|
|
What’s in it for me?
Prijs
Bij een aankoop is de waarde ervan voor de koper doorslaggevend. Nooit de prijs! Wat heeft je klant aan jouw product of dienst? Wat winnen ze ermee? Verander van strategie!
|
Lees verder..
|
|
|
Kan AI het winnen van de klikfactor?
Accountmanagement - 8,7 (3 stemmen)
In een wereld van geautomatiseerde berichten zal de persoonlijke touch toch weer het verschil gaan maken. Lees hier hoe je dat aanpakt.
|
Lees verder..
|
|
|
Zorg dat je niet schaakmat komt te staan
Prijs - 7,2 (10 stemmen)
Prijsonderhandeling is vaak een schaakspel en verkopers komen vaker wel dan niet schaakmat te staan. Lees hier wat je daaraan kan doen.
|
Lees verder..
|
|
|
Tien ideeën om de beste kennis op te doen
Zelfontwikkeling - 8,6 (10 stemmen) - 1 reacties
Als salesprofessional moet je alle relevante kennis over je markt en het vakgebied van je klanten verwerven. De beste tien ideeën hoe dit aan te pakken staan in dit artikel op een rijtje.
|
Lees verder..
|
|
|
Omarm ieder bezwaar
Bezwaren - 7,8 (11 stemmen)
Bezwaren kunnen verdraaid lastig zijn. Maar, ze bieden ook kansen. Lees hier hoe je uit een bezwaar meer verkoopsucces haalt.
|
Lees verder..
|
|
|
Blinde vlekken als competitief voordeel
Acquisitie - 9,9 (39 stemmen) - 1 reacties
Logica wordt in het zakenleven meer gewaardeerd dan verbeelding. Dit leidt tot blinde vlekken en daar liggen jouw verkoopkansen! Lees hier waarom en hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag
Salesstrategie - 7,2 (9 stemmen)
Cijfers staan onder druk. Bestaande klanten stellen investeringen uit. Nieuwe klanten wachten af. Zo blijf je effectief verkopen.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoop mij deze pen maar eens!
Verkooptechniek - 7,7 (57 stemmen) - 4 reacties
Heeft u deze vraag wel eens gehad tijdens een sollicitatie of een verkooptraining? Ontdek wat u kunt leren van the Wolf of Wallstreet...
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’
Verkoopstrategie - 8,6 (11 stemmen) - 2 reacties
Samen met de klant de beste oplossing ontwikkelen, dat is de toekomst van sales. Duik mee in de theorie van het Co-kwalificeren.
|
Lees verder..
|
|
|
Schrijf om te scoren
Offertes - 7,0 (5 stemmen) - 1 reacties
Denk als uw klant. Winnend schrijven is geen kunst, als u dit advies ter harte neemt.
|
Lees verder..
|
|
|
De psychologie van prijzen
Prijs - 8,7 (18 stemmen)
Laat uw prijs niet afhangen van wat de klant wil kopen, maar van wat u wil dat de klant koopt. Een korte en krachtige opstap naar meer prijswijsheid.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?!
Verkoopstrategie - 7,8 (29 stemmen)
Verkopers hebben het druk en staan onder druk. De klant hangt er een beetje bij, de toekomst van het bedrijf ook. Tips voor een frisse kijk op wat echt belangrijk is voor uw resultaat.
|
Lees verder..
|
|
|
Is uw contactpersoon een marionet?
Verkoopgesprek - 7,5 (2 stemmen) - 2 reacties
U twijfelt of de persoon tegenover u aan tafel wel beslissingsbevoegdheid heeft. Elke verkoper kent deze situatie. Maar wat te doen?
|
Lees verder..
|
|
|
'Preventief ruimen!'
Onderhandelen - 7,0 (21 stemmen) - 4 reacties
De meest eenvoudige manier om de macht van inkopers in te perken is te zorgen dat er weinig te vergelijken valt. Lees hoe u dat doet, en hoe u nog verder kunt gaan.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat is uw toegevoegde waarde?
Verkoopstrategie - 7,7 (55 stemmen) - 9 reacties
De gemiddelde klant bestaat niet, toch leveren veel verkopers nog altijd gemiddelde producten voor gemiddelde klanten. Hoe zorgt u dat u bovengemiddeld wordt?
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoopstrategieën
Verkoopstrategie - 5,4 (59 stemmen) - 13 reacties
De druk om het jaartarget 2013 te halen voelbaar. Toch is het zinvol om ook de verkoopstrategieën voor de middellange en lange termijn niet uit het oog te verliezen. Het groeimodel van Ansoff levert die strategieën
|
Lees verder..
|
|
|
CRM: verdiep het contact met uw prospects
CRM - 6,8 (18 stemmen) - 6 reacties
Met een goed ingericht CRM kunt u de gun-factor bij koude acquisitie beïnvloeden. Maar welke informatie uit een gesprek slaat u op om uw CRM zo effectief mogelijk te maken?
|
Lees verder..
|
|
|
Strategische voorbereiding op het klantengesprek
Strategie - 6,6 (37 stemmen) - 3 reacties
Voor de afspraak een doordachte gespreksstrategie op papier zetten. Weet u wie dat altijd doen? Topverkopers. En zo pakken zij dat aan.
|
Lees verder..
|
|
|
Stop te verkopen wat u hebt!
Productkennis - 7,8 (6 stemmen)
Stoppen met verkopen wat u hebt en beginnen met verkopen wat uw klant wil – dat is een principe waarmee veel winst te behalen valt. Maximaliseer de kans op die winst met de WWW-analyse.
|
Lees verder..
|
|
|
Wie kwalificeert wie?
Kwalificeren - 7,1 (17 stemmen) - 1 reacties
Het kwalificeren van klanten is essentie in de verkoop: bij acquisitie en bij bestaande klanten. Hoe gaat het kwalificatieproces in zijn werk?
|
Lees verder..
|
De klant achter de klant
Referenties - 4,5 (2 stemmen) - 2 reacties
|
Verkopen in Noord Holland is lastiger dan u denkt…
Acquisitie - 9,5 (4 stemmen) - 3 reacties
|