Alle artikelen over Kwaliteiten van de Verkoper

Oprechte interesse tonen; moeite doen loont Aandacht - 8,5 (19 stemmen) - 1 reacties Voor verkopers is oprechte interesse tonen van levensbelang, maar dat gaat lang niet altijd vanzelf. Integendeel… Het goede nieuws: moeite doen loont! Lees hier hoe dat werkt.
Lees verder..
Attitude of gratitude Communicatie - 7,8 (9 stemmen) In deze tijden van verharding in ons sociale klimaat is het geen slecht idee om het grote voordeel van hoffelijkheid nog eens onder de aandacht te brengen.
Lees verder..
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” Acquisitie - 8,3 (4 stemmen) - 1 reacties Optimisme is een groot goed als je acquisitie of sales medewerker bent. Maar moet je het zijn? Kan je het leren? Lees er hier alles over.
Lees verder..
Discussies met klanten wint u zelden Klantenbinding - 9,2 (29 stemmen) - 1 reacties De verkoper kan niets aan een fout doen, maar neemt toch de schuld op zich. ‘Die is gek’, denken we dan al snel. Maar is dat wel zo? Tips om mensen voor u te winnen.
Lees verder..
Code rood, geel of groen? Communicatie - 8,0 (1 stemmen) Op welke kleur staat het licht na een eerste bezoek van een accountmanager? Met tips voor het antwoord ‘Op groen’.
Lees verder..
Verkoper: heb de moed om risico te lopen Zelfontwikkeling - 8,6 (18 stemmen) - 1 reacties De voordelen van geven boven nemen staan buiten kijf. Toch doen we het weinig. Waarom? Geven is risico nemen. Lees hier hoe u kunt leren de moed op te brengen die nodig is voor meer succes.
Lees verder..
Aandacht geven: een groeimarkt! Aandacht - 8,3 (19 stemmen) - 1 reacties Wie nooit meer een klant kwijtraakt, wordt vanzelf succesvol. Theoretisch gezien is het eenvoudig om al je klanten te behouden. Gewoon een kwestie van aandacht geven. Waarom is het dan toch zo moeilijk?
Lees verder..
Tien ideeën om de beste kennis op te doen Zelfontwikkeling - 8,6 (10 stemmen) - 1 reacties Als salesprofessional moet je alle relevante kennis over je markt en het vakgebied van je klanten verwerven. De beste tien ideeën hoe dit aan te pakken staan in dit artikel op een rijtje.
Lees verder..
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren Zelfontwikkeling - 8,9 (12 stemmen) - 1 reacties De perfecte sales professional bestaat. Alleen duurt die perfectie maar even, want de saleswereld ontwikkelt zich intussen rustig verder. Zo zorg je dat je mee gaat.
Lees verder..
Vrienden die u nog niet kent Verkoopbevordering - 8,2 (6 stemmen) Xenofobie, angst voor het onbekende, is mensen aangeboren, maar werkt ook tegen ons, zeker in sales. Lees hier hoe dit werkt én hoe u er een positieve draai aan kan geven.
Lees verder..
De 3 gewoontes in sales die mij succesvol maakten Time management - 8,1 (11 stemmen) Discipline opbrengen voor wat dan ook is niet makkelijk. Dat geldt zeker voor zaken als acquisitie of contact onderhouden in sales. Tenzij, je er anders naar gaat kijken. Doe je voordeel met deze tips.
Lees verder..
New Business en de veranderende wereld om ons heen Verandering in de Verkoop - 8,6 (16 stemmen) De bekende salescoach uitspraak ‘Als je doet wat je deed…’ is in deze corona tijden meer dan ooit aanwezig. Wat kan je doen?
Lees verder..
Een goede verkoper verkoopt alles? Sales management - 9,4 (15 stemmen) - 1 reacties Het lijkt vanzelfsprekend dat we verkopers aannemen die bij het bedrijf passen. Maar dat is het niet. Lees hier wat er vaak mis gaat en wat je anders kunt doen.
Lees verder..
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales Vertrouwen - 7,3 (3 stemmen) Het verschil tussen een klant om aan te verkopen en een klant die wil kopen is direct verbonden met het plezier in sales of de afkeer ervan. Zo motiveer je jezelf.
Lees verder..
Commerciële tijgers zijn geen geboren verkopers Persoonlijkheid - 9,7 (13 stemmen) - 1 reacties We worden allemaal geboren met mannelijke en vrouwelijke eigenschappen. Lees hier wat je ermee kan om succesvol te zijn in sales.
Lees verder..
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven Verkoopsucces - 8,6 (5 stemmen) - 2 reacties Het is crisis met de crisis. Menigeen staat inmiddels door de corona situatie stijf van angst en onzekerheid. Wat doe jij eraan, als salesprofessional?
Lees verder..
Hoe weet je of een klant je vertrouwt? Klantenpsychologie - 9,1 (16 stemmen) Als een klant vertrouwen in jou stelt kan je de deal binnenhalen. Daarvoor moeten we wel de signalen begrijpen. Hierbij 2 invalshoeken met tips.
Lees verder..
Belangrijkste tool op weg naar de top Topverkopers - 5,4 (7 stemmen) ‘Ik ben een topverkoper.’ Kan jij dat hardop zeggen? Zo niet, lees dan hier hoe je op de top van je kunnen komt.
Lees verder..
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren Gunfactor - 7,9 (31 stemmen) - 3 reacties De gunfactor heeft vaker wel dan niet een verlammende uitwerking. Een afhankelijke opstelling en gelatenheid zijn het gevolg. Pak de regie terug met deze tips.
Lees verder..
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen Motivatie - 7,7 (54 stemmen) - 10 reacties Voelt u weerstand als uw sales manager veranderingen wil opdringen? Gaat het wel goed zo? Lees dan deze tips om alles bij het oude te laten.
Lees verder..
Wees aantrekkelijk als verkoper! Acquisitie - 8,8 (35 stemmen) - 2 reacties
Drie kostbare verkoopzondes Verkoopmissers - 8,0 (21 stemmen)
Versterk uw overtuigingskracht Overtuigen - 8,6 (12 stemmen)
Het slechtste advies voor verkopers Salestraining - 8,6 (32 stemmen) - 2 reacties
Pleidooi voor uzelf zijn Geloofwaardigheid - 8,0 (6 stemmen)
10 eigenschappen van Extreem Effectieve Social Sellers Social selling - 8,3 (15 stemmen) - 1 reacties
Verkoper m/v Vrouwen in sales - 8,0 (18 stemmen) - 1 reacties
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk Geloofwaardigheid - 7,2 (40 stemmen) - 1 reacties
Bent u beter dan goed? Zelfontwikkeling - 8,0 (17 stemmen) - 2 reacties
‘Sales’ bestaat niet Verkooptheorieën - 8,9 (35 stemmen) - 2 reacties
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? Onderhandelen - 6,9 (15 stemmen)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? Zelfvertrouwen - 7,7 (59 stemmen) - 6 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..