|
|
Te graag opdrachten willen binnenhalen? Stop daarmee
Verkooptactiek - 7,7 (6 stemmen) - 2 reacties
Als inkopers merken dat er grote behoefte is aan een order kunnen ze daar gebruik van maken. Lees hier waar u op dient te letten als de omzetdruk hoog is en de orders wat achter blijven.
|
Lees verder..
|
|
|
Te happig overkomen bij de klant
Voorbereiding - 7,3 (20 stemmen)
Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op uw BAZO, dan ervaart u veel profijt en rust.
|
Lees verder..
|
|
|
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan
Verkooptechniek - 7,2 (48 stemmen) - 6 reacties
Bij complexe inkooptrajecten krijgt u soms te maken met professionele procurement-afdelingen. Wat zijn de meest gebruikte tactieken en methoden van deze inkoopteams? En hoe wapent u zich hiertegen?
|
Lees verder..
|
|
|
Leer van tweedehands autoverkopers
Prijsbezwaren - 7,5 (44 stemmen) - 3 reacties
Aan prijsbezwaren valt niet te ontkomen. Hoe bereidt u zich daar effectief op voor? Leer van ervaren verkopers van tweedehands auto's.
|
Lees verder..
|
|
|
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen
Vrouwen in sales - 6,8 (9 stemmen)
In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar kunnen leren bij het onderhandelen.
|
Lees verder..
|
|
|
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek
Presenteren - 8,1 (87 stemmen) - 32 reacties
Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Een Mercedes voor de prijs van een Polo
Prijs - 8,2 (46 stemmen)
De klant wil de order sluiten maar u moet 'nog even naar de prijs kijken'. Gevaar! Wat gaat u doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Draait het alleen nog maar om de prijs?
Prijs - 8,2 (58 stemmen) - 8 reacties
Aan de prijs kunnen klanten prachtig een afwijzing ophangen. Ontdek hoe u de werkelijke reden van de afwijzing achterhaalt en in de race blijft.
|
Lees verder..
|
|
|
Echte of onechte prijsdruk?
Prijsdruk - 8,8 (15 stemmen)
Prijsdruk, heeft u daar echt last van, of lijkt dat alleen maar zo? Tips voor meer prijsinzicht.
|
Lees verder..
|
|
|
Geef nooit korting!
Korting - 7,8 (62 stemmen) - 11 reacties
Altijd weer belandt u in het prijsgevecht. En dan, geeft u korting, of niet? Onthoud: van korting geven wordt niemand gelukkig.
|
Lees verder..
|
|
|
Zo werken verkopers zichzelf in de nesten
Overtuigen - 8,6 (58 stemmen) - 10 reacties
Een nagenoeg perfect verkoopproces en toch geen deal. Vraagt u zich vertwijfeld af 'waarom toch?', kijk dan eens naar de investeringsverhoudingen.
|
Lees verder..
|
|
|
Korting? Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?!
Korting - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
De eeuwig terugkerende kortingsvraag kan van een onderhandeling een strijd maken. Daarom nog eens op een rijtje: de wapens voor het neutraliseren van kortingsvragen, met wijze raad van Sun Tzu, schrijver van 'The Art of War'.
|
Lees verder..
|
|
|
Bukken terwijl niemand slaat
Prijs - 8,5 (61 stemmen) - 14 reacties
U bent vast trots op uw product. Maar bent u ook trots op uw tarieven? Die trots heeft u wel nodig, anders ligt u al voordat de eerste klap is uitgedeeld.
|
Lees verder..
|
|
|
"Je moet wel afdingen!"
Prijs - 4,3 (4 stemmen)
De vijf resterende leden van de Monty Python cast zijn weer volop in het nieuws dit jaar. Deed me denken aan die o zo belangrijke verkooples uit 'Life of Brian'. Kijk nog eens mee.
|
Lees verder..
|
|
|
Er meteen op afvliegen of...?
Afspraken - 7,1 (19 stemmen) - 5 reacties
Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een potentiële klant zich bij hen meldt. Maar rekent u zich niet te snel rijk.
|
Lees verder..
|
|
|
Uw kortingen liggen op straat
Korting - 6,2 (29 stemmen) - 3 reacties
Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ontkennen of dezelfde korting geven?
|
Lees verder..
|
|
|
Communiceren met meer succes
Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties
Uw bereidheid om de ander centraal te stellen is een sleutel tot effectiever communiceren. Zes tips om uw gesprekken eigenhandig naar een hoger plan te tillen.
|
Lees verder..
|
|
|
Altijd maar die prijs ...
Prijs - 7,5 (47 stemmen) - 3 reacties
Vaak zeuren klanten over de prijs of over extra korting en u wilt daar niet meteen aan toegeven. Wat kunt u doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Hoeveel korting wilt u?
Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het maakt vaak niet eens uit wát ze moeten betalen, als er maar korting wordt gegeven. Geef uw klanten dan ook hun zin!
|
Lees verder..
|
|
|
Plaats aan de onderhandelingstafel
Lichaamstaal - 8,4 (11 stemmen) - 1 reacties
Wil je de klant overtuigen, confronteren of zijn medewerking verkrijgen? De strategische keuze van zitplaats bepaalt het verschil!
|
Lees verder..
|
De 3 moeilijkste onderhandelaars
Verkoopgesprek - 6,7 (44 stemmen) - 7 reacties
|
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces
Verkoopproces - 7,5 (13 stemmen) - 2 reacties
|
Hoe komt die deal nou eindelijk eens binnen?
Afsluittechnieken - 7,0 (6 stemmen)
|
Cognitieve dissonantie en hoe u ermee moet omgaan
Verkoopgesprek - 7,2 (142 stemmen) - 13 reacties
|
“Dat past niet binnen mijn budget”
Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
|
Win-win of hard tegen hard? (deel 3)
Inkopen - 7,3 (12 stemmen) - 3 reacties
|