|
|
|
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten
Moeilijke klanten - 8,6 (12 stemmen) - 2 reacties
Hoe kunnen winkelmedewerkers extra informatie en waarde toevoegen als de klant “alles” al weet via internet?! Door deze 8 tips in praktijk te brengen!
|
Lees verder..
|
|
|
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects
Klantencontact - 7,3 (45 stemmen) - 1 reacties
Kent u dat, klantvriendelijkheid als eenrichtingsverkeer? Gebruik deze tips om zo'n situatie alsnog vóór u te laten werken.
|
Lees verder..
|
|
|
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers?
Offertes - 5,0 (1 stemmen)
Krijgt u in aanbestedingen ook steeds vaker de vraag naar een risicodossier met beheersmaatregelen? Ik hoor u al zuchten, maar redding is nabij. Lees hier hoe u een overtuigende risicoanalyse maakt voor uw offerte.
|
Lees verder..
|
|
|
Neemt u later nog maar eens contact met me op...
Acquisitie - 7,8 (68 stemmen) - 2 reacties
Van uitstel komt afstel. Negen ideeën om te achterhalen of uw prospect serieus is of niet.
|
Lees verder..
|
|
|
Nee, dank u wel!
Problemen met Verkopen - 7,4 (20 stemmen) - 3 reacties
U krijgt ‘nee’ te horen. Dat is dan jammer, maar helaas. Moet u daar nou over inzitten of kunt u er gewoon mee verder?
|
Lees verder..
|
|
|
Maak een ‘klojo-berekening’
Problemen met Verkopen - 6,7 (34 stemmen) - 1 reacties
Uw klant blijkt een grote klojo en frustreert u en uw collega’s. Wat doet u? Neemt u afscheid van hem of slikt u nog een keer?
|
Lees verder..
|
|
|
En via de zijdeur weer naar binnen...
Presenteren - 7,7 (20 stemmen) - 8 reacties
U heeft zojuist de verkooppresentatie van uw leven gegeven en de prospect reageert nauwelijks of spreekt openlijk zijn twijfel uit. Hij wil er nog eventjes over nadenken. Staat u op en vertrekt u of is er nog een redmiddel?
|
Lees verder..
|
|
|
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget
Argumentatie - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties
Wat doet u als de klant zegt dat hij het budget niet heeft om u te betalen? Weglopen? Opgeven? Fout! Er zijn talloos veel manieren om hem alsnog over de streep te trekken.
|
Lees verder..
|
|
|
“Dat past niet binnen mijn budget”
Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
Krijgt u als verkoper ook vaker te horen dat het aankoopbudget niet voorhanden is om uw product aan te kopen? Het is enorm lastig als de klant het geld niet heeft, maar is dat wel werkelijk zo?
|
Lees verder..
|
|
|
|