Alle artikelen over Klantencontact

Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! Tegenwerpingen Tegenwerpingen kosten veel orders. Hoe ga je daarmee om? Gebruik deze 3 strategieën om tegenwerpingen onschadelijk te maken en meer te gaan scoren.
Lees verder..
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! E-mail - 6,4 (7 stemmen) - 4 reacties Een volle Inbox is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Het is een continue uitdaging om door te dringen bij uw relaties. Gebruik deze tips om úw bericht eruit te laten springen.
Lees verder..
Een goede verkoper let op zijn woorden Beïnvloeden - 9,1 (17 stemmen) - 3 reacties In de verkoop is het gesprek uw belangrijkste werktuig, maar hebt u enig idee hoeveel impact uw woorden kunnen hebben? Deze kennis is van onschatbare waarde bij het overtuigen van uw klant.
Lees verder..
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet Koude Acquisitie - 8,4 (75 stemmen) - 8 reacties Wat moet u bij koude acquisitie wel en niet zeggen als ‘begroeting’? Is het relevant wat u daar precies zegt, of denkt u dat de prospect de eerste woorden toch niet hoort?
Lees verder..
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? Koude Acquisitie - 7,7 (77 stemmen) - 16 reacties Regelmatig krijg ik deze vraag over koud bellen: "Moet ik vragen of de prospect terugbelt als ik hem niet aan de lijn krijg?" Hoe zou u deze vraag beantwoorden? Beter nog: wat zou u doen als prospect?
Lees verder..
Verkopen aan assertieve klanten Klantentypologie - 7,7 (49 stemmen) - 6 reacties Iedereen kent ze wel: de klant die recht op zijn doel af gaat, tegengas verwacht en aan alle kanten daadkracht uitstraalt. Lastig om mee om te gaan? Gebruik dan deze tips.
Lees verder..
Op pad met je baas Salesmanager - 6,8 (38 stemmen) - 3 reacties Gaat u wel eens met uw salesmanager op pad? Lees dan hier de tips voor méér verkoop door beter samenspel. >>>
Lees verder..
U kunt me altijd bellen! Telefoontechniek - 7,2 (14 stemmen) Het blijkt dat 82% van alle verkopers altijd voor de klant bereikbaar is. Wordt u ook 24 uur per dag gestoord? Zorg voor meer rust zonder verlies van service.
Lees verder..
Klagers weren, of juist niet? Zelfontwikkeling - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties Uzelf associëren met positief en optimistisch ingestelde mensen is een goed idee. Maar moet u daarom negatiever ingestelde mensen uit uw leven bannen, zoals soms wordt geadviseerd? Zeker niet! Het kan schadelijk zijn voor u en uw zaken.
Lees verder..
Standaard elevator pitch? Niet doen! Elevator Pitch - 8,6 (62 stemmen) - 9 reacties Een elevator pitch is een ideaal middel om uzelf snel en bondig te presenteren. Maar wie er een voorgekookt praatje van maakt, slaat de plank mis. Wat is het belangrijkste aan een elevator pitch?
Lees verder..
De 6 basisprincipes van krachtig handelen Zelfontwikkeling - 7,3 (4 stemmen) - 2 reacties Uw eerste contact met uw klant bepaalt hoe de verdere interactie gaat verlopen. Een timide indruk wordt genadeloos afgestraft. Dus moet u direct sterk voor de dag komen. Zes tips van staal.
Lees verder..
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? Poortwachter - 6,5 (2 stemmen) Een poortwachter is iemand die u er van weerhoudt uw verkoopstrategie ten uitvoer te brengen. Hoe gaat u effectief met poortwachters om?
Lees verder..
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? Presenteren - 8,2 (97 stemmen) - 10 reacties Uw verkooppresentatie is vaak beslissend. Vreemd genoeg zijn er nog steeds veel verkopers die de klant irriteren in plaats van inspireren. Hoe voorkomt u dergelijke ergernissen?
Lees verder..
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer Klantkwalificatie - 8,1 (19 stemmen) Veel organisaties zijn de laatste jaren overgegaan tot het formeren van klantenteams. En dat is volkomen terecht in deze snelle en steeds weer veranderende saleswereld.
Lees verder..
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie Eerste indruk - 6,3 (7 stemmen) - 6 reacties 'Spreek niet over uzelf, u bent voorbestemd te verliezen; indien u uzelf kleineert, gelooft men u; indien u uzelf prijst, gelooft men u niet.' – Michel de Montaigne
Lees verder..
(H)Eerlijk Scoren! Succes in de Verkoop - 7,7 (24 stemmen) - 5 reacties Vraag aan mensen wie zij in hun leven werkelijk vertrouwen en u krijgt niet alleen antwoorden die je één-op-één kunt gebruiken als verkoper, mooier nog: iedereen is het er ook nog eens over eens!
Lees verder..
De wachtende klant, een wandelende atoombom Klachten - 6,5 (4 stemmen) - 1 reacties Wachten, en vooral lang wachten, leidt bij de klant langs diverse fasen van ontsteltenis: van moedeloosheid en frustratie, via walging en haat, tot weerzin ...
Lees verder..
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) Prijs - 7,5 (62 stemmen) - 4 reacties Uw klanten betalen graag iets meer voor iets wat ze écht waardevol vinden. Onderzoek toont aan dat de klant wel zegt zich door de prijs te laten leiden, maar dit in werkelijkheid nauwelijks doet.
Lees verder..
De andere kant van de tafel Inkopen - 7,0 (1 stemmen) - 1 reacties Bij elke verkooptraining stuit ik op vage veronderstellingen van verkopers over het denken en doen van inkopers. Tijd om enige helderheid te geven. Wat verwachten inkopers (klanten) nu echt? Waarom kiezen ze voor u en niet voor een ander?
Lees verder..
Ik wil geen accountplan schrijven... Accountplan - 7,1 (36 stemmen) - 4 reacties Het maken van accountplannen kost doorgaans veel tijd en inspanning. Zijn er dan geen leukere manieren om inzicht te krijgen in de gewenste verkoopstrategie? Zeker wel! We geven twee leerzame alternatieven.
Lees verder..
De beste verkoper is een leider! Verkoopsucces - 7,0 (50 stemmen)
Ik ben boos! Luisteren - 7,8 (30 stemmen) - 5 reacties
De klant is mens! Acquisitie - 6,8 (20 stemmen)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) Onderhandelen - 7,6 (16 stemmen)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) Onderhandelen - 7,5 (6 stemmen)
Werkt CC bij u ook niet meer? Telefoontechniek - 6,8 (4 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..