|
|
Te graag opdrachten willen binnenhalen? Stop daarmee
Verkooptactiek - 7,7 (6 stemmen) - 2 reacties
Als inkopers merken dat er grote behoefte is aan een order kunnen ze daar gebruik van maken. Dit is waar je op kan letten als de omzetdruk hoog is.
|
Lees verder..
|
|
|
Geeft u ook wel eens wat weg?
Omzet - 8,7 (15 stemmen) - 2 reacties
De magie van ‘gratis’ zit nogal diep bij de mens. Maar, iets wat gratis is heeft toch geen waarde? Gratis tips voor omgaan met ‘gratis’.
|
Lees verder..
|
|
|
Duurder zijn is zo gek nog niet
Prijs - 7,9 (35 stemmen) - 3 reacties
Aan een lage prijs of hoge korting kleven 3 bijzonder grote nadelen. Lees hier over 4 technieken om met uw hogere prijs toch de deal binnen te halen.
|
Lees verder..
|
|
|
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart?
Klantbehoefte
Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het grootste stuk? Dát is de cruciale vraag binnen het commerciële proces en de onderhandelingen.
|
Lees verder..
|
|
|
Kunt u een mooi prijsje maken?
Prijs - 8,1 (55 stemmen) - 2 reacties
De vraag om een 'prijsje te maken' is niet het langverwachte koopsignaal, maar een red alert. Ontdek hoe u hier het beste mee om kunt gaan.
|
Lees verder..
|
|
|
Er is maar één juiste prijs
Prijs - 8,0 (20 stemmen) - 3 reacties
Prijs bepalen is kosten calculeren? Toch niet! Uw kostprijs interesseert de klant niet. Pak het bepalen van uw prijs radicaal anders aan.
|
Lees verder..
|
|
|
Gek op aanbiedingen
Prijs - 8,1 (16 stemmen)
Vaak wordt gedacht dat klanten het liefst de laagste prijs willen, maar onderzoek toont aan dat dit niet waar is. Wat is dan wel waar en hoe kunt u daarop inspelen?
|
Lees verder..
|
|
|
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop?
Prijs - 7,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Klanten hebben een beeld bij de prijs die u vraagt. Dat beeld kunt u inzetten om uw winst te vergroten - ontdek hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?!
Prijs - 8,3 (14 stemmen) - 1 reacties
Met korting verliest u niet alleen een fllnk deel van uw winst, maar u zet ook uw reputatie op het spel. Hoe voorkomt u dit?
|
Lees verder..
|
|
|
You’re my friend
Onderhandelen - 9,4 (23 stemmen)
We houden niet van onderhandelen maar dat het moet staat buiten kijf. De ins en outs van ons onderhandelgedrag en twee oer-tips.
|
Lees verder..
|
|
|
Waarom duurder zijn een goed idee is
Prijs - 7,5 (41 stemmen) - 6 reacties
Vaak wordt gedacht 'wie duur is, moet veel uitleggen', maar het omgekeerde is waar. Ontdek de voordelen van een hogere prijs voeren.
|
Lees verder..
|
|
|
Bukken terwijl niemand slaat
Prijs - 8,5 (61 stemmen) - 14 reacties
U bent vast trots op uw product. Maar bent u ook trots op uw tarieven? Die trots heeft u wel nodig, anders ligt u al voordat de eerste klap is uitgedeeld.
|
Lees verder..
|
|
|
"Je moet wel afdingen!"
Prijs - 4,3 (4 stemmen)
De vijf resterende leden van de Monty Python cast zijn weer volop in het nieuws dit jaar. Deed me denken aan die o zo belangrijke verkooples uit 'Life of Brian'. Kijk nog eens mee.
|
Lees verder..
|
|
|
Gespreksmanagement
Gesprekstechniek - 5,7 (13 stemmen) - 5 reacties
Weleens een klant gehad die direct na de introductie van uw product de vraag stelde: "En wat kost dat?" De wijze waarop u met deze vragen omgaat is bepalend voor het resultaat van uw verkoopgesprek.
|
Lees verder..
|
|
|
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07)
Prijs - 7,5 (62 stemmen) - 4 reacties
Uw klanten betalen graag iets meer voor iets wat ze écht waardevol vinden. Onderzoek toont aan dat de klant wel zegt zich door de prijs te laten leiden, maar dit in werkelijkheid nauwelijks doet.
|
Lees verder..
|