|
|
De kracht van geven
Verkoopsucces - 8,8 (20 stemmen) - 5 reacties
Succesvol zijn is pakken wat je pakken kan. U moet in ieder geval niet degene zijn die blijft geven. Toch?! 3 positieve effecten van geven die u naar duurzaam succes leiden.
|
Lees verder..
|
|
|
Situationeel leiding geven in de Verkoop
Verkoopstrategie - 8,7 (10 stemmen)
Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
|
Lees verder..
|
|
|
Vertrouwen winnen in 5 stappen
Acquisitie - 9,0 (29 stemmen) - 1 reacties
Het is voor veel accountmanagers, ZZP’ers en ondernemers enorm lastig om in gesprek te komen met prospects. Ontdek hier de tools die je helpen om het perfecte gesprek te voeren.
|
Lees verder..
|
|
|
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme
Verkoopsucces - 8,8 (8 stemmen) - 2 reacties
Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten.
|
Lees verder..
|
|
|
Als een vis in het water
Zelfontwikkeling - 9,3 (9 stemmen) - 2 reacties
Mensen zijn gewoontedieren, ook salesprofessionals en hun klanten. We hebben spiegels nodig om fundamentele zaken die we kunnen verbeteren te herkennen. Lees hier hoe dat werkt en wat jij kan doen.
|
Lees verder..
|
|
|
Geld en Gedrag
Klantengedrag - 9,4 (9 stemmen)
Vrijwel allemaal doen we aan ‘mentaal boekhouden’. Wat dat is en hoe je het als sales professional in je voordeel kan laten werken lees je hier.
|
Lees verder..
|
|
|
Prikkel het veranderbrein van jouw klant
Marketing - 9,1 (11 stemmen)
Alle supermarktfolders gooi ik weg, op één na. Met de reden waarom kan jij je voordeel doen in verkoopgesprekken.
|
Lees verder..
|
|
|
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen
Verkoopgesprek - 9,1 (20 stemmen) - 2 reacties
Een salesgesprek is geen kruisverhoor, maar de FBI kan je wel helpen een stroef gesprek weer vlot te trekken. Gebruik deze 3 technieken…
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoop mij deze pen maar eens!
Verkooptechniek - 7,7 (57 stemmen) - 4 reacties
Heeft u deze vraag wel eens gehad tijdens een sollicitatie of een verkooptraining? Ontdek wat u kunt leren van the Wolf of Wallstreet...
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe word je als beginnend verkoper Trusted Advisor?
Bezwaren - 9,0 (13 stemmen)
Als je niet authentiek verkoopt zul je altijd met bezwaren te maken krijgen. Lees hier hoe je als junior verkoper de houding van Trusted Advisor kan aannemen.
|
Lees verder..
|
|
|
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters
Lastige klanten - 8,6 (15 stemmen) - 5 reacties
Er zijn van die types die overal een mening over hebben. Liefst loopt u met een grote boog om deze lieden heen, maar in de verkoop is het toch beter als u leert met ze te ‘dealen’. Lees hier hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing?
Verkoopgesprek - 9,6 (22 stemmen) - 3 reacties
Een aankoop is het gevolg van een veranderingsproces bij de koper. Als u weet wat dit proces ingang heeft gezet, verkoopt u 3x meer. Lees hier hoe het werkt.
|
Lees verder..
|
|
|
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat!
Eerste indruk - 8,5 (50 stemmen) - 3 reacties
Adviezen over de eerste indruk gaan vaak over hoe u bij de ander overkomt. Pak het eens anders aan: richt uw aandacht op welk gevoel u de ander over zichzelf geeft - met tips en advies.
|
Lees verder..
|
|
|
Meer omzet met de Buyers Journey
Sales Management - 6,0 (4 stemmen)
Met hetzelfde verkoopteam veel meer omzet binnenhalen? Begin dan bij de Buyers Journey!
|
Lees verder..
|
|
|
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt
Onderhandelen - 7,0 (8 stemmen)
Uw rug recht houden tijdens onderhandelingen maakt het verschil tussen een ‘zo-zo-deal’ en een winstgevende verkoopactie. Ontdek nog 5 tips voor een goede deal.
|
Lees verder..
|
|
|
Groeien van binnenuit
Persoonlijke ontwikkeling - 9,6 (14 stemmen)
Veranderen is voor een mens één van de aller moeilijkste dingen in het leven. Toch is verandering precies wat u van de klant vraagt. Hoe pakt u dit dan het beste aan?
|
Lees verder..
|
|
|
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet…
Acquisitie - 6,6 (13 stemmen) - 1 reacties
Tijdens een koud acquisitiegesprek probeert u de prospect te triggeren door de ‘pijn’ te beschrijven. Maar stel nou dat de prospect die pijn niet herken, wat dan? Ophangen? In paniek raken? Probeer dit eens!
|
Lees verder..
|
|
|
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen
Closing - 8,6 (20 stemmen)
Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier toegelicht, met tips voor succesvol toepassen.
|
Lees verder..
|
|
|
Kunt u een mooi prijsje maken?
Prijs - 8,1 (55 stemmen) - 2 reacties
De vraag om een 'prijsje te maken' is niet het langverwachte koopsignaal, maar een red alert. Ontdek hoe u hier het beste mee om kunt gaan.
|
Lees verder..
|
|
|
Meningen en feiten: bent u te duur?!
Prijsdruk - 7,7 (41 stemmen) - 5 reacties
Wist u dat mensen vrijwel niet van een eerder ingenomen standpunt zijn af te brengen? Lees hoe u effectief kan leren omgaan met iedereen die “weet” dat u te duur bent.
|
Lees verder..
|
Wanneer is een cadeau een cadeau?
Beïnvloeden - 7,9 (13 stemmen)
|
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken
Prijsdruk - 7,8 (20 stemmen) - 6 reacties
|
De prijs als excuus
Prijsdruk - 8,0 (24 stemmen) - 1 reacties
|
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop?
Prijs - 7,4 (9 stemmen) - 1 reacties
|
Verkopen zonder over uw product te praten
Verkooptechniek - 9,5 (19 stemmen)
|
Verkopen aan autoritaire klanten
Acquisitie - 9,1 (28 stemmen) - 3 reacties
|
Er kan altijd nog 5% vanaf
Prijsdruk - 7,5 (94 stemmen) - 8 reacties
|
De psychologische prijs van een Boeing 737
Prijs - 6,8 (5 stemmen)
|
Gelóóft de klant wat u vertelt?
Overtuigen - 7,1 (35 stemmen) - 7 reacties
|
Leer de houding van je klant herkennen
Verkoopgesprek - 7,4 (39 stemmen) - 1 reacties
|
Klanten willen producten aanraken
Psychologie in de verkoop - 6,1 (8 stemmen) - 5 reacties
|
Komt een verkoper bij de klant
Blunders in de Verkoop - 8,7 (3 stemmen) - 3 reacties
|
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt
Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
|
Elk nadeel heb z'n voordeel
Argumentatie - 5,9 (24 stemmen) - 1 reacties
|