Alle artikelen over Klantenpsychologie

De kracht van geven Verkoopsucces - 8,8 (20 stemmen) - 5 reacties Succesvol zijn is pakken wat je pakken kan. U moet in ieder geval niet degene zijn die blijft geven. Toch?! 3 positieve effecten van geven die u naar duurzaam succes leiden.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,7 (10 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
Vertrouwen winnen in 5 stappen Acquisitie - 9,0 (29 stemmen) - 1 reacties Het is voor veel accountmanagers, ZZP’ers en ondernemers enorm lastig om in gesprek te komen met prospects. Ontdek hier de tools die je helpen om het perfecte gesprek te voeren.
Lees verder..
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme Verkoopsucces - 8,8 (8 stemmen) - 2 reacties Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten.
Lees verder..
Als een vis in het water Zelfontwikkeling - 9,3 (9 stemmen) - 2 reacties Mensen zijn gewoontedieren, ook salesprofessionals en hun klanten. We hebben spiegels nodig om fundamentele zaken die we kunnen verbeteren te herkennen. Lees hier hoe dat werkt en wat jij kan doen.
Lees verder..
Geld en Gedrag Klantengedrag - 9,4 (9 stemmen) Vrijwel allemaal doen we aan ‘mentaal boekhouden’. Wat dat is en hoe je het als sales professional in je voordeel kan laten werken lees je hier.
Lees verder..
Prikkel het veranderbrein van jouw klant Marketing - 9,1 (11 stemmen) Alle supermarktfolders gooi ik weg, op één na. Met de reden waarom kan jij je voordeel doen in verkoopgesprekken.
Lees verder..
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen Verkoopgesprek - 9,1 (20 stemmen) - 2 reacties Een salesgesprek is geen kruisverhoor, maar de FBI kan je wel helpen een stroef gesprek weer vlot te trekken. Gebruik deze 3 technieken…
Lees verder..
Verkoop mij deze pen maar eens! Verkooptechniek - 7,7 (57 stemmen) - 4 reacties Heeft u deze vraag wel eens gehad tijdens een sollicitatie of een verkooptraining? Ontdek wat u kunt leren van the Wolf of Wallstreet...
Lees verder..
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor? Bezwaren - 9,0 (13 stemmen) Als je niet authentiek verkoopt zul je altijd met bezwaren te maken krijgen. Lees hier hoe je als junior verkoper de houding van Trusted Advisor kan aannemen.
Lees verder..
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters Lastige klanten - 8,6 (15 stemmen) - 5 reacties Er zijn van die types die overal een mening over hebben. Liefst loopt u met een grote boog om deze lieden heen, maar in de verkoop is het toch beter als u leert met ze te ‘dealen’. Lees hier hoe.
Lees verder..
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? Verkoopgesprek - 9,6 (22 stemmen) - 3 reacties Een aankoop is het gevolg van een veranderingsproces bij de koper. Als u weet wat dit proces ingang heeft gezet, verkoopt u 3x meer. Lees hier hoe het werkt.
Lees verder..
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! Eerste indruk - 8,5 (50 stemmen) - 3 reacties Adviezen over de eerste indruk gaan vaak over hoe u bij de ander overkomt. Pak het eens anders aan: richt uw aandacht op welk gevoel u de ander over zichzelf geeft - met tips en advies.
Lees verder..
Meer omzet met de Buyers Journey Sales Management - 6,0 (4 stemmen) Met hetzelfde verkoopteam veel meer omzet binnenhalen? Begin dan bij de Buyers Journey!
Lees verder..
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt Onderhandelen - 7,0 (8 stemmen) Uw rug recht houden tijdens onderhandelingen maakt het verschil tussen een ‘zo-zo-deal’ en een winstgevende verkoopactie. Ontdek nog 5 tips voor een goede deal.
Lees verder..
Groeien van binnenuit Persoonlijke ontwikkeling - 9,6 (14 stemmen) Veranderen is voor een mens één van de aller moeilijkste dingen in het leven. Toch is verandering precies wat u van de klant vraagt. Hoe pakt u dit dan het beste aan?
Lees verder..
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… Acquisitie - 6,6 (13 stemmen) - 1 reacties Tijdens een koud acquisitiegesprek probeert u de prospect te triggeren door de ‘pijn’ te beschrijven. Maar stel nou dat de prospect die pijn niet herken, wat dan? Ophangen? In paniek raken? Probeer dit eens!
Lees verder..
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen Closing - 8,6 (20 stemmen) Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier toegelicht, met tips voor succesvol toepassen.
Lees verder..
Kunt u een mooi prijsje maken? Prijs - 8,1 (55 stemmen) - 2 reacties De vraag om een 'prijsje te maken' is niet het langverwachte koopsignaal, maar een red alert. Ontdek hoe u hier het beste mee om kunt gaan.
Lees verder..
Meningen en feiten: bent u te duur?! Prijsdruk - 7,7 (41 stemmen) - 5 reacties Wist u dat mensen vrijwel niet van een eerder ingenomen standpunt zijn af te brengen? Lees hoe u effectief kan leren omgaan met iedereen die “weet” dat u te duur bent.
Lees verder..
Wanneer is een cadeau een cadeau? Beïnvloeden - 7,9 (13 stemmen)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,8 (20 stemmen) - 6 reacties
De prijs als excuus Prijsdruk - 8,0 (24 stemmen) - 1 reacties
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? Prijs - 7,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,5 (19 stemmen)
Verkopen aan autoritaire klanten Acquisitie - 9,1 (28 stemmen) - 3 reacties
Er kan altijd nog 5% vanaf Prijsdruk - 7,5 (94 stemmen) - 8 reacties
De psychologische prijs van een Boeing 737 Prijs - 6,8 (5 stemmen)
Gelóóft de klant wat u vertelt? Overtuigen - 7,1 (35 stemmen) - 7 reacties
Leer de houding van je klant herkennen Verkoopgesprek - 7,4 (39 stemmen) - 1 reacties
Klanten willen producten aanraken Psychologie in de verkoop - 6,1 (8 stemmen) - 5 reacties
Komt een verkoper bij de klant Blunders in de Verkoop - 8,7 (3 stemmen) - 3 reacties
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
Elk nadeel heb z'n voordeel Argumentatie - 5,9 (24 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..