|
|
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’
Koude Acquisitie - 8,0 (28 stemmen) - 12 reacties
In Nederland vinden we tutoyeren heel gewoon, maar dat is het niet altijd. 1 keer teveel ‘je’ en u heeft uw acquisitie verbruid! Ontdek waar het mis gaat en hoe het beter kan.
|
Lees verder..
|
|
|
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend
Eerste indruk - 7,4 (41 stemmen) - 5 reacties
Onderzoek heeft aangetoond dat de eerste indruk al na een halve seconde ontsaat. Hoe gebruikt u deze wetenschap bij koude acquisitie?
|
Lees verder..
|
|
|
Van een online prospect een klant maken
Social Selling - 9,3 (16 stemmen)
Social selling wordt vaak ingezet als leadgenerator, want als we eenmaal aan tafel zitten, dan lukt het wel. De praktijk wijst anders uit. Lees hier hoe je social selling in kunt zetten voor echt duurzaam rendement.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant?
Acquisitie - 8,3 (21 stemmen)
De manier om te zorgen dat uw prospect naar u luistert? Benoem de ‘pijn’ van de klant! Lees hier hoe u dat in de praktijk kan brengen.
|
Lees verder..
|
|
|
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen
Cold Calling - 6,2 (168 stemmen) - 38 reacties
Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop. Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit zijn de belangrijkste 5 redenen waarom.
|
Lees verder..
|
|
|
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie
Cold Calling - 7,8 (32 stemmen) - 3 reacties
Professionele acquisitie is aan een grondig herziening toe. Bestaande methoden zijn niet meer effectief en de AVG-wetgeving legt allerlei restricties op. Tijd dus voor een nieuwe aanpak. Begin met deze long read over de Par5 methode.
|
Lees verder..
|
|
|
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG
Cold Calling - 9,5 (24 stemmen)
De nieuw AVG wetgeving houdt de gemoederen bezig en koud acquireren wordt er zeker niet makkelijker op. Ontdek in deze long read wat wel mag en wat niet (meer).
|
Lees verder..
|
|
|
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp
Acquisitie - 7,7 (38 stemmen) - 2 reacties
Telefonische acquisitiegesprekken stranden vaak binnen een paar seconden. De reden hiervoor is telemarketeerskramp. Ontdek wat dit is en hoe u het kunt voorkomen.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten?
Verkopen aan grote klanten - 8,5 (71 stemmen) - 6 reacties
Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle?
|
Lees verder..
|
|
|
De klantgerichtheid bij mijn slager
Klantencontact - 8,7 (44 stemmen) - 4 reacties
Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat zijn de geheimen van uw klant?
Gesprekstechniek - 8,5 (61 stemmen) - 7 reacties
Begrijpt u soms helemaal niets van de beslissingen van uw klant? Pas dan op voor een verborgen agenda.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal
Topverkopers - 8,2 (88 stemmen) - 10 reacties
Topsport en topverkoop – Louis van Gaal heeft vaak duidelijk laten zien waar deze disciplines op elkaar lijken. Deze drie mantra's brachten hem succes.
|
Lees verder..
|
|
|
Gij zult niet Liegen
Gesprekstechniek - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties
Waarom is het maatschappelijk aanvaard dat je tegen een verkoper mag liegen? En, belangrijker, hoe gaan wij daarmee om?
|
Lees verder..
|
|
|
Wees voor uw klant het verloren ideaal
Gesprekstechniek - 8,9 (14 stemmen)
Uw klant heeft pijn. Die wordt veroorzaakt door verkeerd gestelde verwachtingen. Maak opnieuw contact met verloren idealen en word het nieuwe houvast van uw klant.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen?
Gesprekstechniek - 8,9 (32 stemmen) - 6 reacties
Door minder sturend te zijn krijgt u juist meer kracht. Door uw klant meer zelf te laten beslissen krijgt u meer medewerking. Is dit een paradox of zit er een (super)logica achter?
|
Lees verder..
|
|
|
Verhoog de productiviteit van uw hunters
Sales Management - 8,4 (12 stemmen) - 4 reacties
Hoe zorgt u als salesmanager ervoor dat uw waardevolle ‘hunters’ optimaal presteren binnen uw organisatie? Wat kunt u doen om hun productiviteit te optimaliseren?
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing?
Gesprekstechniek - 8,9 (61 stemmen)
De waarde van uw oplossing wordt gecreëerd in het verkoopproces. Uiteindelijk beslist de klant welke waarde uw oplossing heeft. Hoe kunt u die beslissing beïnvloeden?
|
Lees verder..
|
|
|
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien.
Acquisitie - 7,9 (44 stemmen) - 5 reacties
Werkt het niet meer om zo maar te gaan bellen? Fout! De volgende praktijktips tonen aan dat u het effect van koud bellen zelf in de hand heeft.
|
Lees verder..
|
|
|
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing
Vragen stellen - 8,0 (46 stemmen) - 6 reacties
Klanten geloven niet meer in oplossingen en zoeken in plaats daarvan een leverancier. Uw grootste concurrent wordt dan de status quo, ofwel het ‘niet veranderen'. Tenzij u de inkoopcriteria kunt beïnvloeden.
|
Lees verder..
|
|
|
Onorthodoxe binnenkomers
Creativiteit in de verkoop - 7,8 (28 stemmen) - 4 reacties
In de verkoop is creativiteit belangrijk. Het kan de aandacht van uw klant trekken zodat u niet snel meer wordt vergeten. Maar hoe komt u nou met iets wat zij nog niet eerder hebben meegemaakt?
|
Lees verder..
|
Doelen stellen of doelloos bellen?
Canvassen - 7,5 (10 stemmen) - 1 reacties
|
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie
Vragen stellen - 8,3 (12 stemmen)
|
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie
Cold Calling - 7,6 (40 stemmen) - 8 reacties
|
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen?
Sales Management - 6,5 (17 stemmen) - 1 reacties
|
De onverschillige prospect ontvankelijk maken
Gesprekstechniek - 8,2 (46 stemmen) - 1 reacties
|
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven
Verkopen aan grote klanten - 7,5 (110 stemmen) - 10 reacties
|
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek
Gesprekstechniek - 8,3 (82 stemmen) - 5 reacties
|
CRM: verdiep het contact met uw prospects
CRM - 6,8 (18 stemmen) - 6 reacties
|
De scorende openingszin
Gespreksopening - 5,2 (47 stemmen) - 13 reacties
|
Kwalificeren is (g)een kunst
Kwalificeren - 8,1 (7 stemmen) - 5 reacties
|