Alle artikelen over Onderhandelen

Te happig overkomen bij de klant Voorbereiding - 7,3 (20 stemmen) Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op uw BAZO, dan ervaart u veel profijt en rust.
Lees verder..
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan Verkooptechniek - 7,1 (46 stemmen) - 6 reacties Bij complexe inkooptrajecten krijgt u soms te maken met professionele procurement-afdelingen. Wat zijn de meest gebruikte tactieken en methoden van deze inkoopteams? En hoe wapent u zich hiertegen?
Lees verder..
Leer van tweedehands autoverkopers Prijsbezwaren - 7,5 (42 stemmen) - 3 reacties Aan prijsbezwaren valt niet te ontkomen. Hoe bereidt u zich daar effectief op voor? Leer van ervaren verkopers van tweedehands auto's.
Lees verder..
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen Vrouwen in sales - 6,8 (9 stemmen) In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar kunnen leren bij het onderhandelen.
Lees verder..
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek Presenteren - 8,1 (87 stemmen) - 32 reacties Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen?
Lees verder..
Een Mercedes voor de prijs van een Polo Prijs - 8,2 (46 stemmen) De klant wil de order sluiten maar u moet 'nog even naar de prijs kijken'. Gevaar! Wat gaat u doen?
Lees verder..
Draait het alleen nog maar om de prijs? Prijs - 8,2 (58 stemmen) - 8 reacties Aan de prijs kunnen klanten prachtig een afwijzing ophangen. Ontdek hoe u de werkelijke reden van de afwijzing achterhaalt en in de race blijft.
Lees verder..
Echte of onechte prijsdruk? Prijsdruk - 8,8 (15 stemmen) Prijsdruk, heeft u daar echt last van, of lijkt dat alleen maar zo? Tips voor meer prijsinzicht.
Lees verder..
Geef nooit korting! Korting - 7,8 (62 stemmen) - 11 reacties Altijd weer belandt u in het prijsgevecht. En dan, geeft u korting, of niet? Onthoud: van korting geven wordt niemand gelukkig.
Lees verder..
Zo werken verkopers zichzelf in de nesten Overtuigen - 8,6 (58 stemmen) - 10 reacties Een nagenoeg perfect verkoopproces en toch geen deal. Vraagt u zich vertwijfeld af 'waarom toch?', kijk dan eens naar de investeringsverhoudingen.
Lees verder..
Korting? Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?! Korting - 7,8 (37 stemmen) - 4 reacties De eeuwig terugkerende kortingsvraag kan van een onderhandeling een strijd maken. Daarom nog eens op een rijtje: de wapens voor het neutraliseren van kortingsvragen, met wijze raad van Sun Tzu, schrijver van 'The Art of War'.
Lees verder..
Bukken terwijl niemand slaat Prijs - 8,5 (61 stemmen) - 14 reacties U bent vast trots op uw product. Maar bent u ook trots op uw tarieven? Die trots heeft u wel nodig, anders ligt u al voordat de eerste klap is uitgedeeld.
Lees verder..
"Je moet wel afdingen!" Prijs - 4,3 (4 stemmen) De vijf resterende leden van de Monty Python cast zijn weer volop in het nieuws dit jaar. Deed me denken aan die o zo belangrijke verkooples uit 'Life of Brian'. Kijk nog eens mee.
Lees verder..
Er meteen op afvliegen of...? Afspraken - 7,1 (19 stemmen) - 5 reacties Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een potentiële klant zich bij hen meldt. Maar rekent u zich niet te snel rijk.
Lees verder..
Uw kortingen liggen op straat Korting - 6,2 (29 stemmen) - 3 reacties Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ont­kennen of dezelfde korting geven?
Lees verder..
Communiceren met meer succes Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties Uw bereidheid om de ander centraal te stellen is een sleutel tot effectiever communiceren. Zes tips om uw gesprekken eigenhandig naar een hoger plan te tillen.
Lees verder..
Altijd maar die prijs ... Prijs - 7,5 (47 stemmen) - 3 reacties Vaak zeuren klanten over de prijs of over extra korting en u wilt daar niet meteen aan toegeven. Wat kunt u doen?
Lees verder..
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het maakt vaak niet eens uit wát ze moeten betalen, als er maar korting wordt gegeven. Geef uw klanten dan ook hun zin!
Lees verder..
Plaats aan de onderhandelingstafel Lichaamstaal - 8,0 (8 stemmen) - 1 reacties Wil je de klant overtuigen, confronteren of zijn medewerking verkrijgen? De strategische keuze van zitplaats bepaalt het verschil!
Lees verder..
De 3 moeilijkste onderhandelaars Verkoopgesprek - 6,7 (44 stemmen) - 7 reacties Als verkopers komen wij vele verschillende gesprekspartners tegen. Wie zijn nu de 3 inkopers die het u het lastigst maken? En hoe kunt u hiermee omgaan?
Lees verder..
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces Verkoopproces - 7,5 (13 stemmen) - 2 reacties
Hoe komt die deal nou eindelijk eens binnen? Afsluittechnieken - 7,0 (6 stemmen)
Cognitieve dissonantie en hoe u ermee moet omgaan Verkoopgesprek - 7,3 (133 stemmen) - 13 reacties
“Dat past niet binnen mijn budget” Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) Inkopen - 7,3 (12 stemmen) - 3 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..