|
|
5 aanbestedingstips voor dummies
Aanbestedingen - 2 reacties
Kriebelt het om zaken te doen met de overheid, maar weet u niet waar u moet beginnen? Begin dan met het lezen van dit artikel met aanbestedingstips voor dummies.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe wordt uw inschrijving wel concreet en duidelijk?
Aanbesteding - 9,0 (3 stemmen) - 3 reacties
"Niet duidelijk en concreet genoeg." Dit is de meest gehoorde afwijzing op offertes bij aanbestedingen! Lees in dit artikel hoe uw inschrijving wel concreet en duidelijk wordt.
|
Lees verder..
|
|
|
Aanbesteden is topsport
Aanbesteding - 8,0 (4 stemmen) - 1 reacties
Net als in topsport kan er bij aanbestedingen maar één de winnaar zijn. U moet op het juiste moment pieken en dat vraagt om een gedegen voorbereiding. Lees hier hoe u dit het beste aanpakt.
|
Lees verder..
|
|
|
Is uw inleiding voor een aanbestedingstekst ook zo slaapverwekkend?
Aanbesteding - 9,3 (4 stemmen)
Wat staat er in de eerste zinnen van úw aanbestedingstekst? Hoe laat u de vonk meteen overslaan in de inleiding? Voorbeelden van hoe het niet moet en tips voor hoe wel.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding?
LinkedIn - 8,0 (1 stemmen)
Het is een must dat de LinkedIn-profielen aansluiten bij uw aanbestedingstekst. Tijd om uw LinkedIn-profiel af te stoffen? Met deze tips draagt uw zichtbaarheid op LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding.
|
Lees verder..
|
|
|
In herhaling vallen is een prima idee
Communicatie - 7,7 (6 stemmen)
Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom.
|
Lees verder..
|
|
|
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips
Verkoopkansen - 7,5 (15 stemmen)
Ambtelijke organisaties lijken ondoordringbaar om zaken mee te doen. Maar ambtenaren zijn ook net mensen! Ontdek hoe u binnenkomt bij een gemeente en vervolgens de opdracht wint.
|
Lees verder..
|
|
|
Offerteopvolging voor salesmanagers
Salesmanager - 7,4 (25 stemmen) - 2 reacties
Bijna alle salesmanagers klagen over het gebrek aan opvolging van lopende offertes. U hebt meer invloed dan u denkt. 7 tips voor een andere aanpak.
|
Lees verder..
|
|
|
Er kan altijd nog 5% vanaf
Prijsdruk - 7,5 (94 stemmen) - 8 reacties
Bent u ook zo vaak "te duur"? Stop dan met netjes te bieden wat de klant vraagt en offertes na te bellen. Pak het eens anders aan en trek de aandacht naar u toe met deze tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen?
Verkoopkansen - 8,0 (1 stemmen)
De overheid geeft jaarlijks 73 miljard uit via aanbestedingen. Menig bedrijf dingt niet mee. Fout! Pak het zó aan en uw tijd is welbesteed!
|
Lees verder..
|
|
|
De psychologische prijs van een Boeing 737
Prijs - 6,8 (5 stemmen)
Getallen wegen zwaar in ons brein, heel zwaar. Let bij het maken van offertes op uw cijfers!
|
Lees verder..
|
|
|
Goedkoop is ook niet alles
Prijs - 7,9 (65 stemmen) - 12 reacties
De prijs is vaak een punt van discussie. Maar hoe prijsgevoelig zijn klanten nu echt?
|
Lees verder..
|
|
|
Altijd maar die prijs ...
Prijs - 7,5 (47 stemmen) - 3 reacties
Vaak zeuren klanten over de prijs of over extra korting en u wilt daar niet meteen aan toegeven. Wat kunt u doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe schrijft u verkoopbrieven met rendement?
Verkoopbrief - 7,2 (179 stemmen) - 14 reacties
De ideale verkoopbrief bestaat natuurlijk niet. Het is een persoonlijke uiting tegenover een specifieke klant. En toch is er een algemene formule.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoeveel korting wilt u?
Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het maakt vaak niet eens uit wát ze moeten betalen, als er maar korting wordt gegeven. Geef uw klanten dan ook hun zin!
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe reageert u op offerteaanvragen?
Succesfactoren - 7,0 (43 stemmen) - 2 reacties
Verkopers ontvangen regelmatig offerteaanvragen van onbekenden. Het groentje smult: een prachtige kans op makkelijke productie. De ervaren rot gruwt: weer veel werk zonder dat het iets oplevert.
|
Lees verder..
|
|
|
Geen opdracht? Hartelijk dank!
Opdracht verliezen - 7,8 (116 stemmen) - 12 reacties
U heeft veel tijd geïnvesteerd in gesprekken met uw prospect. Aan de relationele aspecten mankeerde niets. Inhoudelijk en technisch zat u beiden ook op één spoor. Toch krijgt u de opdracht niet...
|
Lees verder..
|
|
|
Efficiënter omgaan met tijd
Time management - 5,7 (3 stemmen)
Een veelgehoorde klacht bij verkopers is dat men tijd te kort heeft om zijn werk te doen. Dat is waar, en ook weer niet. Veel hangt af van hoe u uw tijd gebruikt.
|
Lees verder..
|
|
|
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07)
Prijs - 7,5 (62 stemmen) - 4 reacties
Uw klanten betalen graag iets meer voor iets wat ze écht waardevol vinden. Onderzoek toont aan dat de klant wel zegt zich door de prijs te laten leiden, maar dit in werkelijkheid nauwelijks doet.
|
Lees verder..
|