‘elevator pitch’ Elevator Pitch - 7,4 (19 stemmen) - 2 reacties Wanneer nam u voor het laatste uw elevator pitch onder de loep? Twee verfrissende invalshoeken voor uw kortste presentatie ooit.
Lees verder..
Hoe komt u optimaal voor de dag? Taalgebruik - 9,1 (22 stemmen) - 2 reacties Een enkele verkoper zal wel eens geïnterviewd worden voor radio, een blad of TV. Maar vele verkopers kunnen iets leren van tips voor een geslaagd interview – zet uzelf ijzersterk neer!
Lees verder..
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen Verkooptechniek - 8,9 (20 stemmen) - 7 reacties De neiging tot negatief oordelen lijkt aangeboren. Juist voor verkopers is dat contraproductief. Leer het proces te doorbreken en een nieuwe wereld gaat voor u open.
Lees verder..
Vragen tijdens uw presentatie: scoort u of gaat u de mist in? Vraagtechniek - 8,3 (56 stemmen) - 24 reacties De 'verplichte' vragenronde na een presentatie kunt u beter vermijden. Maar vragen zijn er altijd. Hoe kunt u voordeel behalen uit lastige vragen?
Lees verder..
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten Communicatie - 7,0 (2 stemmen) Tijdens presentaties piepen mobiele telefoons, komen serveersters binnen, loopt iemand per vergissing de zaal in …, u hoeft het maar te bedenken en het gebeurt een keer. De vraag is: wat kunt u er aan doen?
Lees verder..
Elevator pitch: een korte, snelle e-cursus Elevator Pitch - 7,2 (9 stemmen) - 8 reacties De elevator pitch is een inmiddels bekend verschijnsel. Zoveel trainers, zoveel benaderingen, maar om deze vijf kernpunten kunt u sowieso niet heen bij deze belangrijke presentatievorm.
Lees verder..
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen Communicatie - 6,8 (14 stemmen) - 2 reacties Ruis kan onze communicatie danig in de weg staan. Soms komt de storing van buiten, maar regelmatig ontstaat de ruis ook juist tussen onze oren. Hoe herkent u dit en, belangrijker, hoe gaat u ermee om?
Lees verder..
De Zen van verkopen Gesprekstechniek - 8,0 (31 stemmen) - 6 reacties De eeuwige druk om zoveel mogelijk verkopen wordt niet alleen door u gevoeld, maar ook door uw klant. Verminder die pressie en verhoog daarmee uw verkoopeffectiviteit.
Lees verder..
'Let maar niet op de rommel' Klantenbinding - 7,8 (76 stemmen) - 15 reacties 'Let maar niet op de rommel', zei de manager terwijl hij mij uitnodigde om z’n kantoor binnen te gaan. En hij had geen woord te veel gezegd.
Lees verder..
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' Klantgerichtheid - 7,5 (15 stemmen) - 6 reacties Presenteren is eigenlijk heel eenvoudig – mits u 'het geheim' weet! En dat geheim openbaart presentatiedeskundige David Bloch nu ...
Lees verder..
Altijd dat lastige begin … Gespreksopening - 7,6 (24 stemmen) Als u een verkooppresentatie moet geven, zijn de eerste 40 seconden van groot belang. Maar hoe begint u eigenlijk het beste?
Lees verder..
Gelóóft de klant wat u vertelt? Overtuigen - 7,1 (35 stemmen) - 7 reacties Dat is de hamvraag. U kunt praten wat u wilt, maar als de klant denkt: ‘Die vent kletst maar wat’, dan is het afgelopen. Hoe is het met úw geloofwaardigheid? Neemt de klant ú serieus?
Lees verder..
Bouwen aan zelfvertrouwen Zelfvertrouwen - 7,6 (88 stemmen) - 1 reacties In de verkoop geldt nog sterker dan waar dan ook, dat u maar één keer de kans heeft om een eerste indruk te maken. Het aantal varieert per inzicht, maar weet dat uw kansen in de eerste seconden worden bepaald.
Lees verder..
Het bouwen van een verkooppresentatie Vraagtechniek - 6,9 (62 stemmen) - 4 reacties Ik spreek hier bewust over het bouwen van een verkooppresentatie. Het is namelijk van belang dat uw presentatie een herkenbare structuur heeft voor uw publiek.
Lees verder..
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie Eerste indruk - 6,3 (7 stemmen) - 6 reacties 'Spreek niet over uzelf, u bent voorbestemd te verliezen; indien u uzelf kleineert, gelooft men u; indien u uzelf prijst, gelooft men u niet.' – Michel de Montaigne
Lees verder..
Drempelvrees? Plankenkoorts? Of iets anders? Angst en Verkopen - 7,0 (16 stemmen) - 14 reacties
Stop de saaie verhalen! PowerPoint - 2,5 (2 stemmen) - 6 reacties
PowerPoint, jawel, maar waar blijft de Power? PowerPoint - 6,2 (6 stemmen) - 6 reacties
Overtuigende presentatie Lichaamstaal - 7,3 (19 stemmen) - 1 reacties
De 5 redenen waarom een klant van u koopt Psychologie in de verkoop - 3,8 (17 stemmen)
Perfecte Presentatie Verkoopgesprek - 7,6 (13 stemmen) - 1 reacties
Herken de netwerker Netwerken - 8,2 (50 stemmen)
Beperk de ruis tijdens de verkoop! Verkoopgesprek - 7,3 (11 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..