Alle artikelen over Offertes

Is uw inleiding voor een aanbestedingstekst ook zo slaapverwekkend? Aanbesteding - 8,5 (2 stemmen) Wat staat er in de eerste zinnen van úw aanbestedingstekst? Hoe laat u de vonk meteen overslaan in de inleiding? Voorbeelden van hoe het niet moet en tips voor hoe wel.
Lees verder..
Hoe wordt uw inschrijving wel concreet en duidelijk? Aanbesteding - 9,0 (3 stemmen) - 2 reacties "Niet duidelijk en concreet genoeg." Dit is de meest gehoorde afwijzing op offertes bij aanbestedingen! Lees in dit artikel hoe uw inschrijving wel concreet en duidelijk wordt.
Lees verder..
Aanbesteden is topsport Aanbesteding - 8,0 (4 stemmen) - 1 reacties Net als in topsport kan er bij aanbestedingen maar één de winnaar zijn. U moet op het juiste moment pieken en dat vraagt om een gedegen voorbereiding. Lees hier hoe u dit het beste aanpakt.
Lees verder..
In herhaling vallen is een prima idee Communicatie - 7,7 (6 stemmen) Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom.
Lees verder..
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips Verkoopkansen - 7,3 (13 stemmen) Ambtelijke organisaties lijken ondoordringbaar om zaken mee te doen. Maar ambtenaren zijn ook net mensen! Ontdek hoe u binnenkomt bij een gemeente en vervolgens de opdracht wint.
Lees verder..
Offerteopvolging voor salesmanagers Salesmanager - 7,4 (25 stemmen) - 2 reacties Bijna alle salesmanagers klagen over het gebrek aan opvolging van lopende offertes. U hebt meer invloed dan u denkt. 7 tips voor een andere aanpak.
Lees verder..
Er kan altijd nog 5% vanaf Prijsdruk - 7,5 (94 stemmen) - 8 reacties Bent u ook zo vaak "te duur"? Stop dan met netjes te bieden wat de klant vraagt en offertes na te bellen. Pak het eens anders aan en trek de aandacht naar u toe met deze tips.
Lees verder..
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? Verkoopkansen - 8,0 (1 stemmen) De overheid geeft jaarlijks 73 miljard uit via aanbestedingen. Menig bedrijf dingt niet mee. Fout! Pak het zó aan en uw tijd is welbesteed!
Lees verder..
De psychologische prijs van een Boeing 737 Prijs - 6,8 (5 stemmen) Getallen wegen zwaar in ons brein, heel zwaar. Let bij het maken van offertes op uw cijfers!
Lees verder..
Goedkoop is ook niet alles Prijs - 7,9 (65 stemmen) - 12 reacties De prijs is vaak een punt van discussie. Maar hoe prijsgevoelig zijn klanten nu echt?
Lees verder..
Altijd maar die prijs ... Prijs - 7,5 (47 stemmen) - 3 reacties Vaak zeuren klanten over de prijs of over extra korting en u wilt daar niet meteen aan toegeven. Wat kunt u doen?
Lees verder..
Hoe schrijft u verkoopbrieven met rendement? Verkoopbrief - 7,2 (165 stemmen) - 13 reacties De ideale verkoopbrief bestaat natuurlijk niet. Het is een persoonlijke uiting tegenover een specifieke klant. En toch is er een algemene formule.
Lees verder..
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties Klanten zijn eigenlijk nét mensen en de meeste mensen zijn gek op korting. Het maakt vaak niet eens uit wát ze moeten betalen, als er maar korting wordt gegeven. Geef uw klanten dan ook hun zin!
Lees verder..
Hoe reageert u op offerteaanvragen? Succesfactoren - 7,0 (43 stemmen) - 2 reacties Verkopers ontvangen regelmatig offerteaanvragen van onbekenden. Het groentje smult: een prachtige kans op makkelijke productie. De ervaren rot gruwt: weer veel werk zonder dat het iets oplevert.
Lees verder..
Geen opdracht? Hartelijk dank! Opdracht verliezen - 7,9 (114 stemmen) - 12 reacties U heeft veel tijd geïnvesteerd in gesprekken met uw prospect. Aan de relationele aspecten mankeerde niets. Inhoudelijk en technisch zat u beiden ook op één spoor. Toch krijgt u de opdracht niet...
Lees verder..
Efficiënter omgaan met tijd Time management - 8,0 (2 stemmen) Een veelgehoorde klacht bij verkopers is dat men tijd te kort heeft om zijn werk te doen. Dat is waar, en ook weer niet. Veel hangt af van hoe u uw tijd gebruikt.
Lees verder..
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) Prijs - 7,5 (62 stemmen) - 4 reacties Uw klanten betalen graag iets meer voor iets wat ze écht waardevol vinden. Onderzoek toont aan dat de klant wel zegt zich door de prijs te laten leiden, maar dit in werkelijkheid nauwelijks doet.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..