|
|
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes?
Offertes - 9,4 (9 stemmen) - 2 reacties
Veel accountmanagers zijn blij als ze een offerte mogen maken. Maar het schrijven, daar zien ze als een berg tegenop. Herkenbaar? Zo pak je een schrijversblok aan.
|
Lees verder..
|
|
|
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers
Salesmanager - 8,7 (10 stemmen)
Motiveren is maatwerk en er zijn vele valkuilen die je als salesmanager beter kan omzeilen. Wees alert en pak het anders aan met deze tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven
Verkoopsucces - 8,6 (5 stemmen) - 2 reacties
Het is crisis met de crisis. Menigeen staat inmiddels door de corona situatie stijf van angst en onzekerheid. Wat doe jij eraan, als salesprofessional?
|
Lees verder..
|
|
|
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop!
Zelfvertrouwen - 8,5 (30 stemmen) - 3 reacties
Zelfvertrouwen en afwijzing zijn basiselementen van sales. Helaas breekt veel afwijzing je zelfvertrouwen snel af. Vijf tips om te zorgen dat je voortaan makkelijk zelf de knop weer om zet.
|
Lees verder..
|
|
|
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper?
Solliciteren in de Verkoop - 9,3 (15 stemmen)
Is verkopen het mooiste beroep dat er is? Of hebt u er intussen zo een hekel aan dat u het liever niet meer doet? Tips om van ontgoocheld weer gemotiveerd te raken.
|
Lees verder..
|
|
|
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager
Verkoopleiding - 7,4 (12 stemmen)
Hoe staan Sales Managers in het zakelijke leven? Wat signaleren ze? Wat drijft ze? In deze serie voelen wij het Sales Management aan de tand.
|
Lees verder..
|
|
|
Opgeven? Ik nooit!
Zelfontwikkeling - 7,6 (44 stemmen) - 6 reacties
Geeft u snel iets op? Nee natuurlijk niet! Niemand wil in de statistieken opgenomen worden als verliezer. We zien onszelf allemaal liever als doorzetters en winnaars. Toch wijst de praktijk vaak op het tegendeel.
|
Lees verder..
|
|
|
Dien uzelf pijnprikkels toe
Gesprekstechniek - 8,0 (21 stemmen) - 1 reacties
Bij verkopen is zelfsturing en zelfmotivatie van groot belang. Bij het 'eigen doelen halen' is men veel meer gemotiveerd dan bij opgelegde doelen. Hoe gebruikt u dit in uw voordeel?
|
Lees verder..
|
|
|
Een gouden tip voor sales managers
Sales Management - 7,9 (14 stemmen)
Gouden tips? Meestal fabeltjes, maar deze keer niet! Ontdek deze eenvoudige maar niet gemakkelijke aanpak voor salesmanagers, en laat uw resultaat ongekend groeien.
|
Lees verder..
|
|
|
Optimaal hunten én farmen
Verkopersprofiel - 8,4 (18 stemmen)
De kans is groot dat u als verkoper een hunter of een farmer bent. De kans is ook groot, al weet u dat wellicht niet, dat u dat niet voor de volle 100% bent. En daar kunt u uw voordeel mee doen.
|
Lees verder..
|
|
|
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels!
Presenteren - 7,7 (35 stemmen) - 14 reacties
Stof tot nadenken over de kwaliteit van uw presentatie: 18 gouden regels voor presenteren. Doe er uw voordeel mee.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat is uw missie?
Sales Management - 7,7 (93 stemmen) - 14 reacties
Als sales manager moet je goed kunnen motiveren. Vaak staren we ons blind op incentives en bonussen. Maar waar begint motivatie echt? Hoe zorgt u voor werkelijk permanente motivatie van je medewerkers?
|
Lees verder..
|
|
|
De kracht van persoonlijk contact (I)
Communicatie - 8,0 (8 stemmen)
Erken: u doet zaken met mensen. O ja, u gebruikt computers en de mensen werken bij bedrijven. Toch zijn het mensen die bepalen of ze zaken met u willen doen en die bepalen of u geld aan hen mag verdienen door uw producten of diensten in te kopen.
|
Lees verder..
|
|
|
Bel-fit worden!
Cold Calling - 7,8 (21 stemmen) - 3 reacties
Als u het even 'gehad' hebt, kunt u weer in acquisitie-stemming komen door de mindere gevoelens 'te keren' en activiteiten te ondernemen die u weer bel-fit'maken. Zorg voor kleine successen, die u weer in de winning mood brengen.
|
Lees verder..
|
|
|
Leer van uw fouten in de verkoop
Zelfontwikkeling - 5,3 (42 stemmen) - 3 reacties
Iedereen kan u vertellen wat u beter had kunnen doen. Maar hier van leren is een ander verhaal. Met deze werkwijze stoot u zich niet twee keer aan dezelfde steen.
|
Lees verder..
|
|
|
Breng leven in uw geschreven teksten!
Offertes - 7,6 (40 stemmen) - 10 reacties
Iedereen schrijft. Maar hoe bewust? Zorg dat u de lezer optimaal bij uw verhaal betrekt.
|
Lees verder..
|
|
|
Gelóóft de klant wat u vertelt?
Overtuigen - 7,1 (35 stemmen) - 7 reacties
Dat is de hamvraag. U kunt praten wat u wilt, maar als de klant denkt: ‘Die vent kletst maar wat’, dan is het afgelopen. Hoe is het met úw geloofwaardigheid? Neemt de klant ú serieus?
|
Lees verder..
|
|
|
De kracht van persoonlijk contact (II)
Communicatie - 6,9 (10 stemmen) - 2 reacties
Hoe kan niet-persoonlijk contact (telefoon, e-mail) toch persoonlijk zijn? Tips over de basis van het sneller meekrijgen of zelfs over de streep trekken van mensen.
|
Lees verder..
|
|
|
Succes moet je vieren!
Succes in de Verkoop - 1,0 (1 stemmen) - 2 reacties
Wat gebeurt er binnen uw organisatie op het moment dat u een deal binnen krijgt? En wat doet u zelf? >>>
|
Lees verder..
|
|
|
De 5 redenen waarom een klant van u koopt
Psychologie in de verkoop - 3,8 (17 stemmen)
Wat zijn de basismotieven van de klant? Als u dat weet kunt u uw verkoopgesprek nog meer aanscherpen om uw doel te bereiken. Een overzicht van de 5 belangrijkste redenen waarom de klant bij u koopt.
|
Lees verder..
|
Wat te doen als uw verkopers niet scoren?
Sales Management - 3,3 (3 stemmen) - 4 reacties
|
De echte voordelen van positief denken
Positief denken - 6,2 (10 stemmen) - 6 reacties
|