Alle artikelen over Koude Acquisitie

Hoe krijgt u gegarandeerd de aandacht van uw klant? Acquisitie - 8,3 (21 stemmen) De manier om te zorgen dat uw prospect naar u luistert? Benoem de ‘pijn’ van de klant! Lees hier hoe u dat in de praktijk kan brengen.
Lees verder..
Cold calling is morsdood: 5 redenen om te stoppen Cold Calling - 6,4 (159 stemmen) - 36 reacties Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de B2B verkoop. Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit zijn de belangrijkste 5 redenen waarom.
Lees verder..
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie Cold Calling - 7,7 (30 stemmen) - 3 reacties Professionele acquisitie is aan een grondig herziening toe. Bestaande methoden zijn niet meer effectief en de AVG-wetgeving legt allerlei restricties op. Tijd dus voor een nieuwe aanpak. Begin met deze long read over de Par5 methode.
Lees verder..
‘Hoor ik u nu ‘je’ zeggen tegen mij???!!’ Koude Acquisitie - 8,1 (25 stemmen) - 10 reacties In Nederland vinden we tutoyeren heel gewoon, maar dat is het niet altijd. 1 keer teveel ‘je’ en u heeft uw acquisitie verbruid! Ontdek waar het mis gaat en hoe het beter kan.
Lees verder..
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG Cold Calling - 9,4 (22 stemmen) De nieuw AVG wetgeving houdt de gemoederen bezig en koud acquireren wordt er zeker niet makkelijker op. Ontdek in deze long read wat wel mag en wat niet (meer).
Lees verder..
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,6 (36 stemmen) - 2 reacties Telefonische acquisitiegesprekken stranden vaak binnen een paar seconden. De reden hiervoor is telemarketeerskramp. Ontdek wat dit is en hoe u het kunt voorkomen.
Lees verder..
Hoe overwint u de weerstand van grote klanten? Verkopen aan grote klanten - 8,5 (71 stemmen) - 6 reacties Grote accounts tonen veel weerstand in hun aankoopproces. Hoe houdt u als verkoper het proces onder controle?
Lees verder..
De klantgerichtheid bij mijn slager Klantencontact - 8,7 (44 stemmen) - 4 reacties Wijst uw klant uw logische argumenten af probeer dan eens wat anders, wees ontwapenend.
Lees verder..
Wat zijn de geheimen van uw klant? Gesprekstechniek - 8,5 (61 stemmen) - 7 reacties Begrijpt u soms helemaal niets van de beslissingen van uw klant? Pas dan op voor een verborgen agenda.
Lees verder..
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal Topverkopers - 8,2 (88 stemmen) - 10 reacties Topsport en topverkoop – Louis van Gaal heeft vaak duidelijk laten zien waar deze disciplines op elkaar lijken. Deze drie mantra's brachten hem succes.
Lees verder..
Gij zult niet Liegen Gesprekstechniek - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties Waarom is het maatschappelijk aanvaard dat je tegen een verkoper mag liegen? En, belangrijker, hoe gaan wij daarmee om?
Lees verder..
Wees voor uw klant het verloren ideaal Gesprekstechniek - 8,9 (14 stemmen) Uw klant heeft pijn. Die wordt veroorzaakt door verkeerd gestelde verwachtingen. Maak opnieuw contact met verloren idealen en word het nieuwe houvast van uw klant.
Lees verder..
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? Gesprekstechniek - 8,9 (32 stemmen) - 6 reacties Door minder sturend te zijn krijgt u juist meer kracht. Door uw klant meer zelf te laten beslissen krijgt u meer medewerking. Is dit een paradox of zit er een (super)logica achter?
Lees verder..
Verhoog de productiviteit van uw hunters Sales Management - 8,4 (12 stemmen) - 4 reacties Hoe zorgt u als salesmanager ervoor dat uw waardevolle ‘hunters’ optimaal presteren binnen uw organisatie? Wat kunt u doen om hun productiviteit te optimaliseren?
Lees verder..
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? Gesprekstechniek - 8,8 (60 stemmen) De waarde van uw oplossing wordt gecreëerd in het verkoopproces. Uiteindelijk beslist de klant welke waarde uw oplossing heeft. Hoe kunt u die beslissing beïnvloeden?
Lees verder..
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. Acquisitie - 7,9 (44 stemmen) - 5 reacties Werkt het niet meer om zo maar te gaan bellen? Fout! De volgende praktijktips tonen aan dat u het effect van koud bellen zelf in de hand heeft.
Lees verder..
De klant zoekt een leverancier, geen oplossing Vragen stellen - 8,0 (45 stemmen) - 6 reacties Klanten geloven niet meer in oplossingen en zoeken in plaats daarvan een leverancier. Uw grootste concurrent wordt dan de status quo, ofwel het ‘niet veranderen'. Tenzij u de inkoopcriteria kunt beïnvloeden.
Lees verder..
Onorthodoxe binnenkomers Creativiteit in de verkoop - 7,8 (28 stemmen) - 4 reacties In de verkoop is creativiteit belangrijk. Het kan de aandacht van uw klant trekken zodat u niet snel meer wordt vergeten. Maar hoe komt u nou met iets wat zij nog niet eerder hebben meegemaakt?
Lees verder..
Doelen stellen of doelloos bellen? Canvassen - 7,5 (10 stemmen) - 1 reacties Voetballen zonder dat 'scoren' het doel is – vreemd hè?! Dat kunnen we ons niet goed voorstellen. Toch doen we dat als verkopers regelmatig: doelloos bezig zijn. Alsof koude acquisitie wel zonder 'scoren' kan.
Lees verder..
Van Productdifferentiatie naar Businessdifferentiatie Vragen stellen - 8,3 (12 stemmen) Hoe kunt u zich als verkoper differentiëren in het verkoopproces? Welke vragen horen daarbij en hoe ontstijgt u het product-niveau?
Lees verder..
Goede tijden, slechte tijden voor koude acquisitie Cold Calling - 7,6 (40 stemmen) - 8 reacties
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? Sales Management - 6,5 (17 stemmen) - 1 reacties
De onverschillige prospect ontvankelijk maken Gesprekstechniek - 8,2 (46 stemmen) - 1 reacties
Tips om binnen te komen bij grote bedrijven Verkopen aan grote klanten - 7,4 (103 stemmen) - 10 reacties
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek Gesprekstechniek - 8,3 (82 stemmen) - 5 reacties
CRM: verdiep het contact met uw prospects CRM - 6,8 (18 stemmen) - 6 reacties
De scorende openingszin Gespreksopening - 5,3 (42 stemmen) - 13 reacties
Kwalificeren is (g)een kunst Kwalificeren - 8,0 (6 stemmen) - 5 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..