Alle artikelen over Klantencontact

De 3 meest gehoorde weerstanden ontrafeld Koude acquisitie - 7,2 (5 stemmen) - 2 reacties In het land van koude acquisitie is het vooral een kwestie van volhouden. Waar anderen afhaken begint het pas. Lees hier hoe je dat aanpakt.
Lees verder..
Nieuw leven in afgeschreven prospects Koude Acquisitie - 8,3 (3 stemmen) In de wereld van telefonische acquisitie blijven veel, heel veel kansen liggen. Ontdek hier hoe je van schijnbaar afgeschreven prospects een nieuwe kans maakt.
Lees verder..
Turkse koffie Aandacht - 9,5 (4 stemmen) Als verkoper kan je een enorm concurrentie voordeel creëren door in te zetten op oprechte interesse in de klant als persoon. Lees hier hoe je dat aanpakt.
Lees verder..
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? Communicatie - 8,5 (8 stemmen) Wel eens het gevoel gehad dat een belangrijke beslisser jou niet serieus nam? Met deze 7 tips krijg je wel een goed contact met de CEO.
Lees verder..
IMPACT van de EERSTE indruk! Eerste indruk - 7,5 (4 stemmen) Dat de eerste indruk heel belangrijk is, is inmiddels een ‘waarheid als een koe’. Lees verder om in te zien hoe belangrijk die eerste indruk werkelijk is.
Lees verder..
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! Tegenwerpingen - 7,2 (6 stemmen) - 1 reacties Tegenwerpingen kosten veel orders. Hoe ga je daarmee om? Gebruik deze 3 strategieën om tegenwerpingen onschadelijk te maken en meer te gaan scoren.
Lees verder..
Telesales en social media, een fantastisch huwelijk Acquisitie - 8,3 (3 stemmen) - 1 reacties De mogelijkheden om klantbehoeften te kennen en erop in te spelen zijn in deze rare Coronatijd enorm toegenomen. Leer de mogelijkheden volop te benutten.
Lees verder..
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! E-mail - 6,4 (7 stemmen) - 4 reacties Een volle Inbox is tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Het is een continue uitdaging om door te dringen bij uw relaties. Gebruik deze tips om úw bericht eruit te laten springen.
Lees verder..
Een goede verkoper let op zijn woorden Beïnvloeden - 9,1 (17 stemmen) - 3 reacties In de verkoop is het gesprek uw belangrijkste werktuig, maar hebt u enig idee hoeveel impact uw woorden kunnen hebben? Deze kennis is van onschatbare waarde bij het overtuigen van uw klant.
Lees verder..
Koude begroeting: Ach, dat hoort de prospect toch niet Koude Acquisitie - 8,4 (75 stemmen) - 8 reacties Wat moet u bij koude acquisitie wel en niet zeggen als ‘begroeting’? Is het relevant wat u daar precies zegt, of denkt u dat de prospect de eerste woorden toch niet hoort?
Lees verder..
Koud bellen: vraagt u of de prospect terugbelt? Koude Acquisitie - 7,7 (77 stemmen) - 16 reacties Regelmatig krijg ik deze vraag over koud bellen: "Moet ik vragen of de prospect terugbelt als ik hem niet aan de lijn krijg?" Hoe zou u deze vraag beantwoorden? Beter nog: wat zou u doen als prospect?
Lees verder..
Verkopen aan assertieve klanten Klantentypologie - 7,7 (49 stemmen) - 6 reacties Iedereen kent ze wel: de klant die recht op zijn doel af gaat, tegengas verwacht en aan alle kanten daadkracht uitstraalt. Lastig om mee om te gaan? Gebruik dan deze tips.
Lees verder..
Op pad met je baas Salesmanager - 6,8 (38 stemmen) - 3 reacties Gaat u wel eens met uw salesmanager op pad? Lees dan hier de tips voor méér verkoop door beter samenspel. >>>
Lees verder..
U kunt me altijd bellen! Telefoontechniek - 7,2 (14 stemmen) Het blijkt dat 82% van alle verkopers altijd voor de klant bereikbaar is. Wordt u ook 24 uur per dag gestoord? Zorg voor meer rust zonder verlies van service.
Lees verder..
Klagers weren, of juist niet? Zelfontwikkeling - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties Uzelf associëren met positief en optimistisch ingestelde mensen is een goed idee. Maar moet u daarom negatiever ingestelde mensen uit uw leven bannen, zoals soms wordt geadviseerd? Zeker niet! Het kan schadelijk zijn voor u en uw zaken.
Lees verder..
Standaard elevator pitch? Niet doen! Elevator Pitch - 8,6 (62 stemmen) - 9 reacties Een elevator pitch is een ideaal middel om uzelf snel en bondig te presenteren. Maar wie er een voorgekookt praatje van maakt, slaat de plank mis. Wat is het belangrijkste aan een elevator pitch?
Lees verder..
De 6 basisprincipes van krachtig handelen Zelfontwikkeling - 7,3 (4 stemmen) - 2 reacties Uw eerste contact met uw klant bepaalt hoe de verdere interactie gaat verlopen. Een timide indruk wordt genadeloos afgestraft. Dus moet u direct sterk voor de dag komen. Zes tips van staal.
Lees verder..
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? Poortwachter - 6,5 (2 stemmen) Een poortwachter is iemand die u er van weerhoudt uw verkoopstrategie ten uitvoer te brengen. Hoe gaat u effectief met poortwachters om?
Lees verder..
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? Presenteren - 8,2 (97 stemmen) - 10 reacties Uw verkooppresentatie is vaak beslissend. Vreemd genoeg zijn er nog steeds veel verkopers die de klant irriteren in plaats van inspireren. Hoe voorkomt u dergelijke ergernissen?
Lees verder..
Het klantenteam, onmisbaar element in effectief klantenbeheer Klantkwalificatie - 8,1 (19 stemmen) Veel organisaties zijn de laatste jaren overgegaan tot het formeren van klantenteams. En dat is volkomen terecht in deze snelle en steeds weer veranderende saleswereld.
Lees verder..
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie Eerste indruk - 6,3 (7 stemmen) - 6 reacties
(H)Eerlijk Scoren! Succes in de Verkoop - 7,7 (24 stemmen) - 5 reacties
De wachtende klant, een wandelende atoombom Klachten - 6,5 (4 stemmen) - 1 reacties
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) Prijs - 7,5 (62 stemmen) - 4 reacties
De andere kant van de tafel Inkopen - 7,0 (1 stemmen) - 1 reacties
Ik wil geen accountplan schrijven... Accountplan - 7,1 (36 stemmen) - 4 reacties
De beste verkoper is een leider! Verkoopsucces - 7,0 (50 stemmen)
Ik ben boos! Luisteren - 7,8 (30 stemmen) - 5 reacties
De klant is mens! Acquisitie - 6,8 (20 stemmen)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) Onderhandelen - 7,6 (16 stemmen)
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) Onderhandelen - 7,5 (6 stemmen)
Werkt CC bij u ook niet meer? Telefoontechniek - 6,8 (4 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..